Csak a miheztartás végett, mikor a finnek megkötötték az ekkor már erősen lejtmenetben levő McDD-vel az 57+7 F/A-18C/D gépre a vételi szándékot, akkor Magyarországnak még több, mint 90 darab harci gépe volt szolgálatban!
(1995 nyara: 12 darab Szu-22, 12 darab MiG-23, 28 darab MiG-29, kb 40-50 MiG-21MF és bisz vegyesen, az UM-ekkel együtt. A konkrét még repképes oldalszámokkal kb 90 gép jön ki)
Ezek zömének valós harcértéke a béka segge alatt volt, bár a frissen érkezett 29-esek hazai valós harcértéke sem volt a gyakorlatban sokkal jobb.
De ezek a számok is mutatják, hogy ekkoriban még egy Finnország légterénél jóval kisebb KKE országnak is több gépe és pilótája volt rendszerben, semmint, hogy a finn 64 gépes beszerzést utólag sokalljuk.
Elárulom, idehaza az eredeti (eléggé illuzórikus) F-16 beszerzés is még 44 darabos tételről szólt, majd a "vadászrepülőtenderként" elhíresült előzetes felmérés idején 24 darab "korszerű, nyugati, interoperábilis" vadászgépről volt szó, de a 28 darab MiG-29-es megtartása mellett!
Senki sem az oroszok ellen fegyverkezett, hanem csak a saját hadrendi struktúráját igyekezett úgy-ahogy egybentartani.
Már aki vásárolt egyátalán.
Ne feledjük, hogy Európa egész területén újgyártású vadászgép beszerzés ekkoriban nem sok volt. A kilencvenes években új harcászati repülőgépet csak a finnek, a svájciak, illetve a görögök és a törökök szereztek be. Ez utóbbi kettő az aktuális F-16 kontingensét hívta le az USA-ból.
Na meg ne feledjük a két "legbrutálisabb" beszerzést, a szlovák 10 darabos és a magyar 28 darabos MiG-29-est, pont az oroszoktól.
Senki más nem vett semmi újat senkitől a 90-es években.