RQ-4 Global Hawk / Eurohawk / IFC-4 / MQ-4C Triton (Northrop Grumman, USA)

BAMS-18-front-hangar-shot-scaled-1-1024x541.jpg


NASA has taken over the last three RQ-4A BAMS-Ds

The last three remaining RQ-4A BAMS-D unmanned air vehicles that belonged to the U.S. Navy have been transferred to NASA’s Armstrong Flight Research Center. The ground control equipment and non-payload spares will be transferred as well.

The sailing branch had acquired five BAMS-Ds and one was lost in a crash in 2012 while another was shot down by Iran in 2019.

NASA will operate the aircraft on behalf of the Pentagon’s Test Resource Management Center.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Fighterbomber szerint - én őt az RF VKSz tekintetében megbízható forrásnak tartom - a Global Hawkot a 790. IAP. egyik MiG-31BM-je verte le az égről. Nem lelőtte, hanem kétszer, nagy sebességgel elhúzott a nagy magasságban repülő felderítő drón mellett. A második elhúzás után, aminek a sebessége 2,3 M volt, a drón lezuhant a szuperszonikus lökéshullám turbulenciájától. A gép személyzetét felterjesztették a Bátorság Érdemérem (Ордену Мужества) kitüntetésre.

Forrás:
 
Fighterbomber szerint - én őt az RF VKSz tekintetében megbízható forrásnak tartom - a Global Hawkot a 790. IAP. egyik MiG-31BM-je verte le az égről. Nem lelőtte, hanem kétszer, nagy sebességgel elhúzott a nagy magasságban repülő felderítő drón mellett. A második elhúzás után, aminek a sebessége 2,3 M volt, a drón lezuhant a szuperszonikus lökéshullám turbulenciájától. A gép személyzetét felterjesztették a Bátorság Érdemérem (Ордену Мужества) kitüntetésre.

Forrás:

Tényleg lesegítették a GH-t? Az komoly eredmény volna. Mert korábban tagadták az amerikaiak és az oroszok is, a hivatalos vonalon. Már amennyiben a Krím környéki eseményekről van szó. Nem néztem meg a videót, mert ahhoz kéne a telefonom, számítógépről nem engedi. A FighterBombert én is hitelesnek tartom egyébként. Ha valami baj van, azt is mindig szóvá tette,(lásd például a hajózóruhák hosszan húzódó ügye, vagy szintén azzal kapcsolatban az OKRUG nem épp szép hozzáállása) és rengeteget segít a hajózóknak, műszakiaknak.
 
Tényleg lesegítették a GH-t? Az komoly eredmény volna. Mert korábban tagadták az amerikaiak és az oroszok is, a hivatalos vonalon. Már amennyiben a Krím környéki eseményekről van szó. Nem néztem meg a videót, mert ahhoz kéne a telefonom, számítógépről nem engedi. A FighterBombert én is hitelesnek tartom egyébként. Ha valami baj van, azt is mindig szóvá tette,(lásd például a hajózóruhák hosszan húzódó ügye, vagy szintén azzal kapcsolatban az OKRUG nem épp szép hozzáállása) és rengeteget segít a hajózóknak, műszakiaknak.
Az oroszok - ha jól fordítottam - a fegyverhasználatot tagadták. Az USA meg hülye lenne elismerni. Állítólag az esetről videó is van, de még nem láttam.
 
Tényleg lesegítették a GH-t? Az komoly eredmény volna. Mert korábban tagadták az amerikaiak és az oroszok is, a hivatalos vonalon. Már amennyiben a Krím környéki eseményekről van szó. Nem néztem meg a videót, mert ahhoz kéne a telefonom, számítógépről nem engedi. A FighterBombert én is hitelesnek tartom egyébként. Ha valami baj van, azt is mindig szóvá tette,(lásd például a hajózóruhák hosszan húzódó ügye, vagy szintén azzal kapcsolatban az OKRUG nem épp szép hozzáállása) és rengeteget segít a hajózóknak, műszakiaknak.
Ha jól látom, azóta csak személyzettel ellátott felderítők repkednek arrafelé
 
Akkor már 2+ év alatt 2 felderítő drón, nem szaggatják meg az oroszok az istrángot ezen a téren sem.
Az eddig videófelvétellel bizonyított egyetlen Reaper leszedéséből is nagy hiszti volt. Az viszont látszik, hogy az oroszok egyrészt már túlzásba viszik a türelmet, másrészt, ha tényleg falusi úszóleckét adtak a GH-nak, akkor a türelmük már fogytán van. Harmadrészt, ha a GH-ról kiderült, hogy tériszonyos volt, és ők pedig lesegítették, az egyrészt nagy blama az USA-nak, és ismét jó bizonyítéka a nehéz, de a legtöbb nyugatinál jóval komolyabb műszaki ismereteket, konkrétan mérnöki diplomát is adó orosz pilótaképzés létjogosultságára.
Az üzemanyaglocsolós megoldás is ennek egy példája volt. Egyetlen lövés nélkül, csak hagyták dolgozni a fizikát. Ha sokat nyektetik még őket, akkor lehet, hogy be is gyújtják legközelebb az UAV-ra/UCAV-ra kilocsolt nyálat.
 
Miért kapcsolnak egyáltalán?
A hosszú út során a civil légtér általános biztonsága miatt, amúgy meg látszani akarnak.
Az oroszoknak mindegy, tudják merre jár. Ugyanaz mint a kormányzati gépek esetében, amíg egyszerűen követhető valami a transzponder már nem oszt nem szoroz. Nagy lakatlan területek felett pedig néha lekapcsolhatják ha a műveleti (információ)biztonság indokolttá teszi, ahogy az a mi Falconunkkal is történt Afrikában nemrég.

Ez a stratégiai assetekre vonatkozik, a műveleti és taktikai szinten dolgozó drónokra (pl. Reaper) nem.
 
Fent tizenx km-en kapott turbulenciát, elkezd zuhanni tőle, az operátorok nem tudják kivenni zuhanásból? Vagy hajtóművet újra indítani vajon? Vagy végzetesen, fizikailag sérül ilyen lökéshullámtól?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz