Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 337
37 144
113
Ugyan..
What-corruption-1760191342309.jpg
Baxki,ez komoly?
Qrvadurva.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 271
67 330
113
Na jó, de modern gazdaság nem csak iparból áll…. A tercier szektor mindehol meghatározó, pláne a gazdasági output tekintetében.

De ha már…
Deloitte évek óta vezet egy 50-es listát a térség országairól.
A start-upból induló leggyorsabb árnövekedés mutató techcégekről.
Évek óta nincs magyar az ötvenben, a legjobb évben is kettő fért be.
Az utolsó listán 14 cseh cég szerepel vs. ZERO magyar.
Azért ennek a szektornak nem a monarchiás időkben kell keresni a gyökereit.
De talán a mentalitás gyökereit lehet a multban, az iparositásban keresni. Ahogy a mi mentalitâsunknak a gyökerei is visszanyúlnak a kuk monarchiába, a Horty-korszakba, az agrár állam létünkbe és természetesen az un szocializmusba is.
Nem a csehekröl mondták hogy "bemegy a csapóajtón mögötted és kijön elötted". Mi szeretünk ügyeskedni. ( Ez mg itt a fórumon is látszik... :))
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 337
37 144
113
Egyetertek vigyek csak azert forgassak itt vissza amennyit lehet, nekik is erdekuk ez.
Most jöttem ki Portugáliábol.
Azt szokták mondani,hogy a magyar GDP utoléri a portugált....
Hát,ránázásre látszik,hogy ott abbol a GDPből több marad az országban......
Mert nálunk az összeszerelés folyik,a legkisebb hozzáadott értékű folyamat (egyébként ez lehetne a legnagyobb hozzáadott értékű rész is magában a gyártásban-de ahoz a fejlesztésnek és a gyártásszervezésnek,no meg az értékesitésnek is a mi kezünkben kéne lennie.....)
Vagyis a késztermék értékének valójában csak kicsinyke része realizálódik nálunk,és annak a kicsinke résznek "haszna" marad itt.....Lényegében a melós bére.(amit meg gyakran szubvencionálnak....)
No,ez a szomorú realitás az elvtárs hurrápropija mögött.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 983
4 270
113
De talán a mentalitás gyökereit lehet a multban, az iparositásban keresni.
Lehet a kulturális antropológiában keresni a gyökereket.
Hiányzó vállalkozói szellem….(?)
De a helyzet az, h Bp a századforduló előtt a világ második leggyorsabban fejlődő városi régiója volt. Angolszász kutatások szerint is(Chicago az első minden értelmezésben).

Egyébként az említett listán vannak szlovák, román cégek is…
Minden KKE ország szerepelteti magát valamilyen darabszámban.
Ezért feltűnő a magyar cégek hiánya.


Nem a csehekröl mondták hogy "bemegy a csapóajtón mögötted és kijön elötted".
Ez mondás Amerikában magyarokkal összefüggésben ismert, igaz a XX.század első felében hangzott így.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 337
37 144
113
Én se akartam elhinni, ezért még posztolás előtt csekkoltam, és úgy tűnik igaz.. a hozzá tartozó úttal 1milliard dollárt is meghaladja a Mohácsi híd költsége..
Erre mondom,hogy ez már nem korrupciós probléma,hanem államstruktúrális probléma.
Ezt az államszervezetet addig kéne szanálni,mig van ország,amit képviselhet az államszervezet.
Mert ha ez az államszervezet nem lesz szanálva,akkor Mo se lesz záros időn belül,mert szétrohad.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 394
107 141
113
800 ezer vendegmunkas de 600 ezer meg kulfoldon el. Ugyhogy ne add elo azt a meset hogy azert kellene 800 ezer vendegmunkas mert annyira istencsaszar a gazdasag. Aki kivandorol azt potolni kell importtal. Ennyi.
Jajj de nem is vándorolt annyi ki, ez az egyik hivatalos narratíva. A másik pedig az, hogy a kivándorlást kéne megelőzni,mert a magyarság jövője szempontjából egy kivándoroltat egy filippínó nem fog pótolni, csak kivételes esetben. Ja nem, ilyet nem mond a digitális polgári kör.

De nekem mindegy, ennek a népnek 2 generáción belül vége, már kár erőltetni az egészet. Jó lesz a negyedéves jelentés a GDP-ről majd az excelben azért végig. (vagy nem, valójában nagyon szarul teljesítünk már most is, és a jüvő alapjait már feléltük. Persze mindegy, az AI szingularitáson túlra úgysem tudunk tervezni, felesleges már erőlködni. Úgyis minden mindegy, addig kell jachtozni és kokózni, amíg nem jön a skynet, a csóró jobbágyok kit érdekelnek? A gépeket nem fogják, akkor mi mit feszüljünk rajta?)
@Anti a csehekröl beszélt, csak neked nem tünt fel. (vagy én értem félre:eek:)
Ő ha jól emlékszek onnan (Prágából?) tolja.

@Anti
Nem is arról beszéltem , hogy istencsászár a gazdaság, de a csehek sztem és a gazdasági adatok szerint előttünk jártak, járnak. Hogy kinek ebből, mi szűrődik le az más kérdés, meg ahogy olvastam ott sem volt fáklyásmenet az elmúlt pár év.


KIvándorlás Nyugatra helyettük vendégmunkások a munkaerőhiány miatt.

2023kulfoldimagyar3.png



Ha megnézed ezek a számok egész Kelet Európában hasonlóak. A V4-ben a többi keleti országhoz képest valószínűleg azért alacsonyabb, mert itt van lehetőség Ausztiába vagy Németországba ingázni. Ahol erre nincs lehetőség többen költöznek.

Egyszerüen az osztrák, német, nyugati fizukülönbség túl magas, hiába közelítenek a bérek. Ezerféle kormány volt ezekben az országokban, megoldását nem találják, mert ez egy trend, kormányzati intézkedések kevésbe hatnak rá.

Ahogy fokozatosoan baxódik el az életszínvonal, életminőség Nyugaton, úgy csökken ez a trend. Ennek ellenére én is érzem a lábamban már a bugit és nézem a lehetőséget egy negyedik kinti melóra.

Szal itt max. azt lehet elérni, aki kimegy melózni, tanulni ne maradjon ott, hanem tudással, nyelvvel, szakmai tapasztalattal felvértezve, itthon is jobban boldoguljon. De nem ők fogják valószínüleg kiváltani az ide bejövő vendégmunkások melóját. Bármilyen végzettségről is beszéljünk.

Az itt a kérdés, miért nem közelíthetnek gyorsabban a keleti bérek a nyugatihoz? Mit okozna egy drasztikusabb felzárkózás???
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and Kim Philby

Kockás ing

Well-Known Member
2020. február 10.
443
1 248
93
De talán a mentalitás gyökereit lehet a multban, az iparositásban keresni. Ahogy a mi mentalitâsunknak a gyökerei is visszanyúlnak a kuk monarchiába, a Horty-korszakba, az agrár állam létünkbe és természetesen az un szocializmusba is.
Nem a csehekröl mondták hogy "bemegy a csapóajtón mögötted és kijön elötted". Mi szeretünk ügyeskedni. ( Ez mg itt a fórumon is látszik... :))
Ügyeskedésről már Jókai is írt, de azért a sikeres vállalkozáshoz jelentős értékeket is kell teremteni, ami az akkori termelési kapacitás növekedésén meg is látszott.
@Anti a csehekröl beszélt, csak neked nem tünt fel. (vagy én értem félre:eek:)
Ő ha jól emlékszek onnan (Prágából?) tolja.

@Anti
Nem is arról beszéltem , hogy istencsászár a gazdaság, de a csehek sztem és a gazdasági adatok szerint előttünk jártak, járnak. Hogy kinek ebből, mi szűrődik le az más kérdés, meg ahogy olvastam ott sem volt fáklyásmenet az elmúlt pár év.


KIvándorlás Nyugatra helyettük vendégmunkások a munkaerőhiány miatt.

2023kulfoldimagyar3.png



Ha megnézed ezek a számok egész Kelet Európában hasonlóak. A V4-ben a többi keleti országhoz képest valószínűleg azért alacsonyabb, mert itt van lehetőség Ausztiába vagy Németországba ingázni. Ahol erre nincs lehetőség többen költöznek.

Egyszerüen az osztrák, német, nyugati fizukülönbség túl magas, hiába közelítenek a bérek. Ezerféle kormány volt ezekben az országokban, megoldását nem találják, mert ez egy trend, kormányzati intézkedések kevésbe hatnak rá.

Ahogy fokozatosoan baxódik el az életszínvonal, életminőség Nyugaton, úgy csökken ez a trend. Ennek ellenére én is érzem a lábamban már a bugit és nézem a lehetőséget egy negyedik kinti melóra.

Szal itt max. azt lehet elérni, aki kimegy melózni, tanulni ne maradjon ott, hanem tudással, nyelvvel, szakmai tapasztalattal felvértezve, itthon is jobban boldoguljon. De nem ők fogják valószínüleg kiváltani az ide bejövő vendégmunkások melóját. Bármilyen végzettségről is beszéljünk.

Az itt a kérdés, miért nem közelíthetnek gyorsabban a keleti bérek a nyugatihoz? Mit okozna egy drasztikusabb felzárkózás???
Kár, hogy Magyarországon is csökken az életszínvonal és így sajnos még mindig jobban megéri külföldre menni, ahogyan tervezi is sok ismerősöm (hosszútávra).
"megoldását nem találják, mert ez egy trend" Szóval már nincs is kormánynak felelőssége...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 697
42 827
113
Bukarestből elmentem Portóig a héten....Hát,mi vagyunk Európa szegényháza.:(
Egyszerűen nem lehet nem észre venni,annyira látszik mindenen.
A dühiző ebben,hogy közben mindenhol olcsóbb a bolt,mint a mi kis szegény mucsajröcsögénkben....(angol,dán belga árszinvonalon vagyunk-qrvadrága minden)
Ezt már többször megcáfoltan tételesen is...több országgal összevetve a magyar árakat...
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and SilvioD

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 466
4 151
113
Én se akartam elhinni, ezért még posztolás előtt csekkoltam, és úgy tűnik igaz.. a hozzá tartozó úttal 1milliard dollárt is meghaladja a Mohácsi híd költsége..
Csekkold a műszaki adatokat. Egy másik topicban már cáfoltam. A kínai híd fele akkora mint az adatok, a mohácsi háromszor hosszabb mint a megadott adat. A kínainál ez csak a híd ára a mohácsinál a rákötő utakkal együtt 300 milliárd forint. Kurva drága de a kép hazug
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 337
37 144
113
Ezt már többször megcáfoltan tételesen is...több országgal összevetve a magyar árakat...
Én meg ténylegesen bemegyek a boltba,és konkrétan vásárolok.Nem egy összeollózott árlistát,hanem a pénztárcám tartalmának fogyását látom (oké,többnyire kártyával fizetek,bár az oláhoknál pl soha,ott mindig készpénzzel).
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 394
107 141
113
Csekkold a műszaki adatokat. Egy másik topicban már cáfoltam. A kínai híd fele akkora mint az adatok, a mohácsi háromszor hosszabb mint a megadott adat. A kínainál ez csak a híd ára a mohácsinál a rákötő utakkal együtt 300 milliárd forint. Kurva drága de a kép hazug
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRiMTVlNTEyNDJjNjQyMGFhYjg4ODczY2IxYWEzNmEx.jpg


Fogalmam sincs mennyi egy híd költsége, de reálisabb lenne egy másik európai vizi híddal összevetni.

A kínai építési, alapanyag költségek valószínüleg elég alacsonyak a hatalmasra hízott a magyarhoz nem hasonlítható kínai kapacizásokkal összevetve. A külföldi kínai beruhazásokhoz is viszik a kínai alapanyagot, gépeket olyan kapacitásokat építettek ki, amivel sokszor nem is tudnak mit kezdeni.

Másrészt egy völgy feletti hídnak meg egy vizi hídnak elég mások a müszaki követelményei. Eleve más a talaj, víz alatti alapozás, árvízvédelem stb..

Így nagyon prolihergelő összehasonlításnak tűnik. Egy másik vizi híddal lehetne reálisabb az összehasonlítás és nem Kínából.

Mindettől függetlenül lehet nagy túlárazás, de ez ebből a betett képből nem derül ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Kávé

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 337
37 144
113
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRiMTVlNTEyNDJjNjQyMGFhYjg4ODczY2IxYWEzNmEx.jpg


Fogalmam sincs mennyi egy híd költsége, de reálisabb lenne egy másik európai vizi híddal összevetni.

A kínai építési, alapanyag költségek valószínüleg elég alacsonyak a hatalmasra hízott a magyarhoz nem hasonlítható kínai kapacizásokkal összevetve. A külföldi kínai beruhazásokhoz is viszik a kínai alapanyagot, gépeket olyan kapacitásokat építettek ki, amivel sokszor nem is tudnak mit kezdeni.

Másrészt egy völgy feletti hídnak meg egy vizi hídnak elég mások a müszaki követelményei. Eleve más a talaj, víz alatti alapozás, árvízvédelem stb..

Így nagyon prolihergelő összehasonlításnak tűnik. Egy másik vizi híddal lehetne reálisabb az összehasonlítás és nem Kínából.

Mindettől függetlenül lehet nagy túlárazás, de ez ebből a betett képből nem derül ki.
Elárulom,jóval könnyebb a Duna fölé hidat épiteni,mint egy mély völgy felett.Már csak azért is,mert a folyón komplett kész szerkezeti elémeket lehet szállitani,és helyükre emelni.
Dél franciában van egy hasonló méretű völgyhid,(de portugálban és spanyolban is,durva hegyvidékek vannak-két alagut között egy viadukt a baszk pálya jó része)
Egyébként az M5 épitésénél is volt már hir,hogy annyiba került km-.e,mint az ugyanakkor épitett dalmát pálya......Hát,műszakilag qrvára biztos,hogy a dalmát pálya többször annyi munkát,anyagot igényelt,mint a magyar alföldi....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 584
19 495
113
Elárulom,jóval könnyebb a Duna fölé hidat épiteni,mint egy mély völgy felett.Már csak azért is,mert a folyón komplett kész szerkezeti elémeket lehet szállitani,és helyükre emelni.
Dél franciában van egy hasonló méretű völgyhid,(de portugálban és spanyolban is,durva hegyvidékek vannak-két alagut között egy viadukt a baszk pálya jó része)
Egyébként az M5 épitésénél is volt már hir,hogy annyiba került km-.e,mint az ugyanakkor épitett dalmát pálya......Hát,műszakilag qrvára biztos,hogy a dalmát pálya többször annyi munkát,anyagot igényelt,mint a magyar alföldi....

És mi a helyzet a talajjal?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 466
4 151
113
Egy jó példa: Yangsigang Yangtze River Bridge (Wuhan, Kína) — ez egy kb. 1700 méteres folyami (Jangce) híd


A költsége: 8,5 milliárd kínai jüan (CNY), ami kb. US$1,27 milliárd






  1. Brăila Bridge, Románia
    • Hossza: ~1974 m (teljes híd + oldali hídfők)
    • Költsége: kb. €500 millió
    • Ez több mint 1500 m, de hasonló nagyságrend, ezért érdemes összevetésként.

  2. A7 Rader Hochbrücke (Kiel Canal), Németország
    • Tervezett híd hossza: 1 500 m
    • Költség: a szerződést ~US$ 260 millió felett adták ki (ez kb. €240‑€260 millió, attól függően, hogy milyen árfolyammal számolunk)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 337
37 144
113
És mi a helyzet a talajjal?
Oszlopokat vernek a teherbiró altalajig,és azokra alapoznak.Nem különösebben nagy was ist das.
Már ha szükséges egyáltalán,mert lehet,hogy az egyszerű feltöltés is elég.
A feljárók meg sima töltések.
Ezt vesd össze azzal,mikor sziklába kell vájni már a hidra rá vezető utat is.....
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 466
4 151
113
Hm érdekes hogy van ahol ténxleg csak 756 métrresnek írják a Mohácsi hidat. Na hétfőn megnézem a terveket pontosan :) nekem hosszabb rémlett mert 2 része is ártéri.

Azért ez a cölöpözés nem olyan egyszerű. Csudaszép dolog a hídépítés. Pl a kalocsail hidat bárki megnézhette építés közben csak be kellett jelentkezni. Lehet Mohácson is lesz látogató központ. Ha igen akkor érdemes megnézni
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 231
7 012
113
Ez így azért komolytalannak tűnik, kivéve ha anarchista vagy.;)

Már az alapban sincs sztem igazad, pl.a román gazdaság jobban működik.
Kb. 1 éve OV azzal dicsekedett, hogy amióta ő a miniszerelnök, azóta a románoknál már a huszadik miniszterelnök van. Ez nem volt pontos, mert csak a 17-nél tartottak. :)

Azzal viszont nem dicskedett, hogy amikor miniszterelnök lett, a magyar GDP 40-50 %-al magasabb volt mint a román. Most meg azon vitatkozunk, hogy vajon utolértek bennünket, vagy sem. Önmagában az elég gáz, hogy ez egyáltalán felmerül. 20 éve olyan különbség volt a két ország között, hogy ez viccként sem merült fel.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 983
4 270
113
Kb. 1 éve OV azzal dicsekedett, hogy amióta ő a miniszerelnök, azóta a románoknál már a huszadik miniszterelnök van. Ez nem volt pontos, mert csak a 17-nél tartottak. :)

Azzal viszont nem dicskedett, hogy amikor miniszterelnök lett, a magyar GDP 40-50 %-al magasabb volt mint a román. Most meg azon vitatkozunk, hogy vajon utolértek bennünket, vagy sem. Önmagában az elég gáz, hogy ez egyáltalán felmerül. 20 éve olyan különbség volt a két ország között, hogy ez viccként sem merült fel.
“2020-ra a román gazdaság érte el a legnagyobb felzárkózási ütemet (37 százalék), ami kissé magasabb volt, mint a lengyeleké (36,5 százalék). A magyar felzárkózási ütem (17,5 százalék) több mint kétszeresét és a cseh felzárkózás (12,7 százalék) közel háromszorosát teljesítették. 2020-ra a román gazdaság uniós átlaghoz mért fejlettsége (71,3 százalék) a szlovák szinthez hasonlóan (71,6 százalék) alakult és történelmi közelségbe került a magyar fejlettség (74,4 százalék) utolérése. Ezzel a teljesítménnyel Románia a térség leggyorsabb felzárkózását érte el. A volt kommunista országok közül ennél csak az észt és a litván felzárkózás volt gyorsabb.”

Az idézet Matolcsytól van az MNB gondozásában megjelent kiadványból.