Magyarország ipara

Csak itt most nem a logisztikáról van szó hanem arról, hogy a vasúti közlekedés lassan összeomlik és a kormány meg végig nézi... és nem kell nyugatra menni jó példákra bőven elég a csehekhez, lengyelekhez menni..
A lassan összeomlik, és az összeomlott között van némi különbség. Az egészségügy 35 éve folyamatosan összeomlik.
cseh példa: https://iho.hu/hirek/nagybevasarlas...9zVg52fL_aPmKlC7Vgx3MtXcL_6MOmdahZz5wk8wdElrU

Tavaly szeptember óta a Cseh Vasutak összesen 1419 milliárd forintnak megfelelő cseh korona értékben írt ki közbeszerzést új járművek vásárlására.
Akkor most gyorsan váltsd át a beragadt 30Mrd eurós EU-s pénzeket forintra. Az 11500 Mrd Forint.
Mennyi új jármű jönne ki abból? És mennyi lélegeztető gép?
Hagyd abba a demagógiát!
Miből szeretted volna állni egy ilyen mérvű beszerzést a MÁVnál, amikor ennyi pénz hiányzik a költségvetésből? Miközben lepadlózik a gazdaságunk mindkét fő külkereskedelmi felvevőpiaca (az orosz a szankciók miatt, a nyugati meg szintén a szankciók miatt, csak máshogy), és a saját befizetéseink meleltt a nekünk járó fejlesztési pénzeket visszatartják.
Tudom, hogy neked nagyon fáj, hogy lemondták a Vectronokat. de nem véletlenül lett kigolyózva a Vectron tender. És nem véletlenül került elő a Talgo-s hír ezzel párhuzamosan. A nagypolitika keresztülhúzta a terveket. És nem is biztos, hogy rosszul fogunk belőle kijönni. (Nem feltétlenül a Talgo-ra gondolok)
Jelen állapotában a MÁV értelmetlen marhaság. Abba pénzt beletenni csak egy átfogó fejlesztéssel érdemes. Ilyenre meg 2020 óta esély sincs.
Ígyhát pont annyit tesznek bele, amennyiből éppen elvegetál. Cserébe minden másra több jut. Hadiipari fejlesztésekre, külföldi működő tőke bevonzására, és dotálására, meg még lehet, hogy stadionokra is. Ne felejtsük ez utóbbit milyen tervekre építették fel!

A Vectron tender nem jelentette volna azt, amit a tapasz a patch mémben.
Itt költeni kell mindenre is: a vonalakra, a pályaudvarokra, a mozdonyokra, a motorvonatokra, a személyi állományra, és akkor még a vasút szerelmesei a mellékvonalakat és a kedvezményrendszert is fenn akarják tartani.
A katonák meg tüzérséget, drónokat, és egyéni felszerelést akarnak. A tanárok és az ápolók 800ezres fizetést, a gyerekek meg PS5 miatt cincálják a fülemet.
Jelzem a PS már megvan. Megy a fa alá.
Úgyhogy van remény! :cool:
 
A lassan összeomlik, és az összeomlott között van némi különbség. Az egészségügy 35 éve folyamatosan összeomlik.

Akkor most gyorsan váltsd át a beragadt 30Mrd eurós EU-s pénzeket forintra. Az 11500 Mrd Forint.
Mennyi új jármű jönne ki abból? És mennyi lélegeztető gép?
Hagyd abba a demagógiát!
Miből szeretted volna állni egy ilyen mérvű beszerzést a MÁVnál, amikor ennyi pénz hiányzik a költségvetésből? Miközben lepadlózik a gazdaságunk mindkét fő külkereskedelmi felvevőpiaca (az orosz a szankciók miatt, a nyugati meg szintén a szankciók miatt, csak máshogy), és a saját befizetéseink meleltt a nekünk járó fejlesztési pénzeket visszatartják.
Tudom, hogy neked nagyon fáj, hogy lemondták a Vectronokat. de nem véletlenül lett kigolyózva a Vectron tender. És nem véletlenül került elő a Talgo-s hír ezzel párhuzamosan. A nagypolitika keresztülhúzta a terveket. És nem is biztos, hogy rosszul fogunk belőle kijönni. (Nem feltétlenül a Talgo-ra gondolok)
Jelen állapotában a MÁV értelmetlen marhaság. Abba pénzt beletenni csak egy átfogó fejlesztéssel érdemes. Ilyenre meg 2020 óta esély sincs.
Ígyhát pont annyit tesznek bele, amennyiből éppen elvegetál. Cserébe minden másra több jut. Hadiipari fejlesztésekre, külföldi működő tőke bevonzására, és dotálására, meg még lehet, hogy stadionokra is. Ne felejtsük ez utóbbit milyen tervekre építették fel!

