[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Watszon

Active Member
2021. június 9.
272
245
43
őőő azt ugye tudod, hogy nem a Rába fizeti őket, hanem a Magyar állam ? A rába, csak megépíti őket. és nem is 1 év alatt csinálja, hanem 7 év alatt.
Persze a részleteket felületesen ismeri a pórnép
Zsigerből jönnek megérzések vélemények
ilyen a fórum ))
Évi 10-20 mrd belefér a képbe
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Arról beszélek, hogy mire van alapozva a szándék.
Nagyot kell "lépnie" a Rábának ehhez a történethez.
Nem zárom ki, hogy megugorja de egyelőre nagy a kabát....
Szerintem 2024 ben tud csinálni (veszteségre) kb 50-100 db ot
A 400 db kicsit soknak hangzik.
Komoly pénzek kellenek ehhez még ha az ingatlanokat adják is pénz...pénz és szakember.
Utóbbit még be is kell tanítani...stb
Gondolom valami miatt Kaposvár is felejtve.
Az is megvan, hogy nem 100%-os gyártás fog a Rábánál történni?
Gyakorlatilag jelenleg az a helyzet, hogy kb. a korábbi Jármű kapacitások kerülnek visszaaktiválásra. Elvileg a korábbi alkalmazottak válalaton belül kerültek átszervezésre, és nem történt tömeges szakember elküldés.
Ráadásul Győrben az Audiban az elektromos átállás miatt egy komolyabb mennyiségű ember fog felszabadulni. Kézenfekvő lenne, ha a Rába át tudná venni őket.
Ami a tőkehiányt illeti, ilyenkor szoktak kötvényt kibocsátani. Az állam meg jól felvásárolja azokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Törppapa

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Rába "alkalmasságán" gondolkodtam.
Mitől jobb ötlet mint Kaposvár ...?
Kaposváron nem gyártanak futóművet.
Itt meg ha az az igény, akkor azt szépen legyártják cégen belül.
Az újra felfuttatott Jármű üzletágban meg összeházasítják a törököktől kapott páncélozott kocsiszekrénnyel, meg belepakolják a hajtást, meg a egyéb berendezéseket.
Ezek egyike sem igényel hatalmas beruházást. Nem kellenek speciális megmunkáló gépek, óriás prések, speciális hegesztő robotok. Erre a mennyiségre nem lesz szükség klasszikus gyártósorra.
Amire szükség van az vagy már megvan (futómű részleg), vagy "aprópénzért" beszerezhető.
Nyilván ez az én elképzelésem, de máshogy szerintem el sem vállalták volna.
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
272
245
43
Az is megvan, hogy nem 100%-os gyártás fog a Rábánál történni?
Gyakorlatilag jelenleg az a helyzet, hogy kb. a korábbi Jármű kapacitások kerülnek visszaaktiválásra. Elvileg a korábbi alkalmazottak válalaton belül kerültek átszervezésre, és nem történt tömeges szakember elküldés.
Ráadásul Győrben az Audiban az elektromos átállás miatt egy komolyabb mennyiségű ember fog felszabadulni. Kézenfekvő lenne, ha a Rába át tudná venni őket.
Ami a tőkehiányt illeti, ilyenkor szoktak kötvényt kibocsátani. Az állam meg jól felvásárolja azokat.
ámen
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Teljesen mindegy mi jön ki csak már kijönne és el kezdenék gyártásba állítani. Ja és minél hamarabb legyen rá szakember és minél hamarabb menjen már csapat próbázni. Minél előbb minél több ember legyen rájuk kiképezve mindenre.
1938 ban is faszául elkezdtük csak marha későn, és pont a Rába volt az ami a legjobb cuccokat gyártotta. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66 and Watszon

Watszon

Active Member
2021. június 9.
272
245
43
Én azt se tartom ördögtől valónak, hogy az állam kivezeti a tőzsdéről és csinál belőle egy zrt-t. Nincs sok értelme tőzsdézni 70-80%-os állami résszel ami nem cserél gazdát.
Attól még a cégnek nincs pénze.
Egy államosítás politikai kockázat (is)...
A részleges privatizáció logikusabb .
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 397
113
Kaposváron nem gyártanak futóművet.
Itt meg ha az az igény, akkor azt szépen legyártják cégen belül.
Az újra felfuttatott Jármű üzletágban meg összeházasítják a törököktől kapott páncélozott kocsiszekrénnyel, meg belepakolják a hajtást, meg a egyéb berendezéseket.
Ezek egyike sem igényel hatalmas beruházást. Nem kellenek speciális megmunkáló gépek, óriás prések, speciális hegesztő robotok. Erre a mennyiségre nem lesz szükség klasszikus gyártósorra.
Amire szükség van az vagy már megvan (futómű részleg), vagy "aprópénzért" beszerezhető.
Nyilván ez az én elképzelésem, de máshogy szerintem el sem vállalták volna.
Az éves tervezett db-szám is mutatja,hogy ez alapvetően manufaktúrás,"kisüzemi" összeszerelés,gyártás lesz.Kb mint a Lynxé-nem várható egy specializált gyártósor felállitása.Egyszerűen nem éri meg.
 
  • Hűha
Reactions: Bubu bocs

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 344
96 720
113
Én azt se tartom ördögtől valónak, hogy az állam kivezeti a tőzsdéről és csinál belőle egy zrt-t. Nincs sok értelme tőzsdézni 70-80%-os állami résszel ami nem cserél gazdát.
Én meg tőzsdére dobnám a Rába kisebbségi állami részét 51%-ot megtartva. Mikor ha nem most tudná a legjobb áron bevezetni. De ha jól emlékszek a Rába részvényeket a győri egyetem kezeli.
 
  • Tetszik
Reactions: Watszon and Giskard