Magyarország ipara

"újabb csarnokok alapozására kért engedélyt, " Ez így totál hülyeség, építési engedélyt egy épületre adnak, nem külön az alapozásra.
Én négy öt csarnokot tervezek évente tudom, hogy működik. Ezen kívül alapozási tervet nem is kell kell az építési engedélyhez benyújtani.
Ha elindult a beruházás az alapozási tervet az elektronikus naplóba kell feltölteni.
 
Most a szociktól Szegeden mit vársz? Gondolod kilúgozzák a környezetvédelmi szabályokat? Sztem Borka azért pragmatikusabb és nem tesz ilyet csak a kínai elvtársai kedvéért.:cool:
Szvsz a szerb bányákra gondolt az eredeti post…

BYD-hez.


Ezek szerint még a csavart is Kínából hozzák az építkezéshez….(ha így van).
Értsd import a makró mérlegben.

Ennyit a “leszivárgó” gazdasági hatások első köréről…
 
Szvsz a szerb bányákra gondolt az eredeti post…

BYD-hez.


Ezek szerint még a csavart is Kínából hozzák az építkezéshez….(ha így van).
Értsd import a makró mérlegben.

Ennyit a “leszivárgó” gazdasági hatások első köréről…
A franciák ép távol keleten kilincselnek hunyadi/kia párosnál és a toyotánál a hidrogéncellás meghajtás irányába.... ami elvileg már kész van és gyártásra éret...
Továbbá a németek részéről erős a lobby hogy 2035 után is lehesen belsőégésű motorral szerelt modeleket kapni. Legfőképpen gáz üzemre gondolok.
Szerintem ha sikerülne a normális áttőrés a hidrogén cellákkal kapcsolatban (itt a logisztikai piaci hátteret értem) akkor az akkulufi villámgyorsan kipukad
Nos jelenleg ép kína akadályoza a háttérben a cellás meghajtás térnyerését.... irgamatlan sok pénzt fektettek be az akkuiparba....bányákba és autóiparba... minnél hamarább jön fel a cellas meghajtás annál nagyobbat buknak.....
befektetés/megtérülés/profit arányt kell érteni.
Tehát a cellas nem a piacról szól hanem nagyhatalmi törekvésekről.
Ha az unió elég tökös lenne akkor pár éven belül a cellás meghajtásal a gyárak vissza tudnának vágni a piacon...
A szerb bánya..... vélemény szerint bármi környezetvédelmi/munkavédelmi előírás be lesz ott tartva normálisan?
 
A szerb bánya..... vélemény szerint bármi környezetvédelmi/munkavédelmi előírás be lesz ott tartva normálisan?
Nem tudom. De nem is állítottam ezt , se az ellenkezőjét.

Mindenestre a szerbek már rákötötték magukat a kínai tőkére(éves GDP egy harmadának megfelelő a kínai befektetések volumene), s ezen a vonalon mennek tovább.
Ergo számukra “életbevágó” már középtávon is, h működjön ez a gazdasági reláció. Mérleget majd később lehet megvonni.
 
Szvsz a szerb bányákra gondolt az eredeti post…
Igen, benéztem, itt ott a pont
BYD-hez.


Ezek szerint még a csavart is Kínából hozzák az építkezéshez….(ha így van).
Értsd import a makró mérlegben.

Ennyit a “leszivárgó” gazdasági hatások első köréről…
Most ne akard nekem beadni, hogy negatív lesz a gazdasági hatása a BYD gyárnak.

Ha igen, akkor Németország és Európa jó úton jár azzal, hogy építik le az iparuk. Pl. hogy a legnagyobb német vegyipari konszern Kînába költözik, az nagy előrelépés Európainak az export-import mutatókban.

A szegedi építkezésen, a propi ellenére, hogy csak kínai anyagból, csak vendégmunkások építik, rengeteg magyar vállalkozó, a kkv szektor Szegeden,nemcsak építőipar, hanem szolgáltatóipar, a melósok jól járnak, ahogy maga Szeged is a növekvő bevételekből.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem tudom. De nem is állítottam ezt , se az ellenkezőjét.

