AIM-174B Gunslinger (Raytheon,USA)

Csak most vettem észre ezt a topikot.
Kurva jó a cucc!
Már csak egy AESA radar hiányzik róla.
Ezt kombinálva az S-3 Vikinggel (az s haditengerészeti) - 6-7 óra őrjáratozási idő utántöltés nélkül - kapunk egy repülő platformra telepített AD2/AD rendszert!
 
Csak most vettem észre ezt a topikot.
Kurva jó a cucc!
Már csak egy AESA radar hiányzik róla.
Ezt kombinálva az S-3 Vikinggel (az s haditengerészeti) - 6-7 óra őrjáratozási idő utántöltés nélkül - kapunk egy repülő platformra telepített AD2/AD rendszert!
Aka Missiler?
 
A vadászgépek is kezdenek elhízni, "bombázósodni". Mivel közelharcot már senki nem vív, mindenki 100+ km-ről lövöldöz (lásd paki-indiai összecsapás pár hete), így nem kell már kicsi és mozgékony legyen egy "légifölény gép".

Konkrétan B-21Raidetből is lehetne vadász változat - "láthatatlan missile truck". AWACS adja a célinfót, a Raider meg eregeti a rakétákt - az ellenség meg nem tudja kilő és honnét...
 
A méret és tömeg adatok alapján hatótáv szempontjából ez jó eséllyel mindent ver, amit eddig légiharc-rakétaként vadászgépre raktak / próbáltak rakni / szerettek volna rakni. Egyedül a mérethelyes makettként légiparádék statikus során haknizó Novator KS-172 mérhető hozzá, de abból nem lett semmi. Az ukrajnai harcok miatt hype-olt R-37M-nél majdnem 50%-al nehezebb, viszont kevésbé testes, ezért nem lennék meglepve ha azt kinematikailag jelentősen felülmúlná.

SM6.jpg

* A PAC-3-ast F-15-ösökre akarták rakni, ez nem jutott tovább a koncepcionálásnál, a MIM-23 Hawk rakéták pedig az iráni F-14-eseken voltak láthatók néhány alkalommal.

Ekkor hatótávnál joggal merül fel, hogy a gép radarja lehetővé teszi-e a rakéta képességeinek teljes kihasználását, még akkor is, ha aktív radaros (az AMRAAM célkeresőjét kapta, megnövelt antennamérettel a jóval nagyobb törzsátmérőnek köszönhetően), hisz a midcourse szakaszban a nagy távolság miatti hosszú repülési időtartam alatt mindenképp frissíteni kell a mozgó célpont pozícióját. Erre valószínűleg a sensor-shooter szétválasztás lesz a megoldás. A kínai expanzió miatt egyre fontosabbá váló Csendes-óceáni hadszínteret nagy távolságok jellemzik, valószínűleg az ott tevékenykedő CBG-k védelmére szánják.

Az eddig látott fotók alapján Super Hornet-re 4 rakéta fér (két belső szárnytartó mindkét oldalon), esetleg 5, ha törzs alá is felrakják. Igaz, a szárnyak alatti rakéták tömege és légellenállása miatt a gyakorlatban célszerűbb, ha oda inkább póttartály kerül. Ezen felül 4 AMRAAM-ot és 2 Sidewindert még így is vihet.

Egyébként nem ez az első légi indítású Standard rakéta: a radar elleni AGM-78 szép karriert futott be Vietnámban F-4 és F-105 gépekről indítva. Légiharc rakétaként is volt már próbálkozás: az AIM-97 Seekbat-ot a MiG-25 Foxbat ellen szánták az F-15 és az F-4 típusokhoz. Belenko Japánba dezertált gépének átvizsgálása során viszont kiderült, hogy a Foxbat messze nem tud annyit, mint amit az ameriaiak feltételeztek róla. Megfelelően kidolgozott taktikával a meglévő rakéták is elégségesnek bizonyultak, így a fejlesztést törölték.
A wikis adatok a következők:

Specifications
Mass1,900 lb (860 kg)[4]
Length15.5 ft (4.7 m)
Diameter13.5 in (0.34 m)
Wingspan61.8 in (1.57 m)

WarheadHigh-explosive blast-fragmentation
Warhead weight140 lb (64 kg)[5]
Detonation
mechanism
Radar and contact/impact/proximity fuze

EngineSolid-fuel rocket motor
Operational
range
At least 130 nmi (150 mi; 240 km)[6][7]
Maximum speedMach 3.5 (2,664.2 mph; 4,287.7 km/h; 1.2 km/s)[8]
Guidance
system
Inertial guidance, terminal active and semi-active radar homing
Launch
platform
Boeing F/A-18E/F Super Hornet


De az egyik hivatkozás, a 7. 250 mi/400 km hatótávolságot ír.
 
A vadászgépek is kezdenek elhízni, "bombázósodni". Mivel közelharcot már senki nem vív, mindenki 100+ km-ről lövöldöz (lásd paki-indiai összecsapás pár hete), így nem kell már kicsi és mozgékony legyen egy "légifölény gép".

Konkrétan B-21Raidetből is lehetne vadász változat - "láthatatlan missile truck". AWACS adja a célinfót, a Raider meg eregeti a rakétákt - az ellenség meg nem tudja kilő és honnét...
Kváziballisztikus pályán haladó pár 100 kg-os rakétával elvileg lehetne hozni az AWACS maximális felderítési távolságát, nem kell oda még egy B-21 is "hosszabbítónak"... :)
 
Kváziballisztikus pályán haladó pár 100 kg-os rakétával elvileg lehetne hozni az AWACS maximális felderítési távolságát, nem kell oda még egy B-21 is "hosszabbítónak"... :)
Csak ezek az AWACS gépek nem annyira terhelhetőek: nem sok mindent lehet rápakolni . max nagy átalakítás árán.