MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 492
91 051
113

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 197
5 374
113
Az egyik a magnetron, ami az export példányokon gyakran hibásodott meg.

Szia,

Korabban valaki azt irta, hogy a szovjet fegyverek export valtozata azert volt papiron gyengebb, hogy ritkabban hibasodjon meg, mint a kihegyezettebb korulmenyek kozott alkalmazott eredeti (belpiacos) alkatreszek.

A fenti megjegyzesed alapjan ez megse igaz?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 702
11 112
113
Mig-29m2 állítólag AESA radarral és új nagy kijelzővel

Gwk71ioWEAEOETj
Gwk8GL2XsAAf8-2

Gwk71ioW8AAnwSY
Gwk71mIWIAEbyd_

Az AESA lokatoros repülőgépekél a pitotcső nincs az orr elején... tamáskodok
 
  • Tetszik
  • Robot
Reactions: fishbed and megazez

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 265
113
Az AESA lokatoros repülőgépekél a pitotcső nincs az orr elején... tamáskodok
Ez nem szentírás, az F-2-es orrán is van, pedig AESA radarja van.
F-16V, F-16C block 70/72, mindegyik AESA radaros, de Pitot-csővel.
Az egyedüli F-16-os, amin AESA radar van, de nincs Pitot-cső az orrkúpon, az a block 60-as F-16E/F, ami viszont még a 2000-es évek elejének technológiája.

Azóta már nem szentírás, hogy az AESA radar orrkúpján nem lehet Pitot-cső.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 265
113
Szia,

Korabban valaki azt irta, hogy a szovjet fegyverek export valtozata azert volt papiron gyengebb, hogy ritkabban hibasodjon meg, mint a kihegyezettebb korulmenyek kozott alkalmazott eredeti (belpiacos) alkatreszek.

A fenti megjegyzesed alapjan ez megse igaz?
A magnetron egy vákuumcső, ami a mikrohullámok generálásához kell.
Nem törvényszerű a gyakori meghibásodása, de a 29-es korai típusain (9.12, 9.13) levő radarban ez rosszabb üzembiztosságú volt.
A belpiacos kontra export példányok közti különbség leginkább a komponensek beválogatottsága, pontosabb, alaposabb összeszabályozpttsága, kontra alacsonyabb teljesítményre hangolása volt.

Ugyanaz az avionikai komponens kevésbé volt kihegyezve, mert kevésbé volt összeválogatva, összeszabályozva.
A belpiacos szovjet rendszerek ráadásul gyorsabban kaptak alkatrész utánpótlást, ha az érdek úgy kívánta.

De ez önmagában nem zárja ki, hogy a magnetron, vagy a tűzvezető rendszer trafói ott ne lettek volna ugyanolyan gyakran meghibásodva, csak mondjuk gyorsabban cserélték őket.
Vagy a jobb behangolás miatt mondjuk a trafó kevésbé használódott el. Vagy másfajta volt a szovjet gépeken.
Nüansznyi eltérés, csak mondjuk emiatt a szovjet 9.13-asok radarja be tudta fogni az ellenséges légi célt 90km-ről, míg az export VSz 9.12-es gépeké csak 70-ről, a harmadik világbeli 9.12-esek (mint a mieink is) meg csak 60-ról.
De kis utánjárással nálunk is sikerült egy példányt jól beállítva rávenni, hogy 85km-ről fogjon be vadászgép méretű célt.

Szóval soktényezős a dolog.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 702
11 112
113
F-16V, F-16C block 70/72, mindegyik AESA radaros, de Pitot-csővel.
Az egyedüli F-16-os, amin AESA radar van, de nincs Pitot-cső az orrkúpon, az a block 60-as F-16E/F, ami viszont még a 2000-es évek elejének technológiája.

Azóta már nem szentírás, hogy az AESA radar orrkúpján nem lehet Pitot-cső.
oroszoknal ??? Ott nem lattam AESA es pitotcso... PESA talan. a MAKSz-on a Szu-35 ptoto volt
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 265
113
gondoltam evifens mert orosz hepekrol volt szo
Orosz gép, amerikai gép, nemzetközi fizika.
Az oroszoknak ráadásul nincs annyiféle AESA radarjuk, hogy rájuk bármiféle szabályszerűséget fel lehetne állítani.

A lényeg, hogy manapság az AESA radarok jelfeldolgozását már nem zavarja a Pitot-cső, így ha az oroszok most kezdenek csak átállni erre a technológiára, akkor az orrkúpra elhelyezett Pitot-cső már nem kizáró ok.
De tény, hogy a kínai J-11, J-15, J-16 modernizációkon az AESA radar megjelenésével eltűnt a Pitot-cső, ahogy az is, hogy az amerikai F-16V upgrad-del meg nem.
Ezért aztán az újabb orosz Szu-30SzM2 gépek Pitot-csővel ellátott orrkúpjai mögött lehet akár AESA antenna is.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 702
11 112
113
Orosz gép, amerikai gép, nemzetközi fizika.
Az oroszoknak ráadásul nincs annyiféle AESA radarjuk, hogy rájuk bármiféle szabályszerűséget fel lehetne állítani.

A lényeg, hogy manapság az AESA radarok jelfeldolgozását már nem zavarja a Pitot-cső, így ha az oroszok most kezdenek csak átállni erre a technológiára, akkor az orrkúpra elhelyezett Pitot-cső már nem kizáró ok.
De tény, hogy a kínai J-11, J-15, J-16 modernizációkon az AESA radar megjelenésével eltűnt a Pitot-cső, ahogy az is, hogy az amerikai F-16V upgrad-del meg nem.
Ezért aztán az újabb orosz Szu-30SzM2 gépek Pitot-csővel ellátott orrkúpjai mögött lehet akár AESA antenna is.
Szvsz ott meg PESA van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 349
71 265
113
Szvsz ott meg PESA van.
Ez az amit most már biztosra nem tudhatunk.
Mert amiről te írsz, az igaz a pitot-csöves orrú Szu-30SzM-re (PESA N011 Barsz) és igen, a Szu-30SzM2 modernizációs program sem szólt másról, csak az N035 Irbisz integrálásáról, ami ugyanúgy PESA.

De közben az történt, hogy tavaly év végén azt nyilatkozták az Irkut gyárában, hogy a Szu-30SzM2-ben már AESA antenna van, miközben a gyári vágóképeken az épp építés / földi rendszerpróba alatt álló gép orrán Pitot-cső van.
Ami elvileg kizáró ok, a gyakorlatban meg nem feltétlen.
És az elmúlt években arról is volt szó, hogy a Szu-35Sz Irbisz radarját nem is tudják(?) integrálni a Szu-30SzM2-höz.
És azt se feledjük, hogy a Szu-35Sz bár PESA antennás, nincs az orrán Pitot-cső.

Azaz igazából nem tudunk semmit...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 905
91 360
113
Az azért a világ csodája lenne, ha modernebb radarja lenne az SzM2-nem, mint a SZU-35Szn-nek.

Én azt olvastam, hogy az Irbis integrációja más gépekre azért macera, mert olyan hatalmas az energiaigénye, hogy a komplett elektromos hálózatát ki kéne cserelni a gépnek.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 683
6 334
113
F-16V, F-16C block 70/72, mindegyik AESA radaros, de Pitot-csővel.
Az egyedüli F-16-os, amin AESA radar van, de nincs Pitot-cső az orrkúpon, az a block 60-as F-16E/F, ami viszont még a 2000-es évek elejének technológiája.

Azóta már nem szentírás, hogy az AESA radar orrkúpján nem lehet Pitot-cső.
.
Az AESA radar érzékeny a beérkező és kibocsátott jel minőségére, a pitot cső pedig hamis reflexiókat és interferenciát hoz létre, nem....? Meg lehet oldani software-rel, hogy igy is menjen, de szerintem biztos jobb lenne nélküle, mint vele. Az sem szentirás, hogy a Pitot csőnek a gép orrán kötelező lennie, szerintem itt az oroszok nem akarták áttervezni és áthelyezni, idő, pénz, nem tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 377
13 699
113
Az azért a világ csodája lenne, ha modernebb radarja lenne az SzM2-nem, mint a SZU-35Szn-nek.

Én azt olvastam, hogy az Irbis integrációja más gépekre azért macera, mert olyan hatalmas az energiaigénye, hogy a komplett elektromos hálózatát ki kéne cserelni a gépnek.

Vigyék keresztül a kábelét a belépőélen, és akkor egyben a fűtés is megvan.