Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 697
46 736
113
Olyan ez, minthogy utolérjük lassan a finneket az oktatásban lehet örülni meg minden tök happy, csakhát az ördög a részletekben rejlik és nem a magyar lett annyival jobb, hanem a finn lett ennyivel szarabb, hogy lassan visszacsúsznak a mi szintünkre...
Ha figyeled a híreket, láthatod, hogy piszok sok beruházás van a csőben. Van olyan amelyik már be van jelentve, meg egy halom ami csak látszik hogy be lesz.
Tudom, hogy te otthon vagy nagyon vasútban, úgyhogy ha csak azt veszem elő, hogy jövőre akarnak elindítani egy átfogó giga modernizációs programot az piszok sok munkást felszívni. De felfutóban lesz a vagongyártás is, pláne, ha sikerül a spanyol Talgo-s üzlet.
Elkezdik építeni a ferihegyi 3. terminált, ott van Paks 2., és várhatóan további erőműépítésekre is kell számítani (atomra is!). De a Honvédségnek és a Rendőrségnek is krónikus emberhiánya van.
A Merci is bővítésben van. A BYD is ugye már a csőben van. A BMW meg jövő szeptemberbe indul a próbagyártással. Meg ugye a rengeteg akkuiparral foglalkozó üzem.
És akkor az általunk jól ismert hadiipari fejlesztéseket is közel 0-ról kell emberrel ellátni.
És ezek csak azok a beruházások, amivel egynél többször folalkozott a sajtó. És akkor még ott az apró...
Ez még úgy is kegyetlenül nagy számú munkavállalót igényel, ha az infláció, meg a sztrájkok miatt esetleg több most futó gyár be is dobja a törülközőt.
Ennyit itthonról még úgy sem fogunk tudni kiállítani, hogy azért Ukrajnából szerintem elég sokan maradnak nálunk a háború után is.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 022
14 141
113
Most leírtad a MOL és az OTP receptjét.
És igen, a fenti képlet nagyjából megállja a helyét. Mert egyik nélkül sem lenne képes magyar multi létrejönni. Erre jó példa az előtte való "emúúút 8 év". Na akkor nem volt még kéjjes gondolati szinten sem sikeres magyar multi.

Az a gond, hogy a NER már pejoratív jelentésében került bele a köztudatba, pedig eredetileg nem erre hozták létre. Nyilván ehhez hozzájárult a "vonatra felült ügyeskedők köre is". Meg az, hogy elég erőszakosan és kapkodva akarták a rendszert elfogadtatni a magyar társadalommal.
A recept lényege az, hogy erős állami hátszéllel sikereket érnek el, amit forintosítva különböző csatornákon egy részt visszaoszt.
(Ezt Amerikában lobbizásnak hívják ugye. Itthon meg előszeretettel korrupciónak.)
A MOL-nak és az OTP-nek a NERben elfoglalt szerepe ez alapján megkérdőjelezhetetlen. Elég csak a magyar sportban (igen erősen NER hátterű terület) elfoglalt szerepükre gondolni.
Nyilván a fentebb általam felsorolt cégek esetén még a rövid külföldi háttér kevés fogódzót ad, az ítélkezésre, de szerintem ilyen magyar multi élére csak olyan embereket pakolnak, és olyan board kerül, akik alapvetően nem hülyék. Szóval én megadom nekik a bizonyítási lehetőséget.
Egy nemzetközi porondra való kilépés esetén már gyakran az is sikerként elkönyvelhető, ha talpon maradnak az első években.
Nem tudom miert az èrtetlenkedes, az ilyen OTP MOL, stb pont nem jó példák mert nemzet stratégiai cégek voltak és lesznek, így kormanyoktol függetlenül biztosított a működésük. Tulajdonosi szerkezetük is bőven a NER előtt alakult ki. Vagyis ezek nem a NER érdemei. Ebben a meretkategóriában részesei a NER-nek ahogy bármely más kormány esetében részt vallalnak majd mert működésük elvalaszthatatlan a mindenkori Magyar kormánytól.

