AICS - Armored Infantry Combat System (Olaszország) / A2CS

Ez legyen meg itt is
Hoppá-hoppá

Az Il Sole 24 Ore 2024. július 2-i jelentései szerint az olasz védelmi csoport előrehaladott tárgyalásokat folytat a német Rheinmetall céggel egy vegyesvállalat létrehozásáról, amely az olasz hadsereg számára páncélozott járművek gyártására összpontosít. Ez a stratégiai szövetség a Panther modellből származó 280 harckocsi és több mint ezer Lynx modell alapján készült gyalogsági harcjármű gyártására vonatkozó jövőbeli szerződések kezelésére készül.​


 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

  • 50:50 vegyesvállalat vezető rendszerintegrátorként. Tervező Hatóság védve bizonyos releváns technológiai területeken. A tevékenységek 60%-át Olaszországban végzik majd
  • Az első cél két jármű – az olasz fő harckocsi és a Lynx platform (páncélozott gyalogsági harcrendszer) kifejlesztése az olasz hadsereg számára, a nemzetközi exportra összpontosítva.
Róma/Düsseldorf, 2024. július 3. – A Leonardo és a Rheinmetall a mai napon egyetértési megállapodást írt alá egy új, 50:50 arányú vegyesvállalat létrehozásáról, amelynek célja egy európai ipari és technológiai megközelítés kialakítása a földvédelmi rendszerek területén.

A megállapodás célja az új Main Battle Tank (MBT) és az új Lynx Platform for the Armored Infantry Combat System (AICS) ipari fejlesztése és ezt követő kereskedelmi forgalomba hozatala az Olasz Hadsereg földi rendszerprogramjain belül.

Armin Papperger, a Rheinmetall AG vezérigazgatója: "A Leonardo és a Rheinmetall két vezető európai védelmi technológiai beszállítója egyesíti erőit ambiciózus projektek megvalósítása érdekében. Együtt új mércéket akarunk felállítani, és megnyitni a kaput a korszerű új generáció előtt -Art harcjárművek Európában és Európa számára Ezzel az olasz piacra, valamint más partnerországokra szólítunk fel, amelyeknek modernizációra van szükségük a harci rendszerek terén.

Roberto Cingolani, a Leonardo vezérigazgatója: „A Leonardo és a Rheinmetall közötti technológia és ipari szinergiák egyedülálló lehetőséget jelentenek a legkorszerűbb fő harckocsik és gyalogsági járművek fejlesztésére. Úgy véljük, hogy ez a megállapodás alapvető hozzájárulás az európai védelmi tér megteremtéséhez”

A leendő vegyes vállalat – amelynek központja Olaszországban van – lesz a vezető rendszerintegrátor, fővállalkozó és rendszerintegrátor mindkét olaszországi programban (MBT és AICS), és meghatározza a jövőbeni európai főpályán való részvétel ütemtervét. Harci rendszer (MGCS).

Az MBT és AICS programokon belül a Leonardo fejleszti és gyártja a küldetésrendszereket, elektronikai csomagokat és fegyverintegrációkat az olasz ügyfél igényei szerint. A technológiák a jövőbeni európai MBT (MGCS) és az új, nemzetközi exportra szánt változatok fejlesztésének is alapját képezik majd. Az új fejlesztésű Panther fő harckocsival és az új Lynx gyalogsági harcjárművel a Rheinmetall rendelkezik a megfelelő alaptechnológiával, amelyre mindkét programban építeni tud.

A végső összeszerelő sorok, a homologizációs tesztelés, a szállítási tevékenységek és a logisztikai támogatás Olaszországban történik, 60%-os olasz munkarészesedéssel.

A ma aláírt egyetértési nyilatkozat végrehajtását az illetékes szabályozó hatóságok, köztük az Európai Bizottság és az érintett nemzeti versenyhatóságok előzetes jóváhagyása szükséges.
 
leonardo-dicaprio-shoving-money-shut-up-and-take-my-money-dih30q2dzbhunmcr.webp
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

60%-os olasz részvétel lesz a gyártásban, a Leonardo legfőképp az elektronikára és a toronyra fókuszál (szóval a test mehet zalából:cool: :D )
 

60%-os olasz részvétel lesz a gyártásban, a Leonardo legfőképp az elektronikára és a toronyra fókuszál (szóval a test mehet zalából:cool: :D )

Mennyire biztos ez az olasz Lynx?
 

60%-os olasz részvétel lesz a gyártásban, a Leonardo legfőképp az elektronikára és a toronyra fókuszál (szóval a test mehet zalából:cool: :D )
Amúgy a Leonardonak van kész IFV tornya: a HITFIST


Valszeg ennek valamilyen változatát teszik majd rá.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Dörzsölheti a tenyerét a magyar hadiipar: zsíros megrendelés jöhet Olaszországból


Az új olasz járművek végösszeszerelése Olaszországban zajlik majd, de jó esély van rá, hogy a magyar hadiipar is kiveszi majd a részét a megrendelésből. Magyarországon, a zalegerszegi Rheinmetall-üzemben ugyanis nem csupán a KF41-esek végösszeszerelése zajlik, hanem az üzem és térsége a járművek fejlesztésében és a KF51-es platformmal kapcsolatos K+F tevékenységből is kiveszi a részét. Kifejezetten igaz lesz ez, ha Magyarország lesz az első olyan ország, ahol elindul a KF51-esek sorozatgyártása.

Olaszország eredetileg 270 Leopard harckocsit akart vásárolni a KNDS-től, illetve még 1000 lövészpáncélost akartak közösen fejleszteni a német-francia hadiipar konszernnel. A tárgyalások azonban megszakadtak, mivel a KNDS nem engedte, hogy a Leonardo gyártson le egyes elemeket a Leopardokhoz, arra hivatkozva, hogy ez egy sztenderdizált járműplatform, melynek legyártásába nem akarnak bevonni új partnereket.

Olaszország a harcjárművek beszerzését eredetileg 23 milliárd euróra taksálta. Ez az összeg változhat, attól függően, milyen árajánlatot ad a Rheinmetall és a Leonardo.

S5s.gif
 
Dörzsölheti a tenyerét a magyar hadiipar: zsíros megrendelés jöhet Olaszországból


Az új olasz járművek végösszeszerelése Olaszországban zajlik majd, de jó esély van rá, hogy a magyar hadiipar is kiveszi majd a részét a megrendelésből. Magyarországon, a zalegerszegi Rheinmetall-üzemben ugyanis nem csupán a KF41-esek végösszeszerelése zajlik, hanem az üzem és térsége a járművek fejlesztésében és a KF51-es platformmal kapcsolatos K+F tevékenységből is kiveszi a részét. Kifejezetten igaz lesz ez, ha Magyarország lesz az első olyan ország, ahol elindul a KF51-esek sorozatgyártása.

Olaszország eredetileg 270 Leopard harckocsit akart vásárolni a KNDS-től, illetve még 1000 lövészpáncélost akartak közösen fejleszteni a német-francia hadiipar konszernnel. A tárgyalások azonban megszakadtak, mivel a KNDS nem engedte, hogy a Leonardo gyártson le egyes elemeket a Leopardokhoz, arra hivatkozva, hogy ez egy sztenderdizált járműplatform, melynek legyártásába nem akarnak bevonni új partnereket.

Olaszország a harcjárművek beszerzését eredetileg 23 milliárd euróra taksálta. Ez az összeg változhat, attól függően, milyen árajánlatot ad a Rheinmetall és a Leonardo.
Pedig hogy ment itt a sírás éveken át,hogy "egyedül nálunk lesz Lynx". Pedig a Lynx története még csak most kezdődik. Ha olaszok rendszeresítik és az ukrán fronton is jól szerepel (mondjuk ebben van kockázat, mert ami bonyolultabb egy BMP-nél azt nem tudják karbantartani az ukrik) akkor az USA tenderen is jó eséllyel indul.
Érdekes azt is nézni, hogy hol van a fórumon sokak által csodált 80-as évek sztárja a CV90...... Egyetlen komolyabb országban (Ausztrália, Olaszo, USA) nemhogy fel sem merül a beszerzése, de még el sem indítják a tenderen.
Meg lehetne erősíteni az olasz üzletet egy magyar Centauro II beszerzéssel is: a páncélozott hajdúdandár (kegyetlen hülye nevet kapott) kaphatna egy század Centauro-t. Végre lenne tűztámogatás és eddig amúgy sem kapott még semmit a dandár. Nemcsak a honvédelemben, hanem a külföldi missziókban is fontos szerepet kaphatna.
 

