Rheinmetall Lynx

Nemet rendelés a zalai gyárba amit ukranoknak küldenek ezt meg le is nyélbe szerintem Oroszország főleg ha usakmanyol 1-2db-ot
Na persze! Öreg orosz vasat nem adunk, közvetlenül rajtunk keresztül nem szállíthatnak Ukrajnába fegyvert, de hogy mi gyártunk nekik csúcskategóriás IFV-t, azért nem haragudnának meg az oroszok? Ezt te sem gondolhatod komolyan!
Akkor ez megint a sok hűhó a semmiért kategória lenne, a fegyverszállításokat illetően.
Mondjuk más témában láttunk már ilyet a magyar kormánytól.
 
Na persze! Öreg orosz vasat nem adunk, közvetlenül rajtunk keresztül nem szállíthatnak Ukrajnába fegyvert, de hogy mi gyártunk nekik csúcskategóriás IFV-t, azért nem haragudnának meg az oroszok? Ezt te sem gondolhatod komolyan!
Akkor ez megint a sok hűhó a semmiért kategória lenne, a fegyverszállításokat illetően.
Mondjuk más témában láttunk már ilyet a magyar kormánytól.
Én nem hiszem el amit mondanak inkább azt nézem mit csinálnak a pénzért bármire képesek majd jó média kommunikációval ezt is meg magyarázzák
 
Az szép, hogy Ukrajnán akarnak gyártani Lynxet, csak kérdés, hogy az ukránok hajlandóak e lesznek vásárolni belole.

Ugyanis már aktívan tárgyalnak kormány-kormány alapon CV90 beszerzésérol, valamint vállalati szinten ASCOD gyártásáról. Ehez képest a Rheinmetall szándéka mindezidáig eléggé egyoldalúnak látszódik, miután zátonyra futották a Panther gyártását illetó szándékok (az ukránok végul inkább saját T-84M-et rendeltek).
 
Az szép, hogy Ukrajnán akarnak gyártani Lynxet, csak kérdés, hogy az ukránok hajlandóak e lesznek vásárolni belole.

Ugyanis már aktívan tárgyalnak kormány-kormány alapon CV90 beszerzésérol, valamint vállalati szinten ASCOD gyártásáról. Ehez képest a Rheinmetall szándéka mindezidáig eléggé egyoldalúnak látszódik, miután zátonyra futották a Panther gyártását illetó szándékok (az ukránok végul inkább saját T-84M-et rendeltek).
Panthert nehéz is lett volna rendelni, mert még nincs!
Rájöttek, hogy Papperger ígéreteivel nem lehet harcolni...
 
Az szép, hogy Ukrajnán akarnak gyártani Lynxet, csak kérdés, hogy az ukránok hajlandóak e lesznek vásárolni belole.

Ugyanis már aktívan tárgyalnak kormány-kormány alapon CV90 beszerzésérol, valamint vállalati szinten ASCOD gyártásáról. Ehez képest a Rheinmetall szándéka mindezidáig eléggé egyoldalúnak látszódik, miután zátonyra futották a Panther gyártását illetó szándékok (az ukránok végul inkább saját T-84M-et rendeltek).
Ukrajnában gyártani, háborús helyzetben? Ennyire vakmerő nem lehet egyetlen cég, állam sem.
 
Attól még tesztelni kiküldhetjük őket, hogy éles helyzetbe működését megnézzük, ami nem biztos hogy ez rossz lenne nekünk. :rolleyes:
Azt tegyük hozzá, hogy a minden haditechnikai eszköz fogyóeszköz, csak ezzel a laikusok és szerintem a befektetők sincsenek tisztában. Aztán úgy mutogatnák az oroszok azt a pár kilőtt Lynxet, mint a véres kardot. Az meg egy másik kérdés, hogy vajon az ukránok összefegyvernemi szinten megfelelően használnák-e az eszközt.
 
2025 nyarán indulhat a Lynx gyártás az ukránoknál?

„A felfutási szakaszt követően gyorsan el kellene érnünk, hogy jelentős számú ilyen járművet teljes egészében Ukrajnában gyártsunk.”

