merkel kezdte..Árulás van mögötte, szerintem...
merkel kezdte..Árulás van mögötte, szerintem...
Kapitalizmusnak hívják, és szokás rá nyáladzani.Árulás van mögötte, szerintem...
Megspékelve világmegváltó zöld ideológiával és a nagy kisérlettel, hogy egy fejlett ipari ország energiaellátását átállitsák megujjuló energiára.Kapitalizmusnak hívják, és szokás rá nyáladzani.
Őt meg fogták valamivel, nekem az a megérzésem. Merz, Sholz, Ursula inkább érdekembernek tűnik, Mamit meg fogták. Az sokáig teljesen jól, hideg fejjel, nagyon patenttül irányította Németországot és vele egész Európát, aztán rá a lehallgatási botrány után, fordult egy 180-at - a Baerbocki 360-ugye! - és onnantól izomból, nekifutásból, többször is megfejeltette Németországgal a vasbeton bunker falat.merkel kezdte..
Hát, most ezzel a hozzászólásfolyammal jól felizgattátok a virtuális G pontom.Sokkal inkább az a gond, hogy elvitték a technológiájukat kínába, a kínaiak eltanulták, és most alacsonyabb árakkal, tűrhető minőséggel kiszorítják őket a kínai piacról.
Nagyjából mindenki így jár, azokat kivéve, akik elég óvatosak voltak, és nem adták oda a rövidtávú haszonért a szakértelmüket.

Benne van, természetesen ez is. Csak az a helyzet, hogy az már nem a kínaiak hibája, hogy a németek a meglévő helyzeti előnyük felélték, mindenféle buzi zöld és társadalommérnöki tudományokba rakták az erőforrásokat a kő kemény MATEK, FIZIKA, KÉMIA helyett.
Arról sem a kínaiak tehetnek, hogy abból az olcsó energiahordozóból, nyersanyagból amiből köszöni szépen Kína kurva jól tud költséghatékonyan gyártani, a Németek úgy döntöttek hogy nem kérnek, is inkább szép elvek mentén lerombolják a faszba a saját vegyiparuk, gépgyártásuk, aztán ma meg már olyanokat kellett nyilatkozni Merz mesternek, hogy itt az ideje hogy a derék dojcs honfiak és honleányok elfogadják hogy a jóléti német államnak VÉGE.
Én az elmúlt negyed századot a német autóiparban dolgoztam, nagyrészt itthon, de pár helyen külföldön is. És első kézből tapasztaltam, láttam a kínai német és kínai kínai autóipart is. (dolgozunk nekik is) Nem sokat, de eleget azt hiszem. Nem is a kínai saját tudás, hanem az emberek akik benne élnek és mesélnek róla.Árulás van mögötte, szerintem...
Nem tudom . Mindenesetre igen érdekes hogy az európai társadalmak minden téren recsegnek ropognak. Gazdaság, ipar, energetika, oktatás , egészségügy, migráció,kül és belpolitikai, minden téren.
Hatalmas előnyök lettek pikk pakk elherdálva. Ha abból indulunk ki hogy (általában) a fejesek tanult és nem teljesen hülye emberek akkor itt tényleg lehet valami a háttérben.
Merkel, az vén ....@@va. Nem volt hülye, inkább nagyon okos.merkel kezdte..
Robert C. Castel-nek volt valami olyan kérdése, hogy abban az elméleti esetben ha az európai vezetők valamilyen okból tönkre akarták volna tenni Európát, akkor mit csináltak volna másképp? A válasz az, hogy mindent pontosan ugyanígy csináltak volna. Számomra a legfurcsább, hogy van egy kézzelfogható invázió Európa ellen a migránsok személyében, amit nem vesznek tudomásul, de még azokat az őshonos európaiakat is elhallgattatják akik ez ellen tenni szeretnének. Ellenben van egy szalmabáb ellenség Oroszország személyében, és ennek a képzelt "önvédelmi" háborúnak a nevében mindent is feláldoznak. Ennyire senki nem lehet ostoba.Árulás van mögötte, szerintem...
Sokkal jobban ezt szerintem sem lehetett elrontani. Talán egy direkt felrobbant atomerőmű még segítené a projectet, de kb ennyit lehetne még hozzátenni Európa gyorsított pusztulásához, egy EuroCsernobilt...Robert C. Castel-nek volt valami olyan kérdése, hogy abban az elméleti esetben ha az európai vezetők valamilyen okból tönkre akarták volna tenni Európát, akkor mit csináltak volna másképp? A válasz az, hogy mindent pontosan ugyanígy csináltak volna. Számomra a legfurcsább, hogy van egy kézzelfogható invázió Európa ellen a migránsok személyében, amit nem vesznek tudomásul, de még azokat az őshonos európaiakat is elhallgattatják akik ez ellen tenni szeretnének. Ellenben van egy szalmabáb ellenség Oroszország személyében, és ennek a képzelt "önvédelmi" háborúnak a nevében mindent is feláldoznak. Ennyire senki nem lehet ostoba.
