A szöveg szerint a 2. széria példány, tesztelés alatt. Az OLS-27 még nincs beszerelve.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (UAC) sajtószolgálata jelentése szerint új tétel Szu-35Sz többcélú vadászgépet szállítottak le a csapatoknak. A szállításra az államvédelmi megrendelés keretében került sor.
Gondolom a hajók elleni H-31A "aktív" radaros verziót használták itt.
A zajszintje és a fogyasztása...A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
Nem én problémazok ezen (a radart es az EW-t ert kritika viszont már valóban lényeges).A zajszintje és a fogyasztása...
Vegyenek akkor inkább F-35-öst!
![]()
Muszáj lesz az oroszoknak jobban ráfeküdni erre az aesa radar és EW témára, ha versenylépesek akarnak maradni. Nem tudom pl a su-57-es rendszerei milyenek, de gyanítom nem annyira vannak még készen.Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
- A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
- A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
- Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
- Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
- A gép EW képességei nem megfelelőek.
![]()
Egypt unmasks Russian Su-35’s critical radar, engine defects
Egypt reveals why it canceled Russia’s Su-35 deal: outdated radar, weak electronic warfare, and inefficient engines exposed in tests, shaking the arms market.bulgarianmilitary.com
60 éve muszáj lenne nekik ráfeküdni a mikroelektronikára, de még most is legalább 25-30 év lemaradásban vannak nem csak a nyugattól, hanem Kínától is.Muszáj lesz az oroszoknak jobban ráfeküdni erre az aesa radar és EW témára, ha versenylépesek akarnak maradni. Nem tudom pl a su-57-es rendszerei milyenek, de gyanítom nem annyira vannak még készen.
@nyugger Vélemény??Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
- A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
- A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
- Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
- Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
- A gép EW képességei nem megfelelőek.
![]()
Egypt unmasks Russian Su-35’s critical radar, engine defects
Egypt reveals why it canceled Russia’s Su-35 deal: outdated radar, weak electronic warfare, and inefficient engines exposed in tests, shaking the arms market.bulgarianmilitary.com
Mondjuk ez egy részletesebb cikk.Egy magasrangú egyiptomi katonai tisztviselő megszellőztette, hogy miért esett kútba az egyiptomi SZU-35Sz üzlet. Alapvetően műszaki okai voltak:
- A hajtóműnek nagy a hőkibocsájtása, a zajszintje és a fogyasztása.
- A radar alapvetően elavult technológiát alkalmaz (PESA AESA helyett)
- Bár a radar teljesítménye jó a zavarvédettsége nem megfelelő (itt megint az AESA-PESA közti különbség a gond)
- Túl nagy függés a légtérellenőrzőktől (???)
- A gép EW képességei nem megfelelőek.
![]()
Egypt unmasks Russian Su-35’s critical radar, engine defects
Egypt reveals why it canceled Russia’s Su-35 deal: outdated radar, weak electronic warfare, and inefficient engines exposed in tests, shaking the arms market.bulgarianmilitary.com
Eközben Kína növekvő jelenléte a régióban, amit a J-10C vadászgép is példáz , felkeltette Kairó figyelmét. A J-10C, egy 4,5 generációs, AESA radarral és PL-15 rakétákkal felszerelt sugárhajtású repülőgép, népszerűségre tett szert, miután Pakisztán a 2025 májusában megrendezett összecsapásban sikert aratott az indiai Rafale repülőgépek ellen.Mondjuk ez egy részletesebb cikk.
Egyiptom leleplezte az orosz Szu-35-ös kritikus radar- és hajtóműhibáját
Összefoglalás
– Egyiptom feltárta az orosz Szu-35-ös vadászgép kritikus hibáit.
– Az elavult radar és a gyenge zavarórendszerek kudarcra ítélték a 2018-as megállapodást.
– A Szu-35-ösök AWACS-ra való támaszkodása ütközött Egyiptom taktikájával.
– A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire a fegyverpiacon.
– Kairó változása átalakítja a közel-keleti katonai dinamikát.
