[HUN] Leopard 2

100 km/órával halad a Leo 2A7-et szállító vonat és valamiért vészfékezni fog. Ilyenkor nem a teljes tömeget kellene megfogni? Én nem tudom, ezért kérdeztem. Biztos van itt aki ért ehhez is.
Nos, ha nem számolnánk a súrlódási ellenállással, azzal, hogy a jármű vélhetőleg a saját rögzítő berendezéseivel ( fék, motorfék ) is rögzítve van , az-az mondhatni légüres térben vagyunk , akkor ezt az eredményt kapnánk :Ek= mV2 / 2 , ahol Ek = kinetikus energia, m = test tömeg , v= sebesség . A végeredmény 27.777.822 Joule. Ez mondjuk 1 méteres elmozdulást tekintve 2.777.782 kg = 2.778 tonna. Mondjuk úgy, ha megáll a vonat a nevezett 100Km/h sebességről, mint a szög, akkor a Leo mindent visz.
Itt nem erről van szó, hanem a biztonsági erőt kell kiszámolni, ez az-az erő amit a biztonsági elemnek, elemeknek el kell viselnie ahhoz, hogy a Leo ne csússzon meg. A szükséges erőt, amely a rakományt biztosítja úgy számoljuk ki, hogy a
tömegerőből levonjuk a súrlódási erőt. Ezen felül, az előfeszítési erővel is számolni kell, mely erőt a rögzítő eszközzel érjük el. A lenyomási erő növelésével, növeljük a súrlódási erőt, ezáltal a rakományt a rakfelületen tartjuk.Az előfeszítési erő a rögzítési szögtől függ , amely a rakfelület és a rögzítő eszköz között van.
Ebből látható, hogy a rögzítés szöge nagymértékben meghatározhatja az alkalmazandó rögzítő eszköz megkívánt, elvárható " teherbírását" . A súrlódási erőt nagy mértékben növelhetjük különféle csúszásgátlok alkalmazásával , egy megfelelő anyaggal akár duplikálni is lehet a súrlódási együttható értékét.
A fentiekben röviden vázoltból talán látszik, hogy a rendelkezésünkre álló kevés adatból igazán nehéz lenne kiszámítani, hogy milyen és hány darab rögzítőeszközre is van szükség.
Ha rendelkezésre állnak valaki részéről az adatok, tovább tudunk lépni. Pl : A hk rögzítési pontja és a vasuti pörekocsi rögzítési pontja közé kifeszített egyenes mekkora szöget zár be a pörekocsi platójával mind függöleges, mind vízszintes értéket tekintve.
 
Nos, ha nem számolnánk a súrlódási ellenállással, azzal, hogy a jármű vélhetőleg a saját rögzítő berendezéseivel ( fék, motorfék ) is rögzítve van , az-az mondhatni légüres térben vagyunk , akkor ezt az eredményt kapnánk :Ek= mV2 / 2 , ahol Ek = kinetikus energia, m = test tömeg , v= sebesség . A végeredmény 27.777.822 Joule. Ez mondjuk 1 méteres elmozdulást tekintve 2.777.782 kg = 2.778 tonna. Mondjuk úgy, ha megáll a vonat a nevezett 100Km/h sebességről, mint a szög, akkor a Leo mindent visz.
Itt nem erről van szó, hanem a biztonsági erőt kell kiszámolni, ez az-az erő amit a biztonsági elemnek, elemeknek el kell viselnie ahhoz, hogy a Leo ne csússzon meg. A szükséges erőt, amely a rakományt biztosítja úgy számoljuk ki, hogy a
tömegerőből levonjuk a súrlódási erőt. Ezen felül, az előfeszítési erővel is számolni kell, mely erőt a rögzítő eszközzel érjük el. A lenyomási erő növelésével, növeljük a súrlódási erőt, ezáltal a rakományt a rakfelületen tartjuk.Az előfeszítési erő a rögzítési szögtől függ , amely a rakfelület és a rögzítő eszköz között van.
Ebből látható, hogy a rögzítés szöge nagymértékben meghatározhatja az alkalmazandó rögzítő eszköz megkívánt, elvárható " teherbírását" . A súrlódási erőt nagy mértékben növelhetjük különféle csúszásgátlok alkalmazásával , egy megfelelő anyaggal akár duplikálni is lehet a súrlódási együttható értékét.
A fentiekben röviden vázoltból talán látszik, hogy a rendelkezésünkre álló kevés adatból igazán nehéz lenne kiszámítani, hogy milyen és hány darab rögzítőeszközre is van szükség.
Ha rendelkezésre állnak valaki részéről az adatok, tovább tudunk lépni. Pl : A hk rögzítési pontja és a vasuti pörekocsi rögzítési pontja közé kifeszített egyenes mekkora szöget zár be a pörekocsi platójával mind függöleges, mind vízszintes értéket tekintve.
Semmi esetre sem egy rögzítési pont van. Harcjárművek esetén minimum 4. 5t teherautókkal megengedett a 2 hevederrel való rögzítés. De ezekhez jönnek az ékek. Az ékek használata is kötelező. És igen val lehetőség keresztbe (lefuzni) lerogziteni kereszt hevederrel drotkotellel vagy lánccal. Közúti szállítás esetében is ez egyébként általában 2 hevedert jelent (biztonsági okokból nem engedélyezett az 1 heveder keresztbe.) ha szükségesnek van itelelve gondolom ez az opció a leopardok esetében is fennáll.