A NER pejorativ jelentését meg maguknak köszönhetik, hogy jellemzően haver bankja pénzéből finanszírozott cegfelvásárlásokkal azonosítják a mukodesüket. Ha bármi bukkanóba jutnak akkor meg az állam kisegíti őket. Láttuk a Eliosnál vagy a Covid alatt a Lölő hotelek kisegítésénèl.

Nyilván vannak érdemeket is amiket nem kell letagadni, ahogy a külföldi terjeszkedesnek sem vagyok ellene, csupán ez a mindent relativizáló primitív "mer a Gyurcsány jobb volt?"-ra felépitett kritikatlan siker demózás gusztustalan!

Azt is beláthatnánk már, hogy ugyan tényleg érdekünk a Magyar tulajdonosi bázisú cégek erősödése, egy ponton túl a cégek azoktól függetlenül nettó pszihopata működést mutatnak, leszarva bármi fajta nemzeti èrdeket és csak a profit vezérli őket, szóval helyen kell kezelni őket. Lölő is hogy kibaszta a melosokat amikor épp úgy kívánta. (Ez tok normális ceges működés) Szóval ez a Magyar cégek túlmisztifkiálása is hibás. Nem is beszélve arrol, hogy sok esetben a tulajdonosi kör jelentős része ott is külföldi, vagy alapirányi vagy tőkealap, hogy még tudni se lehessen. Sok esetben az is megdölt már, hogy az érvként használt az "itt megszerzett profitot legalább nem viszik ki" is lehet fals.

Látjuk, hogy egy német vagy kínai cég is lehet bőven hasznos működésű meg ugy is, hogy viszi haza a prifitot, és azt is, hogy egy kitartott Magyar innovációra képtelen csak az allami csöcsön vegetál.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 419
28 290
113
Tudom, hogy te otthon vagy nagyon vasútban, úgyhogy ha csak azt veszem elő, hogy jövőre akarnak elindítani egy átfogó giga modernizációs programot az piszok sok munkást felszívni. De felfutóban lesz a vagongyártás is, pláne, ha sikerül a spanyol Talgo-s üzlet.
Hát azért én azt javaslom, hogy addig ne állj féllábon amíg ebből lesz valami, mert elfárad a lábad... :D Szeretnék hinni benne, de már annyiszor készültek ilyen tervek és a vége mindig az sajnos, hogy jön egy új miniszter és dobja a kukába mindet és készít sokpénzért egy másikat... egyedül talán Homolya Róbert volt kivétel aki vezetésével rendbe rakták a nyugatit beindult az IC+ program (a minőségét most se firtassuk..) KISS, 115 új mozdony tender...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A fenti eset.
A külsős cégeket fix időre szerződik. Rengetegszer előfordul váltás és cserélődnek a cégek, sokszor a külsős dolgozók is.
Itt az a necces, hogy a másik cég vendégmunkások foglalakoztatásával nyert, ami azért érdekes mert elvileg a vendégmunkások foglalkoztatása drágább, mégis feltehetően jobb ajánlatot tett. Nem biztos, hogy a bérrel nyert, de ha azzal akkor sztem trükközött. Vagy az előző külsős cég vezetése volt túl kapzsi és nagy haszonkulcssal dolgozott. De ez már ködszurkálás.

