Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 703
89 783
113
Az Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (UAC) sajtószolgálata jelentése szerint új tétel Szu-35Sz többcélú vadászgépet szállítottak le a csapatoknak. A szállításra az államvédelmi megrendelés keretében került sor.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 703
89 783
113
Az Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (UAC) sajtószolgálata jelentése szerint új tétel Szu-35Sz többcélú vadászgépet szállítottak le a csapatoknak. A szállításra az államvédelmi megrendelés keretében került sor.
QYrf3eiTfCK2rkjGcpijdT0SxEaD09Hbbz4u07zTKb3h7Rzf43jS7RMSjNavShr770GmvoseDfZgOwYZlZiukDHg.jpg

1UsrOrqSAsTc-R0uml2wL7F18_DjTSxrEkY59tXWFjwGdw6sxP-QeUSh03cdO8ieUUhcMEO1cArEJ3pmfoTVFijJ.jpg

cP_PgEeRHv9gXIKaYgHqy-X9tSR0dHVEJg2PzdqKmWNPSgJoSN6J0ly7QvZFlzV0kwipu1XRKCMYvaoxQBUoTBbL.jpg

ONhuFy2ZtBF25oBct3Mt3Y2Dg01Rux9tX3L_SqTKYJMI8_ddJnuo065a5MggejciFb6kE4XGkbZMWTkKPuq59uMc.jpg

VE0veNg9JtHLHcPAHQHjIo2Uf8GItmIywtwoYU2sFYHNYHoKTLebakGZiA6IUNCOuGBhHWeIIMgUPOSmdwU5QSoV.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 918
20 225
113

Kína elemzők dicsérik a lancet drónt ami mind a mai napig képes komoly veszteségeket okozni az ukránoknak.

A cikk végén viszont ők is felhozzák ugyan azokat a hiányosságokat az szu-30/35 párosról amit én már 10 éve leírtam !

Összefoglalásként megjegyzendő, hogy a légvédelmi rakéták széles körű használata az orosz hadseregben arra utal, hogy az orosz légierő operatív-taktikai repülése problémákkal küzd. Harci összetételében nem szerepelnek taktikai elektronikus hadviselési repülőgépek, és a védelmi ipar nem szállítja a szükséges számú levegő-radar rakétát a Szu-30SM2 és Szu-35S vadászgépek számára a kis mobilitású ellenséges légvédelmi radarok elnyomására.


Ezeket a nehézségeket az amerikai légierő elemzői is észrevették, ami lehetővé teszi számukra, hogy a jövőbeni műveletek megtervezésekor figyelembe vegyék az orosz légierő hiányosságait az államhatár lefedésére szolgáló légi vonal megszervezésében.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 254
70 469
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gondolom a hajók elleni H-31A "aktív" radaros verziót használták itt.
Az aktív itt most nem AESA-t jelent, hanem azt, hogy amíg a H-31P az passzívan a földi radarok kisugárzott jelére irányítja magát, míg a hajók elleni H-31A az a saját kis radarjával a felszínen mozgó objektumokat fogja be és vezeti rá magát.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 335
90 179
113
Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
  • A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
  • A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
  • Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
  • Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
  • A gép EW képességei nem megfelelőek.
 

minek

Active Member
2018. április 30.
67
185
33
Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
  • A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
  • A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
  • Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
  • Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
  • A gép EW képességei nem megfelelőek.
Muszáj lesz az oroszoknak jobban ráfeküdni erre az aesa radar és EW témára, ha versenylépesek akarnak maradni. Nem tudom pl a su-57-es rendszerei milyenek, de gyanítom nem annyira vannak még készen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 335
90 179
113
Muszáj lesz az oroszoknak jobban ráfeküdni erre az aesa radar és EW témára, ha versenylépesek akarnak maradni. Nem tudom pl a su-57-es rendszerei milyenek, de gyanítom nem annyira vannak még készen.
60 éve muszáj lenne nekik ráfeküdni a mikroelektronikára, de még most is legalább 25-30 év lemaradásban vannak nem csak a nyugattól, hanem Kínától is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 269
104 204
113
Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
  • A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
  • A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
  • Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
  • Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
  • A gép EW képességei nem megfelelőek.
@nyugger Vélemény??

A kiábrándult Kairó tükröt tart Moszkva elé, a Szu-35-ösök beszerzése meghiúsult


Egyre világosabbá válik, hogy Moszkva nem képes kiváló minőségű elektronikus rendszereket gyártani. Kairó felmondott egy szerződést a szupermanőverezőképességű Szu-35-ös vadászgépekre a rossz minőségű avionika miatt.

A Szu-35 Super Flanker a Szu-27-es vadászgép leszármazottja. Egy- és kétüléses, többcélú vadászgép, amelyet Moszkva 4,5 generációs gépként emleget. Az oroszok szupermanőverezhetőnek írják le a repülőgépet, és az ukrajnai agresszió kezdetén körülbelül 110 darab állt rendelkezésükre. Az üzemeltetők között van Kína is , amelynek összesen 24 Szu-35-öse van. Moszkva az 1990-es években nagyszámú ilyen repülőgépet ajánlott fel Pekingnek Szu-27M formájában, és a 2015-ben vásárolt vadászgépek már a beszerzés részét képezték. De a kínai J-20-as kifejlesztésével együtt végül minden szétesett.

Kairó nem akarja Moszkva avionikai berendezéseit

Iránnak kellett volna megvásárolnia a gépeket, de a legutóbbi kínos helyzet után kínai gépek felé fordul. Algéria 24 Szu-35-öst tervezett vásárolni, Algír idén márciusban kapta meg az első repülőgépet, de a teljes beszerzés teljesítése ismét kétséges. A Forbes szerint az Indonéziával folytatott tárgyalások már nagyon előrehaladott állapotban voltak; legalább tizenegy repülőgépet szerettek volna, de Jakarta végül a Dassault Rafale-t részesítette előnyben . Az utolsó csapást azonban most látszólag Kairó méri. Egyiptom nagyon konkrét indokokat ad arra, hogy miért vonul ki véglegesen a Super Flankerek vásárlásából. És amit az ukrajnai háború végig jelzett, az csak megerősítést nyer. Az orosz repülőgép avionikája nagyon gyenge, ami jelentősen elmarad a nyugatiaktól. Moszkva nem tehet semmit.

