[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nem akarlak elkeseríteni, de ha igaz is a hír, nem ez lesz az első F-16 amit valaha bevetés közben vesztettek el. (Az ukrán konfliktuson kívüli bevetéseket is ide értve.) Egyébként az ukrán légvédelem által lelőtt Su-35-ök nimbusza is csökkent?
Igazad van...azért veszik mint a cukrot, és azért f@sikálnak az ukrán pilóták...
@plushun
"Azért arra kíváncsi lennék, hogy miért nem a Szu szedte le? Nem volt felfegyverezve?"
Mert tartogatta a rakétáit másra...így is elég volt csak rávilágítania....lentebb van róla szó...
Az ukránok is odacsapnak azért...
ukrof16
A pilóta is...
Kance kancov
Gerberát a parancsnoknak...
Vezéráldozat
A kurszki tavasz pillanatai
Egyéb események...step by Stepovoe
Pokrovszk felé
Jó ötletnek tűnt
Kurszk
Belgorod...
A helikopterek ideje lejárt...
 
Lehet távolabb volt, és az S400 volt jobb helyzetben. Gondolom ilyenkor a szoftver számol valamit, hogy melyik a legoptimálisabb lehetőség a célpont megsemmisítésére.
Inkább arra tippelek, hogy a Szu-35 félkörív pályás trackinget biztosított - vagyis az F-16 pozícióját folyamatosan a hossztengelyéhez képest 90 fok vagy afelett tartotta, így az AMRAAM-ek HMZ-jét folyamatosan minimumon tudta tartani (hiszen kvázi nagyjából állandó oldalirányba mozgott neki, mintha beamingelne). Erre képes, mert a lokátora látószöge ennyire széles.

Ennek hátránya, hogy nem tudott gyorsításból R-37/77-es indítani (ahhoz neki is felé kellett volna repülni), vagyis az ő raksijainak a HMZ-je is ugyanígy szenvedett. Emiatt pedig az S-400 raksi optimálisabb volt, mert nagyobb mozgási energiája maradt, még akkor is, hogy hátrébb indították.

Amúgy meg félelmetes, hogy nekik is milyen szintem megvan a saját Link-16, ugyanez a Szu-57/Iskander SEAD alapja is. Csak éppen az egész baromira nyögvelős, mert az AWACS fronton le vannak égve (veszteség + 3 év alatt szétrepülték a flottát), vagyis egyre sürgetőbb lenne az A-50U/A-100 rendszerbe állítása. Azzal lehetne igazán kontrollálni a légteret.
 
Igazad van...azért veszik mint a cukrot, és azért f@sikálnak az ukrán pilóták...
Igen? Mennyit vásároltak és szállítottak le eddig?
Világosíts már fel kérlek, itt irán vagy indonéziára gondolsz? Indonéziánál pl 11 db-ról lehetett tudni. 11 szem cukor. A többi "érdeklődőt" meg nem igazán érdemes még beleszámolni.
 
Igen? Mennyit vásároltak és szállítottak le eddig?
Világosíts már fel kérlek, itt irán vagy indonéziára gondolsz? Indonéziánál pl 11 db-ról lehetett tudni. 11 szem cukor. A többi "érdeklődőt" meg nem igazán érdemes még beleszámolni.
Azért az igazsághoz az is hozzá tartozi,hogy sokkal nagyobb export sikereket érne el a gép, ha nem zsarol majd minden potenciális érdeklődőt az USA !
az indoznéz és az egyiptomi üzletet is ők fúrták meg,az eredetileg Egyiptomnak készült gépekből lett később leszállítva Iránnak mert az egyiptomiak nem merték bevállani a CAATSA szankciókat, ami /mármint a CAATSA/ meg külön megérne egy misét, mert még ha az ember érti is a mögötte lévő üzleti érdekeket, de azt nem,hogy ebbe elvileg függetlennek mondott országok kényszeríthetőek bele szimpla zsarolással.

Kína és Irán rendszeresített eddig belőle .. nyilván nem több százas/ezres darabszámban kell a legyártott gépek kapcsán gondolkodni mint az F16 esetén.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
https://x.com/Kalibrated_Maps/status/1902687444333384141
 
Inkább arra tippelek, hogy a Szu-35 félkörív pályás trackinget biztosított - vagyis az F-16 pozícióját folyamatosan a hossztengelyéhez képest 90 fok vagy afelett tartotta, így az AMRAAM-ek HMZ-jét folyamatosan minimumon tudta tartani (hiszen kvázi nagyjából állandó oldalirányba mozgott neki, mintha beamingelne). Erre képes, mert a lokátora látószöge ennyire széles.

Ennek hátránya, hogy nem tudott gyorsításból R-37/77-es indítani (ahhoz neki is felé kellett volna repülni), vagyis az ő raksijainak a HMZ-je is ugyanígy szenvedett. Emiatt pedig az S-400 raksi optimálisabb volt, mert nagyobb mozgási energiája maradt, még akkor is, hogy hátrébb indították.

Amúgy meg félelmetes, hogy nekik is milyen szintem megvan a saját Link-16, ugyanez a Szu-57/Iskander SEAD alapja is. Csak éppen az egész baromira nyögvelős, mert az AWACS fronton le vannak égve (veszteség + 3 év alatt szétrepülték a flottát), vagyis egyre sürgetőbb lenne az A-50U/A-100 rendszerbe állítása. Azzal lehetne igazán kontrollálni a légteret.
Erre itt egy másik feltevés....az biztos, hogy alacsonyan repült az F-16os...
✈️KILL SHOT: How Russia SMASHED Ukrainian F-16

The Russian army downed its first F-16 in Sumy Oblast, thanks to a coordinated effort between a Su-35 fighter jet and the S-400 air defense missile system. Though still awaiting official confirmation, this combination has proven to be quite effective against American aircraft.

The primary measure of an aircraft's visibility within radar range is the Radar Cross Section (RCS), or effective scattering area. While we won't delve into a detailed physics lesson—since it can’t be adequately explained in just a few words—it's important to understand that this parameter indicates the distance from which an aircraft, helicopter, drone, or cruise missile can be detected by enemy radar. In simple terms, a smaller RCS increases the likelihood of a target successfully reaching its launch point for missiles or glide bombs. Additionally, it reduces the risk of being detected by enemy air defense systems or fighter aircraft.

The Su-35 stands out as the topmost state-of-the-art jet currently in service with the Russian Aerospace Forces. Although the Su-57 is more advanced, its limited numbers keep it from being as prominent. The Su-35's eyes are its onboard radar, equipped with a phased array antenna called "Irbis", that can identify targets with a radar cross-section (RCS) of 3 square meters from distances of up to 400 kilometers. For context, F-16A/B aircraft from the "Desert Storm" era have a frontal RCS of roughly 5 square meters, according to open sources. This means that our Su-35s can detect these aircraft from their maximum range.

The detection range of the S-400 air defense system is significantly reduced when an aircraft is flying at low altitude. The video footage of the F-16 over Sumy Oblast shows that the pilot of the American fighter jet is well aware of this, so he literally flies close to the rooftops of high-rise buildings - to "shine" less. However, he remains clearly visible to the radar of the Su-35 patrolling above. In all likelihood, our fighter jet detected the target beforehand and relayed this info to the air defense command post. Consequently, the S-400 operators only needed to input the data into the anti-aircraft missile guidance system and press the button.

The specific missile that hit the F-16 over Sumy Oblast remains unknown. The S-400 is equipped to unleash a wide array of surface-to-air missiles (SAMs) with ranges spanning from 40 to 380 kilometers. However, it is already evident that our most advanced fighter jets can serve as target designation systems for long-range ground-based air defense systems. This combination has proven to be remarkably effective.

Of course, the whiners, cranks and complainers will resort to their anti-crisis mantras of: "Why should we be proud of shooting down a plane from the Reagan era? or “These aren’t the modern ‘invisible’ F-22s and F-35s." To these skeptics, I say: “The time for the invisible ones will come. But for now, it is better to practice on alley cats.”

Extracted from the Russian War Correspondent, Alexander Kots Telegram Channel.

Subscribe to @NewRulesGeo or follow us on X
Krivoj Rognál belenéztek a vakuba.
Akiket csőbe húztak...
A Szirszky-manőver...
Rogozin
Fuss
Aki bújt ..
 
Gyors becsléshez hárommal kell osztani/szorozni. Ez ezért általános iskolát végzetteknek menni szokott.

Amúgy lehet a műszerre olyan skálát is tenni (glass cockpitnél meg végleg), ami a megszokott számokkal van festve.
Földközelben a becslések nem mindig hoznak kielégítő végeredményt.

"Ez ezért általános iskolát végzetteknek menni szokott." Ilyen benyögéseken nevethetnékem támad. Valójában az ilyen viselkedésre nem biztos hogy elegendő a szomorú szó. :)
 
Inkább arra tippelek, hogy a Szu-35 félkörív pályás trackinget biztosított - vagyis az F-16 pozícióját folyamatosan a hossztengelyéhez képest 90 fok vagy afelett tartotta, így az AMRAAM-ek HMZ-jét folyamatosan minimumon tudta tartani (hiszen kvázi nagyjából állandó oldalirányba mozgott neki, mintha beamingelne). Erre képes, mert a lokátora látószöge ennyire széles.

Ennek hátránya, hogy nem tudott gyorsításból R-37/77-es indítani (ahhoz neki is felé kellett volna repülni), vagyis az ő raksijainak a HMZ-je is ugyanígy szenvedett. Emiatt pedig az S-400 raksi optimálisabb volt, mert nagyobb mozgási energiája maradt, még akkor is, hogy hátrébb indították.

Amúgy meg félelmetes, hogy nekik is milyen szintem megvan a saját Link-16, ugyanez a Szu-57/Iskander SEAD alapja is. Csak éppen az egész baromira nyögvelős, mert az AWACS fronton le vannak égve (veszteség + 3 év alatt szétrepülték a flottát), vagyis egyre sürgetőbb lenne az A-50U/A-100 rendszerbe állítása. Azzal lehetne igazán kontrollálni a légteret.

Mint később kiderült (fighterbomber), semmiféle lelövés se történt. Bár szvsz napok kérdése valamint a harcok intenzitását nézve és lesz valami.
Amúgy tegnapi hír a voronyezs feletti hangrobbanás, amit a Szuhoj okozott. Valszeg a Falconok végett ment hangsebesség felé.

Másik: Ugye - elvileg - Franken Sz-200 rendszerrel szedtek az ukránok le kettő A-50-t, meg a saját hadifoglyaikat szállító Iljusint. Azóta nagy a kuss. Vagy kifogyott a rakéta, vagy az oroszok szépen kilőtték a rendszert.
 
Mint később kiderült (fighterbomber), semmiféle lelövés se történt. Bár szvsz napok kérdése valamint a harcok intenzitását nézve és lesz valami.
Amúgy tegnapi hír a voronyezs feletti hangrobbanás, amit a Szuhoj okozott. Valszeg a Falconok végett ment hangsebesség felé.

Másik: Ugye - elvileg - Franken Sz-200 rendszerrel szedtek az ukránok le kettő A-50-t, meg a saját hadifoglyaikat szállító Iljusint. Azóta nagy a kuss. Vagy kifogyott a rakéta, vagy az oroszok szépen kilőtték a rendszert.
30 km "mélységben" ahol lelőtték folyamatosan "járőröznek" orosz felderitő drónok.Ezért csodálkozom nincs drónfelvétel a roncsokról.
Allitólag kifutó melletti lőszerraktárat találták telibe Engelsen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
30 km "mélységben" ahol lelőtték folyamatosan "járőröznek" orosz felderitő drónok.Ezért csodálkozom nincs drónfelvétel a roncsokról.
Allitólag kifutó melletti lőszerraktárat találták telibe Engelsen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
a végén a "many" miatt (is) propi ez is
 
30 km "mélységben" ahol lelőtték folyamatosan "járőröznek" orosz felderitő drónok.Ezért csodálkozom nincs drónfelvétel a roncsokról.
Allitólag kifutó melletti lőszerraktárat találták telibe Engelsen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Akkor a hány kilométeres frontszakasz melletti hány négyzetkilométeres sávra hány drónt kell kivenni a fontos real-time felderítési feladatok végrehajtása közül hogy kiszolgálják a még fontosabb feladatot: a fórumozók kiváncsiságának kielégítését egy múltbéli eseménnyel kapcsolatban?
 
Élő egyenes...10 perc...
orosz oldal
Roncstelep
 
Akkor a hány kilométeres frontszakasz melletti hány négyzetkilométeres sávra hány drónt kell kivenni a fontos real-time felderítési feladatok végrehajtása közül hogy kiszolgálják a még fontosabb feladatot: a fórumozók kiváncsiságának kielégítését egy múltbéli eseménnyel kapcsolatban?
Egyik "legintenzívebb" frontszakasz most.Orosz verzióra magyarázatot adhat hogy a vontatott ALE50/55 "csalira" is indíthattak rakétát.Es ott van még rajtuk az ALQ-131 "podok" amiket újra "frissitenek" az amerikaiak.Talán egyzser megtudjuk mindkét oldalon milyenek lehetnek ezen a téren a valós veszteségek.Mindenesetre elég értékes "trófea" hogy a roncs feltételezett helyére felderítő drónt küldjenek.
 
Azért megy a duma...
RTL...a FeketeDelfináriumban kellene fellépniük...
https://t.me/oroszspecialiskatonaihadmuvelet/24294
Hivatalos
Nyilván az ukropolinézek is betartják...
Az ukrof16...
Sevcsenko...
Mintha a betörés az ellenkezőjét érte volna el.
Pici eredmény.
Valami fontos lehet ott.
Engelsz, meg lesz a böjtje
Tovább ..