Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 025
15 223
113
...háááát...Miskóciában azt csiripelik a verebek, hogy a pokol és a szán-fránszikszó márkák tulajtesóinak van több összetákolt vityillója is egymás mellett (már vannak fenn utcanézet képek egy szerzetesrendről elnevezett utcza legvégéről is miskóctapolcán) ) e kies tanyán, s az egyikben van egy, vagy 28-32 állásos (ezen vita van a magukat tájékozottnak vélők között) üvegfalú kocsiszín, amiben butaggik (k?) meg egyéb - négykerekűek kornyadoznak. Nem lehetetlen, hogy az astonok is ide tartanak. (Erről még nem hallottam)
Frissítés a cikk alján:
Egy időben rendszeresen láttam az egyik(?) brót rr kupéban, rr kábrióban meg rr suvban (azokat azért nehéz összekeverni a csóróbunkók* fellali, korvette, bentlí stb. stb. -jaival) is közlekedni sorsodborsod csikágójában:

*Kifejezés az Argo című filmből, beállítva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 284
4 704
113
...háááát...Miskóciában azt csiripelik a verebek, hogy a pokol és a szán-fránszikszó márkák tulajtesóinak van több összetákolt vityillója is egymás mellett (már vannak fenn utcanézet képek egy szerzetesrendről elnevezett utcza legvégéről is miskóctapolcán) ) e kies tanyán, s az egyikben van egy, vagy 28-32 állásos (ezen vita van a magukat tájékozottnak vélők között) üvegfalú kocsiszín, amiben butaggik (k?) meg egyéb - négykerekűek kornyadoznak. Nem lehetetlen, hogy az astonok is ide tartanak. (Erről még nem hallottam)
Frissítés a cikk alján:
Egy időben rendszeresen láttam az egyik(?) brót rr kupéban, rr kábrióban meg rr suvban (azokat azért nehéz összekeverni a csóróbunkók* fellali, korvette, bentlí stb. stb. -jaival) is közlekedni sorsodborsod csikágójában:

*Kifejezés az Argo című filmből, beállítva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Aztak... na, ez nem semmi kis gunyhó...
Külön plusz pont, hogy gugli kihomályosította magát az épületet... nice.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 551
11 799
113
Jó beszélgetés:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Miért a tanév első hónapjában zárják be a Keleti Pályaudvart, hogy felújítsák?
Milyen állapotban van a többi nagy budapesti pályaudvar?
Milyen hibák okoztak fennakadásokat a Déli Pályaudvar, valamint a miskolci és a győri fővonal vasúti forgalmában?
Sikerült elhárítani a július eleji viharkárokat?
Megkapták a MÁV dolgozói a 40 ezer forintos helytállási pénzt?
Hogyan készül fel a MÁV arra, hogy a klímaváltozás miatt egyre gyakrabban kell számítani természeti katasztrófákra?
A sínek menti nagy fákat nem szabad kivágni, vagy nincs rá pénzük?
A sínek fehérre festése bevált?
Milyen eredményekkel járt a késési biztosítás bevezetése?
A vonatjáratok hány százaléka késik, és átlagosan mennyit? Milyen pályafelújítások és járműbeszerzések vannak folyamatban? Mozdonyokat miért jobb bérelni, mint megvenni?
Mire használnák fel az Európai Beruházási Banktól felvenni tervezett 800 milliárd forintos hitelt?
Hogyan alakult a MÁV jegybevétele, és ez a költségvetésük hány százalékát teszi ki?
Mire jó az, hogy július 1-jétől a GYSEV 752 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetését átvette a MÁV-csoporttól?
Mi lesz a budapesti HÉV-ekkel? Hogyan tudják biztonságosabbá tenni a vasúti átjárókat?
Van létszámhiány és lesz béremelés a MÁV-nál?
 
  • Tetszik
Reactions: elmentek

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 321
38 854
113
Csak érdekesség gyanánt rakom be ide, hogy hogy kéne kinéznie egy rendes erdőtüzes tűzoltóautónak 8000 l vizet tud szállítani 400 le cummins motor van benne és alisson sebességváltó
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and fishbed

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
6 731
36 644
113
Hesteg Bezzegausztria.
https://www.krone.at/3853019

Ma a Donauwalzer ICE elindult menetrend szerint 13:13kor a Hauptbahnhofról, majd Wien Meidling (osztrák Kelenföld) után az alagútban megállt a todomány. Állítólag az energiaellátással volt probléma: töksötét, klíma nincs. Először 5-10 percről volt szó, az ajtókat nem lehetett kinyitni, vizet osztottak. Megpróbálták őket elvontatni egy másik vonattal, de nem tudták összekapcsolni a 2 vonatot. 17:30kor(!) evakuálták a vonatot, a személyzet átkísérte őket egy másik vonatra - igen ám, de az utasok egy részének elege lett, és elindultak kifelé a sínek mentén - ezért le kellett kapcsolni az áramot és a többi vonat egy részét elterelni. Közben a második vonat is megadta magát. 19:00kor szereztek pótlóbuszokat, végül 20:00 előtt nem sokkal véget is ért a kálváriájuk.

