L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG Skyfox (Aero, Csehország)

@ms07
Ez marhaság.
A L-39 átesési sebessége valahol 190km/h körül van. Ha az utolsó km-t 200-zal közelíti meg a vadászgép, akkor is a Shahed drónnál csak 50km/h-val megy többel. A drón nem manőverez. még komolyabb tűzvezető komputer nélkül is egy sima rácsapási gyakorlat az egész.
Egy vadászgéppel, amivel CAS-t adnak ez gyerekjáték. Egyszerűbb, mint egy földi célt eltalálni. Ott ugye minimum 190km/h (de persze nem átesve adnak CAS-t sem) a sebesség különbség, hiszen a földön nem ritka az álló cél támadása. Itt meg ha elfogó manővert kezdeményez, akkor az utolsó 1km-t 72s alatt teszi meg a fentebb említett 50km/h-s sebességtöblettel. Még fix irányzással is, nyomjelzős célzással is pitiáner dolog az egész.

Szerintem egyáltalán nem pitiáner dolog fix gépágyúval eltalálni egy Shahedet, kifejezetten nehéz és veszélyes célpont lenne. Földi célhoz ennek aztán semmi köze, ne vicceljünk már... Mindezt az átesési sebesség közelében előadni, kis magasságon meg egészen hajmeresztő lenne.

Az ún. átesési sebesség 1g esetén érvényes. Itt manőverezőképesség gyakorlatilag nincs.
Aranyszabály, hogy vagy sebesség, vagy magasság legyen, ha egyik sincs, az bizony kib.szottul veszélyes.
 
Szerintem egyáltalán nem pitiáner dolog fix gépágyúval eltalálni egy Shahedet, kifejezetten nehéz és veszélyes célpont lenne. Földi célhoz ennek aztán semmi köze, ne vicceljünk már... Mindezt az átesési sebesség közelében előadni, kis magasságon meg egészen hajmeresztő lenne.
Te továbbra is dogfightban gondolkozol. Az öngyilkos drón egyenesen, egyenletes, sebességgel repül....
Az ún. átesési sebesség 1g esetén érvényes. Itt manőverezőképesség gyakorlatilag nincs.
Aranyszabály, hogy vagy sebesség, vagy magasság legyen, ha egyik sincs, az bizony kib.szottul veszélyes.
Ebben az esetben nem azért nincs sebesség, mert nem tud több lenni, hanem mert annyi van, amennyit a pilóta biztonságosan be mer vállalni.
De le is írtam! Az utolsó kilométert 50km-es sebességkülönbség mellett 72s alatt teszi meg az üldöző gép. Ha nem választunk olyan alacsony sebességet, és messze szeretnénk maradni az átesés rémétől, akkor válasszunk 300Km/h-t. Ez 150-nel több, mint a Shahed kb. sebessége. Még ebben az esetben is majdnem 24s állna rendelkezésre a célzásra. Még ez is bőven több, mint egy felszíni CAS rácsapás esetén.
Arról nem beszéltünk, hogy egy 20mm-es gépágyúnak nem 1km a hatásos lőtávolsága. Továbbá a gépágyú pod sem teljesen fix függesztésű.
 
Te továbbra is dogfightban gondolkozol. Az öngyilkos drón egyenesen, egyenletes, sebességgel repül....

Ebben az esetben nem azért nincs sebesség, mert nem tud több lenni, hanem mert annyi van, amennyit a pilóta biztonságosan be mer vállalni.
De le is írtam! Az utolsó kilométert 50km-es sebességkülönbség mellett 72s alatt teszi meg az üldöző gép. Ha nem választunk olyan alacsony sebességet, és messze szeretnénk maradni az átesés rémétől, akkor válasszunk 300Km/h-t. Ez 150-nel több, mint a Shahed kb. sebessége. Még ebben az esetben is majdnem 24s állna rendelkezésre a célzásra. Még ez is bőven több, mint egy felszíni CAS rácsapás esetén.
Arról nem beszéltünk, hogy egy 20mm-es gépágyúnak nem 1km a hatásos lőtávolsága. Továbbá a gépágyú pod sem teljesen fix függesztésű.

Nem, abban gondolkozom, hogy mivel ez az egész történet kis magasságon játszódna le, mivel a drón alacsonyan repül, emiatt szükséges, hogy a repülőgépben legyen megfelelő "tartalék". Nem a dogfighthoz kell a g, hanem a földdel való találkozás elkerülése végett. Ezen kívül a repülőgép rosszabbul reagál, így a célzás is nehezebb lenne.

Ha lenne egy "okos" pod ami a önállóan céloz, mozgatható csővel, csak nagyjából kell ott tartani, az működhetne. Szerintem 7,62 elég lenne, csak legyen tűzgyorsaság.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
Nem, abban gondolkozom, hogy mivel ez az egész történet kis magasságon játszódna le, mivel a drón alacsonyan repül, emiatt szükséges, hogy a repülőgépben legyen megfelelő "tartalék". Nem a dogfighthoz kell a g, hanem a földdel való találkozás elkerülése végett. Ezen kívül a repülőgép rosszabbul reagál, így a célzás is nehezebb lenne.

Ha lenne egy "okos" pod ami a önállóan céloz, mozgatható csővel, csak nagyjából kell ott tartani, az működhetne. Szerintem 7,62 elég lenne, csak legyen tűzgyorsaság.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az AERO Vodochody bemutatta az első L-39NG repülőgépet a LOM PRAGUE kiképzőközpontba ...

bann_5736.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Bulgarian AF L-39ZA Albatros crashed during display training at Graf Ignatievo Air Base (LBPG)...

Both pilots perished and the aircraft was destroyed.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Bulgarian AF L-39ZA Albatros crashed during display training at Graf Ignatievo Air Base (LBPG)...

Both pilots perished and the aircraft was destroyed.

 
Sikeresen megkezdődött a repülő személyzet képzése az új L-39NG oktatórepülőgépen Vietnamban...

So far, a total of 6 L-39NG aircraft with fuselage numbers 2301 to 2306 have been handed over to the Vietnamese Air Force, three more aircraft with fuselages 2307 to 2309 are already in Vietnam and are waiting to be taken over by the customer. The last three aircraft numbers 2310 to 2312 are now being prepared at Aer Vodochody for final acceptance tests, which will take place over the next few weeks and will then be transported to Vietnam.

news_3053_engecko2305_vietnam-800x533.jpg


 
"Az új L-39-es repülőgép a Skyfox nevet kapta, az Aero új korszakba szeretne lépni vele A cseh Aero cég által gyártott új L-39-es oktatórepülőgép a mai napon a Skyfox hivatalos nevet kapta."

"A repülőgép sorozatgyártása 2023 májusától folytatódik az Aernél, jelenleg évi 12 géppel. Jövőre az éves számnak ugyanannyinak kell lennie, 2026-ban pedig évi 18 repülőgépre kell emelkednie a gyártásnak. "

forrás: https://www.hrot24.cz/clanek/novy-l...o-skyfox-aero-s-nim-chce-vstoupit-do-nove-ery
hivatalos: https://www.aero.cz/en/l-39-skyfox/
@Terminator, azt hiszem ki lehet egésziteni a topik elnevezéseket :)