Magyarország ipara

Mol-dominancia a régióban

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY5NDY2OWM2NWVjZjQwNWE4YWY1NWNkMjlmYzA5ODAx.jpg
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...-magyarorszagra-kiderult-honnan-jonnek-680553
"Egyre több dolgozó jön a Fülöp-szigetekről Magyarországra, de Vietnámból és Kirgizisztánból is szép számmal érkeznek hozzánk - derült ki a KSH friss adataiból. Mindeközben az ukrán, a szlovák és a román dolgozók száma csökken."
Szerintem rossz a hozzáállás. Be kellene fejezni a nagy multik behívását az országba, főleg az ázsiaiakat. Illetve a munkaerő közvetítő cégek nyakára is rá lehetne lépni. Be kellene látni, hogy nincs több magyar (és szomszédos országból átjött) melós ami lefedné a munkaerő szükségleteiket vagy nem fog ott dolgozni annyi pénzért mint amennyiért egy ázsiai vendégmunkás. Azaz minden további gyár megnyitása automatikusan külföldi (kultúr idegen, nyelvet alig beszélő, ázsiai) munkaerő behozatalát jelenti. Ráadásul ez a tendencia mostanra már a nyugati multik esetén is megfigyelhető...mindez bérfeszültséghez és elbocsájtásokhoz vezet ami főleg a magyar munkavállalókat érinti. Nem elég, hogy sokan kimennek magyarként nyugatra dolgozni, most már itthon is versenyezniük kell az állásaikért...ami további elvándorlást, munkanélküliség emelkedését jelent. Ennek erőltetése nagyon nemzet ellenes hozzáállás a kormány részéről.
Teljesen más költségei vannak egy adott országban élni és vendégmunkásként dolgozni....ez a legközelebbi választáson szavazatok formájában is mérhető lesz szerintem a Fityesz kárára (szerencsére a vendégmunkásoknak nincs szavazati joguk...még).
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...-magyarorszagra-kiderult-honnan-jonnek-680553
"Egyre több dolgozó jön a Fülöp-szigetekről Magyarországra, de Vietnámból és Kirgizisztánból is szép számmal érkeznek hozzánk - derült ki a KSH friss adataiból. Mindeközben az ukrán, a szlovák és a román dolgozók száma csökken."
Szerintem rossz a hozzáállás. Be kellene fejezni a nagy multik behívását az országba, főleg az ázsiaiakat. Illetve a munkaerő közvetítő cégek nyakára is rá lehetne lépni. Be kellene látni, hogy nincs több magyar (és szomszédos országból átjött) melós ami lefedné a munkaerő szükségleteiket vagy nem fog ott dolgozni annyi pénzért mint amennyiért egy ázsiai vendégmunkás. Azaz minden további gyár megnyitása automatikusan külföldi (kultúr idegen, nyelvet alig beszélő, ázsiai) munkaerő behozatalát jelenti. Ráadásul ez a tendencia mostanra már a nyugati multik esetén is megfigyelhető...mindez bérfeszültséghez és elbocsájtásokhoz vezet ami főleg a magyar munkavállalókat érinti. Nem elég, hogy sokan kimennek magyarként nyugatra dolgozni, most már itthon is versenyezniük kell az állásaikért...ami további elvándorlást, munkanélküliség emelkedését jelent. Ennek erőltetése nagyon nemzet ellenes hozzáállás a kormány részéről.
Teljesen más költségei vannak egy adott országban élni és vendégmunkásként dolgozni....ez a legközelebbi választáson szavazatok formájában is mérhető lesz szerintem a Fityesz kárára (szerencsére a vendégmunkásoknak nincs szavazati joguk...még).

Rossz hírem van. Úgy hallani, hogy a NER potentátok ráálltak nagyon erre a munkaközvetítősdire, ás már külföldre is magyar cégeken keresztül viszik az ázsiaiakat.

az új gyáraknak akkor lenen értelme, ha magasabb bérszínvonallal jönnének, és a gyengébben fizető üzemeket váltanák, de tudjuk, hogy pont a béremelési trendeket törik.
 