Egy fontos bejelentésben egy magas rangú egyiptomi katonai tisztviselő elárulta, hogy Kairó lemondta a 2018-as orosz Szu-35-ös vadászgépek vásárlására vonatkozó szerződését , miután egy alapos műszaki értékelés kritikus hiányosságokat tárt fel a repülőgép rendszereiben.
A kezdetben az Egyesült Államok geopolitikai nyomása által vezérelt döntést megerősítették a repülőgép elavult radarjával, sebezhető elektronikus hadviselési rendszerével és nem hatékony hajtóműveivel kapcsolatos aggodalmak, amelyek nem feleltek meg az egyiptomi légierő igényeinek a modern regionális fenyegetések kezelésében.
A 2025 július elején tett bejelentés új megvilágításba helyez egy évekkel ezelőtt meghiúsult megállapodást, és hangsúlyozza Egyiptom elmozdulását a fejlettebb és megbízhatóbb platformok felé, kérdéseket vetve fel Oroszország globális fegyverpiacon betöltött pozíciójával kapcsolatban.
Az orosz Szuhoj Tervezőiroda által fejlesztett 4,5 generációs, többcélú Szu-35-ös vadászgépet egykor Moszkva katonai exportjának egyik sarokköveként ünnepelték. Egyiptom 2018-ban aláírt 2 milliárd dolláros, 24 vadászgépre vonatkozó szerződését Oroszország jelentős közel-keleti győzelmének tekintették.
Az amerikai nyomásgyakorlás az Amerika Ellenfeleinek Szankciókkal Elleni Fellépéséről Szóló Törvényen [CAATSA] keresztül, valamint a technikai hiányosságok miatt Kairó 2020-ra felmondta a megállapodást, a repülőgépet pedig később Iránba irányította át. A Defense News által közölt friss leleplezések rávilágítanak azokra a konkrét hibákra, amelyek a Szu-35 ellen billenték a mérleget, ritka betekintést nyújtva Egyiptom stratégiai számításaiba és azok következményeibe a régió katonai tájképére nézve.
A Szu-35 technikai hiányosságai: Közelebbről
A NATO-nyelven Flanker-E néven ismert Szu-35 egy kétmotoros, szupermanőverező képességű vadászgép, amelyet a nyugati platformokkal, például az F-15-össel és a Rafale-val való versenyre terveztek. A két Saturn AL pszichológiai hadviselés eszközével hajtott gép 1,1-es tolóerő-tömeg aránnyal büszkélkedhet, ami lehetővé teszi az agilis légiharcot.
Az Irbis-E radar, egy passzív, elektronikusan letapogatott antennarendszer [PESA], akár 400 kilométeres távolságból is képes célpontokat érzékelni, és a repülőgép változatos hasznos rakományt képes szállítani, beleértve az R-77 levegő-levegő rakétákat és a Kh-31 hajóellenes rakétákat. Ezen erősségek ellenére az egyiptomi értékelés megállapította, hogy a Szu-35-ösből hiányoznak a modern légiharchoz elengedhetetlen kritikus területek.
Az elektronikus hadviselési rendszert, amelynek célja a repülőgép ellenséges radar- és rakétafenyegetések elleni védelme volt, elégtelennek ítélték. Az egyiptomi tisztviselő szerint a rendszer nehezen viselte a mai csatatereken elterjedt fejlett zavaró technikákat, ahol az elektronikus ellenintézkedések egyre kifinomultabbak. Ez a sebezhetőség kiteheti a Szu-35-öst az ellenséges védelemnek, különösen olyan vitatott környezetben, mint a Közel-Kelet, ahol az ellenség a legmodernebb elektronikus hadviselési eszközöket veti be.
Az Irbis-E PESA radar, bár korához képest nagy teljesítményű volt, egy másik aggodalomra okot adó pont volt. A nyugati vadászgépekben, például az F-35-ösben vagy az egyiptomi Rafale vadászgépekben található aktív elektronikusan szkennelt antennarendszerrel [AESA] ellentétben a PESA rendszer régebbi technológiára támaszkodik, gallium-arzenid alkatrészeket használva.
Ezek kevésbé hatékonyak és jobban ki vannak téve a zavarás veszélyének, mint a gallium-nitrid alapú AESA rendszerek, amelyek kiváló célmegkülönböztetést és ellenállást kínálnak az elektronikus interferenciával szemben. Az egyiptomi légierő, amely a fejlett érzékelő képességeket helyezte előtérbe, úgy találta, hogy a Szu-35 radarja elavult a modern hadviselés igényeihez képest, ahol a helyzetfelismerés kiemelkedő fontosságú.
A gép hajtóművei szintén vészjelzést adtak. Az AL-41F1S hajtóművek, bár erősek, magas hő- és akusztikus jelzést produkálnak, így a Szu-35-
Mégis mi lenne a véleménye? Senki nem gondolja azt komolyan, hogy az orosz elektronika egy szinten vana nyugatival vagy a kínaival. Le van tőlük maradva vagy 20-25 évvel.@nyugger Vélemény??
A kiábrándult Kairó tükröt tart Moszkva elé, a Szu-35-ösök beszerzése meghiúsult
![]()
Rozčarovaná Káhira nastavila Moskvě zrcadlo, akvizice Su-35 padá
Káhira definitivně odřekla smlouvu Moskvě na 24 kusů stíhacích letounů Su-35. Nevyhovuje jí zastaralá avionika a slabé systémy elektronického boje.www.securitymagazin.cz
Egyre világosabbá válik, hogy Moszkva nem képes kiváló minőségű elektronikus rendszereket gyártani. Kairó felmondott egy szerződést a szupermanőverezőképességű Szu-35-ös vadászgépekre a rossz minőségű avionika miatt.
A Szu-35 Super Flanker a Szu-27-es vadászgép leszármazottja. Egy- és kétüléses, többcélú vadászgép, amelyet Moszkva 4,5 generációs gépként emleget. Az oroszok szupermanőverezhetőnek írják le a repülőgépet, és az ukrajnai agresszió kezdetén körülbelül 110 darab állt rendelkezésükre. Az üzemeltetők között van Kína is , amelynek összesen 24 Szu-35-öse van. Moszkva az 1990-es években nagyszámú ilyen repülőgépet ajánlott fel Pekingnek Szu-27M formájában, és a 2015-ben vásárolt vadászgépek már a beszerzés részét képezték. De a kínai J-20-as kifejlesztésével együtt végül minden szétesett.
Kairó nem akarja Moszkva avionikai berendezéseit
Iránnak kellett volna megvásárolnia a gépeket, de a legutóbbi kínos helyzet után kínai gépek felé fordul. Algéria 24 Szu-35-öst tervezett vásárolni, Algír idén márciusban kapta meg az első repülőgépet, de a teljes beszerzés teljesítése ismét kétséges. A Forbes szerint az Indonéziával folytatott tárgyalások már nagyon előrehaladott állapotban voltak; legalább tizenegy repülőgépet szerettek volna, de Jakarta végül a Dassault Rafale-t részesítette előnyben . Az utolsó csapást azonban most látszólag Kairó méri. Egyiptom nagyon konkrét indokokat ad arra, hogy miért vonul ki véglegesen a Super Flankerek vásárlásából. És amit az ukrajnai háború végig jelzett, az csak megerősítést nyer. Az orosz repülőgép avionikája nagyon gyenge, ami jelentősen elmarad a nyugatiaktól. Moszkva nem tehet semmit.
A Szu-35 a Szu-27M modernizált változata.
A Szu-35 lényegében egy erősen modernizált Szu-27M, amelynek gyártását eredetileg törölték. A 19fortyfive.com szerint a szerkezetet titánötvözetek széles körű felhasználásával és a kompozit anyagok arányának növelésével erősítették meg, ami 6000 repülési órára vagy 30 üzemévre növelte élettartamát. A Szuhoj iroda nagy hangsúlyt fektetett a kisebb radarjel-aláírásra és az aerodinamikára. Például eltávolították a Szu-27 jellegzetes kacsaszárnyait . A Szu-35-nek olyan anyagokkal kell rendelkeznie, amelyek elnyelik a radarhullámokat. A repülőgép természetesen tolóerő-vektor szabályozással rendelkezik, ami egy olyan tényező, amelyre Moszkva nagy hangsúlyt fektet a vadászrepülőgépeknél. Kétségtelen, hogy a repülőgép mindezzel rendelkezik. De Kairó számára a buktató kétségtelenül az avionika.
Moszkva érthető módon a Szu-35-ös, akárcsak a Szu-57-es avionikáját elsőrangúként mutatja be. Az indiai Szu-30-as példája azonban egyértelművé teszi, hogy minden mennyire nyugati alkatrészektől függött és függ most is. A fő érzékelőegység az Irbis-E radar, amelynek elsődleges érzékelője a No35 Irbis-E, ami egy nagy teljesítményű X-sávú passzív elektronikusan pásztázó antennarendszer (PESA). A radar rendkívül nagy teljesítményű, 20 kW-os. Ez lehetővé teszi, hogy egy vadászgép méretű célpontot (3 m² RCS) akár 400 km távolságból is érzékeljen egy szűk keresési szektorban. Akár 30 légi célpontot is képes követni, és egyidejűleg nyolcat támadni. Fejlett levegő-föld módokkal is rendelkezik, beleértve a nagy felbontású szintetikus apertúrájú radar (SAR) térképezést.
Az Irbis-E végső soron problémát jelent a Szu-35-ben
Az Irbis-E-t egy fejlett infravörös kereső és követő rendszer egészíti ki, amelynek észlelési hatótávolsága akár 90 kilométer is lehet. A Khibiny-M berendezés integrált elektronikai hadviselés (EW), zavaróberendezések, makettek és célzórendszerek elleni figyelmeztető radarvevőként. Papíron jól néz ki . De egy Szu-35-ös legutóbbi ukrajnai lelövése azt mutatja, hogy ezek egyike sem segített. Az összes érzékelő és a szupermanőverezőképesség haszontalannak bizonyult az AWACS Saab 340 AEW&C célzásával és az azt követő F-16-osról indított AIM-120 AMRAAM kilövésével szemben . A Szu-35-ös egyetlen horpadást sem hajtott végre.
Kairó döntésének súlyos következményei vannak Moszkvára nézve
És Moszkva számára nehezen elfogadható tény, hogy a WPtech szerint Kairó Szu-35-ös vásárlásának megvétójának fő oka éppen az elavult radar és a gyenge elektronikus hadviselési rendszerek. Egyiptom felmondta a 2018-as, 24 repülőgépre vonatkozó szerződést. Kairó nem PESA radarokat akar, hanem aktívan pásztázó antennával rendelkező AESA-t. Valószínűleg Rafale-t fog vásárolni, és fontolgatja a kínai J-10C-t is , amelyek a pakisztáni Rafale- ért felelősek . Ez egy újabb nagy csapás Moszkva számára . Az ukrajnai háború és az amerikai lobbizás gyakorlatilag tönkreteszi a fegyverexportjukat. A Szu-57- es némileg nevetséges eladása Algériának sem fogja megmenteni. A Kreml teljesen le van maradva a kifinomult elektronikus rendszerek terén, és láthatóan egyáltalán nem tudja pótolni a veszteséget. A nyugati alkatrészektől való függőség magáért beszél.
Nem nyert. (tudom, hogy nem te írtad, hanem a szerző)A Szu-35 a Szu-27M modernizált változata.
