Erről írtam pár éve, hogy jobban jártunk volna egy nagyipari üzemeltető, karbantartó, bázissal. A gyártást meg csinálja az anyacég Németországban.
Nincs bajom az egerszegi gyárral, büszkék is lehetünk rá valamilyen szinten joggal, de termelni akkor tud, ha van miből.
Mint sokx irtam,min nem gyártunk,csak összeszerelünk.Nemhogy gyártani,üzemeltetni nem tudunk az RM nélkül.A kopóalkatrészeket nem tudjuk hazai forrásbol biztositani.....
És mérget ugyan nem vennék rá,de erősdve gyanitom,hogy a mi birtokunkba került technológia is csak annyi,amennyi az összeszereléshez kell.Gyártástechnológia és jogok maradtak az RMnél.Vagyis nem tehetjük meg azt,hogy fogjuk a technológiai leirást,és keresünk olyan beszállitókat (mondjuk brazil,jenki,vagy koreai,akármilyenországi gyártót),kik legyártják nekünk az összeszerelendő/pótlandó alkatrész/részegységeket.
Nemigazán van meg az itt a fórumon fantaziált lehetőség,hogy vész esetén majd gyártunk magunknak,mennyi köll,és utólag majd leboltoljuk a németekkel.
No,ez a csekély különbbség a megszerzett gyártástechnológia,és a helyi összeszereléssel való vásárlás között.
A Nemzet Elpusztitásának Rendszerének "jó" hagyományai szerint,mi csak a legkisebb hozzáadott értékü droidmunkát (mondjuk azért abbol egy magasabb szintűt,mint az aku"gyártásnál"),és a költségek állásának jogát szereztük meg
Ezzel szemben mondjuk India Dél Afrikábol a Kaylanit (Mbombe 4) úgy vette meg,hogy egyedül a Cummins motort importálják bele.Ha összerugnák a port a jenkikkel,és nem kapnának Cumminst,hát belekalapálnák a Tata,MAN,JaMAZ,vagy akármilyen megfelelő mérethelyes motort.Lehet,hogy 10%kal gyengébb lesz,meg 20%kal jobban füstöl,de a harcjármű gyártást/üzemeltetést folytatni tudják.