Küldöm a számlaszámom, mivel a pénzünk nagyjából a felét éri, ugye utalod a fizum összegét havonta? Mert nekem nem ér meg ennyit.
Nagyjából 3 éve kérem a bárkimás listáját, nagyjából 3 éve nem sikerült a bárki mást megtalálnotok. Tudod a földrajz természettudomány. És emiatt a valóság általában csúnyán képen tud törölni.
De akkor hajrá, muti a bárkimást

)
Ez egy hétfői cikk, legalább is a HVG-n. Viszont tudjuk, hogy az orosz gazdaság pénteken dől össze. Csak nem tudjuk melyik pénteken.Tudtátok!?
(Én nem vagyok előfizető, de hiteles forrásokat természetesen kétkedés nélkül olvasok, kár, hogy csak pár sor látható, a francba)
![]()
Der Spiegel-elemzés: Oroszország tulajdonképpen csődbe jutott
Vlagyimir Putyin államának pénzügyi helyzete rohamosan romlik. A bankszektort az összeomlás fenyegeti. A további szankciók leállíthatják a háborús gépezetet. Akkor miért habozik Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke?hvg.hu

Lehet, hogy én értettem félre valamit, de ez a NAPI 10 liter / személyautó korlátozás minden csak nem üzemanyag válság. Én a 1.6 literes Honda Civic autómmal 3 hetente tankolok kb. 25 litert. Nekem ez az intézkedés inkább azt mutatja, hogy van üzemanyag bőven, csak a híresztelések hatására mindenki pánikszerűen megrohanta a kutakat, mint itt Magyarországon 2023 decemberében.A tegnapi orosz újságok címlapján benzinhiány szerepel. A következőket írják: „Oroszország a teljes körű üzemanyagválság szélén áll”, valamint „Primorjében [Oroszország Távol-Kelet] és Habarovszk megyében a sofőrök kilométeres sorokról számolnak be a benzinkutaknál”.
Számos orosz régióban vezetik be a benzinkuponokat: elsősorban az európai és a határ menti régiókban - orosz média
- Az ukrán finomítók elleni dróntámadások jelentősen csökkentették a benzintermelést, ami hiányt okozott a belföldi piacon.
- Az elmúlt hetek ukrán támadásai legalább 10 nagy olajfinomítót károsítottak.
- A Távol-Kelettől a Krímig és a Kuril-szigetekig számos régióban benzin nélkül maradnak a benzinkutak, hosszú sorok alakultak ki, és az értékesítés csak kuponokkal vagy kártyákkal történik.
- Olyan területeken, mint a Kuril-szigetek, a lakosság személyenként 10 literre korlátozta az értékesítést, az üzemanyag a speciális szállítás prioritása.
- Más régiókban is tárgyalnak a kuponok bevezetéséről - napi 20 liter autónként, de zárt ajtók mögött már elismerik, hogy ez a korlát túl magas, és csökkenteni kell.
https://x.com/SavchenkoReview/status/1960363177960775831
![]()
Augusztus 26-án robbanás történt a Rjazany-Moszkva olajvezetéken, amely az orosz főváros egyik legfontosabb üzemanyag-ellátási útvonala. A vezetéket, amelyet a Transznyefty 2018-ban benzin szállítására alakított át – és amelyet az orosz hadsereg is használ –, ma már nem üzemel, jelentette az RBC-Ukraine.
https://x.com/NOELreports/status/1960630318068851125
A mai orosz újságokban: Oroszország betiltja a nemzetközi érettségit és kilép az Európai Kínzás Elleni Egyezményből. Az egyik újság ezt írja: „A hatóságok azt mutatják, hogy Oroszország már nem tartozik elszámolással a globális közösség előtt.”
Magyar B. Tamás a ma délutáni Hátország videójában mutatta a benzikutaknál a tülekedést, végeláthatatlan sorokat benzinért....Lehet, hogy én értettem félre valamit, de ez a NAPI 10 liter / személyautó korlátozás minden csak nem üzemanyag válság. Én a 1.6 literes Honda Civic autómmal 3 hetente tankolok kb. 25 litert. Nekem ez az intézkedés inkább azt mutatja, hogy van üzemanyag bőven, csak a híresztelések hatására mindenki pánikszerűen megrohanta a kutakat, mint itt Magyarországon 2023 decemberében.
Túl a Barátságon 2.0Hány kőolajvezetéket ismersz a Barátságon kívül, ami kőolajmezőkkel köti össze Magyarországot??