A Vectron tender nem jelentette volna azt, amit a tapasz a patch mémben.
Itt költeni kell mindenre is: a vonalakra, a pályaudvarokra, a mozdonyokra, a motorvonatokra, a személyi állományra, és akkor még a vasút szerelmesei a mellékvonalakat és a kedvezményrendszert is fenn akarják tartani.
A katonák meg tüzérséget, drónokat, és egyéni felszerelést akarnak. A tanárok és az ápolók 800ezres fizetést, a gyerekek meg PS5 miatt cincálják a fülemet.
Jelzem a PS már megvan. Megy a fa alá.
Úgyhogy van remény! :cool:
Mondjuk a Bp-Belgrád dolognak akkor van értelme, ha van Bp- Varsó meg Bp-Bécs. Meg a vagonátrakodó a magyar - orosz határon, ugye, ahogy Freud bácsi kiszólt anno.
 
vasút szerelmesei a mellékvonalakat és a kedvezményrendszert is fenn akarják tartani.
A vasút szerelmesei a mellékvonalakat már bocs nem azért akarják fenntartani hogy a logikáddal érvelve a pénzt vigye hanem várhatóan a közlekedés átalakulásából fakadóan 15-25 éven belül a még fent maradt vidék is tömegközlekedéshez meg árúszállításhoz jusson. Ugyanis buszt nem lehet minden faluhoz,zárt településhez szervezni. Kettő a mellékvonalak ha rendbe lennének normális menetrenddel akkor személyszállításban a ráhordás szerepe lenne a munkába járás szerepe mellé.
Lásd lengyel-cseh példákat. Lassan fényévekkel előznek meg minket. Hát baz a lengyeleket is lassan 20 évbe fog telni mire utolérjük őket már ha.....
megj: Ja ez nem fér bele a jelenlegi trendbe..... de a több tíz mrd ft megépített km ét autápálya igen. Csak tudnám hogy mire mert várhatóan olyan hogy magán gépkocsi nem lesz...... hanem a bérlés felé fog eltolódni a súly az egyre több elektromos kocsi megjelenésével. Továbbá hála a jó gazdaságunknak egyre irreális lesz az átlag embernek beszerezni 10-15 éven belül egy új elektromos verdát. Marad a 20 on pár éves szuttyok illetve a bérlés.
 
Ezekre az alacsonystátuszú munkahelyekre pont ideálisak lenne a cigányság még mindig szocializációs hátránnyal küzdő része.
Nem létezik valódi teljes foglalkoztatás!
Minden társadalomnak vannak nem szocializálható részei. Pl. a hajléktalanok is egy ilyen réteg.
Ezen emberek munkára kényszerítése nem igazán lehetséges, csak diktatórikus rendszerben. (értsd: ösztönözni ezeket az embereket maximum fizikai erőszakkal lehet, de ez nem pálya a nyugati társadalmakban )
A járvány előtti szint a munkanélküliségben nagyjából megfelel a padlónak.
 
