Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 957
14 851
113
műszaki megoldásai állandó állítgatást, törődést igényelnek (gyújtás, karburátor, szelephézag, futómű).
Csak próbálj venni egy pl. kilométerspirált, új(!) hengerfejtömítést.
ööö, mondjuk csináltatsz ha nincs?

Látunk csodás felélesztéseket, pótlásokat.
Aztán vagy működnek vagy nem. Pláne hosszabb távon. (Arról már nem biztos, hogy beszámolnak...)
Nyilván egyrészt komoly a fejlődés, meg a netnek köszönhetően rengeteg infó, megoldás, kivitelezés kerül közkeletűvé.

Bennem nagyon megmaradt egy velem történt példa a 80-as évek végéről.
Kellettek volna új hajtókar csavarok egy öreg Nagypolszki motor sürgős javításához: Az egyik dugattyú csapszeg felett kettészakadt. (Láthatóan fáradt törés volt).
Amúgy 14 kilométer távolságról még simán - igaz lépésben - hazavitt, igaz nem túl bizalomgerjesztően kopogott.

Volt két napunk a javításra (mint az amerikai ismeretterjesztő csatornákon:D).
Másik használt és minden szempontból kompatibilis dugattyút tudtunk szerezni, de új hajtókar csavart nem.
Márpedig a szerelők szerint nem igazán illett visszarakni a régit.
Apám csavargyárban dolgozott, mindenkit ismert az esztergályosoktól kezdve a főmérnökön át a meleg üzem dolgozóiig.
Bevittük a mintát, mondták, hogy méretre legyártják, nem téma, de nem ismerik az edzése technológiai protokollját.
(Persze; lehetett volna/?/ egy méretesebb, de fajlagosan alacsonyabb teljesítményű pl. teherautó motor alkatrészéből "ki/lefarigcsálni", de biztos, hogy jó lett volna?)

Szóval le lehet gyártani ma már mindent - jó masszívra - de biztos, hogy az jó lesz, nem lesz túl erős a többi alkatrészhez képest?

Ebbe a hibába még a Toyota (!) is bele esett. Tömeggyártásban!

6958379_49eb7153e9c773b4a3d72a43f08d9167_wm.jpg


Toyota 2.2 D4-D/D-CAT (2009-ig)​


Motorkódok: 2AD-FHV, 2AD-FTV
Gyártásban: 2005-től napjainkig, kockázatos 2009-ig
Típusok: Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d

Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.

Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.


Én örülök, amikor valaki újraéleszt, vagy "csak" üzemképesen fenntart egy ritka, egyedi oldtimer autót, de köszönöm; én már ha pénzem lenne rá, sem kínlódnék vele.

Maradjanak meg (megszépült) emlékemnek gyerekkoromban bennük utazásuk, vezetésük.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 649
29 534
113
Látunk csodás felélesztéseket, pótlásokat.
Aztán vagy működnek vagy nem. Pláne hosszabb távon. (Arról már nem biztos, hogy beszámolnak...)
Nyilván egyrészt komoly a fejlődés, meg a netnek köszönhetően rengeteg infó, megoldás, kivitelezés kerül közkeletűvé.

Bennem nagyon megmaradt egy velem történt példa a 80-as évek végéről.
Kellettek volna új hajtókar csavarok egy öreg Nagypolszki motor sürgős javításához: Az egyik dugattyú csapszeg felett kettészakadt. (Láthatóan fáradt törés volt).
Amúgy 14 kilométer távolságról még simán - igaz lépésben - hazavitt, igaz nem túl bizalomgerjesztően kopogott.

Volt két napunk a javításra (mint az amerikai ismeretterjesztő csatornákon:D).
Másik használt és minden szempontból kompatibilis dugattyút tudtunk szerezni, de új hajtókar csavart nem.
Márpedig a szerelők szerint nem igazán illett visszarakni a régit.
Apám csavargyárban dolgozott, mindenkit ismert az esztergályosoktól kezdve a főmérnökön át a meleg üzem dolgozóiig.
Bevittük a mintát, mondták, hogy méretre legyártják, nem téma, de nem ismerik az edzése technológiai protokollját.
(Persze; lehetett volna/?/ egy méretesebb, de fajlagosan alacsonyabb teljesítményű pl. teherautó motor alkatrészéből "ki/lefarigcsálni", de biztos, hogy jó lett volna?)

Szóval le lehet gyártani ma már mindent - jó masszívra - de biztos, hogy az jó lesz, nem lesz túl erős a többi alkatrészhez képest?

Ebbe a hibába még a Toyota (!) is bele esett. Tömeggyártásban!

6958379_49eb7153e9c773b4a3d72a43f08d9167_wm.jpg


Toyota 2.2 D4-D/D-CAT (2009-ig)​


Motorkódok: 2AD-FHV, 2AD-FTV
Gyártásban: 2005-től napjainkig, kockázatos 2009-ig
Típusok: Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d

Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.

Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is.


Én örülök, amikor valaki újraéleszt, vagy "csak" üzemképesen fenntart egy ritka, egyedi oldtimer autót, de köszönöm; én már ha pénzem lenne rá, sem kínlódnék vele.

Maradjanak meg (megszépült) emlékemnek gyerekkoromban bennük utazásuk, vezetésük.
Nyilván van olyan típus, amibe még ma is ezrével lehet bepakolni a kilométereket, de azért
a cél nem ez, meg nem is a nyélen menés.
Persze egy Mille Miglia kivétel, de amelyik kocsi azon leheli ki a lelkét, az a Mennybe megy :rolleyes:

De elfogadom a véleményed, teljesen valid.
Viszont, hogy kínlódás lenne? Szerintem nem, illetve ha annak éled meg, akkor tényleg jobb nem csinálni.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 808
65 640
113
Ez. Mondjuk élőben pirosabb.

Hát, kinek mi ugye.
Egy ilyennel, vagy a pár oldallal korábban berakott szükre mercivel nem fogsz rossz időben járni,
de egy Giulia GT-vel sem.
Úhogy mindennapi kocsinak nem mondanám. Viszont ha már megcsinálod, akkor miért ne lehetne
patikára, Attól még persze eredeti minden, OT-s.
Én max akkor hagynám meg fellelt vagy 'patinás' állapotban, ha vmi 'híres', jó sztorival rendelkező járgány.

A Kacsa örök kedvenc, de mocskos drága már az is :(
Mutteréknek volt a '80-as években egy. Abban a nem is tudom milyen zöldben, még a régi, csepp lámpákkal.
Hatalmas szerelem lenne nekem is.
1987-Citroen-2CV6-Bamboo-Green-Exterior-12.jpg
2cv buziknak:garage 2cv etienne musselin. Franciául.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 958
140 422
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 649
29 534
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez a Lancia Flaminia Presidenziale eléggé ott van.
Ez mondjuk szubjektív, de a legszebb elnöki limuzin
9fafa25e49fb313f5796f73a4f925b90ef874a6d.jpeg
1*w-HdXIBndRK7OWt96aeSqw.jpeg

A Carabinieri-k Moto Guzzi California-járól nem is beszélve :eek:
o8cVtOMVfkRox1lAvzq6lJh5WihVF79nBdnBZyr1A_AdTnMyEW8c1Y-eTBDxcR0z5OuKtws9dnUM3OrTno2uIQVxlx0QsQiQRmttnOCq2Smxqq6RWcOmu6FekHRWIMSN7Fxex722eHaKsiwf-jb45m3VjTyZfiOvGqyqcNQEq2c
pk5milf9oCoh3zJ4wIf3XbSDGqZQioZGeqHsRuDXphar9j1quL0_FTg5BlcJz2EXMX8mSW_Ohr3XjLBGqn_ZidmjweMOWJLyra-iDftP350RCK4IBOFtsLRfxTGy-v2mEd6ocfLsbpk0U9GafZyE1gmLCo8VTHCTZVnMjdSSBwMNFw
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 661
7 123
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 661
7 123
113

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 488
40 455
113
Naná! Talján virtus :hadonaszos: :rolleyes:

Egyébként a Carabinieri vértes ezred (Reggimento corazzieri) részei, gondolom azért a sarkantyú.

(rajtuk mondjuk mindig ledöbbenek mekkora böszme emberek. 190cm a minimum követelmény :D )
Mi baj akkor a Csendőrökkel?
stb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 649
29 534
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 500
11 505
113
Az nem olcsóbb lenne, hanem drágább, mert 100%, hogy tiborcnak fogják lepasszolni, az meg olcsó nem lesz az biztos :)
Ezt még nem tudni, egyelőre a terv az hogy a VOLÁN ap idén 1000 új, hazai gyártású buszt (ha nem gyártot valaki előre, ez persze kizárt), és három megyét: Komárom-Esztergom, Hajdú-Bihar, és Szabolcs-Szatmár Bereg pedig átadnak magánszolgáltatóknak, akiknek összesen 700 új buszt kell hozniuk (ha nem tudod hogy te nyersz, még jövőre is kizárt), és ezzel nálunk lesz a legmodernebb buszflotta Európában. Az első 130 busz napokon belül meg is jön.
Kiváncsian várom, persze drukkolok a nekik, júliusban és anuárban túráztam jópár napot Nógrádban, nyáron egy buszon sem volt légkondi, télen meg volt olyan busz amibe beesett az eső a minusz pár fokban. (a többi 4 vagy 5 amivel utaztunk viszont faszán új és modern volt már télre)
És igen, ngyapámnak sem volt légkondija, és kibirta. Én is kibirom, túrázva is, csak egyre nehezebben.