A-7 Corsair II (Ling-Temco-Vought, USA)

Érdekes wikipédia cikkre bukkantam.
Tudtátok, hogy létezett a Corsair transzszónikus/szuperszónikus prototípusa? (nem a Crusaderre gondoltam!)
YA-7F volt a típusjele és a Allison TF41 hajtómű utánégetős továbbfejlesztését alkalmazta.
Érdekesség, hogy ez akkor sokkal erősebb volt , mint a F100-PW-220 (115 Kn vs. 105 Kn) továbbá jóval gazdaságosabb volt nála a nagyobb kétáramúság (0.77:1 vs. 0.63:1) miatt (0.647 vs 0.74* (lb/hr) /lbf ), mivel utóbb ezt is beépítették a prototípusba.
Továbbá az átmérője is jóval kisebb volt (40 vs. 46.5 in)

Tolóerő (Kn)TSFC lb/(lbf·h)Bypass ratioÁtmérő (in)Tömeg (kg)
TF4164.5/1150.6570.77:1401592.6**
F100-PW-22064,9/1060.740.63:146.51467
F100-GE-10073,8/125.40.68*0.87:146.51740

*F100-GE-129 adata
**utánégető nélkül


A TF41 átmérője 6.5 hüvelykkel, azaz 16,51 cm-rel kevesebb, ez 8,25 cm sugarat jelent.
Nemcsak gazdaságosabb, de a jóval kisebb átmérő miatt még több üzemanyagnak jutott volna hely.

Érdekes lett volna, ha ezzel, és nem a GE és PW hajtóművekkel szerelték volna fel az F-16/F-15 gépeket...

https://en.wikipedia.org/wiki/Vought_YA-7F

445th_Flight_Test_Squadron_YA-7F_Corsair_IIs_with_ED_A-7D.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Érdekes wikipédia cikkre bukkantam.
Tudtátok, hogy létezett a Corsair transzszónikus/szuperszónikus prototípusa? (nem a Crusaderre gondoltam!)
YA-7F volt a típusjele és a Allison TF41 hajtómű utánégetős továbbfejlesztését alkalmazta.
Érdekesség, hogy ez akkor sokkal erősebb volt , mint a F100-PW-220 (115 Kn vs. 105 Kn) továbbá jóval gazdaságosabb volt nála a nagyobb kétáramúság (0.77:1 vs. 0.63:1) miatt (0.647 vs 0.74* (lb/hr) /lbf ), mivel utóbb ezt is beépítették a prototípusba.
Továbbá az átmérője is jóval kisebb volt (40 vs. 46.5 in)

Tolóerő (Kn)TSFC lb/(lbf·h)Bypass ratioÁtmérő (in)Tömeg (kg)
TF4164.5/1150.6570.77:1401592.6**
F100-PW-22064,9/1060.740.63:146.51467
F100-GE-10073,8/125.40.68*0.87:146.51740

*F100-GE-129 adata
**utánégető nélkül


A TF41 átmérője 6.5 hüvelykkel, azaz 16,51 cm-rel kevesebb, ez 8,25 cm sugarat jelent.
Nemcsak gazdaságosabb, de a jóval kisebb átmérő miatt még több üzemanyagnak jutott volna hely.

Érdekes lett volna, ha ezzel, és nem a GE és PW hajtóművekkel szerelték volna fel az F-16/F-15 gépeket...

https://en.wikipedia.org/wiki/Vought_YA-7F

445th_Flight_Test_Squadron_YA-7F_Corsair_IIs_with_ED_A-7D.jpg
TF41 az a R-R Spey amcsi változata.És ajánlatban volt F100 hajtóműves A7 is.