Ne legyél már "dehogyisnem"!
Mi köze van ennek az esetnek bármihez is?
Ez egy bepánikolt sofőr ordas nagy balféksége volt. Ráadásul, a nem is rendeltetésszerűen alkalmazott, kívül csüngő gyalogság tagjan sikerült rükvercben áthaladni.
Ugyan ez a sofőr ha BTRben panikol be és nem rükvercben indul el, hanem szűken fordulva valamelyik irányban, akkor szintén letarolja a fél rajt.
Egy BTR-ből hogyan szállnak ki, majd vonulnak fedezékbe a jármű möge támadásban?
Nálunk pl. tiltották a menet közbeni deszantolást, a produkció veszélyessége miatt. A menet közben fel le mozgó oldalajtó pallója, esetleg egy sáros bakancs miatt megcsúszik a lába a bakának pillanatok alatt becsúszhat a lába a mellette pörgő kerekek alá. Esetleg megtámaszkodik estében a hatalmas keréken. A végeredmény ugyan az.
Persze az oroszok gyakorolták.
Aztán rájöttek, hogy faszságot csináltak az oldalajtókkal.
Valahogy azóta sem erősködnek ilyennel az újabb típusaikon.
Ki ne találd már, hogy a belügyi feladatok miatt lett oldalt az ajtaja, mert összekarmolom magam!
Azért került oldalra, mert a motor hátul van. Az meg azért van ott, mert máshogy cseszhették volna a test egyensúlyat. Ha előre rakják a motort, meg a tornyot is, akkor olyan tengeralattjárót csinálnak belőle, mint a pinty.
A legfontosabb tervezési preferencia az úszóképesség volt, mert a középső és szibériai területeken mai napig is gyakran járhatatlan utakkal vannak ellátva, gyakran csak gázlókkal.
Márpedig a belügynek oda is el kell jutnia, ha a muzsik beszól a párttitkárnak.
A pancélozása is ezt tükrözi.