Csak ugye közben azokra kenik a kaki egy részét, akiknek elegük lett / rosszul lettek, ezért inkább elindultak az alagútban gyalog.

Ohh, BTW a vonat nem osztrák, hanem német. Szóval inkább hesteg bezzegnémetország.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 321
38 854
113
Hesteg Bezzegausztria.
https://www.krone.at/3853019

Ma a Donauwalzer ICE elindult menetrend szerint 13:13kor a Hauptbahnhofról, majd Wien Meidling (osztrák Kelenföld) után az alagútban megállt a todomány. Állítólag az energiaellátással volt probléma: töksötét, klíma nincs. Először 5-10 percről volt szó, az ajtókat nem lehetett kinyitni, vizet osztottak. Megpróbálták őket elvontatni egy másik vonattal, de nem tudták összekapcsolni a 2 vonatot. 17:30kor(!) evakuálták a vonatot, a személyzet átkísérte őket egy másik vonatra - igen ám, de az utasok egy részének elege lett, és elindultak kifelé a sínek mentén - ezért le kellett kapcsolni az áramot és a többi vonat egy részét elterelni. Közben a második vonat is megadta magát. 19:00kor szereztek pótlóbuszokat, végül 20:00 előtt nem sokkal véget is ért a kálváriájuk.

Csak ugye közben azokra kenik a kaki egy részét, akiknek elegük lett / rosszul lettek, ezért inkább elindultak az alagútban gyalog.

Ohh, BTW a vonat nem osztrák, hanem német. Szóval inkább hesteg bezzegnémetország.
ICE-nek híresen rossz a megbízhatósága mostanában ha figyeled a vonalat akkor szinte minden nap elesik
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 000
66 439
113
...háááát...Miskóciában azt csiripelik a verebek, hogy a pokol és a szán-fránszikszó márkák tulajtesóinak van több összetákolt vityillója is egymás mellett (már vannak fenn utcanézet képek egy szerzetesrendről elnevezett utcza legvégéről is miskóctapolcán) ) e kies tanyán, s az egyikben van egy, vagy 28-32 állásos (ezen vita van a magukat tájékozottnak vélők között) üvegfalú kocsiszín, amiben butaggik (k?) meg egyéb - négykerekűek kornyadoznak. Nem lehetetlen, hogy az astonok is ide tartanak. (Erről még nem hallottam)
Frissítés a cikk alján:
Egy időben rendszeresen láttam az egyik(?) brót rr kupéban, rr kábrióban meg rr suvban (azokat azért nehéz összekeverni a csóróbunkók* fellali, korvette, bentlí stb. stb. -jaival) is közlekedni sorsodborsod csikágójában:

*Kifejezés az Argo című filmből, beállítva:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nesze neked csóró NER-lovagok. :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 025
15 223
113
Nesze neked csóró NER-lovagok. :)
A szó, amit keresel, amire rákeresel, az a cukor. ;)


Más.
Direkt befecskendezős benzinmotor. Ma megnéztem, megszaglásztam az öt hónapja cserélt motorolajat. (Gyakorlatilag fél évente kell előírás szerint cserélni, ha csak nem mész vele évente 15000 kilométert).
Szokás szerint erősen benzinszagú és már fekete, mint egy dízelmotoré.
Talán már írtam (akár többször is), van egy motorfejlesztő mérnök levelező ismerősöm, BMW, AVL, Liebherr, ilyen ámátőr helyeken fejleszt.
Érdekes dolgokat szokott írni (kérdéseimre).
Pl. manapság már rendre nem fér bele 8000 órás fékpadi teszt, mert mire lefutna a gyártásba kerülési idővel (prototípus motor; időnként elakad a teszt, módosítani kell, lehet kezdeni elölről, stb.), már az újabb EURO normaverzió lesz az új követelmény...

S csodálkozunk, hogy nem győzik a visszahívásokat a gyárak banális hibák miatt...

Szóval tőle """tudom""" pl. , hogy a mai "korszerű" motorok hidegindításkor egész extrém beállításokban kénytelenek működni az első percben, csakhogy a káros anyag kezelő rendszerek az előírások miatt a lehető leghamarabb üzemi hőmérsékletre hevüljenek...
(Állítólag többségükkel erősen javallott kivárni ezt az időt)

Hallgassátok csak, hogy milyen dadogva indul, szenvedve jár az első percben!
Pedig itt 16 henger van, meg 8000 köbcenti, meg négy turbó fújja...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Gyakorlatilag ma ott tartunk, hogy elsősorban a kipufogógáz kezelő rendszerekhez van tervezve a motor, s másodsorban a felhasználó számára.
(Kit érdekel, hogy - ha jót akarsz magadnak - 70-120 ezer kilométerenként költeni kell dióhéjtisztításra!?)
Jobb esetben.

S már csak ezek lesznek a jövő belsőégésű motoros használt autóiban, s nem a szögegyszerű, 1.4 szívóbenzin ideges....
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 000
66 439
113
Örülök, hogy nem kell manapság autót vegyek. Komolyan,nem tudnám , mit válasszak. És nem feltétlenül az ár miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby