Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Nem a Villanyrendőrtől (ott száltam gel) ment az Avas felé? Talán Tapolcára ment?.Már nem emlékszem talán 1es busz?
Az a 2-es járat, az egyik autóbusz üzemhez (ha jól emlékszem az akkori szervezeti elnevezésre) tartozott, az 1-es (stb.) járat másikhoz.
Lehet, hogy ment Miskolctapolcára is a 2-es vonalon az öreg, ami a Búza térről indult, ahonnan ment (megy) Szirmára, Görömbölyre, Felsőzsolcára is.
Így bármelyik járaton előfordulhatott például ezek közül.
Zsolcára az autópálya elkészültéig egy ívekkel fűzött út vezetett sunyi kis bukkanóval az egyik ív közepén, mi azon élveztük a csapatást.

Egy hátrafésült- akkoriban már ősz - hajú, pocakos (sztereotip karakter) nyugdíj előtt álló sofőr volt, akinek az akkori mendemondák szerint (tehát innentől kezdve állítólag) volt saját hibás halálos balesete is, de mivel a fia rendőr volt (mondom:állítólag), ezért érinthetetlen volt.
Az érinthetetlenségében lehetett valami, mert úgy űzte, hajtotta a buszokat, mint egy dúvad, ha rájött a mánia (ami meglehetősen gyakori volt); padlógáz, padlófék, égett karamell szag a motortól...
Örülhetett neki a váltótársa...(üzemanyag megtakarítás).
Fiatalon (bohón) élveztük, mert hamar haza értünk vele, nekünk meg egy élmény volt a tempója. Ha a csuklós busz forgójában, vagy a végében álltunk, tekeredtünk a cső körül, szó szerint néha nem érte lábunk a padlót; igencsak kellett kapaszkodni...
Az idősebbeknek meg gurult az alma stb. a kosárból...

De szólni senki nem mert neki; olyan kedves, csevegős kisugárzása volt...

Más idők voltak; pl. semmi digitális kontroll, valahogy más közhangulat volt a városi tömegközlekedésben is.
(Mondjuk a fegyelmi előadó sem unatkozott...)
Jártam oda akkoriban szakmai gyakorlatra.

...volt egy legendás másik brahis sofőr (a vállalat vezetés ki nem állhatta, de mivel szakszervezetis volt, ezért kimozdíthatatlan), aki felszállt a Tiszai pályaudvaron a megállóban álló buszra egy fehér bottal, napszemüveggel, tapogatózva, leült az első utasülésre, majd amikor már indulni kellett volna a járatnak, felállt az utasülésből "Ha nem képes időben jönni a sofőr, akkor majd én elvezetem!" felkiáltással, beült vezetőülésbe és elindult a busszal.
Nagy sikere volt...

Legendás csibészségeket/hülyeségeket elkövettek, mint akkoriban mindenhol.
 
A cím magáért beszél, az elektromos rollerrel nem is értem hogy nincsen évente tucatnyi halál.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lázárt sokat kritizáltam, de mintha elkezdett volna dologzni:
Rengeteg adat, infó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
https://index.hu/kulfold/2025/09/03...os-turista-rendorseg-mentoszolgalat-serultek/

Kisiklott Lisszabon ikonikus siklója, legalább 15 halott, két tucatnyi sérült. Valószínűleg kábelszakadás történt. :(
17re emelkedett a halottak száma. A nemzetiségükről eddig nem adtak ki információt, de mind felnőtt, gyerek nincs köztük.
Továbbá 21 sérült van.
https://www.jn.pt/pais/artigo/dia-d...os-principais-jornais-internacionais/17952269
Az ő nemzetiségi megoszlásuk: 4 portugál, 2 német, 2 spanyol, 1 koreai, 1 a Zöld-foki Szigetekről, 1 kanadai, 1 francia, 1 svájci, 1 marokkói és 1 olasz. 4 sérültről még nem sikerült megállapítani az állampolgárságát.
Mondjuk ez még csak 19, nem 21.

A Welt szerint a halottak között van egy német családapa.
 
Az egy dolog, hogy elszakad a kötél. De, hogy az automata fék sem müködik, vagy nincs is ?
Passzolom. De nagyon durván néz ki a képek alapján, meg hát ezt kevés hazai használja, ez ilyen turistás cucc. Elvileg rendszeres karbantartást meg ellenőrzéseket végeztek rajta.
Egy portugál halottról tudni, a jármű vezetője meghalt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A portugálok helyesbítettek, 16 halott van.
1 német apuka, a 3 éves kislánya könnyebb sérüléseket szenvedett, az anyuka súlyosan megsérült.
A portugál Santa Casa de Misericórdia (Irgalmasság Szent Háza, 1498ban alapították!) jótékonysági szervezet több embere is megsérült illetve meghalt.

Forrás: Jornal de Notícias.
 
A magyar vonatkozása miatt…friss

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.