A Szu-35 a Szu-27M modernizált változata.

A Szu-35 lényegében egy erősen modernizált Szu-27M, amelynek gyártását eredetileg törölték. A 19fortyfive.com szerint a szerkezetet titánötvözetek széles körű felhasználásával és a kompozit anyagok arányának növelésével erősítették meg, ami 6000 repülési órára vagy 30 üzemévre növelte élettartamát. A Szuhoj iroda nagy hangsúlyt fektetett a kisebb radarjel-aláírásra és az aerodinamikára. Például eltávolították a Szu-27 jellegzetes kacsaszárnyait . A Szu-35-nek olyan anyagokkal kell rendelkeznie, amelyek elnyelik a radarhullámokat. A repülőgép természetesen tolóerő-vektor szabályozással rendelkezik, ami egy olyan tényező, amelyre Moszkva nagy hangsúlyt fektet a vadászrepülőgépeknél. Kétségtelen, hogy a repülőgép mindezzel rendelkezik. De Kairó számára a buktató kétségtelenül az avionika.

Moszkva érthető módon a Szu-35-ös, akárcsak a Szu-57-es avionikáját elsőrangúként mutatja be. Az indiai Szu-30-as példája azonban egyértelművé teszi, hogy minden mennyire nyugati alkatrészektől függött és függ most is. A fő érzékelőegység az Irbis-E radar, amelynek elsődleges érzékelője a No35 Irbis-E, ami egy nagy teljesítményű X-sávú passzív elektronikusan pásztázó antennarendszer (PESA). A radar rendkívül nagy teljesítményű, 20 kW-os. Ez lehetővé teszi, hogy egy vadászgép méretű célpontot (3 m² RCS) akár 400 km távolságból is érzékeljen egy szűk keresési szektorban. Akár 30 légi célpontot is képes követni, és egyidejűleg nyolcat támadni. Fejlett levegő-föld módokkal is rendelkezik, beleértve a nagy felbontású szintetikus apertúrájú radar (SAR) térképezést.

Az Irbis-E végső soron problémát jelent a Szu-35-ben

Az Irbis-E-t egy fejlett infravörös kereső és követő rendszer egészíti ki, amelynek észlelési hatótávolsága akár 90 kilométer is lehet. A Khibiny-M berendezés integrált elektronikai hadviselés (EW), zavaróberendezések, makettek és célzórendszerek elleni figyelmeztető radarvevőként. Papíron jól néz ki . De egy Szu-35-ös legutóbbi ukrajnai lelövése azt mutatja, hogy ezek egyike sem segített. Az összes érzékelő és a szupermanőverezőképesség haszontalannak bizonyult az AWACS Saab 340 AEW&C célzásával és az azt követő F-16-osról indított AIM-120 AMRAAM kilövésével szemben . A Szu-35-ös egyetlen horpadást sem hajtott végre.

Kairó döntésének súlyos következményei vannak Moszkvára nézve

És Moszkva számára nehezen elfogadható tény, hogy a WPtech szerint Kairó Szu-35-ös vásárlásának megvétójának fő oka éppen az elavult radar és a gyenge elektronikus hadviselési rendszerek. Egyiptom felmondta a 2018-as, 24 repülőgépre vonatkozó szerződést. Kairó nem PESA radarokat akar, hanem aktívan pásztázó antennával rendelkező AESA-t. Valószínűleg Rafale-t fog vásárolni, és fontolgatja a kínai J-10C-t is , amelyek a pakisztáni Rafale- ért felelősek . Ez egy újabb nagy csapás Moszkva számára . Az ukrajnai háború és az amerikai lobbizás gyakorlatilag tönkreteszi a fegyverexportjukat. A Szu-57- es némileg nevetséges eladása Algériának sem fogja megmenteni. A Kreml teljesen le van maradva a kifinomult elektronikus rendszerek terén, és láthatóan egyáltalán nem tudja pótolni a veszteséget. A nyugati alkatrészektől való függőség magáért beszél.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 269
104 204
113
Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
  • A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
  • A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
  • Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
  • Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
  • A gép EW képességei nem megfelelőek.
Mondjuk ez egy részletesebb cikk.

Egyiptom leleplezte az orosz Szu-35-ös kritikus radar- és hajtóműhibáját

Összefoglalás

– Egyiptom feltárta az orosz Szu-35-ös vadászgép kritikus hibáit.
– Az elavult radar és a gyenge zavarórendszerek kudarcra ítélték a 2018-as megállapodást.
– A Szu-35-ösök AWACS-ra való támaszkodása ütközött Egyiptom taktikájával.
– A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire a fegyverpiacon.
– Kairó változása átalakítja a közel-keleti katonai dinamikát.

Egy fontos bejelentésben egy magas rangú egyiptomi katonai tisztviselő elárulta, hogy Kairó lemondta a 2018-as orosz Szu-35-ös vadászgépek vásárlására vonatkozó szerződését , miután egy alapos műszaki értékelés kritikus hiányosságokat tárt fel a repülőgép rendszereiben.

A kezdetben az Egyesült Államok geopolitikai nyomása által vezérelt döntést megerősítették a repülőgép elavult radarjával, sebezhető elektronikus hadviselési rendszerével és nem hatékony hajtóműveivel kapcsolatos aggodalmak, amelyek nem feleltek meg az egyiptomi légierő igényeinek a modern regionális fenyegetések kezelésében.

A 2025 július elején tett bejelentés új megvilágításba helyez egy évekkel ezelőtt meghiúsult megállapodást, és hangsúlyozza Egyiptom elmozdulását a fejlettebb és megbízhatóbb platformok felé, kérdéseket vetve fel Oroszország globális fegyverpiacon betöltött pozíciójával kapcsolatban.

Az orosz Szuhoj Tervezőiroda által fejlesztett 4,5 generációs, többcélú Szu-35-ös vadászgépet egykor Moszkva katonai exportjának egyik sarokköveként ünnepelték. Egyiptom 2018-ban aláírt 2 milliárd dolláros, 24 vadászgépre vonatkozó szerződését Oroszország jelentős közel-keleti győzelmének tekintették.

Az amerikai nyomásgyakorlás az Amerika Ellenfeleinek Szankciókkal Elleni Fellépéséről Szóló Törvényen [CAATSA] keresztül, valamint a technikai hiányosságok miatt Kairó 2020-ra felmondta a megállapodást, a repülőgépet pedig később Iránba irányította át. A Defense News által közölt friss leleplezések rávilágítanak azokra a konkrét hibákra, amelyek a Szu-35 ellen billenték a mérleget, ritka betekintést nyújtva Egyiptom stratégiai számításaiba és azok következményeibe a régió katonai tájképére nézve.

A Szu-35 technikai hiányosságai: Közelebbről
A NATO-nyelven Flanker-E néven ismert Szu-35 egy kétmotoros, szupermanőverező képességű vadászgép, amelyet a nyugati platformokkal, például az F-15-össel és a Rafale-val való versenyre terveztek. A két Saturn AL pszichológiai hadviselés eszközével hajtott gép 1,1-es tolóerő-tömeg aránnyal büszkélkedhet, ami lehetővé teszi az agilis légiharcot.

Az Irbis-E radar, egy passzív, elektronikusan letapogatott antennarendszer [PESA], akár 400 kilométeres távolságból is képes célpontokat érzékelni, és a repülőgép változatos hasznos rakományt képes szállítani, beleértve az R-77 levegő-levegő rakétákat és a Kh-31 hajóellenes rakétákat. Ezen erősségek ellenére az egyiptomi értékelés megállapította, hogy a Szu-35-ösből hiányoznak a modern légiharchoz elengedhetetlen kritikus területek.

Az elektronikus hadviselési rendszert, amelynek célja a repülőgép ellenséges radar- és rakétafenyegetések elleni védelme volt, elégtelennek ítélték. Az egyiptomi tisztviselő szerint a rendszer nehezen viselte a mai csatatereken elterjedt fejlett zavaró technikákat, ahol az elektronikus ellenintézkedések egyre kifinomultabbak. Ez a sebezhetőség kiteheti a Szu-35-öst az ellenséges védelemnek, különösen olyan vitatott környezetben, mint a Közel-Kelet, ahol az ellenség a legmodernebb elektronikus hadviselési eszközöket veti be.

Az Irbis-E PESA radar, bár korához képest nagy teljesítményű volt, egy másik aggodalomra okot adó pont volt. A nyugati vadászgépekben, például az F-35-ösben vagy az egyiptomi Rafale vadászgépekben található aktív elektronikusan szkennelt antennarendszerrel [AESA] ellentétben a PESA rendszer régebbi technológiára támaszkodik, gallium-arzenid alkatrészeket használva.

Ezek kevésbé hatékonyak és jobban ki vannak téve a zavarás veszélyének, mint a gallium-nitrid alapú AESA rendszerek, amelyek kiváló célmegkülönböztetést és ellenállást kínálnak az elektronikus interferenciával szemben. Az egyiptomi légierő, amely a fejlett érzékelő képességeket helyezte előtérbe, úgy találta, hogy a Szu-35 radarja elavult a modern hadviselés igényeihez képest, ahol a helyzetfelismerés kiemelkedő fontosságú.

A gép hajtóművei szintén vészjelzést adtak. Az AL-41F1S hajtóművek, bár erősek, magas hő- és akusztikus jelzést produkálnak, így a Szu-35-ös könnyebben észlelhető infravörös és radarrendszerekkel. Ez rontja a túlélőképességét a lopakodó műveletekben, ami egyre nagyobb prioritás az olyan fejlett fenyegetésekkel teli régiókban, mint az izraeli F-35I Adir vagy a török Bayraktar drónok. Ezenkívül a hajtóművek magas üzemanyag-fogyasztása korlátozza a Szu-35 hatótávolságát és teherbírását a hatékonyabb nyugati konstrukciókhoz képest, mint például az egyiptomi F-16-os flottát hajtó General Electric F110 hajtóművek.

Az AWACS-tól való függőség: taktikai eltérés
Az egyiptomi légierő egy olyan doktrína szerint működik, amely hangsúlyozza a műveleti függetlenséget, ami a Közel-Keletet fenyegető összetett veszélyek miatt szükséges, a Sínai-félszigeten zajló felkelésektől kezdve a határai mentén zajló potenciális konfliktusokig. A Szu-35-ös repülőgép külső, légi figyelmeztető és irányító rendszerektől [AWACS] érkező irányításra való támaszkodása ütközött ezzel a megközelítéssel.

A Rafale-lal ellentétben, amely olyan fejlett érzékelőket integrál, mint a Thales RBE2 AESA radart és a SPECTRA elektronikus hadviselési rendszert az autonóm műveletekhez, a Szu-35-ösnek folyamatos adatkapcsolatra van szüksége az AWACS-szal az összetett küldetések optimális teljesítményéhez. Az egyiptomi tisztviselő megjegyezte, hogy ez a függőség aláássa a gép hatékonyságát olyan forgatókönyvekben, ahol az AWACS-támogatás nem érhető el vagy megszakadhat.

Egyiptom regionális műveletekben szerzett tapasztalatai, mint például a líbiai militáns csoportok elleni légicsapások, rávilágítanak az önellátó platformok szükségességére. Az Egyiptom által 2015-ben és 2021-ben megvásárolt Rafale bizonyította rátermettségét az ilyen küldetésekben, integrált érzékelőrendszerének kihasználásával külső támogatás nélküli precíziós csapásokat hajthat végre. A Szu-35 ezen a téren fennálló korlátai miatt nem igazán felelt meg Kairó taktikai igényeinek, különösen egy olyan régióban, ahol a gyors, független reagálás kritikus fontosságú.

