800 méter hosszú, 16 méter széles útszakasz kell neki.
Egy autópálya sáv 3,75 méter, leállósáv 2,75 méter. Össz szóba jöhető szélesség 2 sáv+leállóság esetén 11,5 méter.
Kívülálló laikusként én nem a fel- és leszállásra gondoltam, hanem a megfordulásra.Szia,
100 meteres felszallopalya a legtobb haditengereszeti gepnek katapulttal is kihivas. Es szerintem 100 m sincs a szemkoztre terelo szakasz.
A Wikipedia szerint a magyar autópályák burkolat (2x) 11 m. (2x3,75m + 3,0 m + 1 m)A 2 sav az 6 meter, a leallosav az 2 vagy 3 meter, tehat a 2 sav + leallosav az 8 vagy 9 m szeles.
Ez oké, de az a 22+ méter elég a Griffnek. Szerintem Kecskeméten a géppárral történő felszállás, illetve a szállítógépek miatt lehet ilyen széles a beton.Szolnod kellett volna a kecskemeti repter epitoinek, hogy feleslegesen epitettek 60 m szeles palyat, 9 m is eleg lett volna.
A guruloutak szelessege 15 m.
Tehat a 4 sav + 2 leallosav + elvalasztosav egyutt, vagyis a teljes oda-vissza palya az kevesebb, mint a fele a jelenlegi kecskemeti betonnak.

Anno linkeltem a szlovák első dedikált ilyen autópályás részről egy cikket:Emlékszem egy (svéd) képre, amin egy Gripent mutatnak autóúton (direkt erre kialakított parkolóhelyen) feltöltés közben. Csak nem találom....![]()
Hivatalosan is alkalmi (háborús) reptérként használható autópálya szakasz Szlovákiában:
https://fb.watch/cyxhSrcVgZ/
"Na diaľnici D1 medzi Hornou Stredou a Novým Mestom nad Váhom dokážu pristáť stíhačky. 3-kilometrový rovný pás cesty bez mostov či billboardov bol špeciálne navrhnutý tak, aby mohol poslúžiť aj ako letisko. Zatiaľ však na ňom žiadna stíhačka nikdy nepristála (ani v rámci výcviku) a pevne veríme, že nikdy ani nebude musieť."
Szia,Kívülálló laikusként én nem a fel- és leszállásra gondoltam, hanem a megfordulásra.
A Wikipedia szerint a magyar autópályák burkolat (2x) 11 m. (2x3,75m + 3,0 m + 1 m)
Unlike most fighters that need a proper runway to operate, Gripen needs a stretch of a road that is only 800 × 16m long and wide.
Ez oké, de az a 22+ méter elég a Griffnek. Szerintem Kecskeméten a géppárral történő felszállás, illetve a szállítógépek miatt lehet ilyen széles a beton.
3 sávos autópálya kiadja egy irányba a 16 métert. Úgy tudom, hogy a közeljövőben terveznek építeni ilyet (M1) Csak van e értelme Pápa és Ferihegy közé egy plusz, ilyen kényszerlehetőséget berakni. De ha sokkal többe nem kerül, akkor valahol csak akad egy 800-1000 méteres szakasz. Ez a hadügyérek feladata lenne kiharcolni, vagy felhívni a figyelmet ilyen szempontokra.Szia,
Igen, en is azt probaltam leirni, hogy az egyik palya keves, koszi, hogy te es @phaidros ezt szamszeru tenyekkel is alatamasztottatok, vagyis a kozepso resznek 800 m hosszan kellene szabadnak lennie ahhoz, hogy hasznalhato legyen mint Gripen fel/le szallo palya.
Nyilvan ilyet lehetNE csinalni, sok orszagban van is, de Magyarorszagon nincs, es szerintem joval tobbe kerulne ezt utolag kialakitani, mint hasznalatba venni a meglevo reptereket (pl. Tokol eseteben, ha a 2500 m hosszu palyabol 1000 m le van zarva, az azt jelenti, hogy 1500 m hasznalhato, sokkal tobb, mint ami a minimum a Gripennek).
3 sávos autópálya kiadja egy irányba a 16 métert. Úgy tudom, hogy a közeljövőben terveznek építeni ilyet (M1) Csak van e értelme Pápa és Ferihegy közé egy plusz, ilyen kényszerlehetőséget berakni. De ha sokkal többe nem kerül, akkor valahol csak akad egy 800-1000 méteres szakasz. Ez a hadügyérek feladata lenne kiharcolni, vagy felhívni a figyelmet ilyen szempontokra.
Szia,3 sávos autópálya kiadja egy irányba a 16 métert. Úgy tudom, hogy a közeljövőben terveznek építeni ilyet (M1) Csak van e értelme Pápa és Ferihegy közé egy plusz, ilyen kényszerlehetőséget berakni. De ha sokkal többe nem kerül, akkor valahol csak akad egy 800-1000 méteres szakasz. Ez a hadügyérek feladata lenne kiharcolni, vagy felhívni a figyelmet ilyen szempontokra.

Szia!Szia,
3*3.75+3+1=15.25 m. Ami nem 16, de kozel van hozza.![]()
Pont az a lényege az autópályás üzemnek hogy nem olyan könnyű felderíteni és megcsapni.Már megint ez a téma... tényleg évente háromszor feljön. Vagy nem olvastok vissza, vagy szenilisek vagytok!
Nem kell autópálya szakaszok módosításával szarakodni. TELE VAGYUNK BETONOS REPTEREKKEL! Jelentős részük minden további nélkül használható szükség-reptérnek. Például ha Tököl megfelel a Cessna Citation-nek, meg az L-29 Delfinnek, akkor a Gripennek is tökéletes kell legyen. Nem olyan rossz az a beton!
Pont az a lényege az autópályás üzemnek hogy nem olyan könnyű felderíteni és megcsapni.
Fedezékek építésébe kezdtek több reptéren:
Vajon nálunk bárki elgondolkozott ezen döntéshozói szinten?![]()
Russia's Belbek Air Base In Crimea Is Getting Hardened Aircraft Shelters
Satellite imagery shows major construction underway at Russia's air base just outside of Sevastopol.www.twz.com
Klementina. A tulajdonosváltás is érdekes.Kíváncsian várom hogy hol tudnak majd úgy akkora új repülőteret építeni, ahová a B747-es is le tud szállni és nem fogja zavarni a közelben lakókat...
En először azt hittem, reaktivalni akarják, hogy őszinte legyek, de így van logika.Klementina. A tulajdonosváltás is érdekes.
Ennyire nem követtem, de most mondja egy cimbora, hogy a fénysorhoz szükséges parcellákat is megvették hozzá.En először azt hittem, reaktivalni akarják, hogy őszinte legyek, de így van logika.
Ése, hogy őszinte legyek - kb annyi volt, hogy vagy 2 éve kirakták onnan a repülőklubot -akik egyébként életet leheltek szerencsétlen reptérbe - és párszor a flightradar szerint a honvédség használta utána.Ennyire nem követtem, de most mondja egy cimbora, hogy a fénysorhoz szükséges parcellákat is megvették hozzá.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..