Egyet sem. Az Adria max.tengeri olajat halászik. Az Adria tranzitdíját magasabbra emelték a háború megkezdése után a szövetséges horvátok ( nálam az ukrik után lassan a románokkal holtversenyben kettes számú regionális ellenfél ) mint a háborúban élő ukránok.
A klímavédelem miatt 2022-ig semmilyen új olajvezeték építést egyéb projekteket nem támogatott az EU, nyugat-európai bankok. Most sem támogat minket ebben.
Először is a nyugati képmutatásról melegen ajánlom egy elkötelezett atlantista Pletser Tamás inerjúját, aki a józan eszét az ideológiák oltárán nem áldozta fep.
Ez meg kb a kőolajvezetékhelyzet
![]()
A németek már a Barátságon keresztül csak kazah olajat vesznek. ( ez hogy orosz vagy kazah a képzeletedre bízom ) Mindenesetre mi is veszünk majd kóser kazah olajat ugyanúgy a Barátságon keresztül.
A cseheknek egy csehországi lengyel finomítóból (elég pikáns mi??) Szintén ment idén nyárig orosz olaj. Ez minimális mennyiség volt. Ki is váltották német olajra és Triesztből a Trans Alpinon keresztül érkező tengeri olajra. ( ahogy a fenti Pletser inerjúból látod, az sanszosan részben töröknek vagy indiainak álcázott orosz olaj...)
A szlovákokkal mi itt egy húrunk pendülünk. Jelzem a két külügyminiszter egységesen együtt tiltakozott. Batta is Pozsony is két helyről (Barátság, Adria) kaphat naftát. Ráadásul a pozsonyi finomító dieselre specializálódott, ami nemcsak hozzánk, hanem a csehekhez is megy. Ha kiesik a térségben jelentős dieselárnövekedés lesz.
Az Adria kapcitása még papíron is kevesebb, mint Batta és Pozsony igénye, a gyakorlatot meg hagyjuk. Nemcsak a csővezeték (az se), de az Omisi kikötö kapacitása, az elérhető tengeri olaj mennyisége, minősége is kérdéses. Fiuméban van még a MOL-nak finomítója, de az az INA képében a horvát piacot látja el.
Mi történik?
![]()
Épül 2026-ra egy kőolajvezeték Szerbia és Magyarország közt. Ez válasz a horvátoknak. Ugyanis a szerbiai pancsovai finomítót szintén az Omisból induló Adria egy leágazása látja el kőolajjal. Ha véget ér a háború és az ukránoknak is kell majd az újjáépítéshez az orosz energiatranzitdíj ezzel a vezetékkel diszkvalifikálhatjuk a horvátokat. Se nekünk nem kell olaj az Adriából, se Pozsonynak, se a szerbeknek. Így a háború alatti és a Hernádi elleni ( kétszer miatta törvényt is módosítottak) gerinctelen viselkedésükre méltó választ adhatunk.
De természtesen jó ha van az Adria. Jobb több ágon ellátni Magyarországot, de nem mindegy milyen áron. Ezt a leckét jó lenne megtanítani a horvátoknak.
Ezért tengeri olaj az Adriáról mindig is kell, csak minimál, amíg szívóznak. Utána indulhat a verseny.
Más ellátása Magyarországnak jelenleg teljesen bizonytalan.
![]()
A Dunán hajóval?? Alacsony vízállásnál mi van?
Trieszt kapcitása nem tudom mennyi, de talán oda egy vezeték a hegyeken, Szlovénián át? Ott úgyis lesz magyar kikötő.
Esetleg Schwechatnál lehetne a leggyorsabban összekötni Pozsonyt Trieszttel. ( ezt akarják az osztrákok, hogy Schwechat szerepe tovább csökkenjen?)
Vagy Triesztet Omissal, de ettől az Adria kapcitása nem lesz nagyobb...
És talán Konstanzát Pancsevóval, amin keresztül az új szerb-magyar vezetéken jöhet a Fekete tengerről is tengeri olaj Magyarországra.
De ha csak tengeri olajra építünk, akkor a benzin és a diesel megdrágul. Eleve a beszerzése drágább, de a pozsonyi és battai finomítót is át kell alakítani, ami uráli orosz olajra van beállítva.
gyanítom, hogy azért arrafele nagyobbak a távolságok. és az autók se épp a legtakarékosabbak ...Lehet, hogy én értettem félre valamit, de ez a NAPI 10 liter / személyautó korlátozás minden csak nem üzemanyag válság. Én a 1.6 literes Honda Civic autómmal 3 hetente tankolok kb. 25 litert. Nekem ez az intézkedés inkább azt mutatja, hogy van üzemanyag bőven, csak a híresztelések hatására mindenki pánikszerűen megrohanta a kutakat, mint itt Magyarországon 2023 decemberében.
