[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Ezt a minőséget mi ais hoztuk volna.
BTR-4E alvázak kiváló minőségben.
GuPqImjTrr8.jpg

sMW6ODFDXuk.jpg

5MACGY-iIi4.jpg

jWEjI2jFtPE.jpg
 
Kar azon agyalni mi lehetett volna, a mult elmúlt a jövő képlékeny a mára kene koncentrálni.
Nem én agyalok rajta.
Amúgy is huszonhatszor körbepörög még ez a téma mire be lesz jelentve egyáltalán bármi is. Egy dél-amerikai szappanopera az semmi az ilyen topicokhoz képest (lásd még: vontatott/önjáró tüzérség)
:)
 
Nem, ezt a minőséget te hoztad volna.
Egy normális hegesztő nem ebben a minőségben hegeszt, főleg ha van megfelelő gépe.
De hát be kellet dobni egy kis szarozást, a nélkül nem bírod ki :cool:
Azt akarod mondani, hogy a mi hadiiparunk ami (akkoriban nem is létezett), jobbat tudott volna? Az ukránok ide nem az akkori világ legmodernebb gyárát és technológiáit hozták volna, hanem azt amijük volt, az meg a szovjet örökség épp csak a Szovjetunió széthullása után 20-25 évvel. De nem csak a hegesztésekkel volt baj, hanem valamelyik export azért ment a levesbe, mert volt olyan frissen átadott gép amin szétrepedt a páncél (nem a hegesztés mentén) vagy csak simán rozsdásodott a vadi új taliga.
 
Azt akarod mondani, hogy a mi hadiiparunk ami (akkoriban nem is létezett), jobbat tudott volna? Az ukránok ide nem az akkori világ legmodernebb gyárát és technológiáit hozták volna, hanem azt amijük volt, az meg a szovjet örökség épp csak a Szovjetunió széthullása után 20-25 évvel. De nem csak a hegesztésekkel volt baj, hanem valamelyik export azért ment a levesbe, mert volt olyan frissen átadott gép amin szétrepedt a páncél (nem a hegesztés mentén) vagy csak simán rozsdásodott a vadi új taliga.

Azt akarom mondani, hogy fingod nincs a fémiparról. :cool:
És azt akarom mondani, hogy attól, hogy a csóróság miatt, mici sapkás alkeszek hegesztenek valamit egy sokszor mínusz fokos fűtés és rendes világítás nélküli retkes csarnokban, az nem azt jelenti, hogy itt is ez lett volna. :rolleyes:
Tudom, hogy ez számodra felfoghatatlan, de se ma se 10 se 20 éve nem ezen a szinten voltak a hazai normális fémmegmunkáló vállalkozások. Ennek megfelelően 2010-ben is lettek volna olyan beszállítók akik képesek lettek volna elvégezni a feladatot.
Ami külföldről kellet volna jöjjön az a méretre vágott páncél lemez. Arra meg N+1 beszállító létezett/létezik.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy ehhez sem értesz, de azért szokás szerint okoskodsz ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Azt akarom mondani, hogy fingod nincs a fémiparról. :cool:
És azt akarom mondani, hogy attól, hogy a csóróság miatt, mici sapkás alkeszek hegesztenek valamit egy sokszor mínusz fokos fűtés és rendes világítás nélküli retkes csarnokban, az nem azt jelenti, hogy itt is ez lett volna. :rolleyes:
Tudom, hogy ez számodra felfoghatatlan, de se ma se 10 se 20 éve nem ezen a szinten voltak a hazai normális fémmegmunkáló vállalkozások. Ennek megfelelően 2010-ben is lettek volna olyan beszállítók akik képesek lettek volna elvégezni a feladatot.
Ami külföldről kellet volna jöjjön az a méretre vágott páncél lemez. Arra meg N+1 beszállító létezett/létezik.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy ehhez sem értesz, de azért szokás szerint okoskodsz ;)
A currus Rt-nél akarták gyártani, szóval itt még inkább ez lett volna :D
 
Mondjuk sokáig nem is kellett kerekes bizbaszt beszerezni, mert a 90-es évek óta vannak a BTR-ek is.

Nem csak a kerekesekre gondoltam, hanem úgy általában a honvédelmi beszerzésekre. Hosszú idő eltelt már a rendszerváltás óta, sok mindent rendesen be lehetett volna szerezni minimális elszántság és tervezettség mellett.
 