Mindenestre a szerbek már rákötötték magukat a kínai tőkére(éves GDP egy harmadának megfelelő a kínai befektetések volumene), s ezen a vonalon mennek tovább.
Ergo számukra “életbevágó” már középtávon is, h működjön ez a gazdasági reláció. Mérleget majd később lehet megvonni.
Igazából nem is hagyták nekik más választást,ahogy lassan nekünk sem.

Csak egy esetben, ha totálisan alarendeljük magunkat a nyugati mainstreamnek.
De mi van ha Trump és bug kerül a folyamatba?
 
A franciák ép távol keleten kilincselnek hunyadi/kia párosnál és a toyotánál a hidrogéncellás meghajtás irányába.... ami elvileg már kész van és gyártásra éret...
Továbbá a németek részéről erős a lobby hogy 2035 után is lehesen belsőégésű motorral szerelt modeleket kapni. Legfőképpen gáz üzemre gondolok.
Szerintem ha sikerülne a normális áttőrés a hidrogén cellákkal kapcsolatban (itt a logisztikai piaci hátteret értem) akkor az akkulufi villámgyorsan kipukad
Nos jelenleg ép kína akadályoza a háttérben a cellás meghajtás térnyerését.... irgamatlan sok pénzt fektettek be az akkuiparba....bányákba és autóiparba... minnél hamarább jön fel a cellas meghajtás annál nagyobbat buknak.....
befektetés/megtérülés/profit arányt kell érteni.
Tehát a cellas nem a piacról szól hanem nagyhatalmi törekvésekről.
Ha az unió elég tökös lenne akkor pár éven belül a cellás meghajtásal a gyárak vissza tudnának vágni a piacon...
A szerb bánya..... vélemény szerint bármi környezetvédelmi/munkavédelmi előírás be lesz ott tartva normálisan?
Önmagában még nem lessz elég a hidrogén cellás áttörés a megváltáshoz, amikor döntően a hidrogént magát továbbra is földgázból állítják elő. A hidrogen infrastukúra kiépítés meg legalább akora macera lessz. Ugyanúgy adnánk a szarnak egy pofont mint most az elektromos autókkal.
 
Szvsz a szerb bányákra gondolt az eredeti post…

BYD-hez.


Ezek szerint még a csavart is Kínából hozzák az építkezéshez….(ha így van).
Értsd import a makró mérlegben.

Ennyit a “leszivárgó” gazdasági hatások első köréről…
Paksra is Belorussziából hoz anyagot az orosz mert akkor nem kell felmentés a szankció alól. Nekünk meg felmentést kell kérni az utolsó csavarra is. Öngól
 
Igen, benéztem, itt ott a pont

Most ne akard nekem beadni, hogy negatív lesz a gazdasági hatása a BYD gyárnak.

Ha igen, akkor Németország és Európa jó úton jár azzal, hogy építik le az iparuk. Pl. hogy a legnagyobb német vegyipari konszern Kînába költözik, az nagy előrelépés Európainak az export-import mutatókban.

A szegedi építkezésen, a propi ellenére, hogy csak kínai anyagból, csak vendégmunkások építik, rengeteg magyar vállalkozó, a kkv szektor Szegeden,nemcsak építőipar, hanem szolgáltatóipar, a melósok jól járnak, ahogy maga Szeged is a növekvő bevételekből.
Lófasz magyar hozzáadott érték van a CATL, BYD, BMW építkezéseken
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Nemerson
Önmagában még nem lessz elég a hidrogén cellás áttörés a megváltáshoz, amikor döntően a hidrogént magát továbbra is földgázból állítják elő. A hidrogen infrastukúra kiépítés meg legalább akora macera lessz. Ugyanúgy adnánk a szarnak egy pofont mint most az elektromos autókkal.
A hidrogén mint hajtóanyag már a nagyon korán elbukott. Vonatok esetében látnak benne fantáziát esetleg hajózásba. Személygépkocsik esetében mint az LPG gáz...

