[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.


Ránézésre is Rába H széria ))


raba.jpg

Eredetileg igy nézett ki a Rába H14.Amit ma Rába H sorozatnak ismertek,az valójában helyi összeszerelésű MAN.Csak nevében Rába H.
 
HX3 nincs kizárva (?)

Elvileg nincs, de ez a sztori a Gidran közös gyártásáról szól. Itt már csak több százas nagyságrendben lehet gondolkodni.
A korábbi tervek alapján több, mint 300 darab rendelése valószínű. Ez alatt nem gazdaságos, a török pár tucat rendelés esetén nem ad részt az üzletből.
Festéshez meg nem kell a Rába.

HX 3 esetén ugyan ez. Az RM nem ruház be, nem ad át technológiát pár tucat teherautóért.
Ha nemzeti hadiipar kell, akkor bizony hosszútávú koncepció mentén már az elején bele kell rakni a pénzt.
A Gidran tököléssel sokat buktunk időben és pénzben is. Minél nagyobb a szerződött mennyiség, annál nagyobb lehet a hazai hozzáadott érték.
Az MH meg már 30 éve várja ezeket az eszközöket, nincs miért tökölni tovább.
Reméljük beindul mindkettő, mert ezek nélkül a többi képesség sem működik. A szerződés aláírása után még 2-3 év, amíg megjön az eszköz, mindjárt 24 van.
 
Elvileg nincs, de ez a sztori a Gidran közös gyártásáról szól. Itt már csak több százas nagyságrendben lehet gondolkodni.
A korábbi tervek alapján több, mint 300 darab rendelése valószínű. Ez alatt nem gazdaságos, a török pár tucat rendelés esetén nem ad részt az üzletből.
Festéshez meg nem kell a Rába.

HX 3 esetén ugyan ez. Az RM nem ruház be, nem ad át technológiát pár tucat teherautóért.
Ha nemzeti hadiipar kell, akkor bizony hosszútávú koncepció mentén már az elején bele kell rakni a pénzt.
A Gidran tököléssel sokat buktunk időben és pénzben is. Minél nagyobb a szerződött mennyiség, annál nagyobb lehet a hazai hozzáadott érték.
Az MH meg már 30 éve várja ezeket az eszközöket, nincs miért tökölni tovább.
Reméljük beindul mindkettő, mert ezek nélkül a többi képesség sem működik. A szerződés aláírása után még 2-3 év, amíg megjön az eszköz, mindjárt 24 van.
Ehhez Rába pl. a hatalmas hiteleivel relatíve kicsi.
Szerintem a Gibránhoz is .
Szóval nagyon ködös a történet így.

Hx3 futómű Rába, nem ?
 
A Rába jelen állás szerint a Gidránt fogja gyártani a többi majd kiderül
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag
  • Tetszik
Reactions: Loken
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
Kaposvár nem dölt be ugyan azt foglya csinálni mintt eddig csinált integrál. (eddig sem csinált mást) komplexummá faragja a kocsikat
 
Ehhez Rába pl. a hatalmas hiteleivel relatíve kicsi.
Szerintem a Gibránhoz is .
Szóval nagyon ködös a történet így.

Hx3 futómű Rába, nem ?

A futómű esetében ugyanaz a helyzet, mint az alvaznál.. Pár tucat esetén nem terveznek új típust (tervezés, méretezés engedélyeztetés, prototípus, tesztelés, stb.).
Korábban rájöttek, hogy 10-20 darab miatt nem hajlitgatnak acél profilokat, hanem megveszik az MAN -től. Ezért csökkent folyamatosan a magyar részarány a H14/18 esetén.
A MaxxS nevű futómű család gyártása pár darab esetén gazdaságtalan. Inkább MAN futóművel rendelik, aztán mehet rá a matrica....
De legalább jó drágán ment ez így. Érdemes nézni a többezres RM rendelések databárát....
Sokan azt mondanák erre a HM-ben, hogy lehetetlen.
Nincs lehetetlen...

Pölö:

 
Ez egy Kamaz fülke, nem?
Az.H sorozat nagyobb gépeinek mintapéldányai Kamaz fülkések voltak.
34308324_988230321342572_275604611115515904_n.jpg

Készült pár DAF fülkés protó is.Módszerváltás után áttértek a MAN fülkére,majd MAN motor,ZF váltó került bele.2000 utáni sorozat meg már egy helyi MAN változat.
Mondjuk az eredeti H sorozatbol is a H4 az liszenszgyártás lett volna,H9 is a VW LT egy felpumpált változata volt.H14/18/25 voltak önálló fejlesztések.
Csepel meg a Toldi teherautókkal jött ki akkoriban,de az ennyire se jutott,a gyár felszámolásával.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
Hogymi?