T-90

Nem tudom, van erre példa? Ha megvan az új ágyú, az új töltő, akkor gondolm nem használnak új kivetőtöltet+régi lőszer kombinációt (max régi töltet+régi lőszert).
Nem tudom mit hogyan málháznak az orosz harckocsikba, de pl az új kivetőtöltet állítólag ellenállóbb a tűzzel szemben (nem gyújtja meg a falát azonnal egy öngyújtó) így azért elég sokat dobna a harckocsizók túlélési arányán. Egyébként a régi töltetből is két fajta van és a kettőből az újabbat (tehát a középsőt) simán hasznaslják a régi lövedékekkel.
 
Mondjuk ha igaz, hogy pl új 2A46M5 löveg helyett régebbit szerelnek be, az pl nem a korrupció melegágyára példa, hanem arra, hogy a beszállítói lánc nem tud lépést tartani a felfuttatott sorozatgyártással (abszolút nem ide tartozik, de pl erre utaltam a Szu-57 topikban, hogy egy sorozatgyártás növelése nem ennyiból áll, hogy kiadják az ukázt a növelésre). Ez logisztikialag, front csapatellátásilag okozhat fejvakarást, mert valószínüleg van olyan T-90M, ami az újabb ágyúval jön le a gyártósorról, és van, ami a régebbivel. Egy-egy csapattestnek valószínüleg ugyanolyat szállítanak, de így simán előállhat az, hogy két egymás melletti T-90M század pl eltérő ágyús "alváltozatot" használ.

Vagy igaz az, hogy a T-90M -ek egy része átépített T-90A.
Az idő és pénz hiány miatt nem mindent cserélnek ki....
Háború van, gyorsan kell a tank.
Amúgy is kevés T-90A-t vetnek be.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Azért a Leopard 2-t csak kilotte az oreg 72-es, szóval sokat nem oszt, nem szoroz ezek szerint az hogy melyik altipus kerül épp beszerelesre a saját használatra gyártott harckocsiknal.
Mondjuk nem tudom mit rugoztok ezen az orosz export, nem export dolgon mikor mindent felszippant évekre előre az orosz sereg. A külföldi megrendelesek majd a háború után, annak tanulságai alapján gyártott és rendelt eszközökkel biztosan növekednek, lásd a meztelen Leo2 tankjainkat, és a mindenféle földi jóval kicicomazott orosz tankokat. Én inkább megkerdeznem most hogy 22 év eleje óta hány tenderen indult orosz eszköz külföldön?
Ez a kiseb baj, a nagyobb pedig az, hogy nem tud mindent kilőni a régebbi ágyú mint az új. Ez persze orvosolható azzal, hogy csak régebbi lőszert használnak, de akkor meg tök felesleges az újabb ágyú.

Lehetséges, csak a kínai eszközök meg nem bizonyították tudásukat háborúban. Elég szövevényes dolog a fegyverbeszerzes egy egy országban, nem egyszerűsítenem le hogy csak kínai lesz. Elég egy kis pillangó szárnycsapas és odébb már tornádó lesz belőle.
Pl az izraeli Merkava export, ami vissza lett vonva, vagy épp a japán történelmi fegyver exporttilalom feloldása.
Ettől függetlenül mondjuk a Milek problémás üzemeltetése jó példa az általad irtakra, de a pakisztáni, (venezuelaiakrol nem is beszélve) F - 16-ok esete meg épp a másik oldalra jó példa.
Nem akarod érteni.
Hót lényegtelen, nincs vásárlójuk mostanában és kiszorultak egy csomó piacról. A miértek sokrétűek, de nem kell ennyire belemenni.
Nyilván az ukrajnai háború rontotta az orosz gépek ázsióját is meg az elérhetőségét is, a nyugati meg kurvára drága és eleve általában nem egy piacon futnak. A piaci rést valószínüleg kínai típusok fogják kitölteni a legtöbb volt orosz vásárlónál.
 
Bárhogy is próbáljuk értelmezni, hatalmas lemaradás tapasztalható szinte minden téren, ami a modern harckocsigyártást illeti.
Ez lehet, hogy így van.
De egyrészt ez a lemaradás semmilyen szinten nem befolyásolja a jelenleg zajló konfliktus kimenetelét, sőt, talán könnyebbséget is jelent a gyárthatóság tekintetében. Illetve a másik oldalon alkalmazott harckocsik technológiai előnye sem érvényesül. Mindegy, hogy milyen okok miatt, de ez van.

Másrészt ezek a szipi-szupi harckocsikról nekem picit az SUV-ok jutnak eszembe. Nagyon fasza, hogy az X5-ben vagy a Q7-ben van fűthető meg szellőztethető bör ülés, meg sávelhagyás figyelmeztető és adaptív tempomat, továbbá légrugó elöl-hátul, adaptív mátrix ledes világítás. Aztán, ha terepre kell menni, akkor mégis inkább egy Landcruisert vagy egy Patrolt esetleg egy Suzuki jimny-t választanak, akik értenek hozzá.
A sok extra, bizony sok problémát is jelent egyben.
 
Ez lehet, hogy így van.
De egyrészt ez a lemaradás semmilyen szinten nem befolyásolja a jelenleg zajló konfliktus kimenetelét, sőt, talán könnyebbséget is jelent a gyárthatóság tekintetében. Illetve a másik oldalon alkalmazott harckocsik technológiai előnye sem érvényesül. Mindegy, hogy milyen okok miatt, de ez van.

Másrészt ezek a szipi-szupi harckocsikról nekem picit az SUV-ok jutnak eszembe. Nagyon fasza, hogy az X5-ben vagy a Q7-ben van fűthető meg szellőztethető bör ülés, meg sávelhagyás figyelmeztető és adaptív tempomat, továbbá légrugó elöl-hátul, adaptív mátrix ledes világítás. Aztán, ha terepre kell menni, akkor mégis inkább egy Landcruisert vagy egy Patrolt esetleg egy Suzuki jimny-t választanak, akik értenek hozzá.
A sok extra, bizony sok problémát is jelent egyben.
A SUV nem arra van kitalálva, hogy terepre menj vele...
 
De egyrészt ez a lemaradás semmilyen szinten nem befolyásolja a jelenleg zajló konfliktus kimenetelét, sőt, talán könnyebbséget is jelent a gyárthatóság tekintetében. Illetve a másik oldalon alkalmazott harckocsik technológiai előnye sem érvényesül. Mindegy, hogy milyen okok miatt, de ez van.
Nem vontam le következtetéseket a háborút illetően. Elmaradtak a hatalmas páncélos összecsapások. Főleg gyalogság támogató szerepkörben szerepelnek.

Másrészt ezek a szipi-szupi harckocsikról nekem picit az SUV-ok jutnak eszembe. Nagyon fasza, hogy az X5-ben vagy a Q7-ben van fűthető meg szellőztethető bör ülés, meg sávelhagyás figyelmeztető és adaptív tempomat, továbbá légrugó elöl-hátul, adaptív mátrix ledes világítás. Aztán, ha terepre kell menni, akkor mégis inkább egy Landcruisert vagy egy Patrolt esetleg egy Suzuki jimny-t választanak, akik értenek hozzá.
A sok extra, bizony sok problémát is jelent egyben.

Az, hogy nincs valamirevaló "battle magagemant sysem" és a hőképalkotót sem lehet maximálisan kihasználni, jelentősen csökkenti a harcértéket. Hogy mai napig nincs az orosz harckocsikban hidrostatikus vezérlés az kétlem, hogy akkora probléma lenne viszont mégiscsak lemaradásként értelmezhető. Románia már a nyolcvanas években ilyet szerelt a TR-85 harckocsikba tehát nem lehet azt mondani, hogy amolyan nyugati flanc lenne.
 
Másrészt ezek a szipi-szupi harckocsikról nekem picit az SUV-ok jutnak eszembe. Nagyon fasza, hogy az X5-ben vagy a Q7-ben van fűthető meg szellőztethető bör ülés, meg sávelhagyás figyelmeztető és adaptív tempomat, továbbá légrugó elöl-hátul, adaptív mátrix ledes világítás. Aztán, ha terepre kell menni, akkor mégis inkább egy Landcruisert vagy egy Patrolt esetleg egy Suzuki jimny-t választanak, akik értenek hozzá.
A sok extra, bizony sok problémát is jelent egyben.
.
.
A harckocsis resz igen, bar annyit azert hozzatennek, hogy a sebteben az ismeretlen technikara kikepzett, angolul alig tudo ukranok nagyon rossz, felrevezetö reklamot jelenthetnek a nyugati hadiiparnak. (többek között ezert sem adnek nekik F-16-ost, mert az a Lockheednek komoly presztizsveszteseg lesz.)
.
(A SUV viszont nem terepjaro. SUV = sportcélú haszonjármű (Sport Utility Vehicle). Nagyon jo jarmukategoria, mert jol pakolhato pl nyaralaskor, sokkal esztetikusabb, mint egy halottaskocsi kullemu kombi (plane ha fekete is a kombi), ha pedig a hatso uleseket döntöd, barmit hazaviszel vele. Kenyelmes beulni, jo a magas ulespozicio, es jol felszerelten jol megy autopalyan, aktiv futomuvel stabil a kanyarokban. Az emeltebb felepites meg jo, mert nem azonnal koccolod le az orraval a magasabb padkat, es nem ijed meg az elsö magasabb fekvörendörtöl sem. Az összkereke se arra jo, hogy a sarban szarakodj vele, hanem hogy telen a havas idöben jobban tudj vele menni. Öszinten hanyan jarnak "terepre" az autojukkal? Halasz, vadasz, erdesz? 0.1% se. Meg valamennyi adrenalinos ember, aki hobbibol nyakig sarban terepezik szorakozaskeppen? Visszaterö közismert "erv", hogy a SUV nem valo a saros terepre. Erre azt mondom, lexarom a sarazast, eszembe sincs "terepre" jarni, nincs nekem ott semmi dolgom, de a kocsinak sem ez a celja. Aki a SUV-ot terepjaronak hiszi, az felreerti a kategoria celjat.)
 
.
.
A harckocsis resz igen, bar annyit azert hozzatennek, hogy a sebteben az ismeretlen technikara kikepzett, angolul alig tudo ukranok nagyon rossz, felrevezetö reklamot jelenthetnek a nyugati hadiiparnak. (többek között ezert sem adnek nekik F-16-ost, mert az a Lockheednek komoly presztizsveszteseg lesz.)
.
(A SUV viszont nem terepjaro. SUV = sportcélú haszonjármű (Sport Utility Vehicle). Nagyon jo jarmukategoria, mert jol pakolhato pl nyaralaskor, sokkal esztetikusabb, mint egy halottaskocsi kullemu kombi (plane ha fekete is a kombi), ha pedig a hatso uleseket döntöd, barmit hazaviszel vele. Kenyelmes beulni, jo a magas ulespozicio, es jol felszerelten jol megy autopalyan, aktiv futomuvel stabil a kanyarokban. Az emeltebb felepites meg jo, mert nem azonnal koccolod le az orraval a magasabb padkat, es nem ijed meg az elsö magasabb fekvörendörtöl sem. Az összkereke se arra jo, hogy a sarban szarakodj vele, hanem hogy telen a havas idöben jobban tudj vele menni. Öszinten hanyan jarnak "terepre" az autojukkal? Halasz, vadasz, erdesz? 0.1% se. Meg valamennyi adrenalinos ember, aki hobbibol nyakig sarban terepezik szorakozaskeppen? Visszaterö közismert "erv", hogy a SUV nem valo a saros terepre. Erre azt mondom, lexarom a sarazast, eszembe sincs "terepre" jarni, nincs nekem ott semmi dolgom, de a kocsinak sem ez a celja. Aki a SUV-ot terepjaronak hiszi, az felreerti a kategoria celjat.)
A Lockheedet egy kicsit sem érdekli mit produkálnak az ukránok az F-16-al ami már egy kifutott termék.

A SUV-val tökéletesen egizad van, de valamit mondani kellett...
 
  • Vicces
Reactions: Mark1993
Bár tényleg keveset tudok az afrikai belharcokrol, de egy terrorista/felkelok stb elleni afrikai sajátosságu buntetohadjarat minden bájossagaval sem olyan mint egy konvencionális háború errefelé. De mint írtam minden lehetséges, exportál is Kína fegyvereket ahogy teszi évtizedek óta de ez nem új dolog. Ausztria is exportált oda Saurert, mégse lett belőle számottevő tényező a világpiaci exportorok közt.
 
Papíron 2A46m5 löveg van rajta de a valóságban 2a46m amin egy 1992 évszám van !

Ronikám, te mennyire vagy ebben az információban biztos? o_O
Csak mert a videóban 2A48M szerepel:
a1e3efc15a00f27b351254e98bad7225.jpg

Ráadásul igen kotvány módon van bele ütve.
Én nem tudok ilyen 125 mm-s ágyúról.
A T-90A ágyúja a 2A46M5 amelyet 2005 óta használnak....
Az új gyártású T-90M-ekben meg elvileg a 2A82-1M dolgozik... De erről azért én is szeretnék képet látni....
2A46M már csak azért sem lehetne a tankban mert az a T-72AV/B fegyvere volt. Már a kései B-k, a T-72S és a sima átcímkézett T-90 is már 2A46M-2-vel készült. Szóval én nem értem mi van itt.

E mellet olyanba már bele se menjünk, hogy a T-90A-ból átépített M-ek, eltérnek a valódi M verzióktól, amiknek ugye új tornya van. Méretben sem azonosak!

Mondj már nagyértékű fegyverüzletet az elmúlt 2 évből amit az oroszok kötöttek. Ne olyat amit az elmúlt két évben szállítottak le, hanem olyan új üzletet amit az elmúlt 2 évben hoztak tető alá.

Te most komolyan azon lepődsz meg, hogy háborúban álló ország nem exportál fegyvert? o_O
Nem mintha előtte nem lettek volna a legnagyobb volumenű, és értékben meg a világ II. legnagyobb fegyver exportőre 30 éven át...

Ez a kiseb baj, a nagyobb pedig az, hogy nem tud mindent kilőni a régebbi ágyú mint az új. Ez persze orvosolható azzal, hogy csak régebbi lőszert használnak, de akkor meg tök felesleges az újabb ágyú.

Egyelőre nem is nagyon van mit kilőni. Legutóbbi Leopárdra elég volt a T-72-es repesz/kumulatív lőszere is.
 
Próbálom ellenőrizni milyen lehet a valós gyári beütés egy 2A46-M/M5 ágyún és két képet túrtam ki.
Első:
Nem látható a beütés:
iu


Második:
Vékony beütés, és szimetrikus, nem olyan ordenáré gány munka, mint az ukrán videóban. Jah, és itt nem szerepel az ágyú típusa...:
1660736346_2-carphoto-club-p-shturval-u-tanka-2.jpg

Jobb alsó sarok, nagyítható!

De szívesen várok más megfejtőket is, mert meguntam a keresgélést.
Vagy lőjétek le a poént, hogy milyen ágyú az ukrán videóban a 2A48M-em, aminek olyan a bevésése, mint ha utólagos lenne, nem mint amit géppel beütöttek a gyárban...
 
Bár tényleg keveset tudok az afrikai belharcokrol, de egy terrorista/felkelok stb elleni afrikai sajátosságu buntetohadjarat minden bájossagaval sem olyan mint egy konvencionális háború errefelé. De mint írtam minden lehetséges, exportál is Kína fegyvereket ahogy teszi évtizedek óta de ez nem új dolog. Ausztria is exportált oda Saurert, mégse lett belőle számottevő tényező a világpiaci exportorok közt.
Maradjunk annyiban, hogy a hagyományos orosz exportiacokat kezdik átvenni a kínaiak.
 
Lehet, hogy egy kotvány módon beütött 6-os van ott, ami 8-nak látszik.
???

Nem csak ez a baj...
Se méretileg, se elrendezésileg, se tartalom szempontjából nem hasonlít a másik képre,
Ráadásul mi a szarért ütné be valaki az ágyúba, hogy 2A46M?
A te kocsid alváz száma se az , hogy Pl.: Opel Astra F 1.4 IS 5 ajtós.... Hanem GM123456 stb...
De várok még képeket másoktól is.
 
Ugyan ez egy A nem pedig M de akinek van ingerenciáj kikockázhatja, mert nagyon jó minőségű a videó és a belső térben nagyon részletesen mutogat mindent.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.