A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

De mindenki így veszi, nem csak nálunk van "alkotmányos költség".
Hát a személyi felszerelést általában nagykeráron veszik és még ahhoz képest is kedvezménnyel ha nagyobb a rendelés.
Főleg hogy sok cégnek még marketing is a hadibeszállítás.
Nyugatabbra inkább az eszközfenntartás az amin úszik a pénz. (5000 dodós kalapács esete)
 
Hát a személyi felszerelést általában nagykeráron veszik és még ahhoz képest is kedvezménnyel ha nagyobb a rendelés.
Főleg hogy sok cégnek még marketing is a hadibeszállítás.
Nyugatabbra inkább az eszközfenntartás az amin úszik a pénz. (5000 dodós kalapács esete)
Biztos èn számolok rosszul de ez így 53000Ft/db?

Miközben ha felmegyek a netre nomex pilótakesztyű kiskeráron 10000 alatt van.

Győzz meg @krisss hogy valamit elnèzek.
 
Az a baj, hogy amíg ez az ember ül a HM élén, addig soha nem lesz érdemi működés. Ahogy az már megtörtént ennek az embernek a saját gazdagodásán kívül minden vagy akadály ahhoz, vagy eszköz hogy még gazdagabb legyen. Persze ezzel nem is lenne baj, ha nem egy adófizetők pénzét céltalanul elhuszárkodó meg hagyományőrzés fétises miniszter lenne. Az LN-39NG is azért került megrendelésre hogy azok a bizonyos érdekek meg haverok még 3 jachttal többet tudjanak venni. És amíg ez az ember marad a miniszter, addig pontosan odajutunk, mint ahonnan elindultunk Benkővel.
 
Az a baj, hogy amíg ez az ember ül a HM élén, addig soha nem lesz érdemi működés. Ahogy az már megtörtént ennek az embernek a saját gazdagodásán kívül minden vagy akadály ahhoz, vagy eszköz hogy még gazdagabb legyen. Persze ezzel nem is lenne baj, ha nem egy adófizetők pénzét céltalanul elhuszárkodó meg hagyományőrzés fétises miniszter lenne. Az LN-39NG is azért került megrendelésre hogy azok a bizonyos érdekek meg haverok még 3 jachttal többet tudjanak venni. És amíg ez az ember marad a miniszter, addig pontosan odajutunk, mint ahonnan elindultunk Benkővel.
Nem gondolnám hogy az ő egyszemèlyes èrdekei alapján törtènnek a beszerzèsek.

Nagyobb baj, hogy szakmailag minden szinten inkompetens.
 
Az a baj, hogy amíg ez az ember ül a HM élén, addig soha nem lesz érdemi működés. Ahogy az már megtörtént ennek az embernek a saját gazdagodásán kívül minden vagy akadály ahhoz, vagy eszköz hogy még gazdagabb legyen. Persze ezzel nem is lenne baj, ha nem egy adófizetők pénzét céltalanul elhuszárkodó meg hagyományőrzés fétises miniszter lenne. Az LN-39NG is azért került megrendelésre hogy azok a bizonyos érdekek meg haverok még 3 jachttal többet tudjanak venni. És amíg ez az ember marad a miniszter, addig pontosan odajutunk, mint ahonnan elindultunk Benkővel.

Ezen a fotón olyan a DJ Bobo, mint saját maga karikatúrája valami kabaréból, különösen ezzel a szellemi fogyatékos-hatasu bajusszal... :D
 
Nem gondolnám hogy az ő egyszemèlyes èrdekei alapján törtènnek a beszerzèsek.

Nagyobb baj, hogy szakmailag minden szinten inkompetens.
Hát elég nehéz lenne megcáfolni, hogy pl. az LN-39NG az nem az ő sztorija miatt van, mivel a megrendelés kifizetése után már el is adta az Aero Vodochy-t. Elég átlátszó korrupció. Erre jön a huszárfétis.
 
Nézzünk két példát.

Wiley X CAG 1 kesztyű. Megfelel egy harcjárművön belüli használat esetén a munkavédelmi szempontoknak, nemcsak tűzálló, hanem megerőstett mindenhol, külön kiemelve az ujjak védelmét. Nem konkrétan az amerikaiak használta könnyű és kevésbé védett változat, hanem egy fullos, ebben nem fog sérülni a kezed. 85,- USD áfa nélkül a cég oldalán, azaz 42 000,- Forint +ÁFA
wx-cag.webp


Wiley X Orion repülős kesztyű. Dettó optimális megoldás, 63,- USD, azaz 22 000,- Forint +ÁFA
WXOrion.jpg


Akkor most nézzünk amerikai katonai standard issue cuccot példának, szintén jó gyártótól. Ez van rendszeresítve az amerikai haderő repülőcsapatainál többek között.

