[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 602
17 344
113
Úgyis lehet nézni, hogy magyar banki hitelekből él a cég amit negyedévente törleszt.
Amit veszünk tőlük azt szépen hiteltörlesztés címén vissza is utalják, miközben a cég magyar lett.
Tehát itt a honvédségi beszerzésekre elutalt forint/euro itthon marad.
Off

Na látod sokan ezèrt hülyèzik a fidesz szavazót.

Itt vagy te aki valószínű tájèkozottabb vagy az átlagnál, mègis ekkora marhaságot írsz.

Masik lehetősèg ugye hogy te is tudod mi az igazság. Akkor meg szimplán hazudsz.

De remèljük Habony Árpád minden forintot jó cèlra fordít.

On
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 844
19 583
113
Ez a ceg khbelyben cseh. munkaerő cseh, fizetes cseh, es az ott dolgozok oda is adoznak. Magyar hitelbol...

Mi történt hirtelen azzal a standardizált narratívával hogy aki a tényleges munkát végzi és az után helyben adózik az csak összeszerelő üzem (csehek)míg a szent tőke tulajdonos (magyarok) a követendő faszagyerek? Az csak a magyarországi autó és akkumulátor gyárakra igaz, ugye?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 851
11 391
113
A csehek nem osszeszerelo üzem mert meg az elektronika egy részét is ok gyartjak. persze van külföldi alkatrész, de magyar ebbol semmi lényeges. Ergo itt ez nem igaz, ez nem Gripen...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 207
106 609
113
Off

Na látod sokan ezèrt hülyèzik a fidesz szavazót.

Itt vagy te aki valószínű tájèkozottabb vagy az átlagnál, mègis ekkora marhaságot írsz.

Masik lehetősèg ugye hogy te is tudod mi az igazság. Akkor meg szimplán hazudsz.

De remèljük Habony Árpád minden forintot jó cèlra fordít.

On
Vagy hazudozok vagy hülye vagyok vagy elolvastam az AV pénzügyi jelentését és megpróbáltam az AI segítségével értelmezni.;)

Magyar állami bank hosszú távú hiteleiböl él az Aero Vodochody. Az új magyar tulajdonos nem rendezte, hanem átütemezte az adósságot 2036-ig szóló hosszú távú hitelre, amit negyedévente törleszt az AV.

Az hogy a tulajdonosok vettek-e ki pénzt a cégből nem tudom, nem volt erre utalás a jelentésben. De mivel a cég még 30 mrd HUF-os veszteséget görget, sztem kell neki még a tavalyihoz hasonló minimum 3 jó év és utána lehet utalgatni a bankszámlákra. Az idei tuti lesz olyan jó mint a tavalyi. Hogy a kövi két év milyen lesz decemberben megmondom.

Hogy jó legyen, ahhoz kell ősszel a +4 cseh gép, a szlovák v. bolgár rendelés, egy masszív afrikai (algéria vagy nigéria ) és pár apró afrikai, ázsiai jövőre

Évi 12 gép biztosítja a tisztességes profitot, ennél többnél lehet rendesen kaszálni.

Emellett szépen bepörögött a KC390 és A220 alkatrészbeszállítás. Kíváncsi leszek, hogy a SAFE a C27-st is bepörgeti-e.

Szal nem a magyar megrendelésből fog dőzsölni Habony, ahogy a magyar gépek karbantartása sem fog kiugró bevételt hozni, csak épít a többi Skyfox üzembentartással együtt egy újabb stabil lábat az eddigiek mellé.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 081
91 995
113
  • Tetszik
Reactions: enzo

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 207
106 609
113
A csehek ma lehívták a +4-es opciót, 8 db Skyfoxuk lesz.



Ezzel idén meglesz a havi 1 gép gyártása mint tavaly.
Viszont jövőre csak két cseh gép gyártása marad, illetve a meg nem nevezett ázsiai vevő.

Ami érdekesség. Mivel 1 gép gyártása, ha nem kérnek hozza semmi extrát, az kb. 12 hónap, akkor ezek a már idén év végén a cseheknek leszállításra kerülő pluszgépek előre saját rizikóra le voltak gyártva. Vagy le volt rég zsírozva a vétel csak most lett nyilvánosságra hozva
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kávé

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 207
106 609
113
A csehek ma lehívták a +4-es opciót, 8 db Skyfoxuk lesz.



Ezzel idén meglesz a havi 1 gép gyártása mint tavaly.
Viszont jövőre csak két cseh gép gyártása marad, illetve a meg nem nevezett ázsiai vevő.

Ami érdekesség. Mivel 1 gép gyártása, ha nem kérnek hozza semmi extrát, az kb. 12 hónap, akkor ezek a már idén év végén a cseheknek leszállításra kerülő pluszgépek előre saját rizikóra le voltak gyártva. Vagy le volt rég zsírozva a vétel csak most lett nyilvánosságra hozva
Ez a +4 Skyfox, állítólag 24 mrd HUF lesz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 207
106 609
113
Ez a +4 Skyfox, állítólag 24 mrd HUF lesz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahogy Protiva hozzátette, a repülőgép ára megközelíti az 1,5 milliárd koronát. Az eredeti szerződés körülbelül kétmilliárdról szólt (32 mrd HUF), de most a tartozékok és a pilótaképzés már nem részei a csomagnak. A repülőgépek megegyeznek majd az eredeti szerződésben szereplőkkel. Az első kettő talán még idén, a többi a jövő év végére készül el.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 207
106 609
113
A prágai pilótaképző központ vezetője a 4+4 után, akár további gépek beszerzését sem veti el, a kiképzési igények függvémyében.

Szerinte az eredeti négy repülőgép nem lett volna képes megfelelni azoknak a követelményeknek, amelyeket nemcsak a cseh hadsereg, hanem a külföldi megrendelők is támasztottak az állami tulajdonú vállalattal szemben. „Ezért vettünk fel újabb négy gépet a flottába, és a nyolc lesz az az alapszám, amely lehetővé teszi számunkra, hogy megfeleljünk az összes ránk váró követelménynek” – mondta a LOM Prague igazgatója.

Szerinte jelenleg nyolc darab elegendő. „De a növekvő igények és az ügyfeleink iránti fokozott tudatosság tekintetében előfordulhat, hogy az igények tovább fognak növekedni, és akkor természetesen a nyolc darab további bővítésén kell gondolkodnunk” – mondta Protiva.

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: enzo and LMzek 2.0