[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 084
90 396
113
Első alkalommal hajtottak végre hajtóműmodul-cserét H145M helikopteren az MH Kiss József 86. Helikopterdandár szakemberei.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 414
104 571
113
Első alkalommal hajtottak végre hajtóműmodul-cserét H145M helikopteren az MH Kiss József 86. Helikopterdandár szakemberei.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Első alkalommal hajtottak végre hajtóműmodul-cserét H145M helikopteren az MH Kiss József 86. Helikopterdandár szakemberei. A közel száz kilós hajtóművet egy daru segítségével emelték a helyére, majd rögzítették. A légijármű moduláris felépítésének köszönhetően csak a hibás modult kellett cserélni. A H145M helikopter két darab Safran Arriel 2E (894 LE/db) hajtóművel rendelkezik, felszállótömege 3 800 kg, sebesség körülbelül 246 km/h, és közel 663 km a hatótávolsága.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 084
90 396
113
Júliusban megkezdte szolgálatát Koszovóban a Magyar Honvédség Kiss József 86. Helikopterdandár újabb forgószárnyasa és kijelölt állománya a NATO vezette békefenntartó erő (KFOR) kötelékében a légi támogatási feladatokat ellátó speciális helikopteres alegység tagjaként, hozzájárulva a Nyugat-Balkán stabilitásához és Magyarország nemzetközi elismertségéhez.

Magyarország márciustól ajánlott fel egy Airbus H145M típusú helikoptert egy év időtartamra a NATO legnagyobb szárazföldi művelete számára.

Az első váltás június végén sikeresen befejezte a küldetést, és hazatért Szolnokra. Az új, négy hónapos kiküldetésre érkezett csapat beépítette az első váltás állománya által összegyűjtött tapasztalatokat a kiképzési programba, így már a helyi sajátosságokat ismerve, a működő struktúrákra támaszkodva, zökkenőmentesen folytathatja a KFOR-misszió légi támogatási feladatait.

A magyar légierő modern technológiai eszközökkel és elkötelezett állománnyal támogatja a KFOR békefenntartó küldetését. Az elektro-optikai szenzoros (EOS) felderítő rendszerrel felszerelt Airbus H145M a pristinai nemzetközi repülőtér katonai terminálján állomásozik két svájci és egy horvát helikopterrel együtt.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 414
104 571
113
Júliusban megkezdte szolgálatát Koszovóban a Magyar Honvédség Kiss József 86. Helikopterdandár újabb forgószárnyasa és kijelölt állománya a NATO vezette békefenntartó erő (KFOR) kötelékében a légi támogatási feladatokat ellátó speciális helikopteres alegység tagjaként, hozzájárulva a Nyugat-Balkán stabilitásához és Magyarország nemzetközi elismertségéhez.

Magyarország márciustól ajánlott fel egy Airbus H145M típusú helikoptert egy év időtartamra a NATO legnagyobb szárazföldi művelete számára.

Az első váltás június végén sikeresen befejezte a küldetést, és hazatért Szolnokra. Az új, négy hónapos kiküldetésre érkezett csapat beépítette az első váltás állománya által összegyűjtött tapasztalatokat a kiképzési programba, így már a helyi sajátosságokat ismerve, a működő struktúrákra támaszkodva, zökkenőmentesen folytathatja a KFOR-misszió légi támogatási feladatait.

A magyar légierő modern technológiai eszközökkel és elkötelezett állománnyal támogatja a KFOR békefenntartó küldetését. Az elektro-optikai szenzoros (EOS) felderítő rendszerrel felszerelt Airbus H145M a pristinai nemzetközi repülőtér katonai terminálján állomásozik két svájci és egy horvát helikopterrel együtt.

68789a4083451141971872.JPG
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 414
104 571
113
Kicsi, de hasznos
házigazdák másik résztvevő típusa az Airbus H145M könnyű helikopter. A típust a 600 órával rendelkező Pivovárnyik Roland („Pívó”) hadnagy mutatta be. Ő maga nagyon kedveli a 145-öst: „A rendszerei nagymértékben segítik a kiszolgálását és a kommunikációt. Egy másik előny a pilótafülke kialakítása: ez különösen felderítő bevetések során jön jól, amikor tökéletes rálátásunk nyílik a harcászati helyzetre.”

A többfeladatú H145M ideális platform a különleges műveleti feladatokra. Ahogy Pivovárnyik hadnagy elmondta: „A két pilóta mellé általában öt utast veszünk a fedélzetre. Ez általában kétórányi repülési időt tesz lehetővé. Technikai szempontból speciális feladatok során akár a gyorsköteles kijuttatást is alkalmazhatjuk, de a legtöbb esetben maradunk a harcászati leszállásnál. A helikopter méretéből adódóan kis helyeken is tudunk landolni, de a 3700 kg-os súlynak köszönhetően a különleges műveleti katonák akár háztetőről is indíthatják a behatolást. Szükség esetén ejtőernyős ugrásra is van lehetőség.” A FireBlade során a magyar hajózók együttműködtek a hasonló típust üzemeltető szerb kollégáikkal, melynek köszönhetően sokat tanulhattak egymástól


Itt a mit.

A gyakorlat egyik legérdekesebb résztvevője Szerbia volt, amely két helikoptert hozott: egy Mi-17-est és egy H145M-et. Előbbi elsősorban csapatszállításra, utóbbi pedig felderítésre és tűztámogatásra szolgál. Jó kérdés lehet, hogy ők miért csak most döntöttek a részvétel mellett? Bár déli szomszédunk a kezdetektől részt vett az MHTC programban és több más nemzetközi feladatban, hosszú időn át a hazai képességek jelentették a prioritást. Különösen igaz ez az ukrajnai háború kitörését követő időszakra, amikor minden külföldi részvételt lemondtak. Ez viszont napjainkra megváltozott és a szerb fegyveres erők a FireBlade 2025 kapcsán demonstrálhatták a H145M révén megjelenő modern képességeket. Ráadásul ezen helikopterek még a típuson belül is moderneknek számítanak, például már az ötlapátos forgószárnnyal rendelkeznek. Ez nemcsak nagyobb teljesítményt biztosít, hanem csökkentett vibrációt és zajt eredményez. A szerbek a fegyverzet tekintetében egy érdekes opciót is megvalósítottak: integrálták a nálunk is alkalmazott 80 mm-es Sz-8-as nem irányított rakétát. Ehhez hét csőből álló blokkot, illetve egy digitális illesztőt alkalmaznak, melynek köszönhetően nemcsak a régi szovjet, hanem a modern nyugati technikával is kompatibilissé vált. Sőt, a megoldásnak hála még a 145-ös HForce rendszerével is alkalmazható. Ezt a képességet egyébként a FireBlade során is demonstrálták.