Közel hatmilliárd forintos fejlesztési program keretében 40 százalékkal növeli gyártási kapacitásait az Alstom forgóvázkereteket előállító gyára Mátranovákon...

A társaság három év alatt hajtja végre a fejlesztést kormányzati támogatásból – mondta az Alstom Magyarország ügyvezetője. Az acéleszközgyártó fő tevékenysége a forgóvázkeret-gyártás, aminek termelésében jelentős növekedés várható, és ehhez 150 új munkavállalóra van szükség.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Közel hatmilliárd forintos fejlesztési program keretében 40 százalékkal növeli gyártási kapacitásait az Alstom forgóvázkereteket előállító gyára Mátranovákon...

A társaság három év alatt hajtja végre a fejlesztést kormányzati támogatásból – mondta az Alstom Magyarország ügyvezetője. Az acéleszközgyártó fő tevékenysége a forgóvázkeret-gyártás, aminek termelésében jelentős növekedés várható, és ehhez 150 új munkavállalóra van szükség.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egyre nyilvánvalóbb, hogy a hazai vasúti járműipar, valamint a magasfeszültségű berendezésgyártást tervezik kinevelni az egyik hazai húzóágazatnak.
 
Nem semmi...
Magyar homlok rakodó.
Fotót nem találtam róla.
Jól mérték fel a helyzetet, hogy ha csak a buszgyártásra fókuszálnak akkor hamar a földbe állnak megint, mert nem lesz annyi annyi megrendelésük rövidtávon biztosan, hogy fejleszteni tudjanak, de ez a homlok rakodó meg az is, hogy a mezőgazdasági gépgyártásba is be akarnak szállni.
 
Talgo-ügy: csak nem talál jobb vevőt a spanyol kormány, nyerhetnek a magyarok
Hiába kilincselt a madridi kabinet egy – általa megbízhatóbbnak tartott – nyugat-európai vevőtől származó ajánlatért a Talgo vonatgyártóra, mivel a cég valódi problémájára ez idáig egyedül a magyar Ganz-Mavag Europe tudott megoldást kínálni. A Talgo legnagyobb részvényese már a pandémia előtt vevőt keresett érdekeltségére, nem véletlen, hogy ez a budapesti cég jelentkezéséig senkit sem érdekelt.
 
A Nemzeti Értékpapír-piaci Bizottság (CNMV) elfogadta a Magyar Vagon cégcsoport Talgo-ra tett vételi ajánlatát . Ez azt jelenti, hogy a spanyol piacszabályozó hatóság most kezdi elemezni a spanyol gyorsvasút-gyártó ajánlatát, miután megkapta a brosúrát és a szükséges dokumentációt, amelyet a csoport április 2-án megküldött.
  • A Rodrigo Buenaventura vezette intézménynek most 20 munkanap áll rendelkezésére, hogy döntsön az ajánlatról , de ezt az időszakot tetszés szerint meghosszabbíthatja. Ez a folyamat általában három és hat hónapig tart.
  • Ekkor kezdődik egy 15 és 70 nap közötti elfogadási időszak, amelyet a vételi ajánlatot megtevő fél választ ki, hogy a részvényesek eldönthessék, részt vesznek-e az ajánlaton. Ennek az időszaknak a vége előtt legfeljebb öt nappal javíthat a feltételeken, és legfeljebb három nappal azelőtt, hogy megjelenhetnek egymással versengő vételi ajánlatok.
  • A CNMV mindaddig nem dönt a felvásárlási ajánlatról, amíg ezt a kormány meg nem teszi, amelynek engedélyeznie kell a tranzakciót a felvásárlásellenes pajzs alapján.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez a pécsi autógyár is egyre biztosabb: