Civil repüléssel kapcsolatos témák

A V-farkú Beechcraft Bonanza se véletlenül kapta a "doctor killer" becenevet az 50-es években: leginkább egy nagyon jól kereső réteg engedhette meg magának, akiknek viszont jellemzően nem volt sok repülésre fordítható idejük, és így tapasztalatuk sem. A Bonanza pedig amellett hogy gyors és jól néz ki, azért igényli a gyakorlatot mert hosszirányú dőléskor instabilabb, mint egy hagyományos elrendezésű gép.
Erről a sztoriról jutott eszembe, anno egyik ismerős LA-ban élt feleségével, gyerek híján a karriernek éltek.
A feleség ott már nem tudott feljebb lépni a rendőrségnél ezért egy másik városba költöztek, de férj maradt LA-ban tűzoltóhajón kapitány és ezért letette a kisrepcsi vizsgát és azzal járt hetente a munkahelyére, mondta ezt teljes természetességgel, én meg csak pislogtam. Más ország más problémák.
 
Erről a sztoriról jutott eszembe, anno egyik ismerős LA-ban élt feleségével, gyerek híján a karriernek éltek.
A feleség ott már nem tudott feljebb lépni a rendőrségnél ezért egy másik városba költöztek, de férj maradt LA-ban tűzoltóhajón kapitány és ezért letette a kisrepcsi vizsgát és azzal járt hetente a munkahelyére, mondta ezt teljes természetességgel, én meg csak pislogtam. Más ország más problémák.
Tényleg más világ:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://www.portfolio.hu/global/202...ttorese-eloszor-repult-az-uj-sj-100-as-756451
"Röpképes a legújabb SJ-100-as modell, Oroszország első olyan sugárhajtású utasszállító repülőgépe, melyet teljes egészében belföldön gyártott alkatrészekből raktak össze – számol be a TASZSZ hírügynökség."
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
és mit mond a kristálygömböd?....Ki áll eme gazságok mögött?

Azt hiszem félreértetted. Arra utaltam, hogy a hasonló események követik egymást. Lezuhan egy utasszállító, akkor általában több is utána. Korábban vadászgépekkel is volt ilyen sorozat. Az ember valószínűleg képes a tudat alatti utánzásra. A második baleset körülményei ilyenek is voltak ha jól emlékszem.
 
Azt hiszem félreértetted. Arra utaltam, hogy a hasonló események követik egymást. Lezuhan egy utasszállító, akkor általában több is utána. Korábban vadászgépekkel is volt ilyen sorozat. Az ember valószínűleg képes a tudat alatti utánzásra. A második baleset körülményei ilyenek is voltak ha jól emlékszem.
Ugye csak viccelsz, bár ez annak is rossz.
Persze van olyan, hogy ha látsz valakit ásitani, akkor te is ásítani kezdesz, de ez pusztán a tükröző neuronok hatása, és Szociális-empatiahoz köthető, tudat alatti viselkedés.
Az viszont nettó faszság, hogy lezuhan valahol egy gép (még nem is tudjuk a pontos okát) de erre valahol valaki tudat alatti utanzásból direkt lezuhan...
Komolyan mondom, ekkora faszságot ritkán olvasni.. vagy csak utánzól valakit?
 
Ugye csak viccelsz, bár ez annak is rossz.
Persze van olyan, hogy ha látsz valakit ásitani, akkor te is ásítani kezdesz, de ez pusztán a tükröző neuronok hatása, és Szociális-empatiahoz köthető, tudat alatti viselkedés.
Az viszont nettó faszság, hogy lezuhan valahol egy gép (még nem is tudjuk a pontos okát) de erre valahol valaki tudat alatti utanzásból direkt lezuhan...
Komolyan mondom, ekkora faszságot ritkán olvasni.. vagy csak utánzól valakit?
az ásítás az nem oxigénhiányos állapot miatt van? :o
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
az ásítás az nem oxigénhiányos állapot miatt van? :eek:
Szerintem nem, enyhe hipoxia persze okozhat fáradságot kimerültséget, koncentrációs zavarokat, de önmagában attól nem kezdesz ásítani.
Oxigén hiányos állapotokat rendszeresen tesztelik a repülősöknél űrhajósoknál, szóval erről azért van ismeret.
 
Szerintem nem, enyhe hipoxia persze okozhat fáradságot kimerültséget, koncentrációs zavarokat, de önmagában attól nem kezdesz ásítani.
Oxigén hiányos állapotokat rendszeresen tesztelik a repülősöknél űrhajósoknál, szóval erről azért van ismeret.
Ezek szerint rég jártam iskolába :D
Az ásítás nem más, mint egy rendkívül ősi és ösztönös reakció, amiről nagyon sokáig úgy gondolták, hogy az okozza, hogy a vérben megemelkedik a szén-dioxid szintje és emiatt oxigénre van szükségünk (vagy éppen a szén-dioxid ürítésére), a szervezetünk pedig ezen az ásítással próbál segíteni. Mostanára azonban kiderült, hogy ez téves feltételezés volt

 
  • Hűha
Reactions: fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szentgyörgyi Dezső. Együtt kezdtem vele a Malév repülőklubnál, csak ő többre vitte :)
Érdekeseket mond.