Kicsit még utánaolvasva 16 embert rúgtak ki a 40-ből, többieknek volt máshol munka.
Itt igazából még mindig az a fő probléma, hogy "picit" későn szóltak. Gondolom féltek a cégvezetésnél, hogy átmennek a dolgozók a konkurenciához ha hamarabb tudnak róla.
És egy családost azért elég sz*rul érint ha hirtelen munkanélküliként karácsonyozhat, de idővel valszeg felszívja a munkaerőpiac azt a pár embert.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Kicsit még utánaolvasva 16 embert rúgtak ki a 40-ből, többieknek volt máshol munka.
Itt igazából még mindig az a fő probléma, hogy "picit" későn szóltak. Gondolom féltek a cégvezetésnél, hogy átmennek a dolgozók a konkurenciához ha hamarabb tudnak róla.
És egy családost azért elég sz*rul érint ha hirtelen munkanélküliként karácsonyozhat, de idővel valszeg felszívja a munkaerőpiac azt a pár embert.
Jaj persze. A híres munkaerőhiány.
Egyszerűen a filippinók miatt megint kirúgtak egy adag magyart.
De hát kinek mit intéz a kormánya...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Biztos?
Én azért megkérdeznék néhány gazdasági szakértőt is, hátha vannak ötleteik. 2/3al szinte bármit megtehettek volna, de csak a multik kiszolgálására futotta.
Bár arra futotta volna. A magyar ner kiszolgálására futotta. Amire egy kegyetlenebb római rabszolgatartó is azt mondaná, hogy az ilyen bánásmód nem illik egy úriemberhez.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
A kettő közt nincs átmenet.
Magam előtt látom, ahogy az amúgy szorgalmas cigány takarítókból minimum technikust csinálunk. Ja várj nem.
Szóval gondolom ők a járulékos veszteség.

Visszajöttünk a téma indulásához, ajánlom magamat.
Ajánlhatod, csak ugye összeszerelő országban nincs szükség csak operátorokra. Akiket most jól seggbeszexualizáltak a filippínókkal.

És azt most hagyjuk is, hogy ugye a németeknél, franciáknál is így kezdődött. Meg mi se buktuk az ország 2/3át, mert beengedtük az oláhot, tótot, rácot.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 087
92 210
113
Biztos?
Én azért megkérdeznék néhány gazdasági szakértőt is, hátha vannak ötleteik. 2/3al szinte bármit megtehettek volna, de csak a multik kiszolgálására futotta.
Én szakértők helyett ajanlanám, nézz körbe, mi történt a többi kelet-europai országban. Mindenhol zajlik egy nyugati kivándorlás, vendégmunkás export. A mértéke különböző, a trend ugyanaz. És a mértékben mi az átlagnál sokkal jobban állunk.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Én szakértők helyett ajanlanám, nézz körbe, mi történt a többi kelet-europai országban. Mindenhol zajlik egy nyugati kivándorlás, vendégmunkás export. A mértéke különböző, a trend ugyanaz. És a mértékben mi az átlagnál sokkal jobban állunk.
Meg gazdasági növekedés is. Na az nálunk nem igazán. Amíg Balasagyarmatról járnak fel technikusnak emberek a samsunghoz, mert 3szoros fizut kapnak így mint ott diplomás melóval, és a samsung azért nem dobálja technikusoknak a millás fizukat, addig Románia csendben lehagy minket.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 697
46 736
113
Nem tudom miert az èrtetlenkedes, az ilyen OTP MOL, stb pont nem jó példák mert nemzet stratégiai cégek voltak és lesznek, így kormanyoktol függetlenül biztosított a működésük. Tulajdonosi szerkezetük is bőven a NER előtt alakult ki.
Ööö ugye arra nem emlékszel, amikor (2011) az oroszoktól kellett visszavenni a részesedést, hogy valóban irányitói, stratégiai többsége legyen a Magyar Államnak. És mit mondott erről a kiválló Népszava? :D
Nyilván vannak érdemeket is amiket nem kell letagadni, ahogy a külföldi terjeszkedesnek sem vagyok ellene, csupán ez a mindent relativizáló primitív "mer a Gyurcsány jobb volt?"-ra felépitett kritikatlan siker demózás gusztustalan!
Tőlem ilyet nem fogsz olvasni. De azért egy cég sikerét mindig csak abszolút értékben lehet mérni. Tehát nem érdemes azon morfondírozni, hogy mekkora kutyaütő banda lenne, ha nem állna mögötte a NER. Ez egy természetes szelekció. Ne feledd el, hogy a sikerhez gyakran csak olyan kis dolgok kellenek, hogy pl. ki tud kínaiul, vagy hogy ki viszi táncba Orbán lányát.
Mondok egy példát:
A NER alapjai a trafikok idején lettek letéve. Mindenki hőbörgött a trafik koncessziók leosztása miatt.
Nekem az egyik rokonom annak idején megpályázott egy ilyen trafikot. 0 előzetes kereskedelmi tapasztalatuk volt (Elvált tanár anyuka 2 fiatal felnőtt gyerekkel). 0 Fideszes hátszéllel rendelkeztek. Mi több korábban inkább utálták a Fideszt, és Orbánt.
Nem is tudom, hogy hogy nyerték el, de a lényeg, hogy a mai napig megvan nekik. Nem keresték gennyesre magukat belőle, mi több az alkalmazottak helyett is gyakran ők maguk ülnek be, amikor helyettesíteni vagy csak a 2. műszakot el kell vinnie valakinek. Nincs több trafikból álló birodalmuk.

