L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG Skyfox (Aero, Csehország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
339
2 216
93
@ms07
Ez marhaság.
A L-39 átesési sebessége valahol 190km/h körül van. Ha az utolsó km-t 200-zal közelíti meg a vadászgép, akkor is a Shahed drónnál csak 50km/h-val megy többel. A drón nem manőverez. még komolyabb tűzvezető komputer nélkül is egy sima rácsapási gyakorlat az egész.
Egy vadászgéppel, amivel CAS-t adnak ez gyerekjáték. Egyszerűbb, mint egy földi célt eltalálni. Ott ugye minimum 190km/h (de persze nem átesve adnak CAS-t sem) a sebesség különbség, hiszen a földön nem ritka az álló cél támadása. Itt meg ha elfogó manővert kezdeményez, akkor az utolsó 1km-t 72s alatt teszi meg a fentebb említett 50km/h-s sebességtöblettel. Még fix irányzással is, nyomjelzős célzással is pitiáner dolog az egész.

Szerintem egyáltalán nem pitiáner dolog fix gépágyúval eltalálni egy Shahedet, kifejezetten nehéz és veszélyes célpont lenne. Földi célhoz ennek aztán semmi köze, ne vicceljünk már... Mindezt az átesési sebesség közelében előadni, kis magasságon meg egészen hajmeresztő lenne.

Az ún. átesési sebesség 1g esetén érvényes. Itt manőverezőképesség gyakorlatilag nincs.
Aranyszabály, hogy vagy sebesség, vagy magasság legyen, ha egyik sincs, az bizony kib.szottul veszélyes.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintem egyáltalán nem pitiáner dolog fix gépágyúval eltalálni egy Shahedet, kifejezetten nehéz és veszélyes célpont lenne. Földi célhoz ennek aztán semmi köze, ne vicceljünk már... Mindezt az átesési sebesség közelében előadni, kis magasságon meg egészen hajmeresztő lenne.
Te továbbra is dogfightban gondolkozol. Az öngyilkos drón egyenesen, egyenletes, sebességgel repül....
Az ún. átesési sebesség 1g esetén érvényes. Itt manőverezőképesség gyakorlatilag nincs.
Aranyszabály, hogy vagy sebesség, vagy magasság legyen, ha egyik sincs, az bizony kib.szottul veszélyes.
Ebben az esetben nem azért nincs sebesség, mert nem tud több lenni, hanem mert annyi van, amennyit a pilóta biztonságosan be mer vállalni.
De le is írtam! Az utolsó kilométert 50km-es sebességkülönbség mellett 72s alatt teszi meg az üldöző gép. Ha nem választunk olyan alacsony sebességet, és messze szeretnénk maradni az átesés rémétől, akkor válasszunk 300Km/h-t. Ez 150-nel több, mint a Shahed kb. sebessége. Még ebben az esetben is majdnem 24s állna rendelkezésre a célzásra. Még ez is bőven több, mint egy felszíni CAS rácsapás esetén.
Arról nem beszéltünk, hogy egy 20mm-es gépágyúnak nem 1km a hatásos lőtávolsága. Továbbá a gépágyú pod sem teljesen fix függesztésű.
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
339
2 216
93
Te továbbra is dogfightban gondolkozol. Az öngyilkos drón egyenesen, egyenletes, sebességgel repül....

Ebben az esetben nem azért nincs sebesség, mert nem tud több lenni, hanem mert annyi van, amennyit a pilóta biztonságosan be mer vállalni.
De le is írtam! Az utolsó kilométert 50km-es sebességkülönbség mellett 72s alatt teszi meg az üldöző gép. Ha nem választunk olyan alacsony sebességet, és messze szeretnénk maradni az átesés rémétől, akkor válasszunk 300Km/h-t. Ez 150-nel több, mint a Shahed kb. sebessége. Még ebben az esetben is majdnem 24s állna rendelkezésre a célzásra. Még ez is bőven több, mint egy felszíni CAS rácsapás esetén.
Arról nem beszéltünk, hogy egy 20mm-es gépágyúnak nem 1km a hatásos lőtávolsága. Továbbá a gépágyú pod sem teljesen fix függesztésű.

Nem, abban gondolkozom, hogy mivel ez az egész történet kis magasságon játszódna le, mivel a drón alacsonyan repül, emiatt szükséges, hogy a repülőgépben legyen megfelelő "tartalék". Nem a dogfighthoz kell a g, hanem a földdel való találkozás elkerülése végett. Ezen kívül a repülőgép rosszabbul reagál, így a célzás is nehezebb lenne.

Ha lenne egy "okos" pod ami a önállóan céloz, mozgatható csővel, csak nagyjából kell ott tartani, az működhetne. Szerintem 7,62 elég lenne, csak legyen tűzgyorsaság.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem, abban gondolkozom, hogy mivel ez az egész történet kis magasságon játszódna le, mivel a drón alacsonyan repül, emiatt szükséges, hogy a repülőgépben legyen megfelelő "tartalék". Nem a dogfighthoz kell a g, hanem a földdel való találkozás elkerülése végett. Ezen kívül a repülőgép rosszabbul reagál, így a célzás is nehezebb lenne.

Ha lenne egy "okos" pod ami a önállóan céloz, mozgatható csővel, csak nagyjából kell ott tartani, az működhetne. Szerintem 7,62 elég lenne, csak legyen tűzgyorsaság.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113

Az AERO Vodochody bemutatta az első L-39NG repülőgépet a LOM PRAGUE kiképzőközpontba ...

bann_5736.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113
A Bulgarian AF L-39ZA Albatros crashed during display training at Graf Ignatievo Air Base (LBPG)...

Both pilots perished and the aircraft was destroyed.

 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
7 749
51 032
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113
A Bulgarian AF L-39ZA Albatros crashed during display training at Graf Ignatievo Air Base (LBPG)...

Both pilots perished and the aircraft was destroyed.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 084
113
Sikeresen megkezdődött a repülő személyzet képzése az új L-39NG oktatórepülőgépen Vietnamban...

So far, a total of 6 L-39NG aircraft with fuselage numbers 2301 to 2306 have been handed over to the Vietnamese Air Force, three more aircraft with fuselages 2307 to 2309 are already in Vietnam and are waiting to be taken over by the customer. The last three aircraft numbers 2310 to 2312 are now being prepared at Aer Vodochody for final acceptance tests, which will take place over the next few weeks and will then be transported to Vietnam.

news_3053_engecko2305_vietnam-800x533.jpg


 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 291
113
"Az új L-39-es repülőgép a Skyfox nevet kapta, az Aero új korszakba szeretne lépni vele A cseh Aero cég által gyártott új L-39-es oktatórepülőgép a mai napon a Skyfox hivatalos nevet kapta."

"A repülőgép sorozatgyártása 2023 májusától folytatódik az Aernél, jelenleg évi 12 géppel. Jövőre az éves számnak ugyanannyinak kell lennie, 2026-ban pedig évi 18 repülőgépre kell emelkednie a gyártásnak. "

forrás: https://www.hrot24.cz/clanek/novy-l...o-skyfox-aero-s-nim-chce-vstoupit-do-nove-ery
hivatalos: https://www.aero.cz/en/l-39-skyfox/
@Terminator, azt hiszem ki lehet egésziteni a topik elnevezéseket :)