Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 657
11 914
113
Természetesen a tegnapi balatoni összeomlásért is a Siemens a felelős:D
"ma ismét elesett épp az a vasútvonal, amelyet mindössze 10 éve újított fel teljeskörűen a Siemens. So geht das nicht weiter, meine Herren! Előbb fizetünk ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre"
Ha nem akar nekik fizetni Lázár akkor nem értem, hogy miért kell tőlük méregdrágán mozdonyt bérelni Lázárnak:oops::D
Tényleg a siemens telepítette a rendszert oda, és rengetege probléma volt vele az elején, nem ment a etcs mert a sínek közé szerelt jeladó/jelfogó (baliz) vagy túl messze volt a vonatok jeladóitól, vagy beleakadt a vonatba, aztán meg a sorompók programja nem futott, tovább nem követtem.
A siemens viszont az R-kord-al dolgozott együtt, akik a kábelalépítményt építették, na szakmában az "így NE csináld" fotokból szerintem jónéhány ott készült, de hát át kellett venni, meg is ágyaztak annak hogy szenvedés lesz azt a vonalat karbantartani. (vizzel teli szekrények, a kábelrendezők használatának mellőzése, a csövek kézifürésszel vágás, majd le nem reszelése a sorjának)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 091
6 733
113
Tényleg a siemens telepítette a rendszert oda, és rengetege probléma volt vele az elején, nem ment a etcs mert a sínek közé szerelt jeladó/jelfogó (baliz) vagy túl messze volt a vonatok jeladóitól, vagy beleakadt a vonatba, aztán meg a sorompók programja nem futott, tovább nem követtem.
A siemens viszont az R-kord-al dolgozott együtt, akik a kábelalépítményt építették, na szakmában az "így NE csináld" fotokból szerintem jónéhány ott készült, de hát át kellett venni, meg is ágyaztak annak hogy szenvedés lesz azt a vonalat karbantartani. (vizzel teli szekrények, a kábelrendezők használatának mellőzése, a csövek kézifürésszel vágás, majd le nem reszelése a sorjának)
A R-kord székhelye Felcsúton van. Micsoda véletlen. :)
 

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
1 332
4 945
113
Oshkosh P-15 Truck, Airport Rescue Fire Fighting (ARFF) is a 65 ton, 8x8 vehicle that was first fielded in 1977. It carries 6,100 gallons of water and 515 gallons of foam, designed for all-weather operations at airfields for fire suppression.
Two 1,250 gpm pumps and two 1,200 gpm turrets deliver the water and foam. It is powered by two Detroit Diesel engines, weighs 130,860 lbs, is 45 feet long, 10 ft wide and 13.8 feet tall.
For many years it has been acknowledged as the largest fire truck in the world.
The last P-15 in USAF inventory is currently operated by Edwards Air Force Base Fire and Emergency Services.
(A videót sajnos csak a Youtube-on lehet megnézni, de szerintem érdemes.)
Driving the World's Largest Fire Engine!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 492
8 800
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
13 083
28 237
113
"A főváros felé "száguldó" vonat nyitott ajtóval közlekedik, miközben a vagonok tele vannak kiránduló diákokkal."

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113
"A főváros felé "száguldó" vonat nyitott ajtóval közlekedik, miközben a vagonok tele vannak kiránduló diákokkal."

Kivételesen meg kell a MÁV-nak adni a jogos kételyt, mivel utaztam már olyan vonaton, ami tele volt kiránduló diákokkal, és pl. volt nem működő tűzoltókészülék is a vonaton... aminek a közelében gy ABC porral elárasztott WC és egy fehér porban úszó diák is akadt, szóval kiránduló diákcsoportok mellett nyitott vonatajtók is kialakulhatnak spontán módon...
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
13 083
28 237
113
Kivételesen meg kell a MÁV-nak adni a jogos kételyt, mivel utaztam már olyan vonaton, ami tele volt kiránduló diákokkal, és pl. volt nem működő tűzoltókészülék is a vonaton... aminek a közelében gy ABC porral elárasztott WC és egy fehér porban úszó diák is akadt, szóval kiránduló diákcsoportok mellett nyitott vonatajtók is kialakulhatnak spontán módon...
A kollégiumi életem során volt tűzoltókészülékes esemény, mikor az egyik kapatos humanoid éjszakai hazaérkezésekor úgy gondolta, hogy poroltó működtetése elengedhetetlen a napi életvitelben. A szobatársai több órán keresztül mosták a nagyon hosszú folyosót, de ennek ellenére még másnap is látszott a fehér por.

A sajátságos magyarázatod (?) szerint, a vonatajtók természetszerűen kinyithatók menet közben és spontán módon a diákok kieshetnek a nyitott ajtón keresztül a robogó vonatból.

Én nem tartom ezt elfogadhatónak, hisz a nyitott ajtó a biztosító jelzőrendszerének visszajelzést kellett adnia, így vagy hibás volt, vagy nem vették figyelembe.

Az évek során, nem egy ember esett már ki a "száguldó" vasúti kocsikból.

MÁV alkalmazott vagy, vagy csak úgy?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113
A sajátságos magyarázatod (?) szerint, a vonatajtók természetszerűen kinyithatók menet közben és spontán módon a diákok kieshetnek a nyitott ajtón keresztül a robogó vonatból.
Van vésznyitó.
MÁV alkalmazott vagy, vagy csak úgy?
Nem, én NER-szoponc vagyok, kérlek alássan, mert láttam már hülyegyerekeket akcióban...

Én nem tartom ezt elfogadhatónak, hisz a nyitott ajtó a biztosító jelzőrendszerének visszajelzést kellett adnia, így vagy hibás volt, vagy nem vették figyelembe.
Vagy még nem ért oda a kaller... Bármennyire is hihetetlen, de általában cselekedni szoktak a balesetveszély megszüntetésére tapasztalatom szerint. Akkor meg megy a sírás, hogy bezárták az utasokat, stb...

Ezzel együtt ha nyitva van az ajtó azt az utas láthatja és épp ésszel nem megy akkor oda, amíg a hibát nem javítják. Osztott felelősség van.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 176
113

Nyilván ezer és egy más oka is van annak, hogy miért tudtak a maitól magasabb eladási számokat produkálni a pl. "motorfétisre" alapozott konstrukciók a nyolcvanas-akár kilencvenes években, amikor még nagyon sokféle motor/hajtáslánc elrendezést, egyéb érdekes műszaki megoldást (boxer, V4, öthengeres, turbó, transaxle , de Dion, stb.) elbírt/eltartott még a kommersz márkák esetében is az új autó piac (Piacvédelem, nem annyira kiélezett verseny, nem annyira kiélezett gyártásoptimalizálás, márkahűség, nemzeti ragaszkodás, stb.).

De tény és való, hogy érdektelenné vált a motor milyensége, ahogy egyre kifinomultabbak, harmonikus működésűek és házilag egyre kevésbé szerelésigényesek/karbantarthatóak lettek. A tulajdonosok egyre kevesebbet kellett, hogy felnyissák a motorháztetőt, hogy bármit állítani/szerelni kelljen.

Ahogy megyünk előre az időben, úgy egyre tökéletesebbek lettek; tulajdonságokkal egyre kevésbé felruházhatóak/megszemélyesíthetővé váltak.

Érdektelenné váltak, pedig annyiféle érdekes és igényes műszaki megoldás van ma is (Sőt, ma van igazán!).
Hétköznapi használatban csendesek, rugalmasak, semlegesen viselkednek, nem kell és igazából nem is lehet állítani rajtuk.

Az a szűk gépészet fétisiszta réteg meg lassan nem tart el egy drágábban gyártható konstrukciót sem, kommersz márkát sem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113

Nyilván ezer és egy más oka is van annak, hogy miért tudtak a maitól magasabb eladási számokat produkálni a pl. "motorfétisre" alapozott konstrukciók a nyolcvanas-akár kilencvenes években, amikor még nagyon sokféle motor/hajtáslánc elrendezést, egyéb érdekes műszaki megoldást (boxer, V4, öthengeres, turbó, transaxle , de Dion, stb.) elbírt/eltartott még a kommersz márkák esetében is az új autó piac (Piacvédelem, nem annyira kiélezett verseny, nem annyira kiélezett gyártásoptimalizálás, márkahűség, nemzeti ragaszkodás, stb.).

De tény és való, hogy érdektelenné vált a motor milyensége, ahogy egyre kifinomultabbak, harmonikus működésűek és házilag egyre kevésbé szerelésigényesek/karbantarthatóak lettek. A tulajdonosok egyre kevesebbet kellett, hogy felnyissák a motorháztetőt, hogy bármit állítani/szerelni kelljen.

Ahogy megyünk előre az időben, úgy egyre tökéletesebbek lettek; tulajdonságokkal egyre kevésbé felruházhatóak/megszemélyesíthetővé váltak.

Érdektelenné váltak, pedig annyiféle érdekes és igényes műszaki megoldás van ma is (Sőt, ma van igazán!).
Hétköznapi használatban csendesek, rugalmasak, semlegesen viselkednek, nem kell és igazából nem is lehet állítani rajtuk.

Az a szűk gépészet fétisiszta réteg meg lassan nem tart el egy drágábban gyártható konstrukciót sem, kommersz márkát sem.
Vagy érdekli...

A csettegő cserregő 3 hengeresektől asz asszony pl. kikészül, pedig nem sokat ért hozzá, csak azt tudja, hogy a sor4 hangja nem bántja a fülét, meg a V8-at azért felismeri hangról. Nem tudja és nem érdekli miért jobb gépészetileg, de a harmonikus járást érzi bármelyik ember akinek minimális szépérzéke, és mechanikus szimpátiája van.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 176
113
Vagy érdekli...

A csettegő cserregő 3 hengeresektől asz asszony pl. kikészül, pedig nem sokat ért hozzá, csak azt tudja, hogy a sor4 hangja nem bántja a fülét, meg a V8-at azért felismeri hangról. Nem tudja és nem érdekli miért jobb gépészetileg, de a harmonikus járást érzi bármelyik ember akinek minimális szépérzéke, és mechanikus szimpátiája van.
Vagy nem:confused:.
Akinek előre nem mondtam, az eddig egyik sem szúrta ki, hogy az enyémben háromhengeres csettegő van, amíg nem árultam el.. Pedig az autózás iránt érdeklődő, rendre hivatásszerűen vezető férfiakról beszélek.
Természetesen frissen átülve egy, a konkrét típus négyhengeres valamelyik verziójába, kisimultabb a járás, de ebben a konkrét hajtásláncverzióban nem markáns, s pláne nem vészes a különbség.
Vitán felüli, hogy a háromhengeresek többségével - főleg adott autómárkák olcsóbb típusaiba szerelten - kínozni lehet.

Érdekes, hogy a dolog szempontjából - tudniillik, hogy nincsenek egymás mozgását nagyrészt kioltó ellenirányba mozgó dugattyúpárok - a soros öthengeres motorok ugyanabban a jellegzetességben szenvednek, de azokról leginkább egy ragadozómacska dorombolása/morgása/ üvöltése jut az ember eszébe (hiába na; a belénk égett ősi ösztönök:rolleyes:), ez a háromhengeresekről nem feltétlenül jut az ember eszébe.:confused:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Én praktikus okokból választottam az adott konstrukciót (1,0 T-GDI DCT); ezzel az összeállítással is lehetett kapni alapfelszereltségű verziót (nem érdekel az érintőképernyő, a könnyűfém - nem könnyű - felni, stb.) elérhető áron a Golf-osztályban.
A csípőkopásom miatt fontos volt viszont az automata, s ezeknél az átkozottul túlkomplikált motoroknál (ez viszont már nem hengerszám kérdése!) fontos volt, hogy legalább az első öt évben legyen rajta garancia...
(Azóta van olyan konkrét ismert tapasztalat is a 2020 utáni Hyundai/Kia T-GDI motorverziókkal, hogy eddig 120000 kilométer gyötrés oktatóautó profilban, százezernél lett dióhéj tisztítva, amúgy semmi panasz rá)

A hétköznapi használatban az enyém 1500-2000 ford/perc között mindent elintéz csendesen, autópályán 130-nál forog háromezret.

Harmadik kép; egy mérnöki konferenciára készült 29 oldalas fejlesztői prezentációból:


...volna igényem minimális szépérzékre, meg mechanikus szimpátiára, de nem tudom, hogy mik azoko_O
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 647
48 915
113
Dehogy.
Az eu-s cél hogy a fovonalakon at tudjanak menni a 750m hosszú vonatok, nálunk amit a vasút vonalak tudnak az jellemzően 600-650meter. Talán a Bp-fehervar szakasz már tud 750 métert.
De egy 650 méteres szenvonat szerintem már 3000 tonna, és már az is kurva hosszú.
Amerikában láttam kilométeres vonatokat - 3 mozdonya volt... :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 657
11 914
113
Amerikában láttam kilométeres vonatokat - 3 mozdonya volt... :)
Tök más, több a hely. Már 650 méteres vonatokhoz kilométeres állomás kell.
Ausztráliában, Oroszországban és Afrikában simán vannak ilyenek, nem csak az Usa-ban.
Két mozdony ma is van nagyobb tehervonat elején itthon is néha. Régen ha jól tudom Szentgálon volt mindig tartalék hogy a tehervonat okát atlokje a Bakony szerpentinen Ajka felé, ma már nem kell oda sem.