RQ-4 Global Hawk / Eurohawk / IFC-4 / MQ-4C Triton (Northrop Grumman, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 175
75 628
113
First Sensor Test Flight of EURO HAWK Unmanned Aircraft successfully accomplished
The EURO HAWK® took off at 10:36 a.m. (Central European Time) from Manching Air Base and climbed a ceiling of more than 15.000 meters within military controlled airspace, far above and in safe distance from civilian air traffic. After 6 hours aloft, the aircraft landed safely back at Manching Air Base at 4:38 p.m. (CET). “This successful flight demonstrates the EURO HAWK® program’s systems integration capabilities and cutting-edge technologies. The Cassidian-developed SIGINT sensor suite, conforming to the German Bundeswehr´s requirements, showed excellent performance within the perfect interplay of the overall system,”

http://www.aviationnews.eu/2013/01/11/first-sensor-test-flight-of-euro-hawk-unmanned-aircraft-successfully-accomplished/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
30 663
113
"A több mint 730 millió dolláros üzlet során beszerzett öt gép mellé Németország három irányítóközpont, illetve a szükséges indító, karbantartó, tesztelő és egyéb egységet rendszeresít." - pár hete volt itt egy cikk, amiben Japán Global Hawk beszerzéseiről volt szó, annyi különbséggel, hogy ott 4 gépről volt szó és a szükséges irányítóközpontról, az ár meg kezdetben 800 millió, végül 1,2 milliárd volt. Honnan ez a rohadt nagy árkülönbség?
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Ha jól emlékszem, ott írták, hogy a japánok először visszatáncoltak a magas ár miatt, majd később mégis kellett nekik, de akkor már annyiért sem kapták meg.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
30 663
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
Ez egy részben fehérre festett Global Hawk-nak néz ki akármennyire lesem, hogy mi az eltérés. Azontúl, hogy a Navy-nek készült mi a konkrét különbség, ami miatt mindenféle tesztelgetésre van szükség éveken keresztül?
 

Testudo

Member
2011. február 25.
45
0
6
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
joker: Nem tudom. De ha le kell tudnia szállnia egy repülőgép hordozón, meg onnan fel, akkor azért van mit alakítani rajta egy szárazföldihez képest.
Felhajtható szárnyak, fékezőhorog, megerősített futóművek, fokozott irányítási képességek a kezelőknek, magasabb szintű korrozióvédelem. Azért ezekkel el lehet tökölni. Amúgy az egyik tesztgépet már össze is törték.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
30 663
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
Azt olvastam, hogy odaverték az egyiket, de a költségvetésük megbírja szerintem. Ok, lehet ha le meg fel kell szálljanak hordozóról, meg korrózióvldelem, de hogy gurulási tesztekről meg "nagyon közeli első felszállásról" beszéljenek az már beteges túlbiztosítás.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 596
19 653
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
Azért az eltérő műszerezettség miatt nem elképzelhetetlen bizonyos szerkezeti átalakítás sem. Pl mindjárt ott van az a kis radargondola a hasa alatt, amihez nyilván megfelelő bekötőpontok szükségesek, a hajtómű is egy kicsit nagyobb teljesítményű és nyilván a radarnak is kell némi szufla ami szintén módosítást igényel. A hordozófedélzeti üzemelést ekkora UAV-nál nehezen tudom elképzelni. ne vicceljetek már ... közel 40 méteres fesztávval? Baccus a Hawkeye fesztávja 25 méter.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
30 663
113
Ezt az eltérő műszerezettség dolgot nem értem. Főleg az ilyen mértékben eltérőt. Akkor ami a Global Hawk-ban van az ócska? Felderítés / megfigyelés / rávezetés(?) lenne a fő feladatuk, akkor meg nem a csúcsrendszereket kellene beletenni mindkettőbe?
 

danya

New Member
2011. december 28.
2
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
Azokból a csöpp kis virgácsokból nem nézem ki, hogy ez a masina valaha is alkalmas lehetne hajófedélzeti üzemre. ( Leszámítva persze a hajófedélzeti gurulópróbákat. :-o )

Jelezni szeretnék egy kis sajtóhibát is a tőlem megszokott módon.
"az SDD repülőgép át lesz leszállítva a haditengerészet patuxent riveri tesztterületére" Le lesz szállítva, vagy át lesz reptetve
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
30 663
113
Az egész elképzelés furcsa. Pl hogy haditegerészetnek repülője legyen, de ok, mivel vannak repülőgéphordozók stb. De hogy olyan repülője legyen, ami nem tud fel - le szállni egy ilyen hordozóra, hanem szárazföldhöz kötött legyen ... ha balhé van akkor az ilyen honnan száll fel és hova száll le? Kezdem azt érezni, hogy nagyon nem vagyok nyitott bizonyos megoldások elfogadására.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 596
19 653
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
De miért is? Ezeket ahogy én tudom a Poseidonok mellé tervezik , felderítő vagy bevetésirányító feladatkörben. Olcsón üzemeltethető és hosszú időt lehet egyszerre a levegőben. Mi ebben olyan furcsa?
De olvasd el ezt hogy milyen módosításokat és milyen szenzorcsomagokat tartalmaz a csomag :
http://www.naval-technology.com/projects/mq-4c-triton-bams-uas-us/
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 283
11 187
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
Nekem is úgytűnik, hogy túlkörülményeskedik a földi próbákat.
Vagy végiggurítják mindenféle időjárási körülmények közt?
Gondolom télen kezdték, és megvárják, amíg nyár lesz. :D
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 596
19 653
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton
Gondolod hogy hülyék ülnek ott? Mivel alapvető strukturális változások vannak :
" The main aluminium fuselage is of semi-monocoque construction, while the V-tail, engine nacelle and aft fuselage are made of composite materials.

The forward fuselage is strengthened for housing sensors and the radomes are provided with lightning protection, as well as hail and bird-strike resistance."
Így szerintem abszolúte érthető , hiszen minden terhelési tesztet, fáradási próbákat újra el kell végezni. Nem hiszem hogy alacsonyabb követelmények vonatkoznának rá mint bármely repülőgépre. EZ nem úgy megy hogy majd repül 300 órát leszakad valami és akkor állnak neki okoskodni... Ez bőven 100 M $ darabárnál nem elfogadható..
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
30 663
113
Leáll a Eurohawk fejlesztése a németeknél:

http://kuruc.info/r/4/112177/
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
251
63
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Befelegzett a EuroHawk projektnek?
Ezt most nem értem. Ha a németek nem tudják integrálni a polgári légi forgalomba akkor majd a NATO tudja? Mi lesz helyette? Vagy ők is beletörődnek a képességvesztésbe? Volt már pár érdekes, kevésbé hihető sztori erről a gépről ez most megint a vicc kategóriának tűnik.
 

Yeti

New Member
2010. április 26.
26
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Befelegzett a EuroHawk projektnek?
Én úgy tudom, hogy a gyártó nem adta át a típus technikai leírását és szoftver kódjait (vagy valami ilyesmiket), és emiatt az európai légügyi felügyelet nem adja meg az engedélyt a típusnak.

Alapvetően elég nagy botrányt csapott a dolog, a Bundestag-ban külön vizsgálat indul, hogy miért nem lehetett ezt előre tudni, emellett kérdés, hogy a már kifizetett rendszereket hogyan tudják majd hasznosítani.

Y