„Die ersten zehn Lynx-Fahrzeuge werden bereits in Koproduktion zwischen uns und der Ukraine hier in Deutschland oder in Ungarn hergestellt“, berichtete der Manager.
„Nach einer Ramp-up-Phase sollten wir dann rasch in der Lage sein, diese Fahrzeuge in einer nennenswerten Stückzahl vollständig in der Ukraine zu fertigen.“ Dabei habe die Bundesregierung signalisiert, die für die Fertigung nötige Exporterlaubnis zu geben.
Ezzel van egy "kis probléma": a LYNX-hez az izraeli Spike lett integrálva, az izraeliek meg nem adnak el fegyvert Ukrajnának.
Lehet rá biztos mást is integrálni csak további 1-2 év csúszás meg k. sok pénz.

Mondjuk a francia Spike-klón (Akeron) mehetne rá alternatívaként vagy valamelyik ukrán SACLOS rakéta, de ebből nem lenne gyors gyártás.

Itt van amúgy a hír összefoglalva angolul egy ukrán portál tálalásában:

 
Tudom, sokszor kérdés volt már, de akkor most melyik ország is rendelkezik a Lynxek exportjogosultságával? Avagy ha Ukrajnába akarná vinni a típust, akkor most Papinak Pestre vagy Berlinbe kéne mennie? Vagy olyan opció lenne, hogy tőlünk menne az alkatrész németbe, Hans ott összerakja aztán szoszi Kijev-Külső?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Tudom, sokszor kérdés volt már, de akkor most melyik ország is rendelkezik a Lynxek exportjogosultságával? Avagy ha Ukrajnába akarná vinni a típust, akkor most Papinak Pestre vagy Berlinbe kéne mennie? Vagy olyan opció lenne, hogy tőlünk menne az alkatrész németbe, Hans ott összerakja aztán szoszi Kijev-Külső?
Szerintem attól függ, hogy hol lett legyártva, ha Zalába akkor Budapestre ha unterlüßben akkor pedig Berlinbe
 
Szerintem attól függ, hogy hol lett legyártva, ha Zalába akkor Budapestre ha unterlüßben akkor pedig Berlinbe
Tudom, sokszor kérdés volt már, de akkor most melyik ország is rendelkezik a Lynxek exportjogosultságával? Avagy ha Ukrajnába akarná vinni a típust, akkor most Papinak Pestre vagy Berlinbe kéne mennie? Vagy olyan opció lenne, hogy tőlünk menne az alkatrész németbe, Hans ott összerakja aztán szoszi Kijev-Külső?
Ha itt gyártják akkor a lényegi meg munkálás itt történik tehát “made in hungary” uniós jogszabály alapján nekünk kell rá ament adni.
Ha németeknél akkor ott
Lehet csavarni a történetet hogy tőlünk rendelnek zalai gyártással németek veszik át de tovább adják egy 3.felnek abba már nem biztos, hogy kell a bele egyezésünk szerződés függő.
 
Ha itt gyártják akkor a lényegi meg munkálás itt történik tehát “made in hungary” uniós jogszabály alapján nekünk kell rá ament adni.
Ha németeknél akkor ott
Lehet csavarni a történetet hogy tőlünk rendelnek zalai gyártással németek veszik át de tovább adják egy 3.felnek abba már nem biztos, hogy kell a bele egyezésünk szerződés függő.
Ilyesmire gondoltam alapvetően én is és épp ezért nem annyira tiszta ám Papi története. Mert a mostani mennyiségeket nézve simán lehet hogy a német gyár is bírna azokkal, amiket Taraszéknak adnak át. Vagy ott a cégen belüli kereskedelem lehetősége is, hogy nálunk készülnek az alkatrészek, Hans összerakja aztán nemet plecsnivel mehet Kijevbe. Vagy Hans gyártja az alkatrészt és Tarasz végszereli.

Mert alapvetően nehezen képzelem el, hogy itthon megadnák az exportengedélyt, max tényleg svájci mintára, hogy amennyit kap tőlünk Hans, annyit visz ki ukránba saját készletről (tudom, nekik nincs rendzserben)
 
Ilyesmire gondoltam alapvetően én is és épp ezért nem annyira tiszta ám Papi története. Mert a mostani mennyiségeket nézve simán lehet hogy a német gyár is bírna azokkal, amiket Taraszéknak adnak át. Vagy ott a cégen belüli kereskedelem lehetősége is, hogy nálunk készülnek az alkatrészek, Hans összerakja aztán nemet plecsnivel mehet Kijevbe. Vagy Hans gyártja az alkatrészt és Tarasz végszereli.