El kellene ítélnem őket azért, mert kihasználták a kínálkozó alkalmat? Nem hinném.
Szerinted kire szoktak szavazni, mióta övék a koncesszió? :oops:

De hogy mondjak valami meglepőt.
Gondolkodtam arról, hogy mi lehetett a minta akkor amikor az egészet kitalálták. És meg fogsz lepődni, de szerintem a zsidó összetartás és a zsidó üzleti élet az, amit a legjobban hasonlítanék hozzá. Csak ami náluk több száz, ezer év alatt alakult ki, azt itt most 10 év alatt lapátolták össze.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 697
46 736
113
Hát azért én azt javaslom, hogy addig ne állj féllábon amíg ebből lesz valami, mert elfárad a lábad... :D Szeretnék hinni benne, de már annyiszor készültek ilyen tervek és a vége mindig az sajnos, hogy jön egy új miniszter és dobja a kukába mindet és készít sokpénzért egy másikat... egyedül talán Homolya Róbert volt kivétel aki vezetésével rendbe rakták a nyugatit beindult az IC+ program (a minőségét most se firtassuk..) KISS, 115 új mozdony tender...
Ha nem baj, akkor ezt a kommentet is elteszem későbbre. :rolleyes:
De figyeld meg, hogy a vasút, és úgy általában a logisztikai fejlesztéseké lesz a következő 10 év. Mint ahogy korábban az autóipar, a stadionok, és a sport volt a fő fejlesztési vonal, ebbe beúszott jobbról kicsit 2018-tól a hadiipar fejlesztése.
Most pedig messziről az látszik, hogy a logisztikai fejlesztések, az energetika, és az elektromobilitásra való átállás lesz a húzóágazat a következő 10 évben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 419
28 290
113
Ha nem baj, akkor ezt a kommentet is elteszem későbbre. :rolleyes:
De figyeld meg, hogy a vasút, és úgy általában a logisztikai fejlesztéseké lesz a következő 10 év. Mint ahogy korábban az autóipar, a stadionok, és a sport volt a fő fejlesztési vonal, ebbe beúszott jobbról kicsit 2018-tól a hadiipar fejlesztése.
Most pedig messziről az látszik, hogy a logisztikai fejlesztések, az energetika, és az elektromobilitásra való átállás lesz a húzóágazat a következő 10 évben.
Őszintén remélem, hogy neked lesz igazad... feladat lesz bőven ez csak a tegnapi nap termése:


"Szerda délután Újszász és Szolnok között felsővezetékhiba akadályozza a közlekedést. A helyreállításig, várhatóan az esti órákig az érintett szakaszon nem közlekedhetnek villamos vontatású vonatok, ezért jelentősen módosul a közlekedés, hosszabb eljutási időre, késésekre, kimaradó járatokra kell számítani a Budapest–Újszász–Szolnok, a Szolnok–Újszász–Hatvan és az Újszász–Vámosgyörk vonalon.

A Kaposvárról a Keleti pályaudvarra 12 órakor elindult Kresz Géza InterCity (IC 825) mozdonya meghibásodott Taszárnál. Egy másik mozdonnyal, várhatóan 60 perces késéssel folytatja az útját az InterCity.

