Az elejtett infók alapján van sansz, hogy a végső RM fázisban ide kerül legalább egy része Zalába.
Az ACS termelési kapacitást hoz létre a Caracal sorozatgyártásához
A bajorországi Friedbergben található ACS Armored Car Systems GmbH (ACS), amely a védett katonai járművekre és a különleges erők mobilitására specializálódott, 2024. szeptember 11-én ünnepélyesen felavatott egy új gyártócsarnokot, amelyben körülbelül 300-600 földi szerelvény található a A Caracal légi platformot a jövőben gyártják majd.
2023 júliusában a Bundeswehr BAAINBw beszerzési iroda keretmegállapodást kötött a Rheinmetallal legfeljebb 3058 darab – személy-, csoport- és anyagszállításra alkalmas jármű, valamint egészségügyi jármű – németországi Caracal típusú jármű gyártására és szállítására. és a holland fegyveres erők. Első lépésben 1508 járművet – 1004-et Németországnak és 504-et Hollandiának – határozottan megrendeltek a keretszerződésből.
A Caracal a Rheinmetall, a Mercedes-Benz AG és az Armored Car Systems GmbH együttműködésének eredménye. A munkamegosztás előírja, hogy az ACS legyártja a padlószerelvényeket a moduláris szerkezettel együtt, majd átadja a Mercedes-Benznek, ahol aztán G-osztály hajtáslánccal „házasítják”, majd átadják a Rheinmetallnak végső bővítés céljából.
A Caracal fedélzeti járműcsalád a 464-es sorozat új G-osztályú alvázára épül. h és 600 Nm nyomatékot fejlesztett ki. A jármű 4,35 m hosszúságával, 1,81 m szélességével és 1,85 m magasságával kategóriája egyik legkompaktabb platformja. A 4×4 összkerékhajtással együtt a Caracal magas szintű terepjáró mobilitással rendelkezik, így a jármű akár 60 százalékos lejtőn is megmászhat. A mászóképesség 33 centiméter, az árokátlépési képesség 50 centiméter.
Saját információi szerint az ACS mintegy 10 millió eurót fektetett be az új termelési kapacitásokba, és „körülbelül 3000 négyzetméterrel összesen 9000 négyzetméterre bővítette ki a Caracal új gyártási területeit rekordtempóban, mindössze hat hónapig”. Az új kapacitásokat jelenleg mintegy 300 jármű gyártására tervezték évente, de megfelelő átfutási idővel évi 600 Caracalra is növelhető, mivel a jelenlegi gyártási tervezés egyműszakos gyártást ír elő.
A gyártókapacitás-beruházások mellett az elmúlt fél évben 50 új alkalmazottat is felvett a cég, akiket jelenleg is keresnek, különösen az összeszerelés területén.
Az új gyártócsarnokban összesen kilenc korszerű hegesztőberendezés áll rendelkezésre, ezek közül hét a páncélozott ragasztószerelvények gyártására, kettő pedig utómunkálatokra szolgál – ismertette az ACS munkatársa egy üzembejáráson. További hegesztőállomások is rendelkezésre állnak a részegységekhez.
Az ACS szerint hegesztőberendezésenként két-három hegesztő - akiknek speciális Bundeswehr-követelményeket kell teljesíteniük - egy kötőelemen dolgozik egyszerre. A kézzel hegesztett páncélozott acéllemezek minősített beszállítók által elővágva és hajtogatva érkeznek az ACS-be, és ott dolgozzák fel tovább. Jelenleg mintegy 30 hegesztőt terveznek a Caracal gyártásba a bejelentett éves szállítási mennyiség elérése érdekében.
A hegesztési munkákat követően a padlószerelvényeket egy partner cégnél felületi bevonattal látják el. A bevonat után az alkatrészek visszakerülnek az ACS-be, ahol az ACS alumínium térkereteket - a teljes szerkezet három különböző profiltípusból áll, amelyeket összecsavaroznak - hozzáigazítják a padlószerelvényekhez, mielőtt a Mercedes-Benzhez utaznának.
