A-7 Corsair II (Ling-Temco-Vought, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 140
12 185
113
Érdekes wikipédia cikkre bukkantam.
Tudtátok, hogy létezett a Corsair transzszónikus/szuperszónikus prototípusa? (nem a Crusaderre gondoltam!)
YA-7F volt a típusjele és a Allison TF41 hajtómű utánégetős továbbfejlesztését alkalmazta.
Érdekesség, hogy ez akkor sokkal erősebb volt , mint a F100-PW-220 (115 Kn vs. 105 Kn) továbbá jóval gazdaságosabb volt nála a nagyobb kétáramúság (0.77:1 vs. 0.63:1) miatt (0.647 vs 0.74* (lb/hr) /lbf ), mivel utóbb ezt is beépítették a prototípusba.
Továbbá az átmérője is jóval kisebb volt (40 vs. 46.5 in)

Tolóerő (Kn)TSFC lb/(lbf·h)Bypass ratioÁtmérő (in)Tömeg (kg)
TF4164.5/1150.6570.77:1401592.6**
F100-PW-22064,9/1060.740.63:146.51467
F100-GE-10073,8/125.40.68*0.87:146.51740

*F100-GE-129 adata
**utánégető nélkül


A TF41 átmérője 6.5 hüvelykkel, azaz 16,51 cm-rel kevesebb, ez 8,25 cm sugarat jelent.
Nemcsak gazdaságosabb, de a jóval kisebb átmérő miatt még több üzemanyagnak jutott volna hely.

Érdekes lett volna, ha ezzel, és nem a GE és PW hajtóművekkel szerelték volna fel az F-16/F-15 gépeket...

https://en.wikipedia.org/wiki/Vought_YA-7F

445th_Flight_Test_Squadron_YA-7F_Corsair_IIs_with_ED_A-7D.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 411
31 795
113
Érdekes wikipédia cikkre bukkantam.
Tudtátok, hogy létezett a Corsair transzszónikus/szuperszónikus prototípusa? (nem a Crusaderre gondoltam!)
YA-7F volt a típusjele és a Allison TF41 hajtómű utánégetős továbbfejlesztését alkalmazta.
Érdekesség, hogy ez akkor sokkal erősebb volt , mint a F100-PW-220 (115 Kn vs. 105 Kn) továbbá jóval gazdaságosabb volt nála a nagyobb kétáramúság (0.77:1 vs. 0.63:1) miatt (0.647 vs 0.74* (lb/hr) /lbf ), mivel utóbb ezt is beépítették a prototípusba.
Továbbá az átmérője is jóval kisebb volt (40 vs. 46.5 in)

Tolóerő (Kn)TSFC lb/(lbf·h)Bypass ratioÁtmérő (in)Tömeg (kg)
TF4164.5/1150.6570.77:1401592.6**
F100-PW-22064,9/1060.740.63:146.51467
F100-GE-10073,8/125.40.68*0.87:146.51740

*F100-GE-129 adata
**utánégető nélkül


A TF41 átmérője 6.5 hüvelykkel, azaz 16,51 cm-rel kevesebb, ez 8,25 cm sugarat jelent.
Nemcsak gazdaságosabb, de a jóval kisebb átmérő miatt még több üzemanyagnak jutott volna hely.

Érdekes lett volna, ha ezzel, és nem a GE és PW hajtóművekkel szerelték volna fel az F-16/F-15 gépeket...

https://en.wikipedia.org/wiki/Vought_YA-7F

445th_Flight_Test_Squadron_YA-7F_Corsair_IIs_with_ED_A-7D.jpg
TF41 az a R-R Spey amcsi változata.És ajánlatban volt F100 hajtóműves A7 is.