Geopolitikai nyomás és az üzlet összeomlása
A Szu-35-ös repülőgépek megkötésének lemondása nem pusztán technikai döntés volt. Az Egyesült Államok, mivel ódzkodott Oroszország növekvő befolyásától a Közel-Keleten, jelentős nyomást gyakorolt a CAATSA-n keresztül, amely egy 2017-es törvény volt, amelynek célja az volt, hogy eltántorítsa az országokat az orosz katonai felszerelések vásárlásától.

Hasonló nyomás vezetett Indonéziához, hogy 2018-ban felmondja saját Szu-35-ös megállapodását, amint arról a Reuters beszámolt. Egyiptom, az amerikai katonai segélyek egyik fő kedvezményezettje, szankciók kockázatával nézett szembe, és feszült kapcsolatok alakultak ki Washingtonnal, az ország kulcsfontosságú szövetségesével, amely évente több mint 1 milliárd dolláros támogatást nyújt.

2020-ra Kairó csendben félretette az üzletet, Oroszország pedig Iránba irányította át a Szu-35-ösöket, amit az X-en megjelent bejegyzések is megerősítettek, és a The Moscow Times is beszámolt róla. Ezt az átadást azonban akadályozta Oroszország szűkös termelési kapacitása az Ukrajnában zajló háború miatt, amelyben Moszkva ukrán források szerint Szu-35-ös flottájának több mint 40%-át elvesztette. Az Iránba történő leszállítás késedelme, amelyre eredetileg 2025 márciusára számítottak, rávilágít az orosz védelmi ipar előtt álló szélesebb körű kihívásokra, ami valószínűleg szerepet játszott abban, hogy Egyiptom máshol keresett megoldást.

Egyiptom Oroszországtól való eltávolodása a Franciaországgal és egyre inkább Kínával való mélyülő kapcsolatait is tükrözi. Franciaország, mint régóta beszállító, 54 Rafale vadászgépet szállított Egyiptomnak, amelyek fejlett rendszerekkel vannak felszerelve, és sokoldalúságukban és túlélőképességükben felülmúlják a Szu-35-ösöket.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 269
104 204
113
Mondjuk ez egy részletesebb cikk.

Egyiptom leleplezte az orosz Szu-35-ös kritikus radar- és hajtóműhibáját

Összefoglalás

– Egyiptom feltárta az orosz Szu-35-ös vadászgép kritikus hibáit.
– Az elavult radar és a gyenge zavarórendszerek kudarcra ítélték a 2018-as megállapodást.
– A Szu-35-ösök AWACS-ra való támaszkodása ütközött Egyiptom taktikájával.
– A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire a fegyverpiacon.
– Kairó változása átalakítja a közel-keleti katonai dinamikát.

Egy fontos bejelentésben egy magas rangú egyiptomi katonai tisztviselő elárulta, hogy Kairó lemondta a 2018-as orosz Szu-35-ös vadászgépek vásárlására vonatkozó szerződését , miután egy alapos műszaki értékelés kritikus hiányosságokat tárt fel a repülőgép rendszereiben.

A kezdetben az Egyesült Államok geopolitikai nyomása által vezérelt döntést megerősítették a repülőgép elavult radarjával, sebezhető elektronikus hadviselési rendszerével és nem hatékony hajtóműveivel kapcsolatos aggodalmak, amelyek nem feleltek meg az egyiptomi légierő igényeinek a modern regionális fenyegetések kezelésében.

A 2025 július elején tett bejelentés új megvilágításba helyez egy évekkel ezelőtt meghiúsult megállapodást, és hangsúlyozza Egyiptom elmozdulását a fejlettebb és megbízhatóbb platformok felé, kérdéseket vetve fel Oroszország globális fegyverpiacon betöltött pozíciójával kapcsolatban.

Az orosz Szuhoj Tervezőiroda által fejlesztett 4,5 generációs, többcélú Szu-35-ös vadászgépet egykor Moszkva katonai exportjának egyik sarokköveként ünnepelték. Egyiptom 2018-ban aláírt 2 milliárd dolláros, 24 vadászgépre vonatkozó szerződését Oroszország jelentős közel-keleti győzelmének tekintették.

Az amerikai nyomásgyakorlás az Amerika Ellenfeleinek Szankciókkal Elleni Fellépéséről Szóló Törvényen [CAATSA] keresztül, valamint a technikai hiányosságok miatt Kairó 2020-ra felmondta a megállapodást, a repülőgépet pedig később Iránba irányította át. A Defense News által közölt friss leleplezések rávilágítanak azokra a konkrét hibákra, amelyek a Szu-35 ellen billenték a mérleget, ritka betekintést nyújtva Egyiptom stratégiai számításaiba és azok következményeibe a régió katonai tájképére nézve.

A Szu-35 technikai hiányosságai: Közelebbről
A NATO-nyelven Flanker-E néven ismert Szu-35 egy kétmotoros, szupermanőverező képességű vadászgép, amelyet a nyugati platformokkal, például az F-15-össel és a Rafale-val való versenyre terveztek. A két Saturn AL pszichológiai hadviselés eszközével hajtott gép 1,1-es tolóerő-tömeg aránnyal büszkélkedhet, ami lehetővé teszi az agilis légiharcot.

Az Irbis-E radar, egy passzív, elektronikusan letapogatott antennarendszer [PESA], akár 400 kilométeres távolságból is képes célpontokat érzékelni, és a repülőgép változatos hasznos rakományt képes szállítani, beleértve az R-77 levegő-levegő rakétákat és a Kh-31 hajóellenes rakétákat. Ezen erősségek ellenére az egyiptomi értékelés megállapította, hogy a Szu-35-ösből hiányoznak a modern légiharchoz elengedhetetlen kritikus területek.

Az elektronikus hadviselési rendszert, amelynek célja a repülőgép ellenséges radar- és rakétafenyegetések elleni védelme volt, elégtelennek ítélték. Az egyiptomi tisztviselő szerint a rendszer nehezen viselte a mai csatatereken elterjedt fejlett zavaró technikákat, ahol az elektronikus ellenintézkedések egyre kifinomultabbak. Ez a sebezhetőség kiteheti a Szu-35-öst az ellenséges védelemnek, különösen olyan vitatott környezetben, mint a Közel-Kelet, ahol az ellenség a legmodernebb elektronikus hadviselési eszközöket veti be.

Az Irbis-E PESA radar, bár korához képest nagy teljesítményű volt, egy másik aggodalomra okot adó pont volt. A nyugati vadászgépekben, például az F-35-ösben vagy az egyiptomi Rafale vadászgépekben található aktív elektronikusan szkennelt antennarendszerrel [AESA] ellentétben a PESA rendszer régebbi technológiára támaszkodik, gallium-arzenid alkatrészeket használva.

Ezek kevésbé hatékonyak és jobban ki vannak téve a zavarás veszélyének, mint a gallium-nitrid alapú AESA rendszerek, amelyek kiváló célmegkülönböztetést és ellenállást kínálnak az elektronikus interferenciával szemben. Az egyiptomi légierő, amely a fejlett érzékelő képességeket helyezte előtérbe, úgy találta, hogy a Szu-35 radarja elavult a modern hadviselés igényeihez képest, ahol a helyzetfelismerés kiemelkedő fontosságú.

A gép hajtóművei szintén vészjelzést adtak. Az AL-41F1S hajtóművek, bár erősek, magas hő- és akusztikus jelzést produkálnak, így a Szu-35-
Eközben Kína növekvő jelenléte a régióban, amit a J-10C vadászgép is példáz , felkeltette Kairó figyelmét. A J-10C, egy 4,5 generációs, AESA radarral és PL-15 rakétákkal felszerelt sugárhajtású repülőgép, népszerűségre tett szert, miután Pakisztán a 2025 májusában megrendezett összecsapásban sikert aratott az indiai Rafale repülőgépek ellen.

Egyiptomi légierő 2025-ben: Új irányvonal felvázolása

A Szu-35-ösökkel kapcsolatos megállapodás fényében Egyiptom a légierő megerősítésének lehetőségeit vizsgálja, összhangban stratégiai céljaival és a regionális realitásokkal. A Rafale továbbra is Kairó flottájának gerincét alkotja , bizonyított teljesítményt nyújtva levegő-levegő és levegő-föld harcokban.

RBE2 AESA radarja több célpont egyidejű követésére képes, és a fejlett lőszerekkel, például a SCALP cirkálórakétával való kompatibilitása növeli Egyiptom csapásmérő képességét. Ahogy arról az Aviation Week is beszámolt, a flotta bővítése valószínűleg prioritás, tekintettel a repülőgép megbízhatóságára és Egyiptom meglévő karbantartási és kiképzési infrastruktúrájára.

A kínai J-10C erős versenyzővé vált, különösen azután, hogy Egyiptom részt vett a Kínával közösen szervezett „Eagles of Civilization 2025” gyakorlaton, amely bemutatta a gép képességeit. A Szu-35-tel ellentétben a J-10C AESA radarral és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel rendelkezik, így vonzó opció a költségtudatos Egyiptom számára. A Breaking Defense jelentései a Kairó és Peking közötti növekvő katonai együttműködésről számolnak be, beleértve a közös haditengerészeti gyakorlatokat és tiszti kiképzési programokat, ami a kínai platformok felé való potenciális elmozdulást jelzi.

A pilóta nélküli rendszerek Egyiptom látókörében is szerepelnek. A regionális konfliktusokban széles körben használt török Bayraktar TB2 alacsony költségű, precíziós csapásmérő képességeket kínál, míg a kínai drónok, mint például a Wing Loong II, fejlett megfigyelési és támadási lehetőségeket biztosítanak. Ezek a rendszerek összhangban vannak Egyiptom rugalmas, költséghatékony megoldások iránti igényével az aszimmetrikus fenyegetések, például a Sínai-félszigeten zajló felkelések vagy a Vörös-tenger tengeri biztonsági kihívásainak elhárítására.

Oroszország csökkenő befolyása a fegyverpiacon
Egyiptom döntése, hogy kilép a Szu-35-ös üzletből, súlyos csapás az orosz védelmi iparra, amely már más piacokon is kudarcokkal küzd. Indonézia és India is hasonlóképpen kilépett a Szu-35-ös vásárlásokból, technikai korlátokra és geopolitikai kockázatokra hivatkozva.

Az ukrajnai háború tovább terhelte Oroszország azon képességét, hogy fejlett rendszereket gyártson és szállítson, a szankciók és a harctéri veszteségek miatt a gyártósorok működése megszakadt. Az X oldalon 2025 júniusában megjelent bejegyzések megjegyzik, hogy Oroszország kudarca a Szu-35-ösök Iránba történő határidőre történő leszállításában kétségeket vetett fel Moszkva megbízhatóságával kapcsolatban, mint beszállítóval kapcsolatban.

Az India Today által jelentett egyiptomi Szu-35-ösök Iránba történő átirányítása rávilágít Oroszország kevésbé hagyományos piacok felé való elmozdulására. Irán saját küzdelmei az izraeli F-35-ösök ellen egy 2025. júniusi légitámadás során, amint azt a Newsweek is megírta, rávilágítanak a Szu-35-ösök sebezhetőségére a fejlett nyugati rendszerekkel szemben. Oroszország Szu-57-es lopakodó vadászgépének népszerűsítésére irányuló törekvése még nem nyert lendületet, 2025-ben kevesebb mint egy tucat működőképes egységgel rendelkezett.

Változó egyensúly a Közel-Keleten
Egyiptom Szu-35-ös elutasítása a Közel-Kelet katonai tájképét átalakító tágabb trendeket tükrözi. Kína fegyverszállítóként való felemelkedése, amelyet a J-10C és a J-35 példáz, kihívást jelent a nyugati és orosz platformok dominanciája ellen.

Pakisztán J-10C-vel elért sikerei az indiai Rafale-ok ellen felkeltették az érdeklődést az egész régióban, Egyiptom, az Egyesült Arab Emírségek és mások is kínai lehetőségeket fontolgatnak, ahogy a Newsweek is megjegyezte. Eközben Franciaország továbbra is megerősíti pozícióját, mint Egyiptom kulcsfontosságú beszállítója, kihasználva a Rafale bizonyított eredményeit.

A döntés rávilágít az Egyesült Államok tartós befolyására a régióban. A CAATSA kihasználásával Washington sikeresen eltérítette Egyiptomot az orosz rendszerektől, megőrizve stratégiai befolyását. A kínai platformok növekvő vonzereje azonban új kihívást jelent, mivel Peking igyekszik kiterjeszteni jelenlétét a Közel-Keleten. Egyiptom számára kritikus fontosságú lesz e kapcsolatok egyensúlyban tartása a regionális fenyegetések – például Izrael F-35-ösökkel felszerelt légiereje vagy Törökország drónközpontú stratégiája – kezelésével.

Az, hogy a Szu-35-ös nem tudta kielégíteni Egyiptom igényeit, kérdéseket vet fel az orosz fegyverexport jövőjével és az elöregedő platformok életképességével kapcsolatban a gyorsan fejlődő technológiai környezetben. Miközben Kairó a jövőjét tervezi, vajon megduplázza-e a nyugati rendszereket, mint például a Rafale-t, átveszi-e Kína költséghatékony alternatíváit, vagy hibrid megközelítést alkalmaz? A válasz átalakíthatja a régió hatalmi dinamikáját az elkövetkező évekre.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 335
90 179
113
@nyugger Vélemény??

A kiábrándult Kairó tükröt tart Moszkva elé, a Szu-35-ösök beszerzése meghiúsult


Egyre világosabbá válik, hogy Moszkva nem képes kiváló minőségű elektronikus rendszereket gyártani. Kairó felmondott egy szerződést a szupermanőverezőképességű Szu-35-ös vadászgépekre a rossz minőségű avionika miatt.

A Szu-35 Super Flanker a Szu-27-es vadászgép leszármazottja. Egy- és kétüléses, többcélú vadászgép, amelyet Moszkva 4,5 generációs gépként emleget. Az oroszok szupermanőverezhetőnek írják le a repülőgépet, és az ukrajnai agresszió kezdetén körülbelül 110 darab állt rendelkezésükre. Az üzemeltetők között van Kína is , amelynek összesen 24 Szu-35-öse van. Moszkva az 1990-es években nagyszámú ilyen repülőgépet ajánlott fel Pekingnek Szu-27M formájában, és a 2015-ben vásárolt vadászgépek már a beszerzés részét képezték. De a kínai J-20-as kifejlesztésével együtt végül minden szétesett.

Kairó nem akarja Moszkva avionikai berendezéseit

Iránnak kellett volna megvásárolnia a gépeket, de a legutóbbi kínos helyzet után kínai gépek felé fordul. Algéria 24 Szu-35-öst tervezett vásárolni, Algír idén márciusban kapta meg az első repülőgépet, de a teljes beszerzés teljesítése ismét kétséges. A Forbes szerint az Indonéziával folytatott tárgyalások már nagyon előrehaladott állapotban voltak; legalább tizenegy repülőgépet szerettek volna, de Jakarta végül a Dassault Rafale-t részesítette előnyben . Az utolsó csapást azonban most látszólag Kairó méri. Egyiptom nagyon konkrét indokokat ad arra, hogy miért vonul ki véglegesen a Super Flankerek vásárlásából. És amit az ukrajnai háború végig jelzett, az csak megerősítést nyer. Az orosz repülőgép avionikája nagyon gyenge, ami jelentősen elmarad a nyugatiaktól. Moszkva nem tehet semmit.

A Szu-35 a Szu-27M modernizált változata.

A Szu-35 lényegében egy erősen modernizált Szu-27M, amelynek gyártását eredetileg törölték. A 19fortyfive.com szerint a szerkezetet titánötvözetek széles körű felhasználásával és a kompozit anyagok arányának növelésével erősítették meg, ami 6000 repülési órára vagy 30 üzemévre növelte élettartamát. A Szuhoj iroda nagy hangsúlyt fektetett a kisebb radarjel-aláírásra és az aerodinamikára. Például eltávolították a Szu-27 jellegzetes kacsaszárnyait . A Szu-35-nek olyan anyagokkal kell rendelkeznie, amelyek elnyelik a radarhullámokat. A repülőgép természetesen tolóerő-vektor szabályozással rendelkezik, ami egy olyan tényező, amelyre Moszkva nagy hangsúlyt fektet a vadászrepülőgépeknél. Kétségtelen, hogy a repülőgép mindezzel rendelkezik. De Kairó számára a buktató kétségtelenül az avionika.

Moszkva érthető módon a Szu-35-ös, akárcsak a Szu-57-es avionikáját elsőrangúként mutatja be. Az indiai Szu-30-as példája azonban egyértelművé teszi, hogy minden mennyire nyugati alkatrészektől függött és függ most is. A fő érzékelőegység az Irbis-E radar, amelynek elsődleges érzékelője a No35 Irbis-E, ami egy nagy teljesítményű X-sávú passzív elektronikusan pásztázó antennarendszer (PESA). A radar rendkívül nagy teljesítményű, 20 kW-os. Ez lehetővé teszi, hogy egy vadászgép méretű célpontot (3 m² RCS) akár 400 km távolságból is érzékeljen egy szűk keresési szektorban. Akár 30 légi célpontot is képes követni, és egyidejűleg nyolcat támadni. Fejlett levegő-föld módokkal is rendelkezik, beleértve a nagy felbontású szintetikus apertúrájú radar (SAR) térképezést.

Az Irbis-E végső soron problémát jelent a Szu-35-ben

Az Irbis-E-t egy fejlett infravörös kereső és követő rendszer egészíti ki, amelynek észlelési hatótávolsága akár 90 kilométer is lehet. A Khibiny-M berendezés integrált elektronikai hadviselés (EW), zavaróberendezések, makettek és célzórendszerek elleni figyelmeztető radarvevőként. Papíron jól néz ki . De egy Szu-35-ös legutóbbi ukrajnai lelövése azt mutatja, hogy ezek egyike sem segített. Az összes érzékelő és a szupermanőverezőképesség haszontalannak bizonyult az AWACS Saab 340 AEW&C célzásával és az azt követő F-16-osról indított AIM-120 AMRAAM kilövésével szemben . A Szu-35-ös egyetlen horpadást sem hajtott végre.

Kairó döntésének súlyos következményei vannak Moszkvára nézve

És Moszkva számára nehezen elfogadható tény, hogy a WPtech szerint Kairó Szu-35-ös vásárlásának megvétójának fő oka éppen az elavult radar és a gyenge elektronikus hadviselési rendszerek. Egyiptom felmondta a 2018-as, 24 repülőgépre vonatkozó szerződést. Kairó nem PESA radarokat akar, hanem aktívan pásztázó antennával rendelkező AESA-t. Valószínűleg Rafale-t fog vásárolni, és fontolgatja a kínai J-10C-t is , amelyek a pakisztáni Rafale- ért felelősek . Ez egy újabb nagy csapás Moszkva számára . Az ukrajnai háború és az amerikai lobbizás gyakorlatilag tönkreteszi a fegyverexportjukat. A Szu-57- es némileg nevetséges eladása Algériának sem fogja megmenteni. A Kreml teljesen le van maradva a kifinomult elektronikus rendszerek terén, és láthatóan egyáltalán nem tudja pótolni a veszteséget. A nyugati alkatrészektől való függőség magáért beszél.
Mégis mi lenne a véleménye? Senki nem gondolja azt komolyan, hogy az orosz elektronika egy szinten vana nyugatival vagy a kínaival. Le van tőlük maradva vagy 20-25 évvel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 254
70 469
113
Ezeket a cikkeket valami elképesztő dilettáns írta, ráadásul csúsztatás az egész, úgy ahogy van.

Egyiptom bárminemű véleménye a Szu-35-ösök beszerzéséről, illetve annak kritikájáról azóta nem relváns, hogy Kairó nagyon erős amerikai nyomásra már évekkel ezelőtt látványosan elállt az orosz típus beszerzésétől.
Igazából a cikket szerző valószínű politikia szándékkal az egyiptomi beszerzés "elmaradása" űrügyén kanyarított egy "elemzést", amihez utólag gyártottak ideológiát, teli nonszensz hülyeségekkel.

A Szu-35 a Szu-27M modernizált változata.
Nem nyert. (tudom, hogy nem te írtad, hanem a szerző)

A fő érzékelőegység az Irbis-E radar, amelynek elsődleges érzékelője a No35 Irbis-E, ami egy nagy teljesítményű X-sávú passzív elektronikusan pásztázó antennarendszer (PESA). A radar rendkívül nagy teljesítményű, 20 kW-os. Ez lehetővé teszi, hogy egy vadászgép méretű célpontot (3 m² RCS) akár 400 km távolságból is érzékeljen egy szűk keresési szektorban. Akár 30 légi célpontot is képes követni, és egyidejűleg nyolcat támadni. Fejlett levegő-föld módokkal is rendelkezik, beleértve a nagy felbontású szintetikus apertúrájú radar (SAR) térképezést.

Az Irbis-E végső soron problémát jelent a Szu-35-ben
Ez így logikátlan.
Összefoglalás
– Egyiptom feltárta az orosz Szu-35-ös vadászgép kritikus hibáit.
– Az elavult radar és a gyenge zavarórendszerek kudarcra ítélték a 2018-as megállapodást.
– A Szu-35-ösök AWACS-ra való támaszkodása ütközött Egyiptom taktikájával.
– A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire a fegyverpiacon.
– Kairó változása átalakítja a közel-keleti katonai dinamikát.
Ez teljesen logikátlan. Egyiptom nem tárt fel lényegében semmit, a radar nem elavult és nem volt semmiféle köze a zavarórendszer minőségének a 2018-as megállapodás törlésében. A Szu-35-ösok AWACS-ra támaszkodása, mint kizáró ok Egyiptom számára elég furcsa indok, ha egyszer minden valamire való modern harcászati repülőgép, ami képes a hálózati alapú hadviselésre, az kell, hogy bárminemű AWACS-ra támaszkodjon, legalább...
A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire. Hát persze.
A gép hajtóművei szintén vészjelzést adtak. Az AL-41F1S hajtóművek, bár erősek, magas hő- és akusztikus jelzést produkálnak, így a Szu-35-ös könnyebben észlelhető infravörös és radarrendszerekkel. Ez rontja a túlélőképességét a lopakodó műveletekben, ami egyre nagyobb prioritás az olyan fejlett fenyegetésekkel teli régiókban, mint az izraeli F-35I Adir vagy a török Bayraktar drónok. Ezenkívül a hajtóművek magas üzemanyag-fogyasztása korlátozza a Szu-35 hatótávolságát és teherbírását a hatékonyabb nyugati konstrukciókhoz képest, mint például az egyiptomi F-16-os flottát hajtó General Electric F110 hajtóművek.
Jesszusom, itt már tényleg belecsaptak a lecsóba, mindent összehasonlítanak mindennel. A hajtómű bár erős, de sajnos zajos, tehát az infra mellett látják a radarok is. Mert a radarok valójában jó nagy fülek és hallgatóznak bele a nagy vakivilágba. Igen, a Szu-35-ös egy zajos gép, de kvázi hajszárító egy F-35-öshöz képest, ami ettől még ugyanúgy alacsony észlelhetőségű, mert soha nem a zaj számít.
A hajtóműveknek persze, hogy magas az üzemanyagfogyasztása, mert miért ne, ellenben a jóval gyengébb F110-eskkel, melyek állítólag kisebb fogyasztásúak. Mert csak.
Az más kérdés, hogy Egyiptomnak GE hajtóműves F-16-osa csak block 40-esek vannak, F110GE100B verziókkal, melyek fajlagos fogyasztása rosszabb, mint az AL-41F-1Sz-é, a block 52-esekbe pedig F100PW229-es van, a régi F-16A- gépekben meg régebbi F100-asok, de kicsire nem adunk. Ami pedig a hatótávot és teherbírást illeti, a Szu-35-öst talán nem a kis F-16-oshoz kellene hasonlítani...

