AICS - Armored Infantry Combat System (Olaszország) / A2CS

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 068
113
According to RID, the CIO (Iveco OTO Melara Consortium) has received from the DAT (Land Armaments Directorate) the letter of offer for the feasibility study relating to the AICS (or A2CS) program for the development of a new family of tracked infantry combat vehicles for the Italian Army...

The study will last two years and must also indicate the international partner, or partners, with which to develop the medium, given that the design authority must remain in Italy. The prototypes, around fifteen vehicles, will be built between 2026 and 2029 and the first tranche of series vehicles between 2030 and 2032 (to date the program includes the creation of 1,050 vehicles).

GGyb6x3WsAAbMeB

(kép forrása)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 366
113
According to RID, the CIO (Iveco OTO Melara Consortium) has received from the DAT (Land Armaments Directorate) the letter of offer for the feasibility study relating to the AICS (or A2CS) program for the development of a new family of tracked infantry combat vehicles for the Italian Army...

The study will last two years and must also indicate the international partner, or partners, with which to develop the medium, given that the design authority must remain in Italy. The prototypes, around fifteen vehicles, will be built between 2026 and 2029 and the first tranche of series vehicles between 2030 and 2032 (to date the program includes the creation of 1,050 vehicles).

GGyb6x3WsAAbMeB

(kép forrása)
https://www.facebook.com/share/p/HrcWSP757kpUwSsy/

In order to clear any doubt about the Design Authority or better yet project authority.

Within the framework of systems it represents the person or the body to whom the final responsibility of the project is assigned, with particular respect to the safety and functionality characteristics, as well as the design of project solutions suitable to meet requirements, the supervision of the development phases, installation and commissioning in the provided environment.

Therefore, cooperation with foreign countries is possible, but the choice of components, materials and more is up to Italy.

This also applies to a possible expo or request for modifications from a potential foreign client.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Akkor foglaljuk össze, mert mindenki csak linkel, akár egymáshoz sem illő képekkel.
Ezek szerint a AICS programot átnevezték A2CS-re. A darabszámot megemelték 1050-re.
Mindenképpen saját tervezést akarnak, de nem az alapoktól újratervezve. Erre már csak a 2026-os határidő sem lenne alkalmas.
A projekt manager a CIO lesz, ez az Iveco OTO Melara Consortium.
A programba be fognak vonni külföldi partnert is, de mindenben a CIO dönt mindenben.
Ez nekünk szerintem jó hír!
Emlékezzünk csak, hogy a RM riválisa az ügyben a KNDS-Leonardo konzorcium volt az előd AICS programban. Azonban azzal, hogy a CIO lett a projekt gazda, a Leonardo is be lett vonva az ügyletbe. Azaz már nincs feltétlen szükség a KNDS-Leonardo konzorciumra.
@krisss : Szerintem arra nincs idő, hogy a Dardo-t annyira áttervezzék, hogy a modern kihívásoknak megfeleljenek. 2026-ban el kezdeni a protókat gyártani. 15-nek kell késznek tesztelve lennie 2,5-3 év alatt.
Ez arra lesz elég hogy egy már meglévő külföldi típust áttervezzenek úgy, hogy minden fő darab benne olasszá váljon. Értem ez alatt a motort, hajtást, felfüggesztési elemeket. Fő paraméteren már nem hiszem, hogy változtatnak. A Lynxnek megvan az az előnye, hogy van benne már kilométer, és az alap szerkezet rendben van. Az olaszok úgy faragnak rajta, ahogy akarnak. Kerül bele Iveco hajtás, Leonardo elektronika, meg Otto-Melara torony.

Mert ebben az esetben valami hasonló fog megvalósulni, mint a Marines Iveco alapú ACV-jével, csak fordított irányban. Akkor az amerikanizálva lett egy olasz termék, most meg egy külföldi termék lesz "italizálva".
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 068
113
Az Oto Melara végül nem lett eladva a Rheinmetallnak és már nem is eladó. A Leonardo maradt a többségi tulajdonos. A Leonardo a KNDS-szel lépett szövetségre és sok mindenben megállapodtak. (A KNDS is meg akarta venni az Oto Melarát.) A CIO az Iveco és Oto Melara (Leonardo) együttműködése. A CIO nyerte a megbízást, azaz a Leonardo. Ebből elég egyértelmű hogy a Leonardo-nak a KNDS lesz a külföldi partnere. Ezt már a 2023 decemberi megállapodásban is leírták.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Pogány

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113
" KNDS NV, az amszterdami székhelyű katonai szárazföldi rendszerek egyik vezető európai gyártója, már nem tárgyal a Leonardo SpA-val az olasz céggel való lehetséges partnerségről.
A tárgyalásokat mindkét vállalat 2023 decemberében jelentette be, és két célt követtek: Stratégiailag a cél az volt, hogy potenciálisan partnerséget alakítsanak ki a Leonardo védelmi részlege és a KNDS között. Működési szempontból ennek a KNDS Leopard 2 A8 harckocsi közös továbbfejlesztése és gyártása volt az olasz védelmi minisztérium beszerzési programja, valamint a gyalogsági harcjármű olasz beszerzési programjában való partnerség."

Tehát a KNDS kiesett az AICS-ból ezzel nagyságrendekkel megnövelve a lynx esélyeit
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 068
113
" KNDS NV, az amszterdami székhelyű katonai szárazföldi rendszerek egyik vezető európai gyártója, már nem tárgyal a Leonardo SpA-val az olasz céggel való lehetséges partnerségről.
A tárgyalásokat mindkét vállalat 2023 decemberében jelentette be, és két célt követtek: Stratégiailag a cél az volt, hogy potenciálisan partnerséget alakítsanak ki a Leonardo védelmi részlege és a KNDS között. Működési szempontból ennek a KNDS Leopard 2 A8 harckocsi közös továbbfejlesztése és gyártása volt az olasz védelmi minisztérium beszerzési programja, valamint a gyalogsági harcjármű olasz beszerzési programjában való partnerség."

Tehát a KNDS kiesett az AICS-ból ezzel nagyságrendekkel megnövelve a lynx esélyeit
Langsam spazieren... ezt már eljátszották sokan sokszor sok helyen mint tárgyalási technika. És láttunk már érdekes és váratlan fordulatokat ebben a programban. Állítólag év végéig valamikor ki fog derülni mi hogy lesz. Vagy nem és tovább elhúzódik a döntés.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 656
13 883
113

Fuelling a European bidding war

Several European suppliers are understood to be interested in competing for the Italian Army programme including Rheinmetall with its KF41 Lynx, BAE Systems with its CV90, and General Dynamics European Land Systems (GDELS) with its Austro-Spanish Cooperative Development (ASCOD) 42 platform.

Italy’s own CIO consortium (responsible for manufacturing the Dardo) also released a rendering of a new IFV platform armed with a 30mm cannon in September 2021. The latter may be related to previous reports concerning a Dardo 2 being under development.

During a visit to Italy in January 2021, the CEO of Rheinmetall is reported to have claimed that up to 70% of the value of a future contract could go to Italian industry if the Rheinmetall platform was selected. This would be achieved through the production of the Lynx in Italy and possibly the use of an Italian engine instead of the Liebherr powerpack.

Rheinmetall is understood to have proposed the delivery of the first two prototypes in 2023, followed by the delivery of more than 400 production vehicles.


KNDS and Leonardo split

On 11 June 2024, KNDS and Leonardo announced in separate press releases on 11 June that they had ended negotiations on forming a partnership for the Italian procurement and domestic production of the Leopard 2A8 MBT and a new IFV.

While not explicitly expected to be the manufacturer for the A2CS program, reports had suggested Italy was seeking a “double ticket” with a singular wider European OEM for the two programmes to work in conjunction with CIO/Leonardo.


According to Italian defence magazine RID, the leading platforms remain the CV90 Mk4 from Swedish manufacturer BAE Systems and the German Rheinmetall Lynx KF41.

Given the breakdown in negotiations between KNDS and Leonardo regarding the Leopard 2A8, the likely alternative for the Italian MBT programme is the KF51 Panther from Rheinmetall, placing the German company in a good position to offer a Lynx/Panther “double ticket”.


Teljes cikk:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 952
113

Fuelling a European bidding war

Several European suppliers are understood to be interested in competing for the Italian Army programme including Rheinmetall with its KF41 Lynx, BAE Systems with its CV90, and General Dynamics European Land Systems (GDELS) with its Austro-Spanish Cooperative Development (ASCOD) 42 platform.

Italy’s own CIO consortium (responsible for manufacturing the Dardo) also released a rendering of a new IFV platform armed with a 30mm cannon in September 2021. The latter may be related to previous reports concerning a Dardo 2 being under development.

During a visit to Italy in January 2021, the CEO of Rheinmetall is reported to have claimed that up to 70% of the value of a future contract could go to Italian industry if the Rheinmetall platform was selected. This would be achieved through the production of the Lynx in Italy and possibly the use of an Italian engine instead of the Liebherr powerpack.

Rheinmetall is understood to have proposed the delivery of the first two prototypes in 2023, followed by the delivery of more than 400 production vehicles.


KNDS and Leonardo split

On 11 June 2024, KNDS and Leonardo announced in separate press releases on 11 June that they had ended negotiations on forming a partnership for the Italian procurement and domestic production of the Leopard 2A8 MBT and a new IFV.

While not explicitly expected to be the manufacturer for the A2CS program, reports had suggested Italy was seeking a “double ticket” with a singular wider European OEM for the two programmes to work in conjunction with CIO/Leonardo.

According to Italian defence magazine RID, the leading platforms remain the CV90 Mk4 from Swedish manufacturer BAE Systems and the German Rheinmetall Lynx KF41.

Given the breakdown in negotiations between KNDS and Leonardo regarding the Leopard 2A8, the likely alternative for the Italian MBT programme is the KF51 Panther from Rheinmetall, placing the German company in a good position to offer a Lynx/Panther “double ticket”.



Teljes cikk:
" KNDS NV, az amszterdami székhelyű katonai szárazföldi rendszerek egyik vezető európai gyártója, már nem tárgyal a Leonardo SpA-val az olasz céggel való lehetséges partnerségről.
A tárgyalásokat mindkét vállalat 2023 decemberében jelentette be, és két célt követtek: Stratégiailag a cél az volt, hogy potenciálisan partnerséget alakítsanak ki a Leonardo védelmi részlege és a KNDS között. Működési szempontból ennek a KNDS Leopard 2 A8 harckocsi közös továbbfejlesztése és gyártása volt az olasz védelmi minisztérium beszerzési programja, valamint a gyalogsági harcjármű olasz beszerzési programjában való partnerség."

Tehát a KNDS kiesett az AICS-ból ezzel nagyságrendekkel megnövelve a lynx esélyeit