Mert alapvetően nehezen képzelem el, hogy itthon megadnák az exportengedélyt, max tényleg svájci mintára, hogy amennyit kap tőlünk Hans, annyit visz ki ukránba saját készletről (tudom, nekik nincs rendzserben)
Ha ament adnak rá valszeg nemet megrendelés ( úgy hallottam azért az ottani nemet gyártó kapacitásának nyűg a lynx így is van melo nekik) rendszeresitik majd rá másnap oda ajandekozzak ukranoknak aztán mi meg mossuk kezeinket de papi kicsit sokat iszik nem feltétlen kell készpénznek venni amit mond.
 
Ha ament adnak rá valszeg nemet megrendelés ( úgy hallottam azért az ottani nemet gyártó kapacitásának nyűg a lynx így is van melo nekik) rendszeresitik majd rá másnap oda ajandekozzak ukranoknak aztán mi meg mossuk kezeinket de papi kicsit sokat iszik nem feltétlen kell készpénznek venni amit mond.
Azért is kérdezem ezeket, mert ismerve a balfasz retard magyar sajtót, már fixen a magyar fegyverszállításokat harangozzák be vele, miközben kurvára nem erről van szó. Valamelyik műsorban sztem úgyis beszélek majd erről, mert a sok szar közt kell majd tiszta vizet önteni a búvónyílásokba
 
Mi nem gyártunk lényegében semmilyen alkatrészt a Lynxbe,nálunk az összeszerelés történik.
A jogok az RM kezében vannak.
Ha az RM exportálna Lynxet az ukránoknak,és nálunk raknák össze,az kihelyezett gyártásnak minősűlne.Ez esetben kéne a német,meg a magyar állam engedélye is.
 
Vagy olyan opció lenne, hogy tőlünk menne az alkatrész németbe, Hans ott összerakja aztán szoszi Kijev-Külső?
Szia,

Van olyan opcio, hogy tolunk megy alkatresz?

Eddig arrol volt szo, hogy a nemetektol jon minden alkatresz, es a vegszereles lesz nalunk a sajar Lynx-eknel.
Szoval amit a nemetek raknak ossze, ahhoz abszolut semmi kozunk, abban egyetlen magyar alkatresz sincs.

ui. most latom, hogy mikozben gepeltem egesz hasonlot valaszolt Negan is.
 
Mi nem gyártunk lényegében semmilyen alkatrészt a Lynxbe,nálunk az összeszerelés történik.
A jogok az RM kezében vannak.
Ha az RM exportálna Lynxet az ukránoknak,és nálunk raknák össze,az kihelyezett gyártásnak minősűlne.Ez esetben kéne a német,meg a magyar állam engedélye is.
Szia,

Van olyan opcio, hogy tolunk megy alkatresz?

Eddig arrol volt szo, hogy a nemetektol jon minden alkatresz, es a vegszereles lesz nalunk a sajar Lynx-eknel.
Szoval amit a nemetek raknak ossze, ahhoz abszolut semmi kozunk, abban egyetlen magyar alkatresz sincs.

ui. most latom, hogy mikozben gepeltem egesz hasonlot valaszolt Negan is.
Egyébként a benyögéseken kívül erre van információd is?

Ìrd fel krétával a kamion oldalára 100x nem àllítok abszolútumokat ha amúgy nulla infóm van az egészről.
 
Papi gyárat ígért nekik nem?
A mai sajtóban az első 10 db-ról volt szó amit Papi szerint már Németországban és ZEG-en gyártanak is. Mivel a német üzem még a mi 46 db-unkat sem tudta legyártani így az gyártás (ami mindig összeszerelés) nálunk fog történni. Németországban a toronyfegyver, szenzorok, egyéb alkatrészek gyártása történik.
Ismerve a RM gyorsaságát kis szerencsével mire elkészül ez a 10 db a "Címzett ismeretlen" jelzéssel fog visszaérkezni hozzánk.