[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Igazából az fog történni, amit Maróth mondott csak a Rábában.

Nem akarok gonoszkodni, de aki temette a Gidránt és a Nurollal a hadiipari együttműködést, nem lesz török licenszgyártás az nagyon mellélőtt.

Kaposvár kicsit ki lett herélve, de gondolom olcsóbb volt meglévő kapacitásra építeni. Remélem utólag nem lesz rossz döntés a Rába.
Azért ez k. nehéz "szülés" volt! 2018-ban indultak a tárgyalások most meg majdnem 2024 van. Mire ebből gyártás lesz...
 
Igazából az fog történni, amit Maróth mondott csak a Rábában.

Nem akarok gonoszkodni, de aki temette a Gidránt és a Nurollal a hadiipari együttműködést, nem lesz török licenszgyártás az nagyon mellélőtt.

Kaposvár kicsit ki lett herélve, de gondolom olcsóbb volt meglévő kapacitásra építeni. Remélem utólag nem lesz rossz döntés a Rába.
Meg nem utolsó, hogy a Rabat ezzel nem csak meg mentik hanem vissza juthat a nemzetközi piacra esetleg későbbi megrendelés stb stb :oops:
 
Igazából az fog történni, amit Maróth mondott csak a Rábában.

Nem akarok gonoszkodni, de aki temette a Gidránt és a Nurollal a hadiipari együttműködést, nem lesz török licenszgyártás az nagyon mellélőtt.

Kaposvár kicsit ki lett herélve, de gondolom olcsóbb volt meglévő kapacitásra építeni. Remélem utólag nem lesz rossz döntés a Rába.
Az egyetértési megállapodást a szándéknyilatkozat előtt vagy után szokták aláírni?
 
  • Tetszik
Reactions: J.G. and Blitz97
Legyártják ők magunknak nem kell ehhez a Rába nekik nem egy teherautó gyáruk van...
Nem is rájuk gondoltam! ;) Magunknak legyárthatnánk a teherautót a Rába, a löveget pedig a törökök hoznák, vagyis megvennénk. A teherautó minőséget pedig ellenőriznék a törökök.
Ennyi volt a gondolat csak, s lenne kerekes önjáró lövegünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Hála Istennek úgy látszik, hogy 4x4-es platformú járművekből jók leszünk, a Rába pedig évtizedes szenvedések után végre normális gépeket tud adni a honvédségnek. Sok szempontból ez nagyobb eredmény, mint a Lynx gyár idehozatala.
Ezek után a török 8x8 meg 6x6 járművek is sokkal esélyesebbek: lesz lényegében a NUROL gyárt nálunk a Rábával közösen.
FNSS-től jöhetnek nehezebb járművek, mivel az 51%-ban a török Nurol Holding, 49%-ban pedig a brit-amerikai BAE Systems Inc. tulajdonában van.
PARS III és PARS IV mellett még az OTTER kétéltű komp lenne érdekes a FNSS-től...
 
Vagy a kettő ugyanaz csak másképpen?
Szerintem mindkettő a "Memorandum of Understandig" fordítása...
Én is erre jutotam. De akkor ilyet már írtak alá az elmúlt 5 évben...
A RM-nál és ami még eddig megépült (pl. Airbus), volt egy bejelentés (szándéknyilatkozat), egy aláírás (megállapodás), alapkőletétel, bokrétaünnep, gyárátadás lépcsőfok. Itt az alapkőletétel, bokrétaünnep, csarnokátadás valószínűleg kimarad majd... Amiből meg nem lett semmi ott volt egy bejelentés (szándéknyilatkozat) mint pl. Pipistrel gyártásnál. Előbb-utóbb majd csak kiderül erről is, hogy mi lesz hogy lesz...
 
Én is erre jutotam. De akkor ilyet már írtak alá az elmúlt 5 évben...
A RM-nál és ami még eddig megépült (pl. Airbus), volt egy bejelentés (szándéknyilatkozat), egy aláírás (megállapodás), alapkőletétel, bokrétaünnep, gyárátadás lépcsőfok. Itt az alapkőletétel, bokrétaünnep, csarnokátadás valószínűleg kimarad majd... Amiből meg nem lett semmi ott volt egy bejelentés (szándéknyilatkozat) mint pl. Pipistrel gyártásnál. Előbb-utóbb majd csak kiderül erről is, hogy mi lesz hogy lesz...
Ezek az MoU-k inkább az "útitervet" tartalmazzák: milyen lépésekkel fognak a felek eljutni a kívánt végeredményhez.
Ha most tartanak az MoU-nál ebben az új felállásbank, akkor 1-2 évig itt még nem lesz magyar gyártású Gidrán...