[HUN] Vadászgépek beszerzése

Az április elején kapott F-16 Block 70-es vadászgép a bulgáriai leszállás után meghibásodott, és a pótalkatrészekre várva nem tud felszállni.

Ezt Nyikolaj Rusev vezérőrnagy, a Bolgár Légierő parancsnoka jelentette be .

Az első bolgár F-16-os vadászgép repülési tesztjei során, amelyek a repülőgép üzembe helyezésének részét képezték, a fedélzeten az egyik rendszer meghibásodását észlelték.

A problémát a repülőgép bulgáriai leszállása után fedezték fel, de nem világos, hogy a meghibásodás repülés közben vagy az érkezés után történt-e. Rusev ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egy ilyen meghibásodás felfedezése nem jelenti azt, hogy a repülőgép hibás.

A repülőgép átvétele még folyamatban van, és két szakaszból áll: műszaki és repülési tesztből. Rusev megjegyezte, hogy a folyamat hosszadalmas, és a repülőgépet hivatalosan csak mindkét szakasz befejezése után vehetik át szolgálatba. A repülési teszt részeként legalább két repülést kell végrehajtani egy bolgár pilóta részvételével. Csak a repülési készenlét megerősítése után helyezi a vadászgépet a Bolgár Légierő hadrendbe.

Dimitar Sztojanov volt védelmi miniszter és jelenlegi elnöki védelmi tanácsadó, aki egyben repülőmérnök is, megjegyezte, hogy a gép azért nem tud repülni, mert az egyik egység elromlott. A szükséges alkatrész jelenleg nem kapható Bulgáriában, mivel nem volt benne az eredeti szállítási csomagban, hogy csökkentsék a szerződés költségét.

Hangsúlyozta, hogy a jelenlegi probléma elkerülhető lett volna, ha a Lockheed Martin által kínált, garantált alkatrész-szállítást a nap 24 órájában elfogadják. Ehelyett Bulgária egy olcsóbb ajánlatot választott, ami a kritikus alkatrészek hiányához vezetett.
Szep volt bazdmeg :oops: :oops: o_O
 
Az április elején kapott F-16 Block 70-es vadászgép a bulgáriai leszállás után meghibásodott, és a pótalkatrészekre várva nem tud felszállni.

Ezt Nyikolaj Rusev vezérőrnagy, a Bolgár Légierő parancsnoka jelentette be .

Az első bolgár F-16-os vadászgép repülési tesztjei során, amelyek a repülőgép üzembe helyezésének részét képezték, a fedélzeten az egyik rendszer meghibásodását észlelték.

A problémát a repülőgép bulgáriai leszállása után fedezték fel, de nem világos, hogy a meghibásodás repülés közben vagy az érkezés után történt-e. Rusev ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egy ilyen meghibásodás felfedezése nem jelenti azt, hogy a repülőgép hibás.

A repülőgép átvétele még folyamatban van, és két szakaszból áll: műszaki és repülési tesztből. Rusev megjegyezte, hogy a folyamat hosszadalmas, és a repülőgépet hivatalosan csak mindkét szakasz befejezése után vehetik át szolgálatba. A repülési teszt részeként legalább két repülést kell végrehajtani egy bolgár pilóta részvételével. Csak a repülési készenlét megerősítése után helyezi a vadászgépet a Bolgár Légierő hadrendbe.

Dimitar Sztojanov volt védelmi miniszter és jelenlegi elnöki védelmi tanácsadó, aki egyben repülőmérnök is, megjegyezte, hogy a gép azért nem tud repülni, mert az egyik egység elromlott. A szükséges alkatrész jelenleg nem kapható Bulgáriában, mivel nem volt benne az eredeti szállítási csomagban, hogy csökkentsék a szerződés költségét.

Hangsúlyozta, hogy a jelenlegi probléma elkerülhető lett volna, ha a Lockheed Martin által kínált, garantált alkatrész-szállítást a nap 24 órájában elfogadják. Ehelyett Bulgária egy olcsóbb ajánlatot választott, ami a kritikus alkatrészek hiányához vezetett.
Hivatalosan is legyőztek minket a fillerbaszo versenyben, soha nem hittem volna.
De nem, mi majd megmutatjuk nekik semmiben nem leszünk 2.-ok
 
Mennyivel jobban csinálják a románok, összegyűjtik a sok használt F16A-t és valamelyikében mindig van tartalék alkatrész. Halkan megjegyzem, hogy a portugál gépeket a románok happoltak el a bolgárok elől.
Ideig óráig igen, de utána ha elfogynak a gépek akkor nagyon keserves lesz nekik fenntartani akár 2 századot is. Arról nem is beszélve, hogy amit beszerelnek az is 30 éves alkatrész az se sokáig fogja bírni.
 
A románok április eleje óta 4 géppel kinn vannak a Baltikumban, 3-4 géppel részt vettek a Ramstein Flag 2025 gyakorlaton, otthon minimum 4 (vagy 8) gépnek kell folyamatosan készültséget adni és emellett repülnek annyit a pilóták hogy többnek meg van a légi utántöltési jogosultsága is... és még F-16 kiképzőközpont is létesült náluk.
Nálunk meg ha augusztusban megint kimegy a 4 Gripen 4 hónapra a Baltikumba, akkor Kecskeméten idén már nem sok minden fog történni, mert megint nem marad itthon elég gép és a +4 gép beszerzését is sikerült úgy megoldani, hogy nehogy ideérjenek 2025 augusztusig, mint ahogy eredetileg tervezték. Légi utántöltést sem látunk a pilótáinktól, az elmúlt 10 évben meg ha jól emlékszem, több Gripenünk tört össze mint román F-16-os.
 
A románok április eleje óta 4 géppel kinn vannak a Baltikumban, 3-4 géppel részt vettek a Ramstein Flag 2025 gyakorlaton, otthon minimum 4 (vagy 8) gépnek kell folyamatosan készültséget adni és emellett repülnek annyit a pilóták hogy többnek meg van a légi utántöltési jogosultsága is... és még F-16 kiképzőközpont is létesült náluk.
Nálunk meg ha augusztusban megint kimegy a 4 Gripen 4 hónapra a Baltikumba, akkor Kecskeméten idén már nem sok minden fog történni, mert megint nem marad itthon elég gép és a +4 gép beszerzését is sikerült úgy megoldani, hogy nehogy ideérjenek 2025 augusztusig, mint ahogy eredetileg tervezték. Légi utántöltést sem látunk a pilótáinktól, az elmúlt 10 évben meg ha jól emlékszem, több Gripenünk tört össze mint román F-16-os.
Ez azért nem jó összevetés, mert ők nem régóta üzemeltetik a típust. 20+ év alatt nekik is lesz géptörés bőven - már ha van még ennyi repidő ezekben az ósdi gépekben.
 
Ez azért nem jó összevetés, mert ők nem régóta üzemeltetik a típust.
Ezért néztem csak 10 évet...
20+ év alatt nekik is lesz géptörés bőven - már ha van még ennyi repidő ezekben az ósdi gépekben.
Ha az első 10 év Gripen üzemeltetését veted össze a 10 év román F-16 üzemeltetéssel, akkor sem mi jövünk ki jobban... pl. csak 2018-ban bombáztak először a Gripenek.
 
Ahogy nézegettem a Ramstein Flag 2025 gyakorlat képeit, az tűnt fel, hogy mindenki végzett légi utántöltést (svédek és a csehek Gripennel, a románok F-16-tal, stb.) is, csak a magyar Gripenekről nem volt ilyen fotó.
Tobb eve elvesztettük a kepesseget gyakorlati okokbol. Újra kene vizsgazni a hajozóonak, eloszor legalább oktatoknak. Ez penz persze... Ez van.
 
A pozitív, hogy a kiképzési tervbe beallitva lehet potolni. Raadasul a kc390 is integralni kell a Griffekhez. A hajlekony csoves mas tipusok kozul pedig tobbhoz van mar integráció
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles
A pozitív, hogy a kiképzési tervbe beallitva lehet potolni. Raadasul a kc390 is integralni kell a Griffekhez. A hajlekony csoves mas tipusok kozul pedig tobbhoz van mar integráció
Mit kell ezen integrálni?
A KC390 kiengedi a szabvány töltőcsövet rákapcsolódik a szabvány csatlakozóval a Gripen és kész!