[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Akkor Olaszországba tök mindegy...
De az marad is. Csak nem Zlin után küldjük ki a pilótákat és Olaszországban sok-sok euró után derül ki sugárhajtású gépen, hogy alkalmatlan pilótának, hanem itthon nálunk olcsóbban és többet is gyakorolhat. Majd a legjobbakat kiküldjük Olaszországba M-346-ra harcászati képzésre a Gripen előtt.

Sztem ez elég logikus modell.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Csak nem Zlin után küldjük ki a pilótákat és Olaszországban sok-sok euró után derül ki sugárhajtású gépen, hogy alkalmatlan pilótának, hanem itthon nálunk olcsóbban és többet is gyakorolhat. Majd a legjobbakat kiküldjük Olaszországba M-346-ra harcászati képzésre a Gripen előtt.

Miből számoltad ki, hogy itthon olcsóbb?
 
De az marad is. Csak nem Zlin után küldjük ki a pilótákat és Olaszországban sok-sok euró után derül ki sugárhajtású gépen, hogy alkalmatlan pilótának, hanem itthon nálunk olcsóbban és többet is gyakorolhat. Majd a legjobbakat kiküldjük Olaszországba M-346-ra harcászati képzésre a Gripen előtt.

Sztem ez elég logikus modell.
Ezt nem is kifogásoltam. Hanem az emiatt beleölt forrás nem áll arányban a szükségleteinkkel.
 
Nyilvános nyilatkozatban nem fog ellentmondani.
Mert büdös kommunista.
Patyomkin.
Amíg a szervilis hazudozás nincs befejezve, nem is lesz előrelépés.
Mondom ezt úgy, hogy az elején láttam fantáziát a dologban.
Pl jumurdzsákékkal drón üzem, vagy egyéb program, még Higgi fajtijaival is el tudtam volna képzelni valami kooperációt.
Csak aztán teltek az évek, és most a 26program finisében valahogy elvesztettem a koncepció lényegét.
 
De az marad is. Csak nem Zlin után küldjük ki a pilótákat és Olaszországban sok-sok euró után derül ki sugárhajtású gépen, hogy alkalmatlan pilótának, hanem itthon nálunk olcsóbban és többet is gyakorolhat. Majd a legjobbakat kiküldjük Olaszországba M-346-ra harcászati képzésre a Gripen előtt.

Sztem ez elég logikus modell.
Csak ehhez elég lett volna 4 gép is és nem kellet volna megvenni ezt a szocializmus hagyatékát, hanem simán hagyni kellet volna, hogy összeomoljon magában....
 
Csak ehhez elég lett volna 4 gép is és nem kellet volna megvenni ezt a szocializmus hagyatékát, hanem simán hagyni kellet volna, hogy összeomoljon magában....
A cég simán többet ér mint a vételár. Ma nem is lenne eladó. a legjobb ütemben vettük. Hogy mennyi kiképzőgéo kell, az attól függ mi a terv. Majd ha a vakvilágba képezzük a pilótákat, akkor megértem. Ma nem itt tartunk.
 
Mert büdös kommunista.
Patyomkin.
Amíg a szervilis hazudozás nincs befejezve, nem is lesz előrelépés.
Mondom ezt úgy, hogy az elején láttam fantáziát a dologban.
Pl jumurdzsákékkal drón üzem, vagy egyéb program, még Higgi fajtijaival is el tudtam volna képzelni valami kooperációt.
Csak aztán teltek az évek, és most a 26program finisében valahogy elvesztettem a koncepció lényegét.
Az hogy mi lesz a Zrinyivel költségvetési kérdés. Nem fognak addig rá sokat költeni, amíg a kamatkiadások lyukat ütnek a költségvetésben. Vagy max. akkor az államadósság rovására, ha Ukrajna fenyeget.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Miből számoltad ki, hogy itthon olcsóbb?
Tippeltem. Vannak fix kiadások amik hasonlóak, de a személyzet, kiképzők bére tuti alacsonyabb. Ráadásul az ehhez kapcsolódó bevételek itthon maradnak. Ha később más is jönne ide kiképzésre, az meg hozzá a zsét. De az még messze van.

Az tuti, hogy a háború miatt megnő az igény pilótaképzésre.
 
Az hogy mi lesz a Zrinyivel költségvetési kérdés. Nem fognak addig rá sokat költeni, amíg a kamatkiadások lyukat ütnek a költségvetésben. Vagy max. akkor az államadósság rovására, ha Ukrajna fenyeget.
Nem, nem az.
Haderőt úgy szoktak fejleszteni hogy elöre biztosítják a szükséges anyagi fedezetet.
Semmiféle relációban nem lehet a mai költségvetési helyzet egy 10 éve tartó katonai fejlesztési program finanszírozásával.
 
Az hogy mi lesz a Zrinyivel költségvetési kérdés. Nem fognak addig rá sokat költeni, amíg a kamatkiadások lyukat ütnek a költségvetésben. Vagy max. akkor az államadósság rovására, ha Ukrajna fenyeget.
Kamatkiadások persze, blabla..
Irohadaházak, haverok, buli, Fanta
Amire akartak pénzt adni, arra eddig is volt, és ezután is lesz!
 
Tippeltem. Vannak fix kiadások amik hasonlóak, de a személyzet, kiképzők bére tuti alacsonyabb. Ráadásul az ehhez kapcsolódó bevételek itthon maradnak. Ha később más is jönne ide kiképzésre, az meg hozzá a zsét. De az még messze van.

Tehát tippelted.
Azt megtippelted, hogy mibe sajdul ezt a 12 gépes flottát évi 2-3, extrém esetben akár 4 pilóta üszkve 100-100 órás reptetéséért fenntartani?
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely