[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 561
113

Ránézésre is Rába H széria ))


raba.jpg

Eredetileg igy nézett ki a Rába H14.Amit ma Rába H sorozatnak ismertek,az valójában helyi összeszerelésű MAN.Csak nevében Rába H.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
HX3 nincs kizárva (?)

Elvileg nincs, de ez a sztori a Gidran közös gyártásáról szól. Itt már csak több százas nagyságrendben lehet gondolkodni.
A korábbi tervek alapján több, mint 300 darab rendelése valószínű. Ez alatt nem gazdaságos, a török pár tucat rendelés esetén nem ad részt az üzletből.
Festéshez meg nem kell a Rába.

HX 3 esetén ugyan ez. Az RM nem ruház be, nem ad át technológiát pár tucat teherautóért.
Ha nemzeti hadiipar kell, akkor bizony hosszútávú koncepció mentén már az elején bele kell rakni a pénzt.
A Gidran tököléssel sokat buktunk időben és pénzben is. Minél nagyobb a szerződött mennyiség, annál nagyobb lehet a hazai hozzáadott érték.
Az MH meg már 30 éve várja ezeket az eszközöket, nincs miért tökölni tovább.
Reméljük beindul mindkettő, mert ezek nélkül a többi képesség sem működik. A szerződés aláírása után még 2-3 év, amíg megjön az eszköz, mindjárt 24 van.
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
272
245
43
Elvileg nincs, de ez a sztori a Gidran közös gyártásáról szól. Itt már csak több százas nagyságrendben lehet gondolkodni.
A korábbi tervek alapján több, mint 300 darab rendelése valószínű. Ez alatt nem gazdaságos, a török pár tucat rendelés esetén nem ad részt az üzletből.
Festéshez meg nem kell a Rába.

HX 3 esetén ugyan ez. Az RM nem ruház be, nem ad át technológiát pár tucat teherautóért.
Ha nemzeti hadiipar kell, akkor bizony hosszútávú koncepció mentén már az elején bele kell rakni a pénzt.
A Gidran tököléssel sokat buktunk időben és pénzben is. Minél nagyobb a szerződött mennyiség, annál nagyobb lehet a hazai hozzáadott érték.
Az MH meg már 30 éve várja ezeket az eszközöket, nincs miért tökölni tovább.
Reméljük beindul mindkettő, mert ezek nélkül a többi képesség sem működik. A szerződés aláírása után még 2-3 év, amíg megjön az eszköz, mindjárt 24 van.
Ehhez Rába pl. a hatalmas hiteleivel relatíve kicsi.
Szerintem a Gibránhoz is .
Szóval nagyon ködös a történet így.

Hx3 futómű Rába, nem ?
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
272
245
43
A Rába jelen állás szerint a Gidránt fogja gyártani a többi majd kiderül
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 689
36 416
113
  • Tetszik
Reactions: Loken

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
Kaposvár nem dölt be ugyan azt foglya csinálni mintt eddig csinált integrál. (eddig sem csinált mást) komplexummá faragja a kocsikat
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
Ehhez Rába pl. a hatalmas hiteleivel relatíve kicsi.
Szerintem a Gibránhoz is .
Szóval nagyon ködös a történet így.

Hx3 futómű Rába, nem ?

A futómű esetében ugyanaz a helyzet, mint az alvaznál.. Pár tucat esetén nem terveznek új típust (tervezés, méretezés engedélyeztetés, prototípus, tesztelés, stb.).
Korábban rájöttek, hogy 10-20 darab miatt nem hajlitgatnak acél profilokat, hanem megveszik az MAN -től. Ezért csökkent folyamatosan a magyar részarány a H14/18 esetén.
A MaxxS nevű futómű család gyártása pár darab esetén gazdaságtalan. Inkább MAN futóművel rendelik, aztán mehet rá a matrica....
De legalább jó drágán ment ez így. Érdemes nézni a többezres RM rendelések databárát....
Sokan azt mondanák erre a HM-ben, hogy lehetetlen.
Nincs lehetetlen...

Pölö:

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 561
113
Ez egy Kamaz fülke, nem?
Az.H sorozat nagyobb gépeinek mintapéldányai Kamaz fülkések voltak.
34308324_988230321342572_275604611115515904_n.jpg

Készült pár DAF fülkés protó is.Módszerváltás után áttértek a MAN fülkére,majd MAN motor,ZF váltó került bele.2000 utáni sorozat meg már egy helyi MAN változat.
Mondjuk az eredeti H sorozatbol is a H4 az liszenszgyártás lett volna,H9 is a VW LT egy felpumpált változata volt.H14/18/25 voltak önálló fejlesztések.
Csepel meg a Toldi teherautókkal jött ki akkoriban,de az ennyire se jutott,a gyár felszámolásával.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Értem én !
De Gidránt 50-70 mrd értékben ?

Most tud ennyit a Rába eszement nagyságú hitellel, 1300 dolgozóval gyakorlatilag +0 jelképes eredménnyel.
Ez tőkebevonás és (jól képzett !) munkaerő nélkül nem fog menni neki !
Kaposvár miért illetve mitől "dőltbe" ?
Hogymi?