Nem jól rémlikA Patria is ugyanakkora és ha jól rémlik az Eitan is.
Mi az a pozitivum ami mas 8x8ason nincs es ezen meg ott van?
Cserebe kurva draga es bonyolult utemeltetesu.Ez a legvédettebb 8x8. Ennyi.
sztem ez modul cserélgetés egy felesleges "ficsör". Lynxnél is dobták végül...Cserebe kurva draga es bonyolult utemeltetesu.
Igen?sztem ez modul cserélgetés egy felesleges "ficsör". Lynxnél is dobták végül...
Patria:Nem jól rémlik
Mindkettő kissebb és 10 tonnával könnyebb.
| Length | 7.7 m |
|---|---|
| Width | 2.8 m |
| Height | 2.3 m |
| Length (hull) | 7.93 m (26.0 ft) | |
| Height (hull) | 2.38 m (7.8 ft) | |
| Width | 2.99 m (9.8 ft) |
| Length | 8.0 m (26.2 ft) |
|---|---|
| Width | 3.0 m (9.8 ft) |
| Height | 3.0 m (9.8 ft) |
De nem tudsz rátenni egy nagyobb védettebb tornyot a súly miatt. Nem éri meg. A tömege meg veri a CV-90-et.Patria:
Boxer:
Length 7.7 m Width 2.8 m Height 2.3 m
Eitan:
Length (hull) 7.93 m (26.0 ft) Height (hull) 2.38 m (7.8 ft) Width 2.99 m (9.8 ft)
Length 8.0 m (26.2 ft) Width 3.0 m (9.8 ft) Height 3.0 m (9.8 ft)
Nehéznek valóban nehéz, de az visszaköszön a védettségben.
A wiki szerint az Eitan a legnagyobb, utána a Boxer és a Patrei. De könyörgöm a Patria és a Boxer gyakorlati értelemben véve ugyanakkora, nem 8cm magasságkülönbségen múlik a dolog.
Azta kurva mekkora…ezek ugyanalkkora járművek:
![]()
![]()
De ez a kép ami gazán döbbenetes, ha valaki még nem látta:
![]()
Láttal valaha olyat a széria Lynxeken, hogy modulokat csereberélnek?
Hogy nem láttad nem feltételezi, hogy nem lehet!Láttal valaha olyat a széria Lynxeken, hogy modulokat csereberélnek?
kb. '18-ban egy kiállításon csináltak ilyet a prototípuson, azóta kuss van róla.
nem reklámozzák már...Hogy nem láttad nem feltételezi, hogy nem lehet!
A lynx nem "modul" cserés úgy ahogy a boxer, csak gyorsan viszonylag szét tudod szedni.Láttal valaha olyat a széria Lynxeken, hogy modulokat csereberélnek?
kb. '18-ban egy kiállításon csináltak ilyet a prototípuson, azóta kuss van róla.
Régen úgy mutatták hogy tetőpáncélt leszedik és toronnyal együtt kicserélik másikra.A lynx nem "modul" cserés úgy ahogy a boxer, csak gyorsan viszonylag szét tudod szedni.
A Boxerben a páncél nehéz, ha könnyebb változatot akarsz akkor kéred akkora védetséggel, mint amekkor a Patriának van. Oké koppra azonos védettség mellett is nehezebb lesz valamivel a Boxer, mert a moduláris felépítés többlet súllyal jár ez tény, de nem 10 tonna lesz a difi. Az ausztrál tenderen 8,5 tonnával volt nehezebb a Boxer, mint a Patria AMV35 viszont nem azonos volt a védettsége a két járműnek (védetteb volt a Boxer). Ettől függetlenül természetesen felesleges akkor védettség egy APC-nek, mint a pl a Boxer CRT30-nak van, mert az is 38,5 tonna és a CRT30 torony nem 13 tonna... A német Boxerek (amiken nincs torony, csak RCWS) 25,2 tonnásak úgy hogy már a jármű ellenáll minden irányból a 14,5-ös páncéltörő lőszernek (szemből talán LvL V vagy VI a védettség már alapból), tehát STANAG LvL IV védettségű és erre van még az AMAP a vásárló igénye szerint.De nem tudsz rátenni egy nagyobb védettebb tornyot a súly miatt. Nem éri meg. A tömege meg veri a CV-90-et.
Minek?

A francia kurva drága, a frecciáról alig van infó.A változatosság kedvéért vitatkozzatok már egy oldalt a VBCI Philoctetes, Freccia/Centauro, Iveco Super AV -ról is...
az IVECO hatalmas - egy csatahajó. Nekünk nem is kéne ekkora...A francia kurva drága, a frecciáról alig van infó.
az Iveco nekem szimpi, de gyaníthatóan a páncélvédelem nem túl magas a partraszállójárműként való alaptervezés miatt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..