A Keleti pályaudvarról 13:45-kor és 16:45-kor Nagykátára induló G60-as vonat (3614, 3636) nem közlekedik.

A Vácról – Veresegyházon át - a Nyugati pályaudvarra 12:35-kor induló S71-es vonat (2535) várhatóan 35-40 perces késéssel közlekedik.

A Székesfehérvárról Kőbánya-Kispestre 11:18-kor induló G43-as és a Kőbánya-Kispestről Martonvásárra 12:57-kor induló S36-os vonat (3525, 3834) nem közlekedik.

A Monorról a Nyugati pályaudvarra 11:06-kor induló S50-es vonat (2735) nem közlekedik.

A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon - korábbi járműhia miatt - megnőtt a vonatok menetideje 30-60, esetenként 60-90 perccel.

A Vácról a Nyugati pályaudvarra tartó, Fótról 8:04-kor továbbindult G71-es vonat (2537) meghibásodott Fót és Rákospalota-Újpest között, az elvontatásáig akadályozva a forgalmat. A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon jelentős, 30-60 perces késésekre, rövidebb útvonalon közlekedő vagy kimaradó járatokra lehet számítani délelőtt.

A Keleti pályaudvarról Gyöngyösre 8:30-kor és a Gyöngyösről a Keleti pályaudvarra 10:08-kor induló IR85-ös Mátra InterRégió (3032, 3015) nem közlekedik.

A Keleti pályaudvarról – Győrön, Szombathelyen át – Grazba induló Mura InterCity (IC 312) 77 perces késéssel közlekedik.

A Monorról a Nyugati pályaudvarra 8:35-kor induló S50-es vonat (2737) nem közlekedik. Az utasok a következő, Monorról 9:06-kor induló S50-es vonattal (2747) utazhatnak Budapest felé.

A Szolnokról Nyíregyházára 6:49-kor elindult személyvonat (6150) meghibásodott Karcag előtt. Bevontatják Karcagra, onnan nem közlekedik tovább. Az utasok a Karcagról 8:34-kor induló Cívis InterRégióval (6090) tudnak utazni Debrecenig.

A Keleti pályaudvarról Gödöllőre 8:05-kor és a Gödöllőről a Keleti pályaudvarra 9:16-kor induló S80-as vonat (3122, 3157) nem közlekedik. Az utasok a 30 perccel későbbi S80-as vonattal (3132, 3167) utazhatnak.

A Pusztaszabolcsról a Déli pályaudvarra 6:38-kor elindult S40-es vonat (4127) menetideje 20-25 perccel nőtt. A Déli pályaudvarról Dunaújvárosba 7:50-kor induló S42-es vonat (4222) csak Pusztaszabolcstól közlekedik.

A Záhonyból a Nyugati pályaudvarra tartó, Nyíregyházáról 6:22-kor továbbindult Nyírség InterCity (IC 619) mozdonya meghibásodott, emiatt Debrecentől 56 perc késéssel közlekedik.
A Karcagról Debrecenbe 6:54-kor induló személyvonat (6040) nem közlekedik.

A Tiszalökről Debrecenbe 5:32-kor – késéssel - elindult vonat (36639) meghibásodott Tiszavasváriban, akadályozva a közlekedést Tiszalök és Tiszavasvári között. Emiatt a vasúttársaság pótlóbuszt rendel az érintett szakaszra.

A Szolnokról Nyíregyházára 4:49-kor induló személyvonat (6130) járműhiba miatt 70-80 perces késéssel közlekedik.
A Nyírábrányból Debrecenbe 6:39-kor induló vonat (6817) nem közlekedik.

A Nyugati pályaudvarról Monorra 5:05-kor induló S50-es vonat (2720) nem közlekedik. Az utasok a Nyugatiból 5:35-kor induló S50-es vonattal (2730) utazhatnak.

A Nagykátáról a Keleti pályaudvarra 5:41-kor induló S60-as vonat (3669) nem közlekedik."