Brdm éket mert maga sok rendszeresen keresztbehevederezték. Atdobtak a spanit azt rahuztak a kocsi rögzítési pontjához.
 
Nos, ha nem számolnánk a súrlódási ellenállással, azzal, hogy a jármű vélhetőleg a saját rögzítő berendezéseivel ( fék, motorfék ) is rögzítve van , az-az mondhatni légüres térben vagyunk , akkor ezt az eredményt kapnánk :Ek= mV2 / 2 , ahol Ek = kinetikus energia, m = test tömeg , v= sebesség . A végeredmény 27.777.822 Joule. Ez mondjuk 1 méteres elmozdulást tekintve 2.777.782 kg = 2.778 tonna. Mondjuk úgy, ha megáll a vonat a nevezett 100Km/h sebességről, mint a szög, akkor a Leo mindent visz.
Itt nem erről van szó, hanem a biztonsági erőt kell kiszámolni, ez az-az erő amit a biztonsági elemnek, elemeknek el kell viselnie ahhoz, hogy a Leo ne csússzon meg. A szükséges erőt, amely a rakományt biztosítja úgy számoljuk ki, hogy a
tömegerőből levonjuk a súrlódási erőt. Ezen felül, az előfeszítési erővel is számolni kell, mely erőt a rögzítő eszközzel érjük el. A lenyomási erő növelésével, növeljük a súrlódási erőt, ezáltal a rakományt a rakfelületen tartjuk.Az előfeszítési erő a rögzítési szögtől függ , amely a rakfelület és a rögzítő eszköz között van.
Ebből látható, hogy a rögzítés szöge nagymértékben meghatározhatja az alkalmazandó rögzítő eszköz megkívánt, elvárható " teherbírását" . A súrlódási erőt nagy mértékben növelhetjük különféle csúszásgátlok alkalmazásával , egy megfelelő anyaggal akár duplikálni is lehet a súrlódási együttható értékét.
A fentiekben röviden vázoltból talán látszik, hogy a rendelkezésünkre álló kevés adatból igazán nehéz lenne kiszámítani, hogy milyen és hány darab rögzítőeszközre is van szükség.
Ha rendelkezésre állnak valaki részéről az adatok, tovább tudunk lépni. Pl : A hk rögzítési pontja és a vasuti pörekocsi rögzítési pontja közé kifeszített egyenes mekkora szöget zár be a pörekocsi platójával mind függöleges, mind vízszintes értéket tekintve.
Az előfeszítési erő nem csak az alakváltozás szempontjából mérvadó? Homályos emlékeim vannak már csak erről.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

461190219_929605659206665_3852306395239253829_n.jpg

461421229_929605742539990_776075472015883821_n.jpg

461375067_929606155873282_5099681376138521692_n.jpg

461421796_929606395873258_1516030434124915295_n.jpg

461199119_929606752539889_6455194739823133428_n.jpg
 
A Leopard 2A7HU harckocsik első magyarországi kiképzési feladataként a szomódi lőtéren lezajlott a páncélosok rendszerbeállító lövészete – ismertette a lőtéren csütörtökön Nagy Norbert őrnagy, a harckocsizászlóalj parancsnok-helyettese.

Tájékoztatása szerint a háromnapos eseménysorozaton vizsgálták, hogy a kezelőszemélyzet hogyan sajátította el a kiképzésen tanultakat, milyen pontosan képesek eltalálni a célpontokat. Korábban a páncélosokkal már végrehajtották a belövést, beállították a löveg irányzó berendezéseit – írja az MTI.

A feladat végrehajtását egy olyan éleslövészetet ellenőrző konténer segíti, amely még a Bundeswehrnek sincs – mondta el a parancsnokhelyettes.

A konténerben egyszerre négy harckocsi lövészetét tudják figyelemmel kísérni, a kezelők látják a páncélos belsejében történteket, illetve tükrözve figyelhetik meg a kezelők által látott képernyőket, a lövegek irányzóinak tevékenységét.

A katonák korábban gyakorlatot szereztek a T–72-esen, illetve Leopard 2A4-esen, és részt vettek a gyári felkészítésen. Ha teljesítik a kiképzési célt, akkor ők fogják a legénység többi tagját átképezni – tette hozzá Nagy Norbert.
 
Az előfeszítési erő nem csak az alakváltozás szempontjából mérvadó? Homályos emlékeim vannak már csak erről.
Itt annyit tesz, hogy milyen erővel szorítjuk a Leo-t a rakfelülethez, így növelve a súrlódási együtthatót. Jelen esetben, tekintve a harcjármű tömegére, vélhetőleg számottevő értékváltozást nem kapunk.
 
Semmi esetre sem egy rögzítési pont van. Harcjárművek esetén minimum 4. 5t teherautókkal megengedett a 2 hevederrel való rögzítés. De ezekhez jönnek az ékek. Az ékek használata is kötelező. És igen val lehetőség keresztbe (lefuzni) lerogziteni kereszt hevederrel drotkotellel vagy lánccal. Közúti szállítás esetében is ez egyébként általában 2 hevedert jelent (biztonsági okokból nem engedélyezett az 1 heveder keresztbe.) ha szükségesnek van itelelve gondolom ez az opció a leopardok esetében is fennáll.

Brdm éket mert maga sok rendszeresen keresztbehevederezték. Atdobtak a spanit azt rahuztak a kocsi rögzítési pontjához.
Talán félreérhető volt, egy adott rögzítési pont szögeire gondoltam. Természetesen a rögzítéshez több pontot és így eszközt kell alkalmazni.
 
Itt annyit tesz, hogy milyen erővel szorítjuk a Leo-t a rakfelülethez, így növelve a súrlódási együtthatót. Jelen esetben, tekintve a harcjármű tömegére, vélhetőleg számottevő értékváltozást nem kapunk.
Nos nem kell növelni a súrlódási együtthatót a 70t bőven elegendő! Mivel rögzítő éket kell használni! Az Oroszok már kitalálták!
Mutatom!
da4ec91f6208f739b9cdca2908a4ac18.jpg

- Tehát a támasztóéknek van egy tüskéje ami rögzíti a támasztóéket a rakfelülethez!
- A leszorító sodrony pedig csak azt akadályozza meg hogy a támasztó éken ne tudjon még véletlen se átlépni a jármű! Illetve ne tudjon belengni! A csavarkötés fontos, mivel az stabilizálja a két sodronyt!
- Mi a rosseb kerül ezen 200 millióba?:confused:A fékezésre meg ne hivatkozzatok, mert arra a vasutasok azt fogják mondani hogy nem talicska a vonat!! Azaz van fékút mire megáll a szerelvény.
2000t/100km/h Fékútja 800-1000m! (Fusd csak le). (Ez a reklám helye). (Úgyhogy nyugodtan lehet eléje állni s a sínekre hajtani, akkor is átmegy a szerelvény az útátjárón)!

018d91469a311a88ed737e75804a8913.jpg