Én szilárd belsőégésű anyagok porok alkalmazását akár mint bio üzemanyag jobb ötletnek tartom.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A hidrogén mint hajtóanyag már a nagyon korán elbukott. Vonatok esetében látnak benne fantáziát esetleg hajózásba. Személygépkocsik esetében mint az LPG gáz...
Itt Európában ahol elég jól ki van épülve a felsovezeték még vonatnakk se éri meg szerintem.
Viszont amit a MOL is fejleszt a hidrogén erőmű abban lehet potenciál, ha van hozzá olcsó H2. Amit akár a napelemek termelte csúcs időszakban olcsón lehetne előállítani, majd elégetni amikor megéri.
Én szilárd belsőégésű anyagok porok alkalmazását akár mint bio üzemanyag jobb ötletnek tartom.
Porok??? Szilárd belső égésű anyagok? -mondjuk szén?
A bio üzemanyag a legnagyobb zöld hülyeség.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Itt Európában ahol elég jól ki van épülve a felsovezeték még vonatnakk se éri meg szerintem.
Viszont amit a MOL is fejleszt a hidrogén erőmű abban lehet potenciál, ha van hozzá olcsó H2. Amit akár a napelemek termelte csúcs időszakban olcsón lehetne előállítani, majd elégetni amikor megéri.

Porok??? Szilárd belső égésű anyagok? -mondjuk szén?
A bio üzemanyag a legnagyobb zöld hülyeség.
Valamennyi hidrogén felhasználás biztos lessz és oxigén is ezért termelésre van igény. De akkora volumenben hogy az a személygépkocsi esetében meghaladja az LPG szintjét iszonyatosan nagy kapacitások kellenének... Csak az előállításához a tárolás meg hagyján...

Szén is lehet de femporok növényi spórák fureszpor stb... Ezekre van példa nem újdonság. Még a tejpor is ég mint alatt próbáld ki egyszer szórd bele lángba vagy porcukrot az nagyon durva de poritva kb bármi elvégezhető csak elég finomra kell örőlni.
 
Valamennyi hidrogén felhasználás biztos lessz és oxigén is ezért termelésre van igény. De akkora volumenben hogy az a személygépkocsi esetében meghaladja az LPG szintjét iszonyatosan nagy kapacitások kellenének... Csak az előállításához a tárolás meg hagyján...

Szén is lehet de femporok növényi spórák fureszpor stb... Ezekre van példa nem újdonság. Még a tejpor is ég mint alatt próbáld ki egyszer szórd bele lángba vagy porcukrot az nagyon durva de poritva kb bármi elvégezhető csak elég finomra kell örőlni.
Jó, de csak mert valami éghető még nem lesz jó üzemanyag. Az energia sűrűség a lényeg. Abban pedig jelenleg a csepfojós szenhidrogénekkel nincs ami versenyezzen. Fém port ha láttál égni nyilvánvaló lenne miért nem alkalmas. Rakéta üzemanyagnak való meg pl a termit sínhegesztéshez a brutális gyors reakció okán, nem autóba. Élelmiszert égetni meg hadjuk is.
 
Jó, de csak mert valami éghető még nem lesz jó üzemanyag. Az energia sűrűség a lényeg. Abban pedig jelenleg a csepfojós szenhidrogénekkel nincs ami versenyezzen. Fém port ha láttál égni nyilvánvaló lenne miért nem alkalmas. Rakéta üzemanyagnak való meg pl a termit sínhegesztéshez a brutális gyors reakció okán, nem autóba. Élelmiszert égetni meg hadjuk is.
Láttam fwmprt égni fureszport robbanó stb. Amit írok létező teknologia és léteztek ilyen belsőégésű motorok elég nagy számban. Nem azért szorultak ki mert a hatásfokkal ne lett volna megfelelő hanem mert a kőolaj kb ingyen volt kb szeretnék minősült ez fejlődött a többi elmaradt elektromos autó is előbb volt mint belsőégésű sőt vákuum motorok is előbb léteztek
 
Fagazosok meg a világháborúba is szerepet játszottak mint logisztikai járművek hajtasa de a fa por fureszpor hajtások is jelen voltak de ugye egy háborúba a finom fureszport pótolni szárazon tartani nem a legkönnyebb logisztikai feladat.
 