Ez így logikátlan.A fő érzékelőegység az Irbis-E radar, amelynek elsődleges érzékelője a No35 Irbis-E, ami egy nagy teljesítményű X-sávú passzív elektronikusan pásztázó antennarendszer (PESA). A radar rendkívül nagy teljesítményű, 20 kW-os. Ez lehetővé teszi, hogy egy vadászgép méretű célpontot (3 m² RCS) akár 400 km távolságból is érzékeljen egy szűk keresési szektorban. Akár 30 légi célpontot is képes követni, és egyidejűleg nyolcat támadni. Fejlett levegő-föld módokkal is rendelkezik, beleértve a nagy felbontású szintetikus apertúrájú radar (SAR) térképezést.
Az Irbis-E végső soron problémát jelent a Szu-35-ben
Ez teljesen logikátlan. Egyiptom nem tárt fel lényegében semmit, a radar nem elavult és nem volt semmiféle köze a zavarórendszer minőségének a 2018-as megállapodás törlésében. A Szu-35-ösok AWACS-ra támaszkodása, mint kizáró ok Egyiptom számára elég furcsa indok, ha egyszer minden valamire való modern harcászati repülőgép, ami képes a hálózati alapú hadviselésre, az kell, hogy bárminemű AWACS-ra támaszkodjon, legalább...Összefoglalás
– Egyiptom feltárta az orosz Szu-35-ös vadászgép kritikus hibáit.
– Az elavult radar és a gyenge zavarórendszerek kudarcra ítélték a 2018-as megállapodást.
– A Szu-35-ösök AWACS-ra való támaszkodása ütközött Egyiptom taktikájával.
– A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire a fegyverpiacon.
– Kairó változása átalakítja a közel-keleti katonai dinamikát.
Jesszusom, itt már tényleg belecsaptak a lecsóba, mindent összehasonlítanak mindennel. A hajtómű bár erős, de sajnos zajos, tehát az infra mellett látják a radarok is. Mert a radarok valójában jó nagy fülek és hallgatóznak bele a nagy vakivilágba. Igen, a Szu-35-ös egy zajos gép, de kvázi hajszárító egy F-35-öshöz képest, ami ettől még ugyanúgy alacsony észlelhetőségű, mert soha nem a zaj számít.A gép hajtóművei szintén vészjelzést adtak. Az AL-41F1S hajtóművek, bár erősek, magas hő- és akusztikus jelzést produkálnak, így a Szu-35-ös könnyebben észlelhető infravörös és radarrendszerekkel. Ez rontja a túlélőképességét a lopakodó műveletekben, ami egyre nagyobb prioritás az olyan fejlett fenyegetésekkel teli régiókban, mint az izraeli F-35I Adir vagy a török Bayraktar drónok. Ezenkívül a hajtóművek magas üzemanyag-fogyasztása korlátozza a Szu-35 hatótávolságát és teherbírását a hatékonyabb nyugati konstrukciókhoz képest, mint például az egyiptomi F-16-os flottát hajtó General Electric F110 hajtóművek.
Hát innen fúj a szél.Változó egyensúly a Közel-Keleten
Egyiptom Szu-35-ös elutasítása a Közel-Kelet katonai tájképét átalakító tágabb trendeket tükrözi. Kína fegyverszállítóként való felemelkedése, amelyet a J-10C és a J-35 példáz, kihívást jelent a nyugati és orosz platformok dominanciája ellen.
Pakisztán J-10C-vel elért sikerei az indiai Rafale-ok ellen felkeltették az érdeklődést az egész régióban, Egyiptom, az Egyesült Arab Emírségek és mások is kínai lehetőségeket fontolgatnak, ahogy a Newsweek is megjegyezte. Eközben Franciaország továbbra is megerősíti pozícióját, mint Egyiptom kulcsfontosságú beszállítója, kihasználva a Rafale bizonyított eredményeit.
A döntés rávilágít az Egyesült Államok tartós befolyására a régióban. A CAATSA kihasználásával Washington sikeresen eltérítette Egyiptomot az orosz rendszerektől, megőrizve stratégiai befolyását. A kínai platformok növekvő vonzereje azonban új kihívást jelent, mivel Peking igyekszik kiterjeszteni jelenlétét a Közel-Keleten. Egyiptom számára kritikus fontosságú lesz e kapcsolatok egyensúlyban tartása a regionális fenyegetések – például Izrael F-35-ösökkel felszerelt légiereje vagy Törökország drónközpontú stratégiája – kezelésével.
Azt ne mondjuk már, hogy az alapvetően ma már elavult technológiával (Ga-As) készülő elavult felépítésű radar (PESA) nem elavult. Ez olyan mintha azt mondanád, hogy a legújabb F-15 hajtóműve nem elavult. De elavult. Nagy teljesítményű de elavult.Ezeket a cikkeket valami elképesztő dilettáns írta, ráadásul csúsztatás az egész, úgy ahogy van.
Egyiptom bárminemű véleménye a Szu-35-ösök beszerzéséről, illetve annak kritikájáról azóta nem relváns, hogy Kairó nagyon erős amerikai nyomásra már évekkel ezelőtt látványosan elállt az orosz típus beszerzésétől.
Igazából a cikket szerző valószínű politikia szándékkal az egyiptomi beszerzés "elmaradása" űrügyén kanyarított egy "elemzést", amihez utólag gyártottak ideológiát, teli nonszensz hülyeségekkel.
Nem nyert. (tudom, hogy nem te írtad, hanem a szerző)
Ez így logikátlan.
Ez teljesen logikátlan. Egyiptom nem tárt fel lényegében semmit, a radar nem elavult és nem volt semmiféle köze a zavarórendszer minőségének a 2018-as megállapodás törlésében. A Szu-35-ösok AWACS-ra támaszkodása, mint kizáró ok Egyiptom számára elég furcsa indok, ha egyszer minden valamire való modern harcászati repülőgép, ami képes a hálózati alapú hadviselésre, az kell, hogy bárminemű AWACS-ra támaszkodjon, legalább...
A leleplezés rávilágít Oroszország küzdelmeire. Hát persze.
Jesszusom, itt már tényleg belecsaptak a lecsóba, mindent összehasonlítanak mindennel. A hajtómű bár erős, de sajnos zajos, tehát az infra mellett látják a radarok is. Mert a radarok valójában jó nagy fülek és hallgatóznak bele a nagy vakivilágba. Igen, a Szu-35-ös egy zajos gép, de kvázi hajszárító egy F-35-öshöz képest, ami ettől még ugyanúgy alacsony észlelhetőségű, mert soha nem a zaj számít.
A hajtóműveknek persze, hogy magas az üzemanyagfogyasztása, mert miért ne, ellenben a jóval gyengébb F110-eskkel, melyek állítólag kisebb fogyasztásúak. Mert csak.
Az más kérdés, hogy Egyiptomnak GE hajtóműves F-16-osa csak block 40-esek vannak, F110GE100B verziókkal, melyek fajlagos fogyasztása rosszabb, mint az AL-41F-1Sz-é, a block 52-esekbe pedig F100PW229-es van, a régi F-16A- gépekben meg régebbi F100-asok, de kicsire nem adunk. Ami pedig a hatótávot és teherbírást illeti, a Szu-35-öst talán nem a kis F-16-oshoz kellene hasonlítani...
Hát innen fúj a szél.
Nem a Szu-35-össel van a gond, hanem a CAATSA-val az USA és a kínaiak manőverei sokkal hatékonyabbak.
Aljas hazugság!!! Putyin pár éve megmondta hogy az orosz hadsereg 2030ig a második legerosebb marad!Mégis mi lenne a véleménye? Senki nem gondolja azt komolyan, hogy az orosz elektronika egy szinten vana nyugatival vagy a kínaival. Le van tőlük maradva vagy 20-25 évvel.
Valószínűleg még keresi az eredeti egyiptomi hírforrásokat, hogy ne kétes szinvonalú amerikai weboldalakra és azonosíthatatlan twitter fiókokra hivatkozó bolgár, csehszlovák híroldalakból induljon ki egy egyiptomi-orosz üzlettel kapcsolatban...@nyugger Vélemény??
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..