BHaviator.jpg


Blackhawk AVIATOR, ami 53,- USD, azaz 19 000,- Forint +ÁFA

Nagyjából ezekkel az árakkal kellene számolni. 50 000,- Forint körül egy fullos kesztyűvel a harcjármű személyzeteknek és 20-25 000,- Forint körül egy fullos pilótakesztyűvel. Ha a beszerzett termékek a fotók alapján nem ezt a szintet hozzák, akkor sok százmilliós korrupciós ügyet láttatok.
 
Hát a személyi felszerelést általában nagykeráron veszik és még ahhoz képest is kedvezménnyel ha nagyobb a rendelés.
Főleg hogy sok cégnek még marketing is a hadibeszállítás.
Nyugatabbra inkább az eszközfenntartás az amin úszik a pénz. (5000 dodós kalapács esete)
Én nem vitatom, hogy drágábban veszünk mint lehetne, de ettől még a piaci ára ez nem pedig az amit itt sokan vágynak, hogy legyen, mert neki hasraütésre nem 25-30millára jön ki a Leopard, hanem csak 15-20-ra.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Én nem vitatom, hogy drágábban veszünk mint lehetne, de ettől még a piaci ára ez nem pedig az amit itt sokan vágynak, hogy legyen, mert neki hasraütésre nem 25-30millára jön ki a Leopard, hanem csak 15-20-ra.
Itt keulzdodnek a bajok hogy több ezres tételnek is kiskerarat tartod alapnak és ha annál drágább az sem baj. Miközben minimum nagykerarnak kellene lennie de sok esetben közel importőr árba...
 
Nézzünk két példát.

Wiley X CAG 1 kesztyű. Megfelel egy harcjárművön belüli használat esetén a munkavédelmi szempontoknak, nemcsak tűzálló, hanem megerőstett mindenhol, külön kiemelve az ujjak védelmét. Nem konkrétan az amerikaiak használta könnyű és kevésbé védett változat, hanem egy fullos, ebben nem fog sérülni a kezed. 85,- USD áfa nélkül a cég oldalán, azaz 42 000,- Forint +ÁFA
wx-cag.webp


Wiley X Orion repülős kesztyű. Dettó optimális megoldás, 63,- USD, azaz 22 000,- Forint +ÁFA
WXOrion.jpg


Akkor most nézzünk amerikai katonai standard issue cuccot példának, szintén jó gyártótól. Ez van rendszeresítve az amerikai haderő repülőcsapatainál többek között.

BHaviator.jpg


Blackhawk AVIATOR, ami 53,- USD, azaz 19 000,- Forint +ÁFA

Nagyjából ezekkel az árakkal kellene számolni. 50 000,- Forint körül egy fullos kesztyűvel a harcjármű személyzeteknek és 20-25 000,- Forint körül egy fullos pilótakesztyűvel. Ha a beszerzett termékek a fotók alapján nem ezt a szintet hozzák, akkor sok százmilliós korrupciós ügyet láttatok.
Nagytètelben jóval olcsóbbnak kellene lennie.
Úgyhogy van baj.
 
Hát elég nehéz lenne megcáfolni, hogy pl. az LN-39NG az nem az ő sztorija miatt van, mivel a megrendelés kifizetése után már el is adta az Aero Vodochy-t. Elég átlátszó korrupció. Erre jön a huszárfétis.
Te miről beszélsz?
Mikor megrendelték már régen nem volt a nevén a cég!
És nem véletlenül használom ezt a nem volt a nevén a cég kifejezést!
 
Nagytètelben jóval olcsóbbnak kellene lennie.
Úgyhogy van baj.
Srácok!
Annyira vicces ez, amikor rácsodálkoztok a közbeszerzési árakon!
:oops:
Évtizedek óta mindig, és mindenhol ez megy. Sokadszorra hozom fel, hogy annak idején a számtech disztribúcióknal, ahol ment az országos pályázati lebonyolítás (sulinet vagy mi a picsa volt), ott a pályázati matrica felkerülése dobott a nagyker áron vagy 20-40%-ot.
Ugyan az a termék elérhető volt simán, meg a Sulinetes részen is ilyen árkülönbözetekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby