Ezzel promózzák.. Ez sztem a múltkori tv műsor youtube verziója.
Kemény próba a Lynx KF41-nek – Rheinmetall digitális gyalogsági harcjárműve sorozatgyártásba lép**
A WELT TV az első televíziós csatorna a világon, amely a Lynx lánctalpas harcjármű gyártását kezdetétől fogva követheti. Forgattak Unterlüssben, ahol a prototípusok készültek, és az új magyarországi gyárban, amely 2023 óta végzi a sorozatgyártást. A Lynx 8,49 méter hosszával és 45 tonna súlyával imponál. A Lance toronnyal és legmodernebb high-tech technológiával felszerelve képes felismerni az ellenséges támadásokat, és automatikus célkövetéssel reagál.
A fejlesztéstől a sorozatgyártásig
Kielben fejlesztették és Unterlüssben gyártják, itt kapja meg végleges formáját a Lynx. A gyártás a páncéltesttel (panzerwanne) kezdődik, amit összetett szerelési lépések követnek. Digitális készletgazdálkodás, vezető nélküli szállítórendszerek és CNC-gépek segítségével zajlik a magas fokon automatizált sorozatindítás. A magyarországi Zalaegerszegi gyár is központi szerepet játszik: itt készül 2024 óta az első teljes egészében helyben gyártott Lynx.
Biztonság és hatékonyság a belsejben
A Lynx beltere a védelemre és az ergonómiára van tervezve. Az ülések leválasztottak, sokkolóhatást elnyelőek és modulárisak. Minden részlet – az ülések elrendezésétől a kommunikációs rendszerig – a legénység védelmét szolgálja robbanások, támadások vagy ABC-veszély (atom, biológiai, vegyi) esetén.
Hajtómű, mozgékonyság és lánctalpak
Egy 1155 lóerős (LE) dízelmotor hajtja a Lynx-et. A 22 kg súlyú lánctalpak precíz kézi munkával kerülnek felszerelésre – ez elengedhetetlen folyamat ahhoz, hogy a jármű terepjáró képessé váljon és ellenálló legyen a lőfegyverek tüzével szemben. A hajtómű és a futómű egyesítése a modern páncélostechnika remekműve.
Torony, fegyverzet és érzékelők
A Lance-torony 30 mm-es gépágyúval, fedélzeti géppuskával és opcionális Spike rakétaindítóval digitális célzórendszerekkel van felszerelve. Az SEOSS optikai érzékelőegység lehetővé teszi a teljes körű kilátást, célkövetést és célpont-osztályozást – akár sötétben, hidegben vagy szélsőséges időjárási körülmények között is.
Tesztek, festés és átadás
Mielőtt egy Lynx kiszállításra kerül, számos kísérleten kell átmennie: elektromágneses kompatibilitás (EMV) teszt, klimatikus kamra, víztartályban végzett szigetelési próba, valamint valós körülmények között végzett lőtesztek. A szenzorokat Brémában tesztelik, Unterlüssben kapja meg a végső festést. Csak ezután kerül a torony a járműre – egy technikai értelemben vett "esküvő".
Hálózatba kapcsolódás és kiképzés
A "Jövő gyalogosa" (Infanterist der Zukunft) programmal a Lynx digitálisan kapcsolja össze a csapatokat – táblagépek, rádió és GPS segítségével. A kiképzés legmodernebb szimulátorokon zajlik, amelyek valós harci helyzeteket reprodukálnak. Az oktatás a nyitott lukaplóval való vezetéstől a tűz alatti navigációig terjed.
Jövőbiztosság a modularitás révén
Akár aknavető, egészségügyi modul vagy új fegyverrendszer: a Lynx KF41 modulárisan testre szabható. A platform rugalmasan reagálhat az új bevetési helyzetekre – ez döntő előny a 21. század változó csataterein.