ACS schafft Produktionskapazitäten für die Serienfertigung des Caracal
Die im bayerischen Friedberg ansässige ACS Armoured Car Systems GmbH (ACS), Spezialist für geschützte Militärfahrzeuge und die Mobilität von Spezialkräften, hat am 11. September 2024 eine neue Produktionshalle feierlich eingeweiht, in der zukünftig rund 300 bis 600 Bodenbaugruppen für die...
www.hartpunkt.de
Az ACS termelési kapacitást hoz létre a Caracal sorozatgyártásához
A bajorországi Friedbergben található ACS Armored Car Systems GmbH (ACS), amely a védett katonai járművekre és a különleges erők mobilitására specializálódott, 2024. szeptember 11-én ünnepélyesen felavatott egy új gyártócsarnokot, amelyben körülbelül 300-600 földi szerelvény található a A Caracal légi platformot a jövőben gyártják majd.
2023 júliusában a Bundeswehr BAAINBw beszerzési iroda keretmegállapodást kötött a Rheinmetallal legfeljebb 3058 darab – személy-, csoport- és anyagszállításra alkalmas jármű, valamint egészségügyi jármű – németországi Caracal típusú jármű gyártására és szállítására. és a holland fegyveres erők. Első lépésben 1508 járművet – 1004-et Németországnak és 504-et Hollandiának – határozottan megrendeltek a keretszerződésből.
A Caracal a Rheinmetall, a Mercedes-Benz AG és az Armored Car Systems GmbH együttműködésének eredménye. A munkamegosztás előírja, hogy az ACS legyártja a padlószerelvényeket a moduláris szerkezettel együtt, majd átadja a Mercedes-Benznek, ahol aztán G-osztály hajtáslánccal „házasítják”, majd átadják a Rheinmetallnak végső bővítés céljából.
A Caracal fedélzeti járműcsalád a 464-es sorozat új G-osztályú alvázára épül. h és 600 Nm nyomatékot fejlesztett ki. A jármű 4,35 m hosszúságával, 1,81 m szélességével és 1,85 m magasságával kategóriája egyik legkompaktabb platformja. A 4×4 összkerékhajtással együtt a Caracal magas szintű terepjáró mobilitással rendelkezik, így a jármű akár 60 százalékos lejtőn is megmászhat. A mászóképesség 33 centiméter, az árokátlépési képesség 50 centiméter.
Saját információi szerint az ACS mintegy 10 millió eurót fektetett be az új termelési kapacitásokba, és „körülbelül 3000 négyzetméterrel összesen 9000 négyzetméterre bővítette ki a Caracal új gyártási területeit rekordtempóban, mindössze hat hónapig”. Az új kapacitásokat jelenleg mintegy 300 jármű gyártására tervezték évente, de megfelelő átfutási idővel évi 600 Caracalra is növelhető, mivel a jelenlegi gyártási tervezés egyműszakos gyártást ír elő.
A gyártókapacitás-beruházások mellett az elmúlt fél évben 50 új alkalmazottat is felvett a cég, akiket jelenleg is keresnek, különösen az összeszerelés területén.
Az új gyártócsarnokban összesen kilenc korszerű hegesztőberendezés áll rendelkezésre, ezek közül hét a páncélozott ragasztószerelvények gyártására, kettő pedig utómunkálatokra szolgál – ismertette az ACS munkatársa egy üzembejáráson. További hegesztőállomások is rendelkezésre állnak a részegységekhez.
Az ACS szerint hegesztőberendezésenként két-három hegesztő - akiknek speciális Bundeswehr-követelményeket kell teljesíteniük - egy kötőelemen dolgozik egyszerre. A kézzel hegesztett páncélozott acéllemezek minősített beszállítók által elővágva és hajtogatva érkeznek az ACS-be, és ott dolgozzák fel tovább. Jelenleg mintegy 30 hegesztőt terveznek a Caracal gyártásba a bejelentett éves szállítási mennyiség elérése érdekében.
A hegesztési munkákat követően a padlószerelvényeket egy partner cégnél felületi bevonattal látják el. A bevonat után az alkatrészek visszakerülnek az ACS-be, ahol az ACS alumínium térkereteket - a teljes szerkezet három különböző profiltípusból áll, amelyeket összecsavaroznak - hozzáigazítják a padlószerelvényekhez, mielőtt a Mercedes-Benzhez utaznának.