Az elejtett infók alapján van sansz, hogy a végső RM fázisban ide kerül legalább egy része Zalába.



Az ACS termelési kapacitást hoz létre a Caracal sorozatgyártásához

A bajorországi Friedbergben található ACS Armored Car Systems GmbH (ACS), amely a védett katonai járművekre és a különleges erők mobilitására specializálódott, 2024. szeptember 11-én ünnepélyesen felavatott egy új gyártócsarnokot, amelyben körülbelül 300-600 földi szerelvény található a A Caracal légi platformot a jövőben gyártják majd.

2023 júliusában a Bundeswehr BAAINBw beszerzési iroda keretmegállapodást kötött a Rheinmetallal legfeljebb 3058 darab – személy-, csoport- és anyagszállításra alkalmas jármű, valamint egészségügyi jármű – németországi Caracal típusú jármű gyártására és szállítására. és a holland fegyveres erők. Első lépésben 1508 járművet – 1004-et Németországnak és 504-et Hollandiának – határozottan megrendeltek a keretszerződésből.

A Caracal a Rheinmetall, a Mercedes-Benz AG és az Armored Car Systems GmbH együttműködésének eredménye. A munkamegosztás előírja, hogy az ACS legyártja a padlószerelvényeket a moduláris szerkezettel együtt, majd átadja a Mercedes-Benznek, ahol aztán G-osztály hajtáslánccal „házasítják”, majd átadják a Rheinmetallnak végső bővítés céljából.

A Caracal fedélzeti járműcsalád a 464-es sorozat új G-osztályú alvázára épül. h és 600 Nm nyomatékot fejlesztett ki. A jármű 4,35 m hosszúságával, 1,81 m szélességével és 1,85 m magasságával kategóriája egyik legkompaktabb platformja. A 4×4 összkerékhajtással együtt a Caracal magas szintű terepjáró mobilitással rendelkezik, így a jármű akár 60 százalékos lejtőn is megmászhat. A mászóképesség 33 centiméter, az árokátlépési képesség 50 centiméter.

Saját információi szerint az ACS mintegy 10 millió eurót fektetett be az új termelési kapacitásokba, és „körülbelül 3000 négyzetméterrel összesen 9000 négyzetméterre bővítette ki a Caracal új gyártási területeit rekordtempóban, mindössze hat hónapig”. Az új kapacitásokat jelenleg mintegy 300 jármű gyártására tervezték évente, de megfelelő átfutási idővel évi 600 Caracalra is növelhető, mivel a jelenlegi gyártási tervezés egyműszakos gyártást ír elő.

A gyártókapacitás-beruházások mellett az elmúlt fél évben 50 új alkalmazottat is felvett a cég, akiket jelenleg is keresnek, különösen az összeszerelés területén.

Az új gyártócsarnokban összesen kilenc korszerű hegesztőberendezés áll rendelkezésre, ezek közül hét a páncélozott ragasztószerelvények gyártására, kettő pedig utómunkálatokra szolgál – ismertette az ACS munkatársa egy üzembejáráson. További hegesztőállomások is rendelkezésre állnak a részegységekhez.

Az ACS szerint hegesztőberendezésenként két-három hegesztő - akiknek speciális Bundeswehr-követelményeket kell teljesíteniük - egy kötőelemen dolgozik egyszerre. A kézzel hegesztett páncélozott acéllemezek minősített beszállítók által elővágva és hajtogatva érkeznek az ACS-be, és ott dolgozzák fel tovább. Jelenleg mintegy 30 hegesztőt terveznek a Caracal gyártásba a bejelentett éves szállítási mennyiség elérése érdekében.

A hegesztési munkákat követően a padlószerelvényeket egy partner cégnél felületi bevonattal látják el. A bevonat után az alkatrészek visszakerülnek az ACS-be, ahol az ACS alumínium térkereteket - a teljes szerkezet három különböző profiltípusból áll, amelyeket összecsavaroznak - hozzáigazítják a padlószerelvényekhez, mielőtt a Mercedes-Benzhez utaznának.
 
Az elejtett infók alapján van sansz, hogy a végső RM fázisban ide kerül legalább egy része Zalába.



Az ACS termelési kapacitást hoz létre a Caracal sorozatgyártásához

A bajorországi Friedbergben található ACS Armored Car Systems GmbH (ACS), amely a védett katonai járművekre és a különleges erők mobilitására specializálódott, 2024. szeptember 11-én ünnepélyesen felavatott egy új gyártócsarnokot, amelyben körülbelül 300-600 földi szerelvény található a A Caracal légi platformot a jövőben gyártják majd.

2023 júliusában a Bundeswehr BAAINBw beszerzési iroda keretmegállapodást kötött a Rheinmetallal legfeljebb 3058 darab – személy-, csoport- és anyagszállításra alkalmas jármű, valamint egészségügyi jármű – németországi Caracal típusú jármű gyártására és szállítására. és a holland fegyveres erők. Első lépésben 1508 járművet – 1004-et Németországnak és 504-et Hollandiának – határozottan megrendeltek a keretszerződésből.

