Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

műszaki megoldásai állandó állítgatást, törődést igényelnek (gyújtás, karburátor, szelephézag, futómű).
Csak próbálj venni egy pl. kilométerspirált, új(!) hengerfejtömítést.
ööö, mondjuk csináltatsz ha nincs?

Látunk csodás felélesztéseket, pótlásokat.
Aztán vagy működnek vagy nem. Pláne hosszabb távon. (Arról már nem biztos, hogy beszámolnak...)
Nyilván egyrészt komoly a fejlődés, meg a netnek köszönhetően rengeteg infó, megoldás, kivitelezés kerül közkeletűvé.

Bennem nagyon megmaradt egy velem történt példa a 80-as évek végéről.
Kellettek volna új hajtókar csavarok egy öreg Nagypolszki motor sürgős javításához: Az egyik dugattyú csapszeg felett kettészakadt. (Láthatóan fáradt törés volt).
Amúgy 14 kilométer távolságról még simán - igaz lépésben - hazavitt, igaz nem túl bizalomgerjesztően kopogott.

Volt két napunk a javításra (mint az amerikai ismeretterjesztő csatornákon:D).
Másik használt és minden szempontból kompatibilis dugattyút tudtunk szerezni, de új hajtókar csavart nem.
Márpedig a szerelők szerint nem igazán illett visszarakni a régit.
Apám csavargyárban dolgozott, mindenkit ismert az esztergályosoktól kezdve a főmérnökön át a meleg üzem dolgozóiig.
Bevittük a mintát, mondták, hogy méretre legyártják, nem téma, de nem ismerik az edzése technológiai protokollját.
(Persze; lehetett volna/?/ egy méretesebb, de fajlagosan alacsonyabb teljesítményű pl. teherautó motor alkatrészéből "ki/lefarigcsálni", de biztos, hogy jó lett volna?)

Szóval le lehet gyártani ma már mindent - jó masszívra - de biztos, hogy az jó lesz, nem lesz túl erős a többi alkatrészhez képest?

Ebbe a hibába még a Toyota (!) is bele esett. Tömeggyártásban!

6958379_49eb7153e9c773b4a3d72a43f08d9167_wm.jpg


Toyota 2.2 D4-D/D-CAT (2009-ig)​


Motorkódok: 2AD-FHV, 2AD-FTV
Gyártásban: 2005-től napjainkig, kockázatos 2009-ig
Típusok: Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d

Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.

Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.


Én örülök, amikor valaki újraéleszt, vagy "csak" üzemképesen fenntart egy ritka, egyedi oldtimer autót, de köszönöm; én már ha pénzem lenne rá, sem kínlódnék vele.

Maradjanak meg (megszépült) emlékemnek gyerekkoromban bennük utazásuk, vezetésük.
 
Látunk csodás felélesztéseket, pótlásokat.
Aztán vagy működnek vagy nem. Pláne hosszabb távon. (Arról már nem biztos, hogy beszámolnak...)
Nyilván egyrészt komoly a fejlődés, meg a netnek köszönhetően rengeteg infó, megoldás, kivitelezés kerül közkeletűvé.

Bennem nagyon megmaradt egy velem történt példa a 80-as évek végéről.
Kellettek volna új hajtókar csavarok egy öreg Nagypolszki motor sürgős javításához: Az egyik dugattyú csapszeg felett kettészakadt. (Láthatóan fáradt törés volt).
Amúgy 14 kilométer távolságról még simán - igaz lépésben - hazavitt, igaz nem túl bizalomgerjesztően kopogott.

Volt két napunk a javításra (mint az amerikai ismeretterjesztő csatornákon:D).
Másik használt és minden szempontból kompatibilis dugattyút tudtunk szerezni, de új hajtókar csavart nem.
Márpedig a szerelők szerint nem igazán illett visszarakni a régit.
Apám csavargyárban dolgozott, mindenkit ismert az esztergályosoktól kezdve a főmérnökön át a meleg üzem dolgozóiig.
Bevittük a mintát, mondták, hogy méretre legyártják, nem téma, de nem ismerik az edzése technológiai protokollját.
(Persze; lehetett volna/?/ egy méretesebb, de fajlagosan alacsonyabb teljesítményű pl. teherautó motor alkatrészéből "ki/lefarigcsálni", de biztos, hogy jó lett volna?)

Szóval le lehet gyártani ma már mindent - jó masszívra - de biztos, hogy az jó lesz, nem lesz túl erős a többi alkatrészhez képest?

Ebbe a hibába még a Toyota (!) is bele esett. Tömeggyártásban!

6958379_49eb7153e9c773b4a3d72a43f08d9167_wm.jpg


Toyota 2.2 D4-D/D-CAT (2009-ig)​


Motorkódok: 2AD-FHV, 2AD-FTV
Gyártásban: 2005-től napjainkig, kockázatos 2009-ig
Típusok: Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d

Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.

Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.


Én örülök, amikor valaki újraéleszt, vagy "csak" üzemképesen fenntart egy ritka, egyedi oldtimer autót, de köszönöm; én már ha pénzem lenne rá, sem kínlódnék vele.

Maradjanak meg (megszépült) emlékemnek gyerekkoromban bennük utazásuk, vezetésük.
Nyilván van olyan típus, amibe még ma is ezrével lehet bepakolni a kilométereket, de azért
a cél nem ez, meg nem is a nyélen menés.
Persze egy Mille Miglia kivétel, de amelyik kocsi azon leheli ki a lelkét, az a Mennybe megy :rolleyes:

De elfogadom a véleményed, teljesen valid.
Viszont, hogy kínlódás lenne? Szerintem nem, illetve ha annak éled meg, akkor tényleg jobb nem csinálni.
 
Ez. Mondjuk élőben pirosabb.

Hát, kinek mi ugye.
Egy ilyennel, vagy a pár oldallal korábban berakott szükre mercivel nem fogsz rossz időben járni,
de egy Giulia GT-vel sem.
Úhogy mindennapi kocsinak nem mondanám. Viszont ha már megcsinálod, akkor miért ne lehetne
patikára, Attól még persze eredeti minden, OT-s.
Én max akkor hagynám meg fellelt vagy 'patinás' állapotban, ha vmi 'híres', jó sztorival rendelkező járgány.

A Kacsa örök kedvenc, de mocskos drága már az is :(
Mutteréknek volt a '80-as években egy. Abban a nem is tudom milyen zöldben, még a régi, csepp lámpákkal.
Hatalmas szerelem lenne nekem is.
1987-Citroen-2CV6-Bamboo-Green-Exterior-12.jpg
2cv buziknak:garage 2cv etienne musselin. Franciául.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a Lancia Flaminia Presidenziale eléggé ott van.
Ez mondjuk szubjektív, de a legszebb elnöki limuzin
9fafa25e49fb313f5796f73a4f925b90ef874a6d.jpeg
1*w-HdXIBndRK7OWt96aeSqw.jpeg

A Carabinieri-k Moto Guzzi California-járól nem is beszélve :o
o8cVtOMVfkRox1lAvzq6lJh5WihVF79nBdnBZyr1A_AdTnMyEW8c1Y-eTBDxcR0z5OuKtws9dnUM3OrTno2uIQVxlx0QsQiQRmttnOCq2Smxqq6RWcOmu6FekHRWIMSN7Fxex722eHaKsiwf-jb45m3VjTyZfiOvGqyqcNQEq2c
pk5milf9oCoh3zJ4wIf3XbSDGqZQioZGeqHsRuDXphar9j1quL0_FTg5BlcJz2EXMX8mSW_Ohr3XjLBGqn_ZidmjweMOWJLyra-iDftP350RCK4IBOFtsLRfxTGy-v2mEd6ocfLsbpk0U9GafZyE1gmLCo8VTHCTZVnMjdSSBwMNFw
 
Naná! Talján virtus :hadonaszos: :rolleyes:

Egyébként a Carabinieri vértes ezred (Reggimento corazzieri) részei, gondolom azért a sarkantyú.

(rajtuk mondjuk mindig ledöbbenek mekkora böszme emberek. 190cm a minimum követelmény :D )
Mi baj akkor a Csendőrökkel?
stb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az nem olcsóbb lenne, hanem drágább, mert 100%, hogy tiborcnak fogják lepasszolni, az meg olcsó nem lesz az biztos :)
Ezt még nem tudni, egyelőre a terv az hogy a VOLÁN ap idén 1000 új, hazai gyártású buszt (ha nem gyártot valaki előre, ez persze kizárt), és három megyét: Komárom-Esztergom, Hajdú-Bihar, és Szabolcs-Szatmár Bereg pedig átadnak magánszolgáltatóknak, akiknek összesen 700 új buszt kell hozniuk (ha nem tudod hogy te nyersz, még jövőre is kizárt), és ezzel nálunk lesz a legmodernebb buszflotta Európában. Az első 130 busz napokon belül meg is jön.
Kiváncsian várom, persze drukkolok a nekik, júliusban és anuárban túráztam jópár napot Nógrádban, nyáron egy buszon sem volt légkondi, télen meg volt olyan busz amibe beesett az eső a minusz pár fokban. (a többi 4 vagy 5 amivel utaztunk viszont faszán új és modern volt már télre)
És igen, ngyapámnak sem volt légkondija, és kibirta. Én is kibirom, túrázva is, csak egyre nehezebben.
 
még nem tudni, egyelőre a terv az hogy a VOLÁN ap idén 1000 új, hazai gyártású buszt (ha nem gyártot valaki előre, ez persze kizárt),
A Credo udvarán már ott áll kb 300 db három megyét: Komárom-Esztergom, Hajdú-Bihar, és Szabolcs-Szatmár Bereg pedig átadnak magánszolgáltatóknak, akiknek összesen 700 új buszt kell hozniuk (ha nem tudod hogy te nyersz, még jövőre is kizárt), és ezzel nálunk lesz a legmodernebb
három megyét: Komárom-Esztergom, Hajdú-Bihar, és Szabolcs-Szatmár Bereg pedig átadnak magánszolgáltatóknak, akiknek összesen 700 új buszt kell hozniuk (ha nem
Én már hallottam olyan pletykát, hogy az MAN-nél és még 1 gyártónál már le van adva a rendelés az új buszokra, de nem tudom, hogy igaz-e

Kiváncsian várom, persze drukkolok a nekik, júliusban és anuárban túráztam jópár napot Nógrádban, nyáron egy buszon sem volt légkondi, télen meg volt olyan busz amibe beesett az eső a minusz pár fokban. (a többi 4 vagy 5 amivel utaztunk viszont faszán új és modern volt már télre)
És igen, ngyapámnak sem volt légkondija, és kibirta. Én is kibirom, túrázva is, csak egyre nehezebben.
Falujárókon ritka a klíma és az még ritkább, hogy be is van kapcsolva