Változó egyensúly a Közel-Keleten
Egyiptom Szu-35-ös elutasítása a Közel-Kelet katonai tájképét átalakító tágabb trendeket tükrözi. Kína fegyverszállítóként való felemelkedése, amelyet a J-10C és a J-35 példáz, kihívást jelent a nyugati és orosz platformok dominanciája ellen.

Pakisztán J-10C-vel elért sikerei az indiai Rafale-ok ellen felkeltették az érdeklődést az egész régióban, Egyiptom, az Egyesült Arab Emírségek és mások is kínai lehetőségeket fontolgatnak, ahogy a Newsweek is megjegyezte. Eközben Franciaország továbbra is megerősíti pozícióját, mint Egyiptom kulcsfontosságú beszállítója, kihasználva a Rafale bizonyított eredményeit.

A döntés rávilágít az Egyesült Államok tartós befolyására a régióban. A CAATSA kihasználásával Washington sikeresen eltérítette Egyiptomot az orosz rendszerektől, megőrizve stratégiai befolyását. A kínai platformok növekvő vonzereje azonban új kihívást jelent, mivel Peking igyekszik kiterjeszteni jelenlétét a Közel-Keleten. Egyiptom számára kritikus fontosságú lesz e kapcsolatok egyensúlyban tartása a regionális fenyegetések – például Izrael F-35-ösökkel felszerelt légiereje vagy Törökország drónközpontú stratégiája – kezelésével.
Hát innen fúj a szél.
Nem a Szu-35-össel van a gond, hanem a CAATSA-val az USA és a kínaiak manőverei sokkal hatékonyabbak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 335
90 179
113
Ezeket a cikkeket valami elképesztő dilettáns írta, ráadásul csúsztatás az egész, úgy ahogy van.

Egyiptom bárminemű véleménye a Szu-35-ösök beszerzéséről, illetve annak kritikájáról azóta nem relváns, hogy Kairó nagyon erős amerikai nyomásra már évekkel ezelőtt látványosan elállt az orosz típus beszerzésétől.
Igazából a cikket szerző valószínű politikia szándékkal az egyiptomi beszerzés "elmaradása" űrügyén kanyarított egy "elemzést", amihez utólag gyártottak ideológiát, teli nonszensz hülyeségekkel.


Nem nyert. (tudom, hogy nem te írtad, hanem a szerző)


Ez így logikátlan.

Ez teljesen logikátlan. Egyiptom nem tárt fel lényegében semmit, a radar nem elavult és nem volt semmiféle köze a zavarórendszer minőségének a 2018-as megállapodás törlésében. A Szu-35-ösok AWACS-ra támaszkodása, mint kizáró ok Egyiptom számára elég furcsa indok, ha egyszer minden valamire való modern harcászati repülőgép, ami képes a hálózati alapú hadviselésre, az kell, hogy bárminemű AWACS-ra támaszkodjon, legalább...
A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire. Hát persze.

Jesszusom, itt már tényleg belecsaptak a lecsóba, mindent összehasonlítanak mindennel. A hajtómű bár erős, de sajnos zajos, tehát az infra mellett látják a radarok is. Mert a radarok valójában jó nagy fülek és hallgatóznak bele a nagy vakivilágba. Igen, a Szu-35-ös egy zajos gép, de kvázi hajszárító egy F-35-öshöz képest, ami ettől még ugyanúgy alacsony észlelhetőségű, mert soha nem a zaj számít.
A hajtóműveknek persze, hogy magas az üzemanyagfogyasztása, mert miért ne, ellenben a jóval gyengébb F110-eskkel, melyek állítólag kisebb fogyasztásúak. Mert csak.
Az más kérdés, hogy Egyiptomnak GE hajtóműves F-16-osa csak block 40-esek vannak, F110GE100B verziókkal, melyek fajlagos fogyasztása rosszabb, mint az AL-41F-1Sz-é, a block 52-esekbe pedig F100PW229-es van, a régi F-16A- gépekben meg régebbi F100-asok, de kicsire nem adunk. Ami pedig a hatótávot és teherbírást illeti, a Szu-35-öst talán nem a kis F-16-oshoz kellene hasonlítani...


Hát innen fúj a szél.
Nem a Szu-35-össel van a gond, hanem a CAATSA-val az USA és a kínaiak manőverei sokkal hatékonyabbak.
Azt ne mondjuk már, hogy az alapvetően ma már elavult technológiával (Ga-As) készülő elavult felépítésű radar (PESA) nem elavult. Ez olyan mintha azt mondanád, hogy a legújabb F-15 hajtóműve nem elavult. De elavult. Nagy teljesítményű de elavult.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 918
20 225
113
Mégis mi lenne a véleménye? Senki nem gondolja azt komolyan, hogy az orosz elektronika egy szinten vana nyugatival vagy a kínaival. Le van tőlük maradva vagy 20-25 évvel.
Aljas hazugság!!! Putyin pár éve megmondta hogy az orosz hadsereg 2030ig a második legerosebb marad!