[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 419
31 830
113

Ránézésre is Rába H széria ))


raba.jpg

Eredetileg igy nézett ki a Rába H14.Amit ma Rába H sorozatnak ismertek,az valójában helyi összeszerelésű MAN.Csak nevében Rába H.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 407
113
HX3 nincs kizárva (?)

Elvileg nincs, de ez a sztori a Gidran közös gyártásáról szól. Itt már csak több százas nagyságrendben lehet gondolkodni.
A korábbi tervek alapján több, mint 300 darab rendelése valószínű. Ez alatt nem gazdaságos, a török pár tucat rendelés esetén nem ad részt az üzletből.
Festéshez meg nem kell a Rába.

HX 3 esetén ugyan ez. Az RM nem ruház be, nem ad át technológiát pár tucat teherautóért.
Ha nemzeti hadiipar kell, akkor bizony hosszútávú koncepció mentén már az elején bele kell rakni a pénzt.
A Gidran tököléssel sokat buktunk időben és pénzben is. Minél nagyobb a szerződött mennyiség, annál nagyobb lehet a hazai hozzáadott érték.
Az MH meg már 30 éve várja ezeket az eszközöket, nincs miért tökölni tovább.
Reméljük beindul mindkettő, mert ezek nélkül a többi képesség sem működik. A szerződés aláírása után még 2-3 év, amíg megjön az eszköz, mindjárt 24 van.
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
266
243
43
Elvileg nincs, de ez a sztori a Gidran közös gyártásáról szól. Itt már csak több százas nagyságrendben lehet gondolkodni.
A korábbi tervek alapján több, mint 300 darab rendelése valószínű. Ez alatt nem gazdaságos, a török pár tucat rendelés esetén nem ad részt az üzletből.
Festéshez meg nem kell a Rába.

HX 3 esetén ugyan ez. Az RM nem ruház be, nem ad át technológiát pár tucat teherautóért.
Ha nemzeti hadiipar kell, akkor bizony hosszútávú koncepció mentén már az elején bele kell rakni a pénzt.
A Gidran tököléssel sokat buktunk időben és pénzben is. Minél nagyobb a szerződött mennyiség, annál nagyobb lehet a hazai hozzáadott érték.
Az MH meg már 30 éve várja ezeket az eszközöket, nincs miért tökölni tovább.
Reméljük beindul mindkettő, mert ezek nélkül a többi képesség sem működik. A szerződés aláírása után még 2-3 év, amíg megjön az eszköz, mindjárt 24 van.
Ehhez Rába pl. a hatalmas hiteleivel relatíve kicsi.
Szerintem a Gibránhoz is .
Szóval nagyon ködös a történet így.

Hx3 futómű Rába, nem ?
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
266
243
43
A Rába jelen állás szerint a Gidránt fogja gyártani a többi majd kiderül
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 368
28 127
113
  • Tetszik
Reactions: Loken

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 425
34 300
113
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
Kaposvár nem dölt be ugyan azt foglya csinálni mintt eddig csinált integrál. (eddig sem csinált mást) komplexummá faragja a kocsikat
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 477
18 407
113
Ehhez Rába pl. a hatalmas hiteleivel relatíve kicsi.
Szerintem a Gibránhoz is .
Szóval nagyon ködös a történet így.

Hx3 futómű Rába, nem ?

A futómű esetében ugyanaz a helyzet, mint az alvaznál.. Pár tucat esetén nem terveznek új típust (tervezés, méretezés engedélyeztetés, prototípus, tesztelés, stb.).
Korábban rájöttek, hogy 10-20 darab miatt nem hajlitgatnak acél profilokat, hanem megveszik az MAN -től. Ezért csökkent folyamatosan a magyar részarány a H14/18 esetén.
A MaxxS nevű futómű család gyártása pár darab esetén gazdaságtalan. Inkább MAN futóművel rendelik, aztán mehet rá a matrica....
De legalább jó drágán ment ez így. Érdemes nézni a többezres RM rendelések databárát....
Sokan azt mondanák erre a HM-ben, hogy lehetetlen.
Nincs lehetetlen...

Pölö:

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 419
31 830
113
Ez egy Kamaz fülke, nem?
Az.H sorozat nagyobb gépeinek mintapéldányai Kamaz fülkések voltak.
34308324_988230321342572_275604611115515904_n.jpg

Készült pár DAF fülkés protó is.Módszerváltás után áttértek a MAN fülkére,majd MAN motor,ZF váltó került bele.2000 utáni sorozat meg már egy helyi MAN változat.
Mondjuk az eredeti H sorozatbol is a H4 az liszenszgyártás lett volna,H9 is a VW LT egy felpumpált változata volt.H14/18/25 voltak önálló fejlesztések.
Csepel meg a Toldi teherautókkal jött ki akkoriban,de az ennyire se jutott,a gyár felszámolásával.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 653
113
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
Hogymi?