[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

őőő azt ugye tudod, hogy nem a Rába fizeti őket, hanem a Magyar állam ? A rába, csak megépíti őket. és nem is 1 év alatt csinálja, hanem 7 év alatt.
Persze a részleteket felületesen ismeri a pórnép
Zsigerből jönnek megérzések vélemények
ilyen a fórum ))
Évi 10-20 mrd belefér a képbe
 
Arról beszélek, hogy mire van alapozva a szándék.
Nagyot kell "lépnie" a Rábának ehhez a történethez.
Nem zárom ki, hogy megugorja de egyelőre nagy a kabát....
Szerintem 2024 ben tud csinálni (veszteségre) kb 50-100 db ot
A 400 db kicsit soknak hangzik.
Komoly pénzek kellenek ehhez még ha az ingatlanokat adják is pénz...pénz és szakember.
Utóbbit még be is kell tanítani...stb
Gondolom valami miatt Kaposvár is felejtve.
Az is megvan, hogy nem 100%-os gyártás fog a Rábánál történni?
Gyakorlatilag jelenleg az a helyzet, hogy kb. a korábbi Jármű kapacitások kerülnek visszaaktiválásra. Elvileg a korábbi alkalmazottak válalaton belül kerültek átszervezésre, és nem történt tömeges szakember elküldés.
Ráadásul Győrben az Audiban az elektromos átállás miatt egy komolyabb mennyiségű ember fog felszabadulni. Kézenfekvő lenne, ha a Rába át tudná venni őket.
Ami a tőkehiányt illeti, ilyenkor szoktak kötvényt kibocsátani. Az állam meg jól felvásárolja azokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Törppapa
A Rába "alkalmasságán" gondolkodtam.
Mitől jobb ötlet mint Kaposvár ...?
Kaposváron nem gyártanak futóművet.
Itt meg ha az az igény, akkor azt szépen legyártják cégen belül.
Az újra felfuttatott Jármű üzletágban meg összeházasítják a törököktől kapott páncélozott kocsiszekrénnyel, meg belepakolják a hajtást, meg a egyéb berendezéseket.
Ezek egyike sem igényel hatalmas beruházást. Nem kellenek speciális megmunkáló gépek, óriás prések, speciális hegesztő robotok. Erre a mennyiségre nem lesz szükség klasszikus gyártósorra.
Amire szükség van az vagy már megvan (futómű részleg), vagy "aprópénzért" beszerezhető.
Nyilván ez az én elképzelésem, de máshogy szerintem el sem vállalták volna.
 
Az is megvan, hogy nem 100%-os gyártás fog a Rábánál történni?
Gyakorlatilag jelenleg az a helyzet, hogy kb. a korábbi Jármű kapacitások kerülnek visszaaktiválásra. Elvileg a korábbi alkalmazottak válalaton belül kerültek átszervezésre, és nem történt tömeges szakember elküldés.
Ráadásul Győrben az Audiban az elektromos átállás miatt egy komolyabb mennyiségű ember fog felszabadulni. Kézenfekvő lenne, ha a Rába át tudná venni őket.
Ami a tőkehiányt illeti, ilyenkor szoktak kötvényt kibocsátani. Az állam meg jól felvásárolja azokat.
ámen
 
Teljesen mindegy mi jön ki csak már kijönne és el kezdenék gyártásba állítani. Ja és minél hamarabb legyen rá szakember és minél hamarabb menjen már csapat próbázni. Minél előbb minél több ember legyen rájuk kiképezve mindenre.
1938 ban is faszául elkezdtük csak marha későn, és pont a Rába volt az ami a legjobb cuccokat gyártotta. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66 and Watszon
Én azt se tartom ördögtől valónak, hogy az állam kivezeti a tőzsdéről és csinál belőle egy zrt-t. Nincs sok értelme tőzsdézni 70-80%-os állami résszel ami nem cserél gazdát.
Attól még a cégnek nincs pénze.
Egy államosítás politikai kockázat (is)...
A részleges privatizáció logikusabb .
 
Kaposváron nem gyártanak futóművet.
Itt meg ha az az igény, akkor azt szépen legyártják cégen belül.
Az újra felfuttatott Jármű üzletágban meg összeházasítják a törököktől kapott páncélozott kocsiszekrénnyel, meg belepakolják a hajtást, meg a egyéb berendezéseket.
Ezek egyike sem igényel hatalmas beruházást. Nem kellenek speciális megmunkáló gépek, óriás prések, speciális hegesztő robotok. Erre a mennyiségre nem lesz szükség klasszikus gyártósorra.
Amire szükség van az vagy már megvan (futómű részleg), vagy "aprópénzért" beszerezhető.
Nyilván ez az én elképzelésem, de máshogy szerintem el sem vállalták volna.
Az éves tervezett db-szám is mutatja,hogy ez alapvetően manufaktúrás,"kisüzemi" összeszerelés,gyártás lesz.Kb mint a Lynxé-nem várható egy specializált gyártósor felállitása.Egyszerűen nem éri meg.
 
  • Hűha
Reactions: Bubu bocs
Én azt se tartom ördögtől valónak, hogy az állam kivezeti a tőzsdéről és csinál belőle egy zrt-t. Nincs sok értelme tőzsdézni 70-80%-os állami résszel ami nem cserél gazdát.
Én meg tőzsdére dobnám a Rába kisebbségi állami részét 51%-ot megtartva. Mikor ha nem most tudná a legjobb áron bevezetni. De ha jól emlékszek a Rába részvényeket a győri egyetem kezeli.
 
  • Tetszik
Reactions: Watszon and Giskard