60%-os olasz részvétel lesz a gyártásban, a Leonardo legfőképp az elektronikára és a toronyra fókuszál (szóval a test mehet zalából:cool: :D )
Es elektronikaban meg oriasi a Leonardo. Nagyon jo kis parositas, ezzel a magyar Lynx program is qrva jol fog jarni szerintem.
 
Pedig hogy ment itt a sírás éveken át,hogy "egyedül nálunk lesz Lynx". Pedig a Lynx története még csak most kezdődik. Ha olaszok rendszeresítik és az ukrán fronton is jól szerepel (mondjuk ebben van kockázat, mert ami bonyolultabb egy BMP-nél azt nem tudják karbantartani az ukrik) akkor az USA tenderen is jó eséllyel indul.
Érdekes azt is nézni, hogy hol van a fórumon sokak által csodált 80-as évek sztárja a CV90...... Egyetlen komolyabb országban (Ausztrália, Olaszo, USA) nemhogy fel sem merül a beszerzése, de még el sem indítják a tenderen.
Pontosan. Ahanyszor elkezdem magyarazni, hogy az egy meglehetosen elavult platform, amit most probalnak majd rebootolni - az Mk IV is csak elektronikai ujitasokkal van inkabb tele -, es mar eddig is pofatlanul draga volt, az okoskodok mindig fikazzak a Lynxet es dicsergetik a semmilyen komolyabb hadseregben nem szolgalo oregebbet.

Meg lehetne erősíteni az olasz üzletet egy magyar Centauro II beszerzéssel is: a páncélozott hajdúdandár (kegyetlen hülye nevet kapott) kaphatna egy század Centauro-t. Végre lenne tűztámogatás és eddig amúgy sem kapott még semmit a dandár. Nemcsak a honvédelemben, hanem a külföldi missziókban is fontos szerepet kaphatna.
Szerintem eloszor inkabb a Fantert fejezzek be es abbol jojjon vagy 120-140 darab. Azutan lehet majd masra is kolteni.
 
Mennyire biztos ez az olasz Lynx?
Annyira mint az ausztrál Lynx, a cseh Lynx, a szlovák Lynx volt... Semennyire, azt is csak mi gondoltuk úgy itt a fórumon. Csak aláírt a két cég egy MoU-t. Ilyet már láttunk. De döntés majd csak az év vége felé várható az olasz tenderen, addig még bármi lehet. Volt már néhány nagy fordulat ezen a tenderen.
 
Annyira mint az ausztrál Lynx, a cseh Lynx, a szlovák Lynx volt... Semennyire, azt is csak mi gondoltuk úgy itt a fórumon. Csak aláírt a két cég egy MoU-t. Ilyet már láttunk. De döntés majd csak az év vége felé várható az olasz tenderen, addig még bármi lehet. Volt már néhány nagy fordulat ezen a tenderen.
A KNDS fog tudni találni hasonló olasz partnert mint az RM a Leonardot? Anélkül van esélye???

Off
Amit betettem cikk az RM HU topikba, az a magyar kihatásairól szól az olasz mozgolódásnak, sztem varázsoljuk oda vissza.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron
Annyira mint az ausztrál Lynx, a cseh Lynx, a szlovák Lynx volt... Semennyire, azt is csak mi gondoltuk úgy itt a fórumon. Csak aláírt a két cég egy MoU-t. Ilyet már láttunk. De döntés majd csak az év vége felé várható az olasz tenderen, addig még bármi lehet. Volt már néhány nagy fordulat ezen a tenderen.
Hat persze. :) Hol is lattunk ilyen MoUt alairva? :P
 
Mindegyik említett országban volt mou-ja az RM-nek a relevàns cégekkel...

Szlovákoknàl es a cseheknél is volt helyi partner.

(Mondjuk a Leonardo az olaszoknàl jóval nagyobb hal)
Erről beszélek. Nem kis pocs szlovák meg cseh garazscégekről van szó, hanem Európa egyik legnagyobb vedelmi konglomerátumarol, 50-60 ezer alkalmazottal, évi $15-20B bevétellel, aki gyakorlatilag az olasz politika háttere is.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B and krisss
Erről beszélek. Nem kis pocs szlovák meg cseh garazscégekről van szó, hanem Európa egyik legnagyobb vedelmi konglomerátumarol, 50-60 ezer alkalmazottal, évi $15-20B bevétellel, aki gyakorlatilag az olasz politika háttere is.
Igen innentől hacsak nem bassszák el úgy mint a KNDS akkor ezt vitték.
Papi ráment a lepattanóra.