Szerb haderőfejlesztési program és hadiipar

Oroszok is ezt írják és forrásként a lengyel Defence24-et jelzik


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy hozzászólás:
"Nexcom
+5
2024. július 21. 15:16
Megtudtam valamit – a szerbek maguk modernizálják őket, csak a test marad meg. A motor erősebb, német, a torony lakatlanná válik (embertelen lesz), a páncélzat megerősített, és ATGM-ek vannak felszerelve."
 
Egy hozzászólás:
"Nexcom
+5
2024. július 21. 15:16
Megtudtam valamit – a szerbek maguk modernizálják őket, csak a test marad meg. A motor erősebb, német, a torony lakatlanná válik (embertelen lesz), a páncélzat megerősített, és ATGM-ek vannak felszerelve."
A szerbek általában Deutz motorral operálnak.
 
Bár nem közvetlen ebbe topicba tartozik, de ide is tartozik.

Röviden:

Ha ebbe tempoba halad a Dassaultnál a Rafale gépek leszállitása akkor lesz 2035 vagy több mire megkapjuk a gépeinket.

Hosszabban:

A Dassault első félévi üzleti jelentése: Ha Szerbia hamarosan aláírja a közbeszerzési szerződést, minden csak bonyolultabb lesz​


A 2023-as éves jelentéshez képest nincs jelentős változás , az eredmények értelemszerűen a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva vannak. A katonai programmal kapcsolatos számadatokban két fő változás figyelhető meg: a megrendelt és a leszállított Rafalek száma.
Az idei év első felében mindössze csak 6 gépet adtak át

A Dassaultnak jelenleg 223 Rafale rendelése van.

Bár a Dassault az év elején hivatalosan bejelentette, hogy idén akár 25 Rafale-t is terveznek gyártani, az első hat hónapban mindössze hat repülőgép leszállítása meglehetősen elriasztja a meglévő és potenciális ügyfeleket, köztük Szerbiát is .

A jelentés megállapítja, hogy továbbra is probléma van az ellátási láncban , ami minden bizonnyal ez volt az oka annak, hogy a Dassault tavaly kevés számú Rafalet gyártott – a tervezett 15-ből mindössze 13-at .
Ezúttal Trapij azt is közölte, hogy 20 repülőgépet gyártanak majd, ebből 14-et Franciaországnak . A korábbi év eleji bejelentés 25 gép volt , amit biztosan nem lehetne elérni, ha csak 6 gépet szállítanak le az első félévben. Mindezek miatt nehéz lehet számítani arra, hogy a Dassault hosszú távú, 36 Rafales éves termelési célját már jövőre eléri .

Hacsak nem változik valami drasztikusan az elkövetkező években, a jelenlegi 223 megrendelt repülőgépet a következő 10 vagy még több évben nem fogják legyártani . Még bonyolultabb lesz a helyzet, ha Szerbia is aláírja a szerződést (még ha csak 12 példányra is), majd Görögország, amely további 10-24 példányt rendelhet , és ott van India is , amely várhatóan további repülőgépekre ír alá. , 22 db fedélzetre szerelhető Rafales M és 4 db kétüléses Rafal B.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Bár nem közvetlen ebbe topicba tartozik, de ide is tartozik.

Röviden:

Ha ebbe tempoba halad a Dassaultnál a Rafale gépek leszállitása akkor lesz 2035 vagy több mire megkapjuk a gépeinket.

Hosszabban:

A Dassault első félévi üzleti jelentése: Ha Szerbia hamarosan aláírja a közbeszerzési szerződést, minden csak bonyolultabb lesz​


A 2023-as éves jelentéshez képest nincs jelentős változás , az eredmények értelemszerűen a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva vannak. A katonai programmal kapcsolatos számadatokban két fő változás figyelhető meg: a megrendelt és a leszállított Rafalek száma.
Az idei év első felében mindössze csak 6 gépet adtak át

A Dassaultnak jelenleg 223 Rafale rendelése van.

Bár a Dassault az év elején hivatalosan bejelentette, hogy idén akár 25 Rafale-t is terveznek gyártani, az első hat hónapban mindössze hat repülőgép leszállítása meglehetősen elriasztja a meglévő és potenciális ügyfeleket, köztük Szerbiát is .

A jelentés megállapítja, hogy továbbra is probléma van az ellátási láncban , ami minden bizonnyal ez volt az oka annak, hogy a Dassault tavaly kevés számú Rafalet gyártott – a tervezett 15-ből mindössze 13-at .
Ezúttal Trapij azt is közölte, hogy 20 repülőgépet gyártanak majd, ebből 14-et Franciaországnak . A korábbi év eleji bejelentés 25 gép volt , amit biztosan nem lehetne elérni, ha csak 6 gépet szállítanak le az első félévben. Mindezek miatt nehéz lehet számítani arra, hogy a Dassault hosszú távú, 36 Rafales éves termelési célját már jövőre eléri .

Hacsak nem változik valami drasztikusan az elkövetkező években, a jelenlegi 223 megrendelt repülőgépet a következő 10 vagy még több évben nem fogják legyártani . Még bonyolultabb lesz a helyzet, ha Szerbia is aláírja a szerződést (még ha csak 12 példányra is), majd Görögország, amely további 10-24 példányt rendelhet , és ott van India is , amely várhatóan további repülőgépekre ír alá. , 22 db fedélzetre szerelhető Rafales M és 4 db kétüléses Rafal B.
Horvátoknak viszonylag gyorsan szállítottak a francia légierő készleteiből. Ha Szerbia gyorsan akar vadászgépet akkor használt Rafale-ra kellene szerződnie a francia állammal vagy valamelyik másik üzemeltető országgal...
 
Horvátoknak viszonylag gyorsan szállítottak a francia légierő készleteiből. Ha Szerbia gyorsan akar vadászgépet akkor használt Rafale-ra kellene szerződnie a francia állammal vagy valamelyik másik üzemeltető országgal...
Ugyanúgy mint mi a szerbek de akarnak állandóan használt cuccot venni
 
Ugyanúgy mint mi a szerbek de akarnak állandóan használt cuccot venni
Oké, de akkor be lehet állni a sorba és várni. A 30-as években a Rafale már nem lesz egy erős vadászgép. Pláne ha csak a MICA-t adják nekik hozzá, ami egy gyenge AMRAAM képességével bír.
Ha horvátok meg kapják pl. METEOR-t hozzá a szerbek hátrányban lesznek...persze Koszovónak meg Boszniának nincs igazán légiereje...
 
Horvátoknak viszonylag gyorsan szállítottak a francia légierő készleteiből. Ha Szerbia gyorsan akar vadászgépet akkor használt Rafale-ra kellene szerződnie a francia állammal vagy valamelyik másik üzemeltető országgal...
Hát erre az esetre lennének a Görög Mirage 2000 es gépek , amit írtam pár napja. De az csak átmeneti megoldás lenne ugye, mivel Mirage 2000 esek se valami új gépek már.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen
The first group of the Serbian Armed Forces’ members has undergone training in the use and maintenance of armored personnel carriers BTR-80 and BTR-80A at the Army Training Centre in Požarevac...

!%20MJ0_4485.jpg


 
Alairtak :)
CRO-SRB meccs állása: 12:12

Vajon ki kap hozzá Meteort? Sztem a szerbeknek nem adnak, mert Moszkvában kötne ki, míg a NATO-tag horvátoknak igen...
MICA meg egy nem túl "izmos" rakéta: még az AMRAAM-C7 is jobb nála...
 
  • Hűha
Reactions: fip7
CRO-SRB meccs állása: 12:12

Vajon ki kap hozzá Meteort? Sztem a szerbeknek nem adnak, mert Moszkvában kötne ki, míg a NATO-tag horvátoknak igen...
MICA meg egy nem túl "izmos" rakéta: még az AMRAAM-C7 is jobb nála...
A szerbek is használtat vesznek vagy újat?
 
Alairtak :)

12 Rafale - 2,7 milliárd Euro
 
Megtaláltam

Vučić szerb elnök a Rafale repülőgépekkel kapcsolatos ügylet kapcsán azt mondta, hogy 12 új Rafale repülőgép érkezik Szerbiába 2,7 milliárd euróért; hozzáteszi, hogy Szerbia 2024-ben és 2025-ben 420 millió eurós részletet fizet a repülőgépekért.
 
Oké, de akkor be lehet állni a sorba és várni. A 30-as években a Rafale már nem lesz egy erős vadászgép. Pláne ha csak a MICA-t adják nekik hozzá, ami egy gyenge AMRAAM képességével bír.
Ha horvátok meg kapják pl. METEOR-t hozzá a szerbek hátrányban lesznek...persze Koszovónak meg Boszniának nincs igazán légiereje...
A Rafale-okhoz egyik nemzet sem kap tudtommal BVR rakétát. Maradnak a MICA IR (infrarouge) közelharc rakéták..
 
A Rafale-okhoz egyik nemzet sem kap tudtommal BVR rakétát. Maradnak a MICA IR (infrarouge) közelharc rakéták..
MICA aktiv radaros változatátt is megkaphatnák: semmi extra nincs abban.
Sztem NATO-ban előírás is kéne legyen hogy BVR képesség is legyen - már pedig a Horvátok NATO-tagok...