Igen, benéztem, itt ott a pont

Most ne akard nekem beadni, hogy negatív lesz a gazdasági hatása a BYD gyárnak.
Nem néztél be semmit.
Úgy vélem ennél sokkal intelligensebb vagy.

Az ellen a ragályos fetish ellen “küzdök” miszerint a mega/giga külföldi beruházások hozzák el a kitörést, ha úgy tetszik Kánaánt. Csak úgy egy csapásra. Mint valami lottó ötös….
Szerintem se az élet se a gazdaság nem így működik(tapasztalat, illetve iskolák alapján).

Csekkold meg az elmúlt 14 évben a magyar GDP növekedésből melyik szektor vette ki a nagyobb részt(!)
Ha már GDP…
Bár írhattam volna 20 évet is.
Hát nem a szekunder szektor…
De
A szekunder szektorban az élelmiszer ipari ágazat melyben még mindig nagyobb a magyar tulajdonú hányad Aztan mennyi pínzt kapott…(?)
pl.: Pick tőke aranyosan(ráfordítás/haszon, hozzáadott értek) szebb számokat produkál exportban mint mondjuk tetszőleges járműipari gyár…
De mondhatnám a gyógyszeripart, ahol van innovatív versenyzőnk.
Ő a támogató kommunikációs szólamok után alig egy héttel egy szerda éjféli veszélyhelyzeti rendeletben kapott a nyakába egy különadót. Mert mi így támogatjuk a hazai tulajdonú ipart…
 
Igazából nem is hagyták nekik más választást,ahogy lassan nekünk sem.

Csak egy esetben, ha totálisan alarendeljük magunkat a nyugati mainstreamnek.
De mi van ha Trump és bug kerül a folyamatba?
Nem hagytak.
Ez biztos.
Aki tárgyalt már kínaiakkal, pláne állami szereplőkkel az tudja, h egy gecik. Nagyképűek, lekezelőek és hazudnak mint a vízfolyás. Ígérnek, elmennek és utána évekig nem történik semmi.
Éppen ezért se értem, miért kellene tapsolni nekik. Pláne, h szembeötlő a kulturális különbség, amit nem lehet áthidalni.
Egyszerűen most a fehér faj, az európai ember visszakapja azt a gyarmatosítást amit párszáz évvel ezelőtt lenyomott a kínai partvidéken… csak éppen azok nem
mi voltunk innen KKE-ból…
Biztos velem van a baj, de úgy érzem faji, kulturális, ideológia, értékrend - sorolhatnám tovább több közös vonást találok a nyugati mainstreamben mint Kínában…
Pl BL meccset, Roland Garrost és most EB-t nézek (néha NHL es gyakrabban NBA és főleg NFL) nem a kínai bajnokságot … h sarkítsam.

Biden tökéletesen alkalmatlan. Lassan pisilni se tud egyedül(ha eleve nincs pelenkázva). Trump se sokkal különb.
Mindkét csávó jelöltsége az amerikai politikai rendszer válság jelensége.

A “bug” egy “bug” ahogy írod - nem kivétel vagy ismeretlen tényező hanem része a folyamatnak. Szkriptek vannak. Néha csak párhuzamosan, néha változó korrelációban, kauzalitásban.stb.

Azonban azon semmi se változtat, itt ülünk EU, Európa közepén (már ezer éve) és a sorsunkat a közel külföld viszonyainak alakulása határozza meg nem egy nagy hatalom egy másik földrészről. Az csak bele ugató
Ha Európa bukik vele bukunk.
Szerintem.

Persze ennek semmi köze ebben a formában BYD gyárhoz.