A Caracal a Rheinmetall, a Mercedes-Benz AG és az Armored Car Systems GmbH együttműködésének eredménye. A munkamegosztás előírja, hogy az ACS legyártja a padlószerelvényeket a moduláris szerkezettel együtt, majd átadja a Mercedes-Benznek, ahol aztán G-osztály hajtáslánccal „házasítják”, majd átadják a Rheinmetallnak végső bővítés céljából.

A Caracal fedélzeti járműcsalád a 464-es sorozat új G-osztályú alvázára épül. h és 600 Nm nyomatékot fejlesztett ki. A jármű 4,35 m hosszúságával, 1,81 m szélességével és 1,85 m magasságával kategóriája egyik legkompaktabb platformja. A 4×4 összkerékhajtással együtt a Caracal magas szintű terepjáró mobilitással rendelkezik, így a jármű akár 60 százalékos lejtőn is megmászhat. A mászóképesség 33 centiméter, az árokátlépési képesség 50 centiméter.

Saját információi szerint az ACS mintegy 10 millió eurót fektetett be az új termelési kapacitásokba, és „körülbelül 3000 négyzetméterrel összesen 9000 négyzetméterre bővítette ki a Caracal új gyártási területeit rekordtempóban, mindössze hat hónapig”. Az új kapacitásokat jelenleg mintegy 300 jármű gyártására tervezték évente, de megfelelő átfutási idővel évi 600 Caracalra is növelhető, mivel a jelenlegi gyártási tervezés egyműszakos gyártást ír elő.

A gyártókapacitás-beruházások mellett az elmúlt fél évben 50 új alkalmazottat is felvett a cég, akiket jelenleg is keresnek, különösen az összeszerelés területén.

Az új gyártócsarnokban összesen kilenc korszerű hegesztőberendezés áll rendelkezésre, ezek közül hét a páncélozott ragasztószerelvények gyártására, kettő pedig utómunkálatokra szolgál – ismertette az ACS munkatársa egy üzembejáráson. További hegesztőállomások is rendelkezésre állnak a részegységekhez.

Az ACS szerint hegesztőberendezésenként két-három hegesztő - akiknek speciális Bundeswehr-követelményeket kell teljesíteniük - egy kötőelemen dolgozik egyszerre. A kézzel hegesztett páncélozott acéllemezek minősített beszállítók által elővágva és hajtogatva érkeznek az ACS-be, és ott dolgozzák fel tovább. Jelenleg mintegy 30 hegesztőt terveznek a Caracal gyártásba a bejelentett éves szállítási mennyiség elérése érdekében.

A hegesztési munkákat követően a padlószerelvényeket egy partner cégnél felületi bevonattal látják el. A bevonat után az alkatrészek visszakerülnek az ACS-be, ahol az ACS alumínium térkereteket - a teljes szerkezet három különböző profiltípusból áll, amelyeket összecsavaroznak - hozzáigazítják a padlószerelvényekhez, mielőtt a Mercedes-Benzhez utaznának.









 
please-no-michael-scott.gif
 
nem a gyártással van bajom, hanem azzal, hogy ez a cucc vsz NMS árban van és 8 év alatt nem tudtak 1 db nms-t se produkálni szolnoknak akkor ne ez a szar legyen a prioritás, hanem az NMS
Ez a gyár áll, a török gyártás még nem.
Sztem legyen mindkettő.

Ha beledolgozhatunk ebbe a pénzesbödönbe, akkor ha veszünk pár tucat darabot a Honvédségnek meg a rendőrségnek simán megéri. Az áránál mindig vedd figyelembe, az a legolcsóbb és legbiztosabb amit itthon gyártunk.

Ugyanígy az NMS is. Ahhoz hasonló gép inkább újdonság mint a Gidran itthon. Abból sokkal több kell. Remélem lesz is gyártva Győrben.
 
Tesztelik.
Ez az NMS-el nem egy kategória. Dupla olyan böszme a török. Ezt meg dobálgatok a 225-össel.

Szal is-is.
Na ez az, hogy nem egy kategória. NMS-re van szükségük (azt már próbázták és kérik), G Mercire kevésbé, hiszen az már van, még ha öregek is. Amúgy is LandCruiserre kellene átállni, főleg, ha nagyon szeretnéd a csádi melót.
Nem bírja el a 225-ös, az a feladat a Polarisoké.

Nem vagyok Zala ellen de ez nem jó ötlet, másra kellene fókuszálniuk.
 
Szerintem batomság! Elvileg keretszerződés van rá, ha jól tudom! Lehívható! Csak rohadtúl nem hívtak le egy db sem mert üres a kassza nincs lóvé! Mondjuk nem tudom az ilyen szerződéseknél van e időintervallum amég rendelni kell belőle! Rendelni viszont kell mert így kaptunk gyártást rá! A mennyiség miatt így is pipa a török ránk!
Oké félreértetted. Ha nem bírja el a 225,akkor Chinook kell. Ezért kell szurkolni Trumpnak, mert a másik adminisztráció sanszosan nem ad.