A currus Rt-nél akarták gyártani, szóval itt még inkább ez lett volna :D

Jó, hát meg lehet találni egy adott feladatra a legalkalmatlanabb személyt/céget stb....
A Currus-ra bízni a harcjármű gyártást az olyan mint kerekesszékesekre bízni a tűzoltói munkát.
A poén kedvéért meg lehet csinálni, csak ha leég a ház az már nem annyira vicces.
Most azt, hogy dudi esetén, ha valami nem német, akkor mindig az abszurdítás irányába megy el, az egyéni szocproblémája, amit mi olvashatunk itt rendszeresen.
Ha lett volna valódi akarat, akkor meg lehetett volna szervezni jól is, a BTR-4 gyártását.
Persze rosszul csinálni valamit mindig könnyebb. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Jó, hát meg lehet találni egy adott feladatra a legalkalmatlanabb személyt/céget stb....
A Currus-ra bízni a harcjármű gyártást az olyan mint kerekesszékesekre bízni a tűzoltói munkát.
A poén kedvéért meg lehet csinálni, csak ha leég a ház az már nem annyira vicces.
Most azt, hogy dudi esetén, ha valami nem német, akkor mindig az abszurdítás irányába megy el, az egyéni szocproblémája, amit mi olvashatunk itt rendszeresen.
Ha lett volna valódi akarat, akkor meg lehetett volna szervezni jól is, a BTR-4 gyártását.
Persze rosszul csinálni valamit mindig könnyebb. :(
Akkoriban a currus volt a sztár. Ténylegesen velük akartattal csináltatni mindent, mert hát ők a magyar hadiipar.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Catles
Akkoriban a currus volt a sztár. Ténylegesen velük akartattal csináltatni mindent, mert hát ők a magyar hadiipar.

Most abból indulj ki, hogy a Currus lefestette az uzsonnát a BTR belsejében.
Nekem meg megrendelésemre egy magyar kisvállalkozás már akkor tized miliméteres pontossággal vágott le méteres lemezeket lézerrel....
Ahogyan helyszínen (!) egy másik kisvállalkozás lehegesztette minden gond nélkül. Pedig nyomás álló tartályról beszélünk...
Szóval értem én , hogy Currus, ti meg értsétek meg, hogy még az én érintőleges fémipari ismeretségemmel is össze lehetett volna hozni egy BTR-4 vázgyártást jó minőségben :)
És most képzeljétek el, ha olyan céget bíznak meg vele, ami még ért is hozzá, hiszen számtalan fémszerkezet építő kft/zrt volt már akkoriban is, akik sokszor centis vastagságú lemezeket vágtak, fúrtak, hegesztettek stb....
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
Most abból indulj ki, hogy a Currus lefestette az uzsonnát a BTR belsejében.
Nekem meg megrendelésemre egy magyar kisvállalkozás már akkor tized miliméteres pontossággal vágott le méteres lemezeket lézerrel....
Ahogyan helyszínen (!) egy másik kisvállalkozás lehegesztette minden gond nélkül. Pedig nyomás álló tartályról beszélünk...
Szóval értem én , hogy Currus, ti meg értsétek meg, hogy még az én érintőleges fémipari ismeretségemmel is össze lehetett volna hozni egy BTR-4 vázgyártást jó minőségben :)
És most képzeljétek el, ha olyan céget bíznak meg vele, ami még ért is hozzá, hiszen számtalan fémszerkezet építő kft/zrt volt már akkoriban is, akik sokszor centis vastagságú lemezeket vágtak, fúrtak, hegesztettek stb....
Jó, hát meg lehet találni egy adott feladatra a legalkalmatlanabb személyt/céget stb....
A Currus-ra bízni a harcjármű gyártást az olyan mint kerekesszékesekre bízni a tűzoltói munkát.
A poén kedvéért meg lehet csinálni, csak ha leég a ház az már nem annyira vicces.
Most azt, hogy dudi esetén, ha valami nem német, akkor mindig az abszurdítás irányába megy el, az egyéni szocproblémája, amit mi olvashatunk itt rendszeresen.
Ha lett volna valódi akarat, akkor meg lehetett volna szervezni jól is, a BTR-4 gyártását.
Persze rosszul csinálni valamit mindig könnyebb. :(
Nem nagyon vagy tisztában az akkori állapotokkal. Az ukrán gyártásúak sem az ipari tudás miatt voltak szarok, hanem az ukrán rendszer miatt. Na itthon is hasonló volt. Az, hogy a Lynx nem olyan minőségben készül, az az 51% német tulajdonnak köszönhető. De ebben az ukrán magyar dealben, az ukrán lett volna a másik fél...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and bel
Most abból indulj ki, hogy a Currus lefestette az uzsonnát a BTR belsejében.
Nekem meg megrendelésemre egy magyar kisvállalkozás már akkor tized miliméteres pontossággal vágott le méteres lemezeket lézerrel....
Ahogyan helyszínen (!) egy másik kisvállalkozás lehegesztette minden gond nélkül. Pedig nyomás álló tartályról beszélünk...
Szóval értem én , hogy Currus, ti meg értsétek meg, hogy még az én érintőleges fémipari ismeretségemmel is össze lehetett volna hozni egy BTR-4 vázgyártást jó minőségben :)
És most képzeljétek el, ha olyan céget bíznak meg vele, ami még ért is hozzá, hiszen számtalan fémszerkezet építő kft/zrt volt már akkoriban is, akik sokszor centis vastagságú lemezeket vágtak, fúrtak, hegesztettek stb....
Persze, megbízhatóak volna normális céget is, akár. A.btr felújítással is.
De nem tettek, és ezzel se tették volna ... Lásd:kihagyott lehetőségek hosszú sora és a vérnyomásom kapcsolata.
 
Nem nagyon vagy tisztában az akkori állapotokkal.

Te nem vagy tisztában az akkor magyar ipari képességekkel.
Az más kérdés, hogy az MH egy kontraszelektált állami intézmény, és bármire is alkalmatlan.
De az MH-n kívüli civil világ nagyon nem ilyen!

Az, hogy a Lynx nem olyan minőségben készül, az az 51% német tulajdonnak köszönhető.

Igen, a németek seggéből süt a nap XD
Tudom, hogy ezt nem fogod elhinni, de vannak nem német cégek a világon és hazánkban is akik kíváló minőségben tudnak gyártani.
Az, hogy ebből a szempontból fogalmatlan az MH, az nem jelenti azt, hogy a kinti civil világ is az lenne...
Ettől még örülök, hogy a Lynx gyártását az RM szervezi 51%-ban és nem az MH saját kútfőből a Currussal.

Persze, megbízhatóak volna normális céget is, akár. A.btr felújítással is.
De nem tettek, és ezzel se tették volna ... Lásd:kihagyott lehetőségek hosszú sora és a vérnyomásom kapcsolata.

Igen, az alap probléma mindig az, hogy az állami minisztériumban senki sem ért semmihez.
És azt hiszik, hogyha ők alkalmatlanok bármire, akkor a körülöttük lévő világ is ilyen. Pedig nem :D

De mindegy, kezdünk önismétlésbe bele csúszni. A lényeg, hogy sosem lesz gumikerekesünk XD
 
Te nem vagy tisztában az akkor magyar ipari képességekkel.
Az más kérdés, hogy az MH egy kontraszelektált állami intézmény, és bármire is alkalmatlan.
De az MH-n kívüli civil világ nagyon nem ilyen!



Igen, a németek seggéből süt a nap XD
Tudom, hogy ezt nem fogod elhinni, de vannak nem német cégek a világon és hazánkban is akik kíváló minőségben tudnak gyártani.
Az, hogy ebből a szempontból fogalmatlan az MH, az nem jelenti azt, hogy a kinti civil világ is az lenne...
Ettől még örülök, hogy a Lynx gyártását az RM szervezi 51%-ban és nem az MH saját kútfőből a Currussal.



Igen, az alap probléma mindig az, hogy az állami minisztériumban senki sem ért semmihez.
És azt hiszik, hogyha ők alkalmatlanok bármire, akkor a körülöttük lévő világ is ilyen. Pedig nem :D

De mindegy, kezdünk önismétlésbe bele csúszni. A lényeg, hogy sosem lesz gumikerekesünk XD

Addig kell kormányt váltani, amíg nem jön egy olyan, ami tud is valami értelmeset csinálni...

Egyébként számomra még nem tiszta, hogy biztosan kell-e kerekes, vagy inkább láncos kéne.
 
  • Tetszik
Reactions: bel