Én kb. havi 120 litert tankolok. Nekem ez azt jelentené, hogy hetente háromszor tankolok. Hát nem ideális.Lehet, hogy én értettem félre valamit, de ez a NAPI 10 liter / személyautó korlátozás minden csak nem üzemanyag válság. Én a 1.6 literes Honda Civic autómmal 3 hetente tankolok kb. 25 litert. Nekem ez az intézkedés inkább azt mutatja, hogy van üzemanyag bőven, csak a híresztelések hatására mindenki pánikszerűen megrohanta a kutakat, mint itt Magyarországon 2023 decemberében.
Túl a Barátságon 2.0
( számomra továbrra is megdöbbentő, hogy a hazai média, újságírók egy része, hol burkoltan, hol nyíltan az ellenségeink [ igen ha vki a magyar energiabiztonságot fegyveresen rombolja az ellenség ] oldalára állnak. Az hogy ezek hatására a magyarok egy része is ezt teszi, az már csak egy következmény. )
Ha újraindul ma/holnap a vezeték, akkor sem teljes kapacitással.
Ha nem indul a héten újra, akkor a pozsonyi, battai finomítók a saját tartelékaikból rövid ideig még elműködnek.
Utána jönnek a stratégiai készletek + az Adria vezeték. A stratégiai kőolajkészlet itthon és Szlovákiában 25-30 napra elég, plusz kábé hasonló időre van benzin, gázolaj, kerozin.
Ekkor leválunk az oroszokról? Nem, mert elsősorban orosz tengeri olajat hozunk be, ha a horvátok nem tesznek keresztbe. Miért? Mert ehhez jók a finomítóink.
Mennyibe kerül? Többe, mert a horvátok a tranzitdíjat a háború kitörése óta duplázták. ( ha csak ott tudunk szállítani az +200 millió USD / 68 mrd HUF )
Többe ha a horvátok nem engednek be orosz tengeri olajat. Itt az ártöbblet nagyon változó lehet.
De valszeg a finomítók nem tudnak teljes kapával menni (max 80%), mert az Adria nem bírja hosszabb távon. Nincs tesztelve. Általában félnapos, napos tesztek voltak. Volt amelyik sikeres volt, volt amelyik nem. Mindegy mit hazudnak a horvátok.
Mégegyszer. Barátság nélkül az Adria drágább és a a finomítói kapacitások visszaesnek. Több, drágább késztermék import is kell.
Adria kapcitásbővítése. Mi megcsináltuk Pozsony felé a magyar szakaszon, hogy az Adriáról mindkét finomító el legyen látva, a horvátok baxtak, csak mondják, hogy megvan.
Még egy probléma ha nem indul augusztus végéig újra a Barátság.
Ha elfogynak Pozsonyban a finomítói tartalékokok, jönnek a szlovák stratégiai készletek. A magyar tovább elég mert Batta évi karbantartás miatt most 50%-on megy. Ezért ma Pozsony látja el a magyar piac 20%-át. De a szlovák törvények érelmében, leáll automatikusan a szlovák export, ha a szlovák stratégiai készletekhez nyúlnak.
Fokozott Battai termelés mellett is jön majd az import, drágább üzemanyag, ami tuti fájni fog hamarosan a kutakon.
Az ukránoknak is fájni fog, mert Ukrajna gázolaj igényeinek hetedét Szlovákia látja el Magyarországon át. De ezt le fogják állítani.
Alapvetően én úgy gondoltam a háború elején, hogy az oroszok közép távon akár leválthatóak. Ez valószínűleg igaz is. Az ár amibe ez kerül viszont drágább, mint gondoltam. Ennek van egy egyszerű oka, a horvátok tranzitdíja. Ez valszeg közép, hosszú távon kezelhető. A finomítók átállítása megint egyszeri költség. Viszont ami állandó az a tengeri vs. vezetékes olaj ára közti különbség. Ezt talán mesterségesen a MOL ázsiai, kaukázusi mezőinek hasznából közép távon lehet korrigálni nem üzleti, hanem magyar alapon, mert magyar multi. De persze ezek a beruházási költségek mind veszteségek, elmaradt hasznok, elmaradt befektetések formájában. Remélem egyszer be fogjuk tudni nyújtani mind az ukránoknak, mind a horvátoknak a számlát. És persze a nyugati segítőiknek is.
Én megkérdeztem pár kinti ismerőst, ők csak annyit igazoltak vissza, hogy bizonyos üzemanyagokból exporttilalom van, de egyébként ugyanúgy lehet tankolni.Magyar B. Tamás a ma délutáni Hátország videójában mutatta a benzikutaknál a tülekedést, végeláthatatlan sorokat benzinért....
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..