A lassan összeomlik, és az összeomlott között van némi különbség. Az egészségügy 35 éve folyamatosan összeomlik.
Ja, megy lefele a lejtőn aztán egyszer csak beleáll a földbe... Nem biztos, hogy meg kéne várni...
Akkor most gyorsan váltsd át a beragadt 30Mrd eurós EU-s pénzeket forintra. Az 11500 Mrd Forint.
Mennyi új jármű jönne ki abból? És mennyi lélegeztető gép?
Hagyd abba a demagógiát!
Miből szeretted volna állni egy ilyen mérvű beszerzést a MÁVnál, amikor ennyi pénz hiányzik a költségvetésből? Miközben lepadlózik a gazdaságunk mindkét fő külkereskedelmi felvevőpiaca (az orosz a szankciók miatt, a nyugati meg szintén a szankciók miatt, csak máshogy), és a saját befizetéseink meleltt a nekünk járó fejlesztési pénzeket visszatartják.
Ok. Akkor a háború meg a szankciók előtt mi a kifogás, hogy nem történt szinte semmi előrelépés ?? Pedig volt bőven EU-s pénz...
Tudom, hogy neked nagyon fáj, hogy lemondták a Vectronokat. de nem véletlenül lett kigolyózva a Vectron tender. És nem véletlenül került elő a Talgo-s hír ezzel párhuzamosan. A nagypolitika keresztülhúzta a terveket. És nem is biztos, hogy rosszul fogunk belőle kijönni. (Nem feltétlenül a Talgo-ra gondolok)
Jelen állapotában a MÁV értelmetlen marhaság. Abba pénzt beletenni csak egy átfogó fejlesztéssel érdemes. Ilyenre meg 2020 óta esély sincs.
Ígyhát pont annyit tesznek bele, amennyiből éppen elvegetál. Cserébe minden másra több jut. Hadiipari fejlesztésekre, külföldi működő tőke bevonzására, és dotálására, meg még lehet, hogy stadionokra is. Ne felejtsük ez utóbbit milyen tervekre építették fel!
Persze, hogy fáj mivel csak az időt basszák el vele, hogy megint variálnak tök fölöslegesen... Ezt a Talgo-s dolgot azért nem értem, mivel azon a motorvonaton kívül semmi olyan portékájuk nincs ami nekünk kéne, és még azt se tudták sehova eladni, mivel a cég a HSR vonatokra van ráfeküdve ami nálunk korántsem prioritás szóval ezzel megint csak azt időt basszák el, és nekünk pont időnk nincs erre. Plusz Európába sehol se használják őket szóval ha ki akarjuk vinni őket nemzetközi forgalomba,
akkor nekünk külön kell engedélyeztetni ami kurva sok pénz és idő amiből nekünk pont egyik sincs. Több értelme lett volna a STADLER-be bevásárolni magunkat vagy valami lengyel gyártóba ha már V4... Annyit SE tesz bele az állam, hogy elvegetáljon, annyit tesz bele, hogy ne egyből álljon bele a fölbe, hanem kicsit lassabban...
A Vectron tender nem jelentette volna azt, amit a tapasz a patch mémben.
Itt költeni kell mindenre is: a vonalakra, a pályaudvarokra, a mozdonyokra, a motorvonatokra, a személyi állományra, és akkor még a vasút szerelmesei a mellékvonalakat és a kedvezményrendszert is fenn akarják tartani.
A katonák meg tüzérséget, drónokat, és egyéni felszerelést akarnak. A tanárok és az ápolók 800ezres fizetést, a gyerekek meg PS5 miatt cincálják a fülemet.
Jelzem a PS már megvan. Megy a fa alá.
Úgyhogy van remény! :cool:
Na akkor ha a stadionok helyett az az évi 30 mrd ment volna pályakarbantartásra plusz megvették volna azt a 115 vetcront hitelből hogy tervezték eredetileg (később bőven kitermelte volna az árát mivel sokkal olcsóbb üzemeltetni mint a szilit) akkor már csak vagonokat kellet volna gyáratni (IC+ program) Akkor már egész jól állnánk... De nem nekünk stadion kell meg sok presztízs beruházás amik nem termelnek hasznot....
 
Akkor most gyorsan váltsd át a beragadt 30Mrd eurós EU-s pénzeket forintra. Az 11500 Mrd Forint.
Mennyi új jármű jönne ki abból? És mennyi lélegeztető gép?
Hát a fene egye meg, csináljuk az EUs pénzből a NERt (meg a focit), a fontos állami feladatokra meg a saját pénzből. Kevesebben halnának bele.

Mellesleg az EUs pénzből akarja a tanári bért rendezni, így addig nem rendezi, mig nincs EUs pénz. Ezzel az EUt zsarolja, vagy az országot szivatja ismét?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
330 milliárddal zárul a stadionépítések évtizede VS, MÁV 800 milliárd forintos éves költségvetés
10 év alatt 330 mrd VS. 800 mrd egy éves költségvetése a MÁV-nak

A szefósklubnak, akik az ország összes gondját - élén az egészségüggyel, tömegközlekedéssel, közalkalmazotti bérrel, vagy ezt mind, egyszerre - megoldotta volna már a stadionpénzből, hiába magyarázod el újra és újra hogy az erre 10 év alatt elköltött pénz gyakorlatilag egy kerekítési hiba az évente kb 39 000 milliárdos magyar költségvetésben.

Ha nem veszek meg 10 év alatt egy tölcsér fagyit akkor vehetek belőle egy kocsit - ez kb az a szint.
 
Ok. Akkor a háború meg a szankciók előtt mi a kifogás, hogy nem történt szinte semmi előrelépés ?? Pedig volt bőven EU-s pénz...
2010 és 2016 között is volt EU-s pénz. Mi történt a Honvédségnél?
hanem kicsit lassabban...
csak a program elindulásáig kell kitartson. Ahogy a Honvédség is. Ráadásul a MÁV nem egy olyan "esemény horizontos" ágazat, mint a honvédelem.
Ott nincs olyan, hogy bármilyen geopolitikai, vagy tőlünk független esemény miatt fog bezuhanni az egész, mint a Honvédség esetén történt volna, ha mondjuk 2010-es évek elején lett volna szükség a Honvédelemre.
Na akkor ha a stadionok helyett az az évi 30 mrd ment volna pályakarbantartásra plusz megvették volna azt a 115 vetcront hitelből hogy tervezték eredetileg (később bőven kitermelte volna az árát mivel sokkal olcsóbb üzemeltetni mint a szilit) akkor már csak vagonokat kellet volna gyáratni (IC+ program) Akkor már egész jól állnánk... De nem nekünk stadion kell meg sok presztízs beruházás amik nem termelnek hasznot....
Akkor hol is tartanánk a végösszeg kapcsán?
Most tedd a szívedre a kezed! Te tényleg azt gondolod, hogy ezektől a lépésektől MÁV termelné a hasznot, és nem csak vinné? o_O
Nem szép dolog, hogy elhanyagolták az évek alatt a vasút helyzetét - megjegyzem, hogy én azért éreztem az évek alatt fejlődést, még ha jó sokszor el is küldtem a MÁV-ot a francba - én annak is örülök, hogy ilyen színvonalon működött. ÉS inkább annak szurkolok, hogy mit hoznak ki majd belőle.
Különben meg teljesen egyértelmű, hogy az Orbán kormány tanult a "kenyeret és cirkuszt a népnek" koncepcióból.
 
Szakdolgozók, és 300 ezer forint feletti fizut ügyelet, túlóra, és minden egyéb nélkül. Meg gumikesztyűt, pipetta hegyet, és olyan kézfertőtlenítőt, amitől nem sebesedik ki abkezük másnapra.
Ezerszer elmondtam már! Tessék lábbal véleményt nyilvánítani. Meg feltétlenül 4 évente az urnáknál.
Ha itt 2 naponta leírod a nyomorodat, azzal nem jutsz előbbre. Kicsit sírdogálsz, még talán a válladat is megveregeti valaki, de ennél többre ne számíts!
 
Ezerszer elmondtam már! Tessék lábbal véleményt nyilvánítani. Meg feltétlenül 4 évente az urnáknál.
Ha itt 2 naponta leírod a nyomorodat, azzal nem jutsz előbbre. Kicsit sírdogálsz, még talán a válladat is megveregeti valaki, de ennél többre ne számíts!
Megtettem elég régen, már nem vagyok szakdolgozó közel 10 éve. Bocsánat, hogy vannak még ott ismerőseim. Évről évre kevesebb, mert egyre többen mondanak fel. Mondjuk dec 31el az utolsó is. Szóval jövőre már nem lesznek első kézből híreim. Addig meg így utoljára: a Dél-Tepsi laborban az amúgy is emberhiányos helyzetben az ott dolgozók szignifikáns része, szignifikancia faktor 5%, felmondott.
Szóval kinek mit intéz a kormánya...
 
Ezerszer elmondtam már! Tessék lábbal véleményt nyilvánítani. Meg feltétlenül 4 évente az urnáknál.
Ha itt 2 naponta leírod a nyomorodat, azzal nem jutsz előbbre. Kicsit sírdogálsz, még talán a válladat is megveregeti valaki, de ennél többre ne számíts!
Legközelebb esküszöm Gyurcsányra fogok szavazni. Ali Babára meg a 40 rablóra biztos nem. Mint ahogy eddig sem.
 
Nem létezik valódi teljes foglalkoztatás!
Minden társadalomnak vannak nem szocializálható részei. Pl. a hajléktalanok is egy ilyen réteg.
Ezen emberek munkára kényszerítése nem igazán lehetséges, csak diktatórikus rendszerben. (értsd: ösztönözni ezeket az embereket maximum fizikai erőszakkal lehet, de ez nem pálya a nyugati társadalmakban )

Még ott se mindig.
Ismertem olyat aki büszke volt rá, hogy KMK volt.
Aztán egy ismerőse beajánlotta a bányába.
Egy napot nem dolgozott ott, akkor bukott ki amikor egy másik ismerőse elhívta a vasútra, hogy ott sokat lehet táppénzen és ment felmondani.
Táppénzelt is évente 3-4 hónapot.
Aztán egyszer tényleg szívbeteg lett, 9 hónap távollét után leszázalékoltatta magát.
De összejött egy gazdag vállalkozó nővel, így újra egészséges lett és azóta papíron nála dolgozik jó pénzért, hogy az utolsó pár évben még megnyomja a nyugdíjat...
 
Megtettem elég régen, már nem vagyok szakdolgozó közel 10 éve. Bocsánat, hogy vannak még ott ismerőseim. Évről évre kevesebb, mert egyre többen mondanak fel. Mondjuk dec 31el az utolsó is. Szóval jövőre már nem lesznek első kézből híreim. Addig meg így utoljára: a Dél-Tepsi laborban az amúgy is emberhiányos helyzetben az ott dolgozók szignifikáns része, szignifikancia faktor 5%, felmondott.
Szóval kinek mit intéz a kormánya...
Ezek szerint nekik egy jobb állást...