Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

De amúgy tényleg tök érdekes, hogy az USA-ban a kisárú szállítást ilyen platós pick-up cuccokkal oldják meg a népek.
Pl. a Ford Maverick az Fiat Dobló maxi hosszúságú, a Ranger az pl. Renault Trafic méretű, míg a Ford F-150 az elég széles skálán mozog, pont mint. Pl. egy Fiat Ducato vagy Merci Sprinter.
És akkor kisteher autó kategóriára is ott vannak nekik pl. a Ford Super Duty-k amik alapból szintén platósak, de ezek már tényleg Iveco Daily méretűek.
Szóval arra felé ez kicsit máshogy megy. Európára jellemző dobozos (pl. Dobló, Ducató, Daily) nem is létezik a kínálatban, hiszen a platósok vannak helyette, mint kisárúszállító munka eszköz.
És a motorizáció is hasonló ehhez, vagyis 3 literes turbós motorok.
 
Azért mindig keményen demagóg vagy :D
Nem olyan régen linkeltem a top eladott autók listáját az USA-ban.
Érdemes lenne ránézned.
Itt arra gondoltam, hogy összességében tök átlagos autót típusokból adnak el a legtöbbet.
Pl. Toyota Corolla/Camry/RAV4, Honda Accord/Civic stb....

Nem tudom mit linkeltél, de amit én találtam, ott az első hatból négy terepjáró, a két kisautó meg a Toyota rav4 és a Honda crv, nem pedig a corolla vagy a civic.

 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Ha 3 hengeres,1 literes vackokat gyártanak....Én nem csodálkozok.
He-he; nekem is 3 hengeres, 1 litere vackom van, még ha az Hunyadi is.:D

De ahogy a nagy manipulátor munka társam(?) szokta mondani:

Nem ez a lényeg!

Hanem az - ahogy én vélem látni - hogy a szokásos "mindenképpen prezentáljunk valami eget verő fassságot, ami egy darabig roppant
:cool: lesz - ámokfutást követhetünk megrökönyödve. Markoljunk fel annyi bónuszt, amennyit csak lehet, utána meg ha nem jön be, akkor tipli: Utánam az özönvíz.
Hirtelen pár - szerintem - példa mostanában:
- Az addig megunhatatlan Fiat 500 pánikszerű áttervezése, hogy ne csak elektromos legyen, mert nem kell a kutyának sem.
  • Gombok, fizikai kezelő felületek száműzése az addig a racionalizmusáról jogosan híres VW-kből.
  • Új Macan kizárólag elektromotorral. (Most meg már nem tudnák áttervezni, ha akarnák sem a modellciklus végéig)
- Jaguar ügyfelek 85 százalékának száműzése:
- Kapkodás az elnevezésekkel az Audinál:
-Mercedesnél is feltalálták a spanyolviaszt:
- A Maseratinál is rájöttek, hogy a vevőik a benzinmotorok miatt veszik a járgányaikat (Nahát; ki hitte volna!?)

- S akkor a Fordnál - az örök tömegmodell gyártónál - is beverték a fejüket:
Jim Farley vezérigazgató továbbra is tartja, hogy "unalmas autók helyett ikonikus autókat kell gyártani.

Látom magam előtt a Merci, Audi, BMW,Porsche stb. tulajokat, akik azért dobják az autóikat, hogy Fordot vegyenek. Hát.

S ezek a mánágerek, meg CEO-k nem tanulatlan borsodi rejtett erőforrások putris családi szocializációval, hanem tanult, világot látott, az üzleti életben forgó állítólag értelmes, magas kvalitású emberek.

Én, aki párás szemmel nosztalgiázok - az akkor is már hamis marketinggel eladott - múlt század második felének legendás típusaira gondolva, komolyan ott tartok, hogy kárörvendő élvezettel remélem az olyan ostoba ámokfutások - mint a Mustang Mach-E, meg a Capri -bukását:

Ahogy már a múltkor is írtam, rohaggyon' meg a Lancia vezetőség, amiért elkoptatja a HF nevet:
Az Alfa vezetőség is, amiért szájukra merik venni a Junior nevet, hulladék háromhengeres motorokkal meggyalázva a legendás dupla vezérműtengelyes 60-as évek végi modellek emlékét.

Minden régi, a műszaki múltját meggyalázó márka rohaggyon' meg!:hadonaszos:


Ui: A Hyundainak igazából legalább nincs (még) meggyalázható múltja...
Meg volt bennük annyi becsület, hogy - nem sajnálva a drága gépmunkát 2020 után is - tisztességes mechanikai pornóval (oximoron hehe) gyártják és faragták a lehetőségeken belül szalonképessé a saját háromhengeresüket (Ha már ostobán elindultak ők is a kolomp után...)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
He-he; nekem is 3 hengeres, 1 litere vackom van, még ha az Hunyadi is.:D

De ahogy a nagy manipulátor munka társam(?) szokta mondani:

Nem ez a lényeg!

Hanem az - ahogy én vélem látni - hogy a szokásos "mindenképpen prezentáljunk valami eget verő fassságot, ami egy darabig roppant
:cool: lesz - ámokfutást követhetünk megrökönyödve. Markoljunk fel annyi bónuszt, amennyit csak lehet, utána meg ha nem jön be, akkor tipli: Utánam az özönvíz.
Hirtelen pár - szerintem - példa mostanában:
- Az addig megunhatatlan Fiat 500 pánikszerű áttervezése, hogy ne csak elektromos legyen, mert nem kell a kutyának sem.
  • Gombok, fizikai kezelő felületek száműzése az addig a racionalizmusáról jogosan híres VW-kből.
  • Új Macan kizárólag elektromotorral. (Most meg már nem tudnák áttervezni, ha akarnák sem a modellciklus végéig)
- Jaguar ügyfelek 85 százalékának száműzése:
- Kapkodás az elnevezésekkel az Audinál:
-Mercedesnél is feltalálták a spanyolviaszt:
- A Maseratinál is rájöttek, hogy a vevőik a benzinmotorok miatt veszik a járgányaikat (Nahát; ki hitte volna!?)

- S akkor a Fordnál - az örök tömegmodell gyártónál - is beverték a fejüket:
Jim Farley vezérigazgató továbbra is tartja, hogy "unalmas autók helyett ikonikus autókat kell gyártani.

Látom magam előtt a Merci, Audi, BMW,Porsche stb. tulajokat, akik azért dobják az autóikat, hogy Fordot vegyenek. Hát.

S ezek a mánágerek, meg CEO-k nem tanulatlan borsodi rejtett erőforrások putris családi szocializációval, hanem tanult, világot látott, az üzleti életben forgó állítólag értelmes, magas kvalitású emberek.

Én, aki párás szemmel nosztalgiázok - az akkor is már hamis marketinggel eladott - múlt század második felének legendás típusaira gondolva, komolyan ott tartok, hogy kárörvendő élvezettel remélem az olyan ostoba ámokfutások - mint a Mustang Mach-E, meg a Capri -bukását:

Ahogy már a múltkor is írtam, rohaggyon' meg a Lancia vezetőség, amiért elkoptatja a HF nevet:
Az Alfa vezetőség is, amiért szájukra merik venni a Junior nevet, hulladék háromhengeres motorokkal meggyalázva a legendás dupla vezérműtengelyes 60-as évek végi modellek emlékét.
lak

Minden régi, a műszaki múltját meggyalázó márka rohaggyon' meg!:hadonaszos:


Ui: A Hyundainak igazából legalább nincs (még) meggyalázható múltja...
Meg volt bennük annyi becsület, hogy - nem sajnálva a drága gépmunkát 2020 után is - tisztességes mechanikai pornóval (oximoron hehe) gyártják és faragták a lehetőségeken belül szalonképessé a saját háromhengeresüket (Ha már ostobán elindultak ők is a kolomp után...)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem akartalak megmarni.Egyébként meg Ford-ról volt szó.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
A világ első fogaskerék-alapú CVT valtója:
Kicsit jobb forrás:
 
“Lázár János átvette Rogán Antaltól az útdíjkezelést, majd az első tapasztalatok után a teljes felsővezetést kirúgta”
 
Nem tudom mit linkeltél, de amit én találtam, ott az első hatból négy terepjáró, a két kisautó meg a Toyota rav4 és a Honda crv, nem pedig a corolla vagy a civic.


Én konkrétan ezt linkeltem:

Ami érdekes, hogy az én linkemen a Toyota az első, viszont pl. a Car azd driveren az F széria és a Silverado értéke igen magas, előbb szerepelnek.

Csak egy sejtés a részemről, de könnyen az lehet az oka, amit korábban pedzegettem, hogy az F széria és más platós autók azok bizony kisteherautók. És bizony vannak ezekből olyan verziók amik kifejezetten nem személykocsik, hanem minden féle felépítményük van, és pl. nem lehet személykocsis jogsival vezetni.
Másrészt ezek nem terepjárók hanem pick-up-ok amik az ottani kisteherautók lényegében.
Ez azért fontos mert a Totalcaros linkben az F-150 szerepel, ami nagyrészt személykocsi.
Viszont a Car and drivernél az F széria, ami nem csak a 150-es, hanem sorba az egyre nagyobb autók is, az úgy nevezett Super Dutyk is bele tartoznak, amik konkrétan teherautók, csak F-150-alapon.
Pl. F-750:
1024px-Beijing_Air_Catering_truck_22_%2820180628090004%29.jpg

F-550:
1024px-2019_Ford_F-550_4WD%2C_front_right_%28NY%29.jpg



E mellet a te és pisti figyelmét is felhívnám arra, hogy a platós kisteherautókra az USA-ban más környezetvédelmi előírások vonatkoznak, mint a személyautókra.
Így az eredeti témánál maradva, az , hogy a Trump fölrúgja a személykocsikra vonatkozó idétlen előírásokat, csak azt éri el, hogy talán többen vesznek majd személygépkocsit Pick-up helyet.

Amúgy a konkrét számok:
Ford F széria. (40+ éve a best selling car) 732,139 db, de ebből a személykocsi méretű F-150-es 460915 db.
Szóval ha kivesszük a kisteherautókat, akkor a személykocsik (bele értve az annak minősülő Pick-Up okat is)
listáján a következő a helyzet:
bef7e351b0a7105385070db076ac4c1c.jpg

A 3. a Honda CRV, az lemaradt a képről. A Nissan Rouge meg Európában X-trail néven fut. Ezek egyáltalán nem nagy autók...
 
Én konkrétan ezt linkeltem:

Ami érdekes, hogy az én linkemen a Toyota az első, viszont pl. a Car azd driveren az F széria és a Silverado értéke igen magas, előbb szerepelnek.

Csak egy sejtés a részemről, de könnyen az lehet az oka, amit korábban pedzegettem, hogy az F széria és más platós autók azok bizony kisteherautók. És bizony vannak ezekből olyan verziók amik kifejezetten nem személykocsik, hanem minden féle felépítményük van, és pl. nem lehet személykocsis jogsival vezetni.
Másrészt ezek nem terepjárók hanem pick-up-ok amik az ottani kisteherautók lényegében.
Ez azért fontos mert a Totalcaros linkben az F-150 szerepel, ami nagyrészt személykocsi.
Viszont a Car and drivernél az F széria, ami nem csak a 150-es, hanem sorba az egyre nagyobb autók is, az úgy nevezett Super Dutyk is bele tartoznak, amik konkrétan teherautók, csak F-150-alapon.
Pl. F-750:

F-550:



E mellet a te és pisti figyelmét is felhívnám arra, hogy a platós kisteherautókra az USA-ban más környezetvédelmi előírások vonatkoznak, mint a személyautókra.
Így az eredeti témánál maradva, az , hogy a Trump fölrúgja a személykocsikra vonatkozó idétlen előírásokat, csak azt éri el, hogy talán többen vesznek majd személygépkocsit Pick-up helyet.

Amúgy a konkrét számok:
Ford F széria. (40+ éve a best selling car) 732,139 db, de ebből a személykocsi méretű F-150-es 460915 db.
Szóval ha kivesszük a kisteherautókat, akkor a személykocsik (bele értve az annak minősülő Pick-Up okat is)
listáján a következő a helyzet:

A 3. a Honda CRV, az lemaradt a képről. A Nissan Rouge meg Európában X-trail néven fut. Ezek egyáltalán nem nagy autók...
A személyautóknál sem mindenhol egyeznek a számok a két linkben. Ez lehet az adatszolgáltatás vagy az újságíró pontatlansága. Az én linkemben a Tesla például azért nem szerepel, mert csak becslés volt az eladott mennyiségre.

A Pick-up -oknál meg valószínűleg az van amit mondasz, vagyis egy részüket teherautónak vizsgáztatják, és az egyik újság ezeket nem számolja bele, a másik meg igen.

Egyébként az általunk ismert nevű modellek sem feltétlenül ugyanazt az autót takarják mint nálunk. Amikor 12 éve vettem egy Honda Civic-et, kíváncsiságból megnéztem az USA modellt is neten. Elég sok különbség volt, például Európában 1,6 és 1,8 literes motorral árulták, az USA-ban meg 1,8 és 2 l-es motorral.
 
Amikor 12 éve vettem egy Honda Civic-et, kíváncsiságból megnéztem az USA modellt is neten. Elég sok különbség volt, például Európában 1,6 és 1,8 literes motorral árulták, az USA-ban meg 1,8 és 2 l-es motorral.

1.6-os Civic Európában? o_O
Nem fordítva?
9. gen Civic (2011-2017) USA modell (szedán) motorok:
1.6/1.8/2.0 Honda R
2.4 Honda K
1.5+IMA Hybrid
EU modell:
1.4 Honda L
1.8 Honda R
2.0 Honda K (Civic Type-R)
1.6/2.2 dízel

Amúgy generációnként végig lehet nézni őket:
Nekem pl. 2.2 dízelben van ilyenem. :cool:
 
1.6-os Civic Európában? o_O
Nem fordítva?
9. gen Civic (2011-2017) USA modell (szedán) motorok:
1.6/1.8/2.0 Honda R
2.4 Honda K
1.5+IMA Hybrid
EU modell:
1.4 Honda L
1.8 Honda R
2.0 Honda K (Civic Type-R)
1.6/2.2 dízel

Amúgy generációnként végig lehet nézni őket:
Nekem pl. 2.2 dízelben van ilyenem. :cool:
Nekem az első két civicem 1,6-os volt. :-)

A 4 és az 5 ajtós civic két teljesen más autónak nézett ki. A 5 ajtósból volt 1,4 -es, a 4 ajtósból meg 1.6-os. + 1.8-as mindkettőből. (Az USA-ban a 4 ajtóst 1.8-as és 2 l-es motorral árulták abban az időben. ) Az 5 ajtóst a briteknél gyártották, a 4 ajtóst a törököknél.

Én mindig 4 ajtóst vettem, mert az 5 ajtóst szűknek találtam. Aztán a 4 ajtós megszűnt, én meg váltottam Crv-re.
 
Ha nagy leszek, ilyet veszek...az MPVm utódja lenne...
Nagy Mazda párti vagyok, de ha valamit azonnal el kell felejteni, az a Mazda dízel. Amennyire jó a skyactive-g annyira rossz a dízel repertoárjuk.