Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

kb. 6-700km hatótáv.
Fasza, jöhetne, ha itt gyárták.
Olyan híreket hallani hogy az elektromos buszokba csak olyan akksival lehet majd gyártani idővel aminek az előállítása környezetkímélő illetve jóval kevésbé tűzveszélyes. EU új gyártói környezetvédelmi ajánlása "még"
 
  • Hűha
Reactions: enzo
A beköltözők előtt...
 
Bővült a listám. Úgy látszik van még egyéb ritkaság is hazánkban. Magyar rendszámos Ferrari F40:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
F40 Pff.. abban semmi különleges.
Inkább ez;
Wery-sporthy.jpg
 
Szerintem még fognak bérelni vagy 15-20 db akiem taurust év végéig...
Ahogy hallom a szilik sorban hullanak elfelé....
Nagyon helyes!
Elképesztő, hogy mennyire ragaszkodnak körmük szakadtáig ezekhez a foskupacokhoz (Bz, Szili)
A V43-asból már az is késő lett volna, ha 10 éve gyújtották volna fel az utolsót.
Nem véletlenül késnek 100 perceket néha az IC-k... a szakadt semmirevaló utolsókat rúgó szilik alig húzzák a belüket, de még mindig van valahol egy második gyerekkorát élő közlekedésmérnők, amelyik a saját életénél is fontosabbnak tartja, hogy ezek a kohószökevény szarhalmok keserítsék meg az utazóközönség életét, ha egy mód van rá, még vagy 50 évig. :D

40-50db bérelt Taurus is kb. 40 évet repítené előre a MÁV-ot az időben.
Blade akkus, alacsonypadlós BYD busz:
Remélem itt is fogják gyártani Magyarországon.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
105 utas, 12m hossz, 60-70kWh/100km fogyasztas, 4-500kWh akksi
Sosem értettem, hogy hogyan akarnak ezekbe a szűk kis szarokba belezsúfolni 105 nyomorultat (úgy általában a közösségi közlekedési eszközökbe)...
Ha példaként ennél a járgánynál csak az alapterületét számoljuk és eltekintünk tőle, hogy vannak benne székek, meg a sofőrt is bele kell rakni valahová, akkor 105/(12*2,5)= 3,5 fő/négyzetméter jön ki, ami olyan zsúfoltság, hogy megdöglesz... főleg, ha a 60000 olf büdösségű hajléktalan tarkóját kell szagolnod, mert szegényt nem lehet megfosztani mások utazásának, valamint egész napjának tönkretételéhez fűződő jogától. :)
Szóval egy alacsonypadlós szóló buszban le lehet ültetni kb. 30-35 embert, valamint még elálldogál 20, legfeljebb 25, de akkor már szó szerint tele van, mint az a bizonyos déli busz.
Ráteszik a sínekre a buszokat!?
Ha azt hinnéd, hogy még nem találtak ki az égegyadta világon minden sz@rt, akkor tessék:
https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_Ikarus_260
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ahogy fentebb is írtam: minél tovább erőltetik a nosztalgiameneteken túl a Szilik életben tartását, annál szarabb lesz a szolgáltatás színvonala.
 
Nagyon helyes!
Elképesztő, hogy mennyire ragaszkodnak körmük szakadtáig ezekhez a foskupacokhoz (Bz, Szili)
A V43-asból már az is késő lett volna, ha 10 éve gyújtották volna fel az utolsót.
Nem véletlenül késnek 100 perceket néha az IC-k... a szakadt semmirevaló utolsókat rúgó szilik alig húzzák a belüket, de még mindig van valahol egy második gyerekkorát élő közlekedésmérnők, amelyik a saját életénél is fontosabbnak tartja, hogy ezek a kohószökevény szarhalmok keserítsék meg az utazóközönség életét, ha egy mód van rá, még vagy 50 évig. :D

40-50db bérelt Taurus is kb. 40 évet repítené előre a MÁV-ot az időben.

Sosem értettem, hogy hogyan akarnak ezekbe a szűk kis szarokba belezsúfolni 105 nyomorultat (úgy általában a közösségi közlekedési eszközökbe)...
Ha példaként ennél a járgánynál csak az alapterületét számoljuk és eltekintünk tőle, hogy vannak benne székek, meg a sofőrt is bele kell rakni valahová, akkor 105/(12*2,5)= 3,5 fő/négyzetméter jön ki, ami olyan zsúfoltság, hogy megdöglesz... főleg, ha a 60000 olf büdösségű hajléktalan tarkóját kell szagolnod, mert szegényt nem lehet megfosztani mások utazásának, valamint egész napjának tönkretételéhez fűződő jogától. :)
Szóval egy alacsonypadlós szóló buszban le lehet ültetni kb. 30-35 embert, valamint még elálldogál 20, legfeljebb 25, de akkor már szó szerint tele van, mint az a bizonyos déli busz.

Ha azt hinnéd, hogy még nem találtak ki az égegyadta világon minden sz@rt, akkor tessék:
https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_Ikarus_260

Ahogy fentebb is írtam: minél tovább erőltetik a nosztalgiameneteken túl a Szilik életben tartását, annál szarabb lesz a szolgáltatás színvonala.

Amúgy a Bz kb az egyetlen motorvonat, amivel gazdaságosan el lehet kattognia jelen körülmények között a legtöbb mellékvonalon. Ha rendesen karban lennének tartva/modernizálva....

A Szilikből tényleg kitaposták már a lelket is, de a fő probléma továbbra is a pályák állapota ill.a vagonhiány. Fecskék IC szerelvényen, a vagonok ha jól tudom több, mint fele légkondi nélkül....
 
Amúgy a Bz kb az egyetlen motorvonat, amivel gazdaságosan el lehet kattognia jelen körülmények között a legtöbb mellékvonalon. Ha rendesen karban lennének tartva/modernizálva....

A Szilikből tényleg kitaposták már a lelket is, de a fő probléma továbbra is a pályák állapota ill.a vagonhiány. Fecskék IC szerelvényen, a vagonok ha jól tudom több, mint fele légkondi nélkül....
A fecskén akkor van légkondi, ha lehuzod az összes ablakot és megy a vonat. És nem szál fel nullánál több nyugdíjas aki meg fel huzza mert fázik. Amúgy simán 50 fok van bent nyáron.

Az IC és IC+ kocsiknál meg van légkondi, ha működik persze.

Lézer Jani és társai miatt hány Siemens mozdonyról is mondtunk le? :(
 
A fecskén akkor van légkondi, ha lehuzod az összes ablakot és megy a vonat. És nem szál fel nullánál több nyugdíjas aki meg fel huzza mert fázik. Amúgy simán 50 fok van bent nyáron.
Igen, és 5 perc után mindenki tuskófék szagú lesz...
Lézer Jani és társai miatt hány Siemens mozdonyról is mondtunk le? :(
115+ ami a rajlet szerű IC-hez kellet volna
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo
Szerintem még fognak bérelni vagy 15-20 db akiem taurust év végéig...
Ahogy hallom a szilik sorban hullanak elfelé....

Az eddigi Akiem gépeket ugye nagyrészt nemzetközi járatokhoz bérlik, mivel kintre már nem nagyon felelt meg semmink, így itthonra is kénytelenek lesznek valamit szerezni.... A HBweb posztolt valamit pár napja, hogy az eddigi osztrákoknál használt gépeink (Traxx) már nem felelnek meg kintre, azok helyett megy az Akiem, azok viszont itthonra nem felelnek meg, gondolom vonatbefolyásoló rendszerek miatt van kavarodás...