Érdekes wikipédia cikkre bukkantam.
Tudtátok, hogy létezett a Corsair transzszónikus/szuperszónikus prototípusa? (nem a Crusaderre gondoltam!)
YA-7F volt a típusjele és a Allison TF41 hajtómű utánégetős továbbfejlesztését alkalmazta.
Érdekesség, hogy ez akkor sokkal erősebb volt , mint a F100-PW-220 (115 Kn vs. 105 Kn) továbbá jóval gazdaságosabb volt nála a nagyobb kétáramúság (0.77:1 vs. 0.63:1) miatt (0.647 vs 0.74* (lb/hr) /lbf ), mivel utóbb ezt is beépítették a prototípusba.
Továbbá az átmérője is jóval kisebb volt (40 vs. 46.5 in)
*F100-GE-129 adata
**utánégető nélkül
A TF41 átmérője 6.5 hüvelykkel, azaz 16,51 cm-rel kevesebb, ez 8,25 cm sugarat jelent.
Nemcsak gazdaságosabb, de a jóval kisebb átmérő miatt még több üzemanyagnak jutott volna hely.
Érdekes lett volna, ha ezzel, és nem a GE és PW hajtóművekkel szerelték volna fel az F-16/F-15 gépeket...
https://en.wikipedia.org/wiki/Vought_YA-7F
Tudtátok, hogy létezett a Corsair transzszónikus/szuperszónikus prototípusa? (nem a Crusaderre gondoltam!)
YA-7F volt a típusjele és a Allison TF41 hajtómű utánégetős továbbfejlesztését alkalmazta.
Érdekesség, hogy ez akkor sokkal erősebb volt , mint a F100-PW-220 (115 Kn vs. 105 Kn) továbbá jóval gazdaságosabb volt nála a nagyobb kétáramúság (0.77:1 vs. 0.63:1) miatt (0.647 vs 0.74* (lb/hr) /lbf ), mivel utóbb ezt is beépítették a prototípusba.
Továbbá az átmérője is jóval kisebb volt (40 vs. 46.5 in)
Tolóerő (Kn) | TSFC lb/(lbf·h) | Bypass ratio | Átmérő (in) | Tömeg (kg) | |
TF41 | 64.5/115 | 0.657 | 0.77:1 | 40 | 1592.6** |
F100-PW-220 | 64,9/106 | 0.74 | 0.63:1 | 46.5 | 1467 |
F100-GE-100 | 73,8/125.4 | 0.68* | 0.87:1 | 46.5 | 1740 |
*F100-GE-129 adata
**utánégető nélkül
A TF41 átmérője 6.5 hüvelykkel, azaz 16,51 cm-rel kevesebb, ez 8,25 cm sugarat jelent.
Nemcsak gazdaságosabb, de a jóval kisebb átmérő miatt még több üzemanyagnak jutott volna hely.
Érdekes lett volna, ha ezzel, és nem a GE és PW hajtóművekkel szerelték volna fel az F-16/F-15 gépeket...
https://en.